Fifa-chefen: Vi lägger inte in kvinnliga fotbollsspelare

Robot
Fifa-chefen: Vi lägger inte in kvinnliga fotbollsspelare

Efter damfotbollens lyckade OS höjs rösterna för att även kvinnor bör representeras i Fifa-serien – men seriens producent David Rutter har inga sådana planer.

#ea-sports


Medlem
Fifa-chefen: Vi lägger inte in kvinnliga fotbollsspelare

Ganska mycket resurser som skulle behövs för vaddå: ett nytt utseende på spelarna och ett annat namn på dom. Skulle det verkligen göra så mycket, eller är dom som samlar in namn ute efter själva principen?

Det känns som om det finns annat som man kan lägga ned energi och tid på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Dessa jävla feministrar och genuspedagoger borde åka ner till mellanöstern och lösa riktiga jämställdhets problem!!


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Dom skulle kunna börja med att fixa funktionen där spelaren ska hämta bollen till inkast. Den fungerar typ 10% av gångerna hehe, förstår inte hur dom kunde misslyckas med det.

Medlem
Skrivet av swordfish:

Dessa jävla feminister och genuspedagoger borde åka ner till mellanöstern och lösa riktiga jämställdhets problem!!

På samma sätt som vi har åkt ner och löst demokratiproblemen i t.ex. Irak och Afghanistan? Nädu. Alla för sin egen kamp. Självklart stödjer vi dock varandra.

Medlem

Tråkigt och konstigt att dom inte ser potential att sälja mycket mer Fifa-spel till tjejer.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av swordfish:

Dessa jävla feministrar och genuspedagoger borde åka ner till mellanöstern och lösa riktiga jämställdhets problem!!

Du kanske borde åka ner å lösa vatten och mat brist i Afrika?
Eller varför inte leta upp det land som har mest barnmisshandel och ägna din tid åt att stoppa den där? Barn far illa här i Sverige oxå.. men det är säkert inget emot vad som händer någon annanstans.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Ifall det fanns en marknad skulle det redan ha gjorts ett damfotbollsspel, annars går det ju alltid att kolla intresset genom att lägga upp ett sådant kickstarterprojekt.

Att lägga till alla damfotbollsligor i nästa FIFA spel är ett enormt projekt då spelet blir ungefär dubbelt så stort och endast ett fåtal kommer ta del av detta. Det är alltså knappast troligt att EA skulle satsa på det, med goda skäl.

Medlem
Skrivet av swordfish:

Dessa jävla feministrar och genuspedagoger borde åka ner till mellanöstern och lösa riktiga jämställdhets problem!!

känner du dig mycket kränkt av feministerna?
om jag skulle gissa så skulle det handla om ökade licens kostnader om dam fotboll skulle tillföras till serien..men det är min tolkning. Några nya skins kan ju inte vara alt för jobbigt att tillverka? för övrigt är det min egna högst personliga åsikt som inte har nån verklighets förankring als.

Medlem
Skrivet av swordfish:

Dessa jävla feministrar och genuspedagoger borde åka ner till mellanöstern och lösa riktiga jämställdhets problem!!

ELLER så är det så att det finns många som skulle vilja ha lite mer variation oavsett om de är feminister, genushäxor eller inte.

Medlem

Han har förstås rätt. Inte bara är det nya modeller + rörelsemönster, utan också namn, klubbar, och stats.

Man kan sätta sig i en rätt dålig sits genom att ge kvinnliga fotbollsspelare alldeles för låga betyg, och tja, se rätt dum ut om man på allvar menar att Schelin platsar med lirare som Zlatan och Messi.

Någon gång kommer vi säkert få kvinnliga spelare i spelet, men det är en rätt stor och känslig uppgift som de flesta nog inte inser.

Medlem
Skrivet av Pointpurple:

Han har förstås rätt. Inte bara är det nya modeller + rörelsemönster, utan också namn, klubbar, och stats.

Man kan sätta sig i en rätt dålig sits genom att ge kvinnliga fotbollsspelare alldeles för låga betyg, och tja, se rätt dum ut om man på allvar menar att Schelin platsar med lirare som Zlatan och Messi.

Någon gång kommer vi säkert få kvinnliga spelare i spelet, men det är en rätt stor och känslig uppgift som de flesta nog inte inser.

Håller med att det inte kommer vara lätt uppgift att genomföra. Det i sig behöver dock inte betyder att man inte ska genomföra den. Jag tror för övrigt det skulle kunna vara ett lyft för damfotbollen i sig.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Lustigt att mitt inlägg som försöker vara lite neutralt och frågade hur mycket det skulle göra för spelet (och därmed i alla fall försöker vara lite konstruktivt) fick minuspoäng, medans inlägget nedanför som bara svär en massa får plus. Inte lite ironiskt heller då vi båda tycker samma sak, bara att vi skrivit det lite annorlunda... tumme upp/ned fungerar verkligen på FZ...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det är ju bara att sänka speltempot, så är det ju som att tjejerna spelar

