World of Tanks bedömdes som "billigt asiatiskt skräp"

Medlem

Var kul till tier 3/4 då man började möta tier 6+ och inte hade en chans..


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Ytterligare ett bevis på att utgivare har alldeles för mycket makt inom spelvärlden idag. Utvecklare kan ha många goda idéer, grymma, innovativa spel, men det duger ej då utgivarna vill se CoD/WoW/casual/social lir 1045 istället för att ge något nytt en chans...
Kanske dags att Kickstarta en utgivare som vågar satsa på bra spel, inte bara på vinst. En ideell förening?
Ett företag som drivs av gamers med hjärta, som inte bra vill ha avkastning, är det möjligt?

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Var kul till tier 3/4 då man började möta tier 6+ och inte hade en chans..

Vilket inte heller sker nå mer. Kanske om det är tidig morgon.
I och med 7.5 så kan man max möta tanks 2 tier uppåt eller minst 2 tier neråt.

Dock har det haft en ganska konstig effekt i högre tier då det ofta kan bli 4-6st arty eller i vissa fall än fler, per sida.
Förstår inte varför de inte kan låta folk ligga i queue än och kasta bort ens tid på att bli bombad ned till nästa kontinent, om man nu blir tagen med byxorna nere.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av LocSin:

Intressant koncept, men som jag har uppfattat det är det P2W vilket gör att jag inte tänker röra vid det med tång.

Du är verkligen ute och cyklar nu, rätt ned i diket. Med kreditkortet kan du grinda lite snabbare bara, det är allt.

Kan du spelet så är det enkelt att sopa banan av vilken wallet-noob som helst i WOT, utan att lägga ut ett öre.

För att förtydliga, efter ca 12000 matcher i WoT kan jag meddela att det går utmärkt att spela spelet utan lägga in några pengar alls MEN tanksen är uppdelade i 10 tiers, och ska du kunna spela tier 8-10 måste du lägga in pengar för att kunan spela spelet. Dessa tanks går generellt med förlust och du behöver finansiera driften av dina tank på något sätt. Alternativt är att spela Tier 5 tanks ca 10-20 ggr för att kunna spela några matcher med dina top tier tanks. Lägger du in pengar så går du jämnt upp med dina top tier. Vilket wargaming har gjort, är att bygga en spelmodell där de på ett mycket smart system får in massor av pengar. Grattis, jag tror många andra spelutvecklare tjuvtittar på denna modell och olyckligtvis kommer vi nog få se det i andra mmo's framöver.

Medlem
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av Mytacism:

Var kul till tier 3/4 då man började möta tier 6+ och inte hade en chans..

Vilket inte heller sker nå mer. Kanske om det är tidig morgon.
I och med 7.5 så kan man max möta tanks 2 tier uppåt eller minst 2 tier neråt.

Dock har det haft en ganska konstig effekt i högre tier då det ofta kan bli 4-6st arty eller i vissa fall än fler, per sida.
Förstår inte varför de inte kan låta folk ligga i queue än och kasta bort ens tid på att bli bombad ned till nästa kontinent, om man nu blir tagen med byxorna nere.

Då kanske man ska ge det en chans igen


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Det jag ogillar med WoT och varför jag slutade spela var en anledning köpa bättre skott är ett måste om du ska lira clan wars eller liknande, och de kostar skjortan. Så spelet är nice men som vanligt med free 2 play är det play 2 win. Finns inget värre än att skjuta ett skot och det stydsar men en liten sork skjuter penetrating shot rakt igenom ens front armor...

Medlem
Skrivet av Kwagher:
Skrivet av Atlas Redscale:

Skrotutvecklings-fart och det faktum att de inte ens har stöd för flera CPU-kärnor är ju bara katastrof år 2012. Sitter man som jag på ett Radeon 7970 tillsammans med en Phenom II X6 så förväntar man sig inte att få runt 20-30 FPS i ett spel som detta, det är ju mer tungdrivet än Crysis 1...

Ja då måste du köpt en kass dator då min i5 2500k och ett Nvidia 570 kort ligger på 80-90+fps på max inställningar. Eller så är det handhavande fel.

Jag håller med - jag kör eyefinity (5760x1080) med allt på max och det flyter bra på min 2600k


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Spelade det en del i betan men guld ammunitionen hade jag klarat mig utan. LOL-modellen ftw.

trollar du ? LoL har inget du kan köpa för rp som ger en fördel ingame som du inte kan köpa för ip så snälla dra inte in LoL i det här


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

När jag hörde om det o tittade på det så tyckte jag oxå att det var ett pay to win men efter att ha spelat det så insåg jag att så inte var fallet. Går utmärkt att köra utan att betala, inte ett handikapp på något sätt.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

De kottar som gnäller över "p2win", guld ammo osv borde ta av sig nattmössan.

* Premium för 2500 guld sparar endast tid för dig och ditt grindande genom tiers.
* Guld ammo ger endast mer penetration, ingen extra skada.
* Guld tanks är ett bra sätt att fixa silver till nya tanks eller moduler och XP till konvertering ifall man vill.
De är i princip något bättre än en stock tank från samma tier men är inte alls lika bra som en fullt uppgraderad ur samma tier.

