FZ och gravatar = Sant?

Medlem
FZ och gravatar = Sant?

Skulle precis byta profilbild då jag upptäckte att min gamla nog var lite utdaterad.

Det tycks som att min gravatar-bild är den som visas på delar av forumet tills den nya bilden är godkänd. Finns det alltså gravatar-stöd för FZ?

Har jag missat något?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Det stämmer. Gravatar-bilden visas om du inte har någon profilbild.

Medlem

Jag påpekade samma sak i en annan tråd och fick svaret att ja; det finns Gravatar stöd i vissa delar av forumet (nyhets och bloggkomentarer tror jag det var/är)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Jag påpekade samma sak i en annan tråd och fick svaret att ja; det finns Gravatar stöd i vissa delar av forumet (nyhets och bloggkomentarer tror jag det var/är)

Det gäller alla kommentarer samt i forumet.

Medlem

hur kommer det sig att min avatar på pcg inte går att ändra då jag alltid redirectas hit när jag försöker ändra den och slutar upp med att ändra denna ?


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Ibland tittar jag upp underifrån min sten och möts av de mest förunderliga saker.
Fråga: Vad exakt är Gravatar? vem orkar googla, blir ingen diskussion då.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Gravatar är en tjänst där du har en central användare som du ställer in profilbild på. Alla hemsidor där du är medlem som använder gravatar använder då den bilden. På det viset behöver du inte beskära, ladda upp, osv. Många sidor har enbart Gravatar numera, t.ex battlelog.

@Muss1; Så min ordinarie visningsbild kommer visas såsnart den nya är godkänd?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

@Muss1; Så min ordinarie visningsbild kommer visas såsnart den nya är godkänd?

Det stämmer!

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

hur kommer det sig att min avatar på pcg inte går att ändra då jag alltid redirectas hit när jag försöker ändra den och slutar upp med att ändra denna ?

Låter som en bugg. Vi tar en titt!

Medlem

Tackar för snabba svar!

Då har jag dock haft otur nu. Sist tog det två minuter cirka att få min bild godkänd, nu har det gått 15+ timmar om jag inte räknat fel.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Tackar för snabba svar!

Då har jag dock haft otur nu. Sist tog det två minuter cirka att få min bild godkänd, nu har det gått 15+ timmar om jag inte räknat fel.

Jag tror redaktionen har fullt upp nu under Gamescom men jag har godkänt din bild så den bör dyka upp snart.

Medlem

Ah, ingen fara alls, men tack för det!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Tack Stag, nu vet jag


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar