Street Fighter X Tekken diggar din Vita och PS3

Robot
Street Fighter X Tekken diggar din Vita och PS3

Dela DLC och spela mellan formaten. Inte vill du väl att din kostym bara ska fungera på din portabla lekdosa?

#capcom, #street-fighter-x-tekken


Medlem
Street Fighter X Tekken diggar din Vita och PS3

Vad generöst att man får lite DLC om man har betalat för ett spel två gånger... Visserligen för två olika plattformar, men jag antar att det var för generöst att köpa det till PS3 och få en kod att ladda ner det gratis till PSV.

Medlem
Skrivet av gamer_:

Vad generöst att man får lite DLC om man har betalat för ett spel två gånger... Visserligen för två olika plattformar, men jag antar att det var för generöst att köpa det till PS3 och få en kod att ladda ner det gratis till PSV.

Det är klart de inte bjuder på ett spel till en annan plattform bara för att det är samma företag som utvecklat den. Du skulle aldrig få en Bluray-spelare på köpet av Samsung för att du köpte en ny TV (om du inte råkar ut för någon schysst deal förstås). I dagens samhälle handlar allt om pengar och det verkar ju som att de har lyckats med att komma åt dina

Medlem
Skrivet av FreddeWn:
Skrivet av gamer_:

Vad generöst att man får lite DLC om man har betalat för ett spel två gånger... Visserligen för två olika plattformar, men jag antar att det var för generöst att köpa det till PS3 och få en kod att ladda ner det gratis till PSV.

Det är klart de inte bjuder på ett spel till en annan plattform bara för att det är samma företag som utvecklat den. Du skulle aldrig få en Bluray-spelare på köpet av Samsung för att du köpte en ny TV (om du inte råkar ut för någon schysst deal förstås). I dagens samhälle handlar allt om pengar och det verkar ju som att de har lyckats med att komma åt dina

Fast det är ju lite annat med digitala spel som bara är ettor och nollor och produkter som TV och blu-ray, där finns ju en kostnad i att tillverka produkterna om man laddar ner ett spel är kostnaden "bara" viss serverplats och uppkoppling men de borde vara relativt små.

Äger en PS3 men inte en Vita så det spelar ingen roll för mig Men om det blir vanligare med "sync" mellan PS3 och Vita skulle jag fundera på att köpa en, vore skönt att spela lite på bussen och sedan fortsätta direkt på samma sparning hemma. Då vore det riktigt intressant med en Vita imo.

1
Skriv svar