Det är ett bra spel. Dock är eller så har dom blivit rätt så arroganta själv. Samt så får man nog säga att det finns lite BIAS mot en viss röd stjärna IMO.
Nånting motigt måste de också känna för tyskar då de har släggat ned dom senaste tiden. Deras träd har spiralat ned i ett svart hål senaste månaderna. Dock är många maskiner de har ännu riktigt skoj att köra, bara för att utmaningen är större nu än "då".

Ahum.
* Guld ammo ger endast mer penetration, ingen extra skada.
Mer penetration ger per automatic mer skada då chansen att komma igenom pansar är högre. Alt som ger spelare fördelar i ett spel för pengar är P2W. Visst det går att få guld utan att betala men det är dock en minoritet som får det.

Sen får du inte glömma att det går att köpa extra prestations saker till tanken. Bättre repair kits och med kits osv. Det ger spelare fler fördelar.

Bara för att du får en liten fördel betyder inte att det inte är P2W. Alla fördelar kan göra stor skillnad oavsett om det är 5% eller 1%


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Zpiritual:

Spelade det en del i betan men guld ammunitionen hade jag klarat mig utan. LOL-modellen ftw.

trollar du ? LoL har inget du kan köpa för rp som ger en fördel ingame som du inte kan köpa för ip så snälla dra inte in LoL i det här

Du missförstår tydligen honom. Läs om hans kommentar.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:

Ahum.
* Guld ammo ger endast mer penetration, ingen extra skada.
Mer penetration ger per automatic mer skada då chansen att komma igenom pansar är högre. Alt som ger spelare fördelar i ett spel för pengar är P2W. Visst det går att få guld utan att betala men det är dock en minoritet som får det.

Chansen är högre om man skjuter på eller träffar "fel" ställe eller får en träff i taskig vinkel. Man skjuter på weak spots eller så väntar man på ett bättre läge, den logiken delar nog de flesta. Eller så låter man arty, om man har sånt, äta upp dom. Jag kan inte ens komma ihåg under mina snart 5.3k matcher att nån uppenbart ha kört guld ammo genom en hel karta.
Guld ammo har vem som helst kört på beta servrarna när en ny patch är på gång och i mitt tycke gav endast guld ammo en falsk säkerhet. Man börjar ta chansningar och så tappar man en värdefull bula och tid när dom dingar, kanske det bara var jag då jag inte använder de annars.
Med "vanliga" free2play ammo så överväger man varenda skott i högre tier beroende på hur läget ser ut. Iaf jag.
Även guld ammo har ett spann som en random roll bestämmer vad det ska bli. +/- 25%.

Enda tanken jag kan tänka mig som verkligen kan åka runt eller behöver åka runt och skjuta upp stället med guld ammo i vissa situationer skulle vara E-100 med 150mm kannonen. Att gå från 235 average pen till 334 är vad som kan krävas ibland mot t9 plus med den suggan.
Men det är ju en fråga om balansering som de har förbisett ett bra tag nu. Mena, varenda nation som inte är tysk sitter på typ 260+ pen från t9. Heavies.
Där har du sen en sak till, i och med alla dessa nya tanks med helt sjuka pen värden så börjar guld ammo och tyska heavies bli utdaterade. Om man nu inte lirar CW.

Som jag sa tidigare(?) så kan man spara tid och energi på att köra med guld ammo när man grindar sig fram i träden. Men det ger inga automagiska vinster, endast mer XP och cash om nu skotten gör skada. De är inga game breakers.

Skrivet av Idono:

Sen får du inte glömma att det går att köpa extra prestations saker till tanken. Bättre repair kits och med kits osv. Det ger spelare fler fördelar.

Bara för att du får en liten fördel betyder inte att det inte är P2W. Alla fördelar kan göra stor skillnad oavsett om det är 5% eller 1%

Om nu folk vill spendera 50g på att få en automagisk släckare så låt dom, annars får man mangla 4-6 på tangentbordet. Vill dom repa flera moduler samtidigt eller patcha upp fler än en anställd i tanken, så har dom haft rejält med otur ifall de nu behöver göra det.
De kan endast brukas engång under en match som med silver versionerna.

Guld versionen ger lite extra fördelar under samma match vid användning men, jag tror inte så många slänger ut 50g i ett public spel där man egentligen inte har så stor kontroll över om man ska vinna eller inte då det är 15vs15. Man kan inte vara överallt samtidigt.

Sen finns det två andra guld consumables som ger mer crew skills (10%) eller mer ånga i motorn samt till den där snurran som snurrar tornet. Kanske nån tar en chokladbit som tysk t ex i en svettig 1on1 version men, då är man nog ganska hardcore.
En snålare version finns för silver till motorn och snurran till tornet på 5%.

