Köpråd tyst dator

Inaktiv
Köpråd tyst dator

Hej! Behöver lite hjälp med att verifiera om mina val är bra eller om jag ska byta ut någon del? Vill gärna ha en tyst och snabb dator

I dagsläget sitter jag med en i5 750, på ett Gigabyte GA-P55A-UD3, med 16gb ram, 2st Intel SSD, och detta ska kompletteras med grafikkort, nätagg, chassi och CPU kylare.

Här är min kundvagn:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2146450/lagomtyst

Missar jag något eller är något helt galet?

Medlem

Skulle nästan föreslå att du lägger in tråden på sweclockers också om du inte redan gjort det. Folk där brukar ha både kunskap och tid när det gäller datorfrågor

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

Skulle nästan föreslå att du lägger in tråden på sweclockers också om du inte redan gjort det. Folk där brukar ha både kunskap och tid när det gäller datorfrågor

Redan gjort, 2ggr tom men får inget svar, antar att det är för att jag inte skriver i stil med
"omg vil ah ny dator, ska vara tyyyst är coorsaur ok eller bra o vilken cpui?" Gör man det får man massor med svar.

yes?

Testpilot

Det är bra komponenter , dock kan jag inte uttala mig om hur tyst maskinen kommer att bli då titeln anspelar på att du vill ha den tyst.
Det tipset jag kan ge är att köpa tysta fläktar typ Noctua mfl. modeller som har låg ljudnivå och byta ut både cpu fläkt och chassifläktar , alternativt använda fläktstyrning för att minska hastigheten på befintliga fläktar.
Chassit i sig är ju gjort för att vara tyst så det kanske är ett ickeproblem med chassifläktarna i detta fall

Medlem

Detta beställde jag nyss, strävade oxo efter tysta komponenter:

Chassi Fractal Design Define R4 Svart

CPU Kylare Noctua NH-D14 SE2011 CPU + Noctua NM-I3 Mounting-Kit + 2x TY-141
Tror även ja ska byta center fan mot TY-140/141

PSU BeQuiet Dark Power Pro 10 850W PSU http://www.kitguru.net/components/power-supplies/zardon/bequi...

GPU ASUS GTX670 i väntan på kepler GK110

Relativt tyst 7200 RPM HDD:: SEAGATE BARRACUDA 3TB 7200RPM SATA/600 64MB
För tystare kör en WD Green 5400RPM eller nåt.

Chassi fläktar Be-Quiet Shadow Wings SW1 140mm PWM test

Inaktiv

Gott tack för tipset, men jag håller mig till min config. Tror att mitt 630w nätagg även pallar med min nästa uppgradering.

Är GK110 det som kommer efter 680/690?
Skriv gärna en rad vad du tycker om chassit sen, ska bli intressant att se! Har inte bytt chassi på säkert sex år så ska bli kul att testa något annat. Kommentera gärna Noctua kylarna med, dom har ett litet rykte om att vara överprisade och överhypade, även om dom är riktigt bra

En sak jag inte skrev var att jag byter mitt Radeon 5970 mot ett GTX670 och det kanske inte är världens starkaste uppgradering?

Medlem

Noctua NH-D14 SE2011 är inte tyst men man står ut även om man är känslig. Tystare är orginalfläktarna i ditt chassi om du använder fläktkontrollen som följer med.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar