Mindre än hälften spelade igenom Mass Effect 3

Robot
Mindre än hälften spelade igenom Mass Effect 3

Drygt ett halvår efter lansering så är det bara 42 procent av Mass Effect 3-köparna som faktiskt klarat spelet, avslöjar Bioware.

#mass-effect-3, #mass-effect-2, #mass-effect, #dragon-age-origins, #dragon-age-ii


Medlem
Mindre än hälften spelade igenom Mass Effect 3

Ser ju ut att följa övriga spel så det betyder nog inget speciellt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har en save precis innan slutet då jag tänkte att jag skulle få 100% Galactic Readiness innan jag gav mig på slutet men jag har inte orkat fixa det än

Medlem

Jag tycker de människorna tänker helt rätt. Hade gärna åkt bak i tiden och inte spelat genom slutet

Medlem

Väntar på Leviathan, sen kanske jag spelar igenom det en gång till.

Medlem

Ingen nyhet direkt, dom flesta spel har en stor mängd spelare aldrig spelar färdigt.

Medlem

Ofta mer folk har spelet igenom Dragon age 2 än Dragon age: Origins...............................

Medlem

Inte förvånad, jag var ett stort fan av tidigare spelen, spelade säkert genom första minst 5ggr och sen 2an 3ggr också. Men 3a slutade jag spela ungefär halvvägs, de var något som saknades, får väl testa nu igen när de släppt lite DLC och det förlängda slutet

Medlem
Skrivet av Lotzym:

Ofta mer folk har spelet igenom Dragon age 2 än Dragon age: Origins...............................

Typ. Har spelat igenom Origins ett flertal gånger, med och utan moddar. Tvåan orkade jag inte ens spela färdigt en endaste gång.

Medlem

Japp och shit vilket skit spel det va sämsta någonsin spelar hällre fan diablo 1 än det skiten igen


signatur

Computer is my home, my girlfriend is my life and my job is my lover!
Some questions just write a PM

Medlem

Spelade faktiskt igenom alla 3 på några veckor Började med första ca 3 veckor innan 3'an släpptes och höll iofs på med andra spelet när 3'e släpptes men klarade det några dagar senare och spelade igenom 3'an sen. Sista delen i spelet är knappast den bästa nej.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ser ju ut att följa övriga spel så det betyder nog inget speciellt.

Japp, FZ slår till återigen med en riktig Aftonbladet-rubrik. Att det här skulle vara någon form av nyhet är rena dumheter - både Mass Effect 1, Dragon Age och DA2 (de första två är generellt betraktade som riktigt bra spel) spelades igenom av färre personer, med andra ord säger detta ingenting.

Nyhetstorka much?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Tyckte det var hyfsat men sen så gick jag ut på internet och lästa om hur mycket folk verkligen tyckte att slutet sög så då sjönk spellusten till 0...

Medlem
Skrivet av Lotzym:

Ofta mer folk har spelet igenom Dragon age 2 än Dragon age: Origins...............................

Inte fler folk, bara större andel av de som faktiskt köpte spelet. Sen undrar jag lite hur de räknat, om det är alla platformar eller bara där de har tillgång till statistik över achievements.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Lotzym:

Ofta mer folk har spelet igenom Dragon age 2 än Dragon age: Origins...............................

Ser det inte som nått konstigt då 1an var svårare en 2an och mer taktiskt den stora massan orkar nog inte med det igenom ett helt spel.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

De kanske tappade motivationen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Eller så har de spelat offline?

Inaktiv

Jodå, spelade igenom ME3 och älskade slutet. Ser fram emot att prova ny DLC'n också.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Jag klarar inte mer än 5 minuter av Dragon Age 2 innan jag tröttnar


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Medlem

Jag spelade igenom det iaf och jag är en del av minoriteten som inte tycker att slutet var det värsta som hänt i spelhistorien, det som sabbade ME3 för mig lite grann var att de hade tagit bort alla de delarna som folk skrek över att de skulle försvinna, typ planet mining och köra runt med den relativt okontrollerbara makon. Jag hatade själv dessa element i ettan och tvåan men när jag spelade trean och det enda som fanns att göra var att skjuta saker så insåg jag hur repetetiva ettan och tvåan hade känts utan tråkdelarna. Detta för mig gjorde trean till det sämsta spelet i serien, plus att man inte kunde välja teammedlemmar från de två tidigare spelen, blev mäkta förbannad när jag inte fick ha Mordin Solus och Legion i min squad. Kändes som ett ganska stort steg bakåt att låta spelaren få välja mellan typ fem personer när man i tvåan hade tio. Kunde de inte bara slagit ihop alla man hade i ettan plus alla i tvåan plus EDI och kört med det?

Medlem

Borde de då inte även ta sig en tankeställare till varför inte ens hälften av de som var med i undersökningen spelade klart det? Nu har jag dock inte kört mer än lite av början av första ME men jag har försökt få mig en uppfattning kring varför många är besvikna på ME3 utan att för den skull spoila denna trilogi för mig själv om jag i framtiden skulle få för mig att spela den. Vad som verkar vara det största missnöjet är att slutet i vissa fall inte kan ske, oavsett hur man valt att spela spelet. Detta tyder på att de inte har skapat ett korrekt flödesschema för hur ens val påverkar storyn och visst blir det mer komplicerat ju fler alternativ som man ger spelaren. Vissa kommer såldes kunna spela spelet utan några logiska fel medan andra kommer märka att det som händer i slutet omöjligt kan hända.

Bioware var det företag som på allvar fick mig att börja gilla att spela RPG spel och det är tråkigt att se att de med åren börjat släppa spel som inte är lika genomarbetade som deras tidigare spel men jag tror inte det är Bioware själva som gör dessa val utan det är nog EA´s beslut att få ut spelen så fort det bara går som är anledningen.

Sedan så behöver inte en högre procent innebära att spelet spelades klart av mer spelare eftersom vi inte får reda på hur många som köpte spelet eller rättare sagt hur många dessa procent motsvarar. Detta är problemet med statistik, för att få en korrekt uppfattning om något behöver man få reda på mer fakta kring en undersökning som till exempel antalet deltagare (något som spelundersökningar ofta verkar utelämna).

Medlem

Hur fan kan bara 36% ha spelat igenom DA: O? Det är ju sjukt bra. Har själv spelat igenom det till 100% med all DLC, tre gånger.

Medlem

Spelade igenom första Mass Effect 6 gånger, andra spelet 2 gånger, trean önskar jag att jag inte spelat igenom alls.

Tacka vet jag Marauder Shields: http://koobismo.deviantart.com/gallery/#/d59hpnn


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Lotzym:

Ofta mer folk har spelet igenom Dragon age 2 än Dragon age: Origins...............................

Japp. Så är det när spelet va kortare och var mer action orienterat än RPG.


signatur

Idono. That's me!

Inaktiv

Det här är ju inte bra, lockar bara till att göra spelen ännu kortare. Även om jag tyckte att ME3 var lagom långt.

RPG och liknande ska ju vara långa

Medlem

Det här säger ingenting, då många andra spel har liknande siffror. De flesta spelarna spelar helt enkelt inte färdigt sina spel.

Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Molotov:

Ser ju ut att följa övriga spel så det betyder nog inget speciellt.

Japp, FZ slår till återigen med en riktig Aftonbladet-rubrik. Att det här skulle vara någon form av nyhet är rena dumheter - både Mass Effect 1, Dragon Age och DA2 (de första två är generellt betraktade som riktigt bra spel) spelades igenom av färre personer, med andra ord säger detta ingenting.

Nyhetstorka much?

Japp, mitt i brinnande Gamescom-mässa så råder det nyhetstorka på FZ! Du har helt rätt.

Medlem

Är väl inte förvånad,men! Det säger en hel del om dagens spel..

Har inte ett enda spel jag inte spelet klart av dem jag köpt.
Väjler väl med omsorg antar jag..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Molotov:

Ser ju ut att följa övriga spel så det betyder nog inget speciellt.

Japp, FZ slår till återigen med en riktig Aftonbladet-rubrik. Att det här skulle vara någon form av nyhet är rena dumheter - både Mass Effect 1, Dragon Age och DA2 (de första två är generellt betraktade som riktigt bra spel) spelades igenom av färre personer, med andra ord säger detta ingenting.

Nyhetstorka much?

Japp, mitt i brinnande Gamescom-mässa så råder det nyhetstorka på FZ! Du har helt rätt.

Om ni tycker att den är brinnande dagen innan den öppnar måste det nog råda nyhetstorka, ja.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

12
Skriv svar