För min del kostar endast premium samt WoT ölen riktiga slantar. Ahh, det händer att det kittlas i fingrarna när man grindar nya tanks. Man vill gå och peta på att konvertera experience när man närmar sig slutet men det är ju ändå xp man har förtjänat med eget svett.

Medlem

Hade man kunnat köpa runes i LoL hade det inte varit acceptabelt, men guld ammo är det här. Ändå är påverkan relativt likvärdig. Hur kommer det sig?

Geeks Gaming
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Jinxswe:

Va bara bra under betan.... sen blev det skräp när man råka uppgradera datorn och spelet inte kunde klara av de :S men gillar inte free 2 play (Pay 2 win) spel

Hur "råkar" man uppgradera sin dator?
Jag har inga problem med spelet och jag har en rätt bra dator faktiskt - så jag vet inte riktigt vad det är för klydd du har

Jag satte i ram minne som spelet inte kände igen. Fast dom va ju helt nya. Och de gjorde att spelet trodde att jag inte hade tillräckligt med ram fast jag har 16 gb.... så all textur blev genomskinligt rött

Medlem
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av Idono:

Ahum.
* Guld ammo ger endast mer penetration, ingen extra skada.
Mer penetration ger per automatic mer skada då chansen att komma igenom pansar är högre. Alt som ger spelare fördelar i ett spel för pengar är P2W. Visst det går att få guld utan att betala men det är dock en minoritet som får det.

Chansen är högre om man skjuter på eller träffar "fel" ställe eller får en träff i taskig vinkel. Man skjuter på weak spots eller så väntar man på ett bättre läge, den logiken delar nog de flesta. Eller så låter man arty, om man har sånt, äta upp dom. Jag kan inte ens komma ihåg under mina snart 5.3k matcher att nån uppenbart ha kört guld ammo genom en hel karta.
Guld ammo har vem som helst kört på beta servrarna när en ny patch är på gång och i mitt tycke gav endast guld ammo en falsk säkerhet. Man börjar ta chansningar och så tappar man en värdefull bula och tid när dom dingar, kanske det bara var jag då jag inte använder de annars.
Med "vanliga" free2play ammo så överväger man varenda skott i högre tier beroende på hur läget ser ut. Iaf jag.
Även guld ammo har ett spann som en random roll bestämmer vad det ska bli. +/- 25%.

Enda tanken jag kan tänka mig som verkligen kan åka runt eller behöver åka runt och skjuta upp stället med guld ammo i vissa situationer skulle vara E-100 med 150mm kannonen. Att gå från 235 average pen till 334 är vad som kan krävas ibland mot t9 plus med den suggan.
Men det är ju en fråga om balansering som de har förbisett ett bra tag nu. Mena, varenda nation som inte är tysk sitter på typ 260+ pen från t9. Heavies.
Där har du sen en sak till, i och med alla dessa nya tanks med helt sjuka pen värden så börjar guld ammo och tyska heavies bli utdaterade. Om man nu inte lirar CW.

Som jag sa tidigare(?) så kan man spara tid och energi på att köra med guld ammo när man grindar sig fram i träden. Men det ger inga automagiska vinster, endast mer XP och cash om nu skotten gör skada. De är inga game breakers.

Skrivet av Idono:

Sen får du inte glömma att det går att köpa extra prestations saker till tanken. Bättre repair kits och med kits osv. Det ger spelare fler fördelar.

Bara för att du får en liten fördel betyder inte att det inte är P2W. Alla fördelar kan göra stor skillnad oavsett om det är 5% eller 1%

Om nu folk vill spendera 50g på att få en automagisk släckare så låt dom, annars får man mangla 4-6 på tangentbordet. Vill dom repa flera moduler samtidigt eller patcha upp fler än en anställd i tanken, så har dom haft rejält med otur ifall de nu behöver göra det.
De kan endast brukas engång under en match som med silver versionerna.

Guld versionen ger lite extra fördelar under samma match vid användning men, jag tror inte så många slänger ut 50g i ett public spel där man egentligen inte har så stor kontroll över om man ska vinna eller inte då det är 15vs15. Man kan inte vara överallt samtidigt.

Sen finns det två andra guld consumables som ger mer crew skills (10%) eller mer ånga i motorn samt till den där snurran som snurrar tornet. Kanske nån tar en chokladbit som tysk t ex i en svettig 1on1 version men, då är man nog ganska hardcore.
En snålare version finns för silver till motorn och snurran till tornet på 5%.

För min del kostar endast premium samt WoT ölen riktiga slantar. Ahh, det händer att det kittlas i fingrarna när man grindar nya tanks. Man vill gå och peta på att konvertera experience när man närmar sig slutet men det är ju ändå xp man har förtjänat med eget svett.

Jo men det är ju fortfarande det att det ger en fördel till spelarna. Även om det bara är en i hela matchen som använder guldskott och guld consumables så är det fortfarande en fördel. Hela conceptet med P2W är just att man får en fördel över dem andra spelare genom att betala. Och tro mig när jag säger att det finns folk som använder det. Mer än du anar.


signatur

Idono. That's me!

12
Skriv svar