Medlem

har FZ blivit världens mest feministiska plats? Låter som varje nyhet man läser är om varför nån utvecklare kallade nånting "flickvänsläge" varför EA inte tycker det är VÄRT att ha en kvinnlig liga i sina spel. Varför det inte finns en tjejmotsvarighet till Sonic ett jäkla whinande hela tiden. Ni skriver som Se & Hör om nyheter som inte ens har substans. För att skapa rubriker? Ska ni bli en kvällstidning? Detta har inget nyhetsvärde om man använder 5 av sina hjärnceller för att ta reda på att 1. Det finns inget finansiellt intresse för EA att genomföra detta. Har inget som helst att göra med att de tycker att det är rätt eller inte, de är ett företag, ett VINSTDRIVANDE sådant. 2. Borderlands.... Det var en utvecklare som kallade casual-stilen för flickvänsläget, BIG FUCKING DEAL? Vi vet att det finns bra tjejgamers där ute, det vet även resten, ska hela studion få en shitstorm för att en utvecklare uttalade sig så? Lägg ner förfan o börja skriva om spelet istället för att whina på att förpackningen till spelet inte har genusneutrala färger.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

Det är ju faktiskt intressant, sen första Fifa kom ut.. 94-95 (?) att det fortfarande inte finns kvinnliga spelare, men att det först nu blir efterfrågat så pass.
Jag har inte saknat det och skulle inte spela kvinnliga lag, för jag ser inget som hellst nöje i det, då om man ska vara realistisk, skulle innebära lägre speltempo, sämre kontroll och många spelare och lag som jag inte har en aning om vilka det är.

Medlem

En möjlig orsak kan vara att den så kallade bröstfysiken helt enkelt är för dyr att utveckla.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ja, tänk om de skulle lägga in något revolutionerande som faktiskt skulle tillföra lite mer värdighet i ett Fifa-spel.


signatur

Xd

Medlem

Allt jag vet är att damfinalen i OS var många ggr mer underhållande än herrfinalen.

Medlem
Skrivet av zwete:

Ja, tänk om de skulle lägga in något revolutionerande som faktiskt skulle tillföra lite mer värdighet i ett Fifa-spel.

Det skulle ge grym PR det är en sak som är säkert.

Medlem

Waah! Och jag som hade sett fram emot barbie-fotboll...

Medlem

Lite komiskt återigen, det är hönan och ägget fast återberättat av en grupp idioter.

De säger att "kvinnor spelar inte våra spel, så varför ska vi inkludera saker de vil ha?", och ser inte det massiva logiska problemet.

Det första fotbollspel som inkluderar kvinnor kommer öka sin omsättning med stora siffror, det är jag övertygad om. Spelbolagen är helt enkelt inget vidare bra kapitalister, som medvetet eller omedvetet utesluter 50% av mänskligheten.

Medlem

Dags för Wifa?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

edit2: Mod får gärna ta bort mitt inlägg då radera-knappen tydligen har försvunnit efter att jag stängde fliken och öppnade en ny flik för nyheten.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Allt jag vet är att damfinalen i OS var många ggr mer underhållande än herrfinalen.

+1

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Lite komiskt återigen, det är hönan och ägget fast återberättat av en grupp idioter.

De säger att "kvinnor spelar inte våra spel, så varför ska vi inkludera saker de vil ha?", och ser inte det massiva logiska problemet.

Det första fotbollspel som inkluderar kvinnor kommer öka sin omsättning med stora siffror, det är jag övertygad om. Spelbolagen är helt enkelt inget vidare bra kapitalister, som medvetet eller omedvetet utesluter 50% av mänskligheten.

Tycker du ska tona ner idiot-snacket lite. Du verkar inte riktigt ha förstått det här med fokus och målgrupper. Som producent kan man helt enkelt inte göra ALLT utan får fokusera på det som målgruppen är intresserad av, i det här fallet högst sannolikt herrfotboll och spelfunktioner.

Med din logik så borde det t.ex. inte finnas tidningar som riktar sig till kvinnor eftersom det då utesluter 50% av köparna.

Medlem

Att vara politiskt korrekt är inte helt lätt.

Så var är alla kvinnliga soldater? Nu när frågan ändå är uppe.
Har för mig att de står före i kön...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv
Skrivet av swordfish:

Dessa jävla feministrar och genuspedagoger borde åka ner till mellanöstern och lösa riktiga jämställdhets problem!!

Alltså, har feministerna och genuspedagogerna tagit dina leksaker eller vad handlar denna aggression om?

Medlem

Världen har nog generellt tagit Swordfish leksaker.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av red_laces:

Ifall det fanns en marknad skulle det redan ha gjorts ett damfotbollsspel, annars går det ju alltid att kolla intresset genom att lägga upp ett sådant kickstarterprojekt.

Att lägga till alla damfotbollsligor i nästa FIFA spel är ett enormt projekt då spelet blir ungefär dubbelt så stort och endast ett fåtal kommer ta del av detta. Det är alltså knappast troligt att EA skulle satsa på det, med goda skäl.

Att spelet skulle bli dubbelt så stort är skitsnack. Utvecklingskostnaden kanske går upp 10-15%, och det är det enda som räknas i sammanhanget.

Jag tror dock ändå att det är ett smart val rent ekonomiskt. Intresset är inte stort nog (än!)

12
Skriv svar