Det blåser om öronen i Capcoms Resident Evil 6-rulle

Robot
Det blåser om öronen i Capcoms Resident Evil 6-rulle

Zombierna är tillbaka. De kommer alltid tillbaka.

#capcom, #resident-evil-6


Medlem
Det blåser om öronen i Capcoms Resident Evil 6-rulle

Såg lite dumt ut när spelaren blir skjuten 5-6 skott med ett automatvapen utan att dö. Kan inte utvecklare lyckas vara verklighetstrogen och ändå bibehålla skräckmomenten?

Medlem

Det där såg tyvärr inte speciellt bra ut..
Verkade vara väldigt grötigt med klumpig styrning och combat.
Hade hoppats på mer

Medlem

Utom att ha spelat de senare spelen så måste jag beklaga förlusten av pusselklurandet och skräckkänslan från de första RE spelen. Men hey, om de är ute efter att göra ett spel som stod väldigt bra på sina egna ben till ett generiskt fps i syfte att tjäna mer pengar, så är det deras förlust.

Medlem

Njaeae, kan inte påstå att jag blev direkt taggad på att köpa när jag såg den videon

Owe
Medlem

Fyfan vad det ser bra ut!!
Synd att världens sämsta tvspelare spelade på filmen.

Medlem

när jag såg er skriva han vart dåliga tänke jag äh det kan inte vara så illa... fy heeeeeelvete vad värdelös, sen att han spelar på consol gör ju inte saken sämre

Medlem

Ska nog inte säga att RE6 inte har skräck ännu. Leon-kampanjen på demot var väldigt stämningsfullt

Medlem

Ser tydligt att detta är konsolgameplay, dels är den som kör riktigt dålig, typisk konsolspelare men också så är kontrollen väldigt seg vilket i sig visar lite på att det spelas på konsol. Man blir ganska trött på att utvecklare aldrig bryr sig om PC.

"Companies will always prioritize money!" - Charles Chaplin.


signatur

PC-veteran, spelat på PC sedan 2008.

Medlem

Vad är det jag tittar på? Näpp jag överger den här spel serien

Medlem

Mycket tråkigt att ett sådant klassiskt skräckspel i de senaste utgåvorna tyvärr helt lämnat skräcken till mer "casual" action. Mycket, mycket tråkigt... dock är de rätt kul att spela, visst, men hade gärna sett mer RE1-anda

Medlem
Skrivet av FuzioN:

när jag såg er skriva han vart dåliga tänke jag äh det kan inte vara så illa... fy heeeeeelvete vad värdelös, sen att han spelar på consol gör ju inte saken sämre

Resident Evil har alltid varit ett konsolspel så det är ju lite irriterande att ni skriver som att det vore Quake.

Det här såg för övrigt helt förjävligt ut. Rörigt, jobbig AI partner(Snälla låt mig få spela själv!). För mycket action.
Är det Matrix eller något jag kollar på?.. dem är i en liten vinterstuga och fienden bara rushar in och skjuter när de är 1-2 meter i närheten. Rök ut och döda huvudkaraktärerna istället.
Om man ska kriga på en sådan här lite yta kan ni väl ge oss slowmotion och inga skjutvapen istället? Ush... är så besviken.

1
Skriv svar