Låst fps och upplösning för Dark Souls till pc

Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av elPresidente:

Måste bara citera ett svar från Tompa från en annan artikel.

Tybalt skrev:
"...trots långlivade konsolgenerationer..."

Ingen hävdar väl att PC hårdvara hålls tillbaka av konsolerna?
Det är mjukvaran, spelen som stagnerar på grund av konsolerna.

Tompa skrev:
Vissa hävdar att konsolerna är skyldiga till allt från dåliga spel till digerdöden.

Tompa.. Ska du försöka försvara konsolerna igen?

Oj, hur tänkte du nu? Hur kan det bli "konsolernas" fel att en enskild spelutvecklare är slapp när det gäller en pc-port? Förstår inte riktigt vad det har med "konsolerna" att göra.

Det är ju dock inte det enda spelet som är en skrotportning, typ 75% av alla PC lir som släpps är ju till olika grad portningar av låg kvalite.
Och hade inte konsolerna haft sådan dominans på marknaden så kanske de inte lagt 95% av krutet enbart på konsolernas version av spelen.

Att portningarna är dåliga beror på att utvecklare inte anser att pc-versionen är viktigare än så. Självklart läggs majoriteten av allt krut på konsolerna, eftersom spelen i regel säljer extremt mycket bättre än till den (i sammanhanget) lilla pc-marknaden. Hade inte de hemska konsolerna funnits så hade det antagligen inte funnits lika mycket storspel heller. Det är en ond cirkel, utvecklarna bryr sig inte så mycket om pc-lirarna eftersom de är så få (och piratandet är så utbrett), och pc-spelarna köper färre spel pga slarviga portar. Svårt att lösa, men faktum är att utan tv-spelskonsolerna så hade vi inte haft mycket till spelbransch kvar.

Det må vara sant, men att spelbranschen hade varit mindre utan konsolerna har dock inget att göra med vad jag skrev.

Faktum kvarstår att PC-spelen lider av att allt krut läggs på konsolerna.. Storspel eller ej.

"Förstår inte riktigt vad det har med "konsolerna" att göra."
Du besvarade precis din egna fråga med ditt senaste inlägg?

Kassa pc-portar är inte konsolernas fel, utan slappa/okunniga utvecklares.

Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av elPresidente:

Måste bara citera ett svar från Tompa från en annan artikel.

Tybalt skrev:
"...trots långlivade konsolgenerationer..."

Ingen hävdar väl att PC hårdvara hålls tillbaka av konsolerna?
Det är mjukvaran, spelen som stagnerar på grund av konsolerna.

Tompa skrev:
Vissa hävdar att konsolerna är skyldiga till allt från dåliga spel till digerdöden.

Tompa.. Ska du försöka försvara konsolerna igen?

Oj, hur tänkte du nu? Hur kan det bli "konsolernas" fel att en enskild spelutvecklare är slapp när det gäller en pc-port? Förstår inte riktigt vad det har med "konsolerna" att göra.

Det är ju dock inte det enda spelet som är en skrotportning, typ 75% av alla PC lir som släpps är ju till olika grad portningar av låg kvalite.
Och hade inte konsolerna haft sådan dominans på marknaden så kanske de inte lagt 95% av krutet enbart på konsolernas version av spelen.

Att portningarna är dåliga beror på att utvecklare inte anser att pc-versionen är viktigare än så. Självklart läggs majoriteten av allt krut på konsolerna, eftersom spelen i regel säljer extremt mycket bättre än till den (i sammanhanget) lilla pc-marknaden. Hade inte de hemska konsolerna funnits så hade det antagligen inte funnits lika mycket storspel heller. Det är en ond cirkel, utvecklarna bryr sig inte så mycket om pc-lirarna eftersom de är så få (och piratandet är så utbrett), och pc-spelarna köper färre spel pga slarviga portar. Svårt att lösa, men faktum är att utan tv-spelskonsolerna så hade vi inte haft mycket till spelbransch kvar.

Mitt inlägg var riktat mot Tompa då han har en förmåga att "skydda" de tok optimerade konsol-spel som släpps. Jag själv spelar gärna konsol-spel men min respekt försvinner när man i vissa fall "förstör" spelet till PC!

Sebastian. Fy rackarns vad Blizzard har en tung ekonomisk historia bakom sig. Måste vara jobbigt att käna miljarder på miljader när man lägger allt krut på KVALITETSSPEL som endast funkar till PC.

Oj,

Väldigt förutsägbart. Så fort någon påpekar hur liten pc-marknaden är i jämförelse med konsol så pekar någon på Blizzard och säger "haha! man kan visst tjäna pengar på pc!" Företag som Blizzard, Valve är unika i pc-branschen och det finns få motsvarigheter till dessa. Bara för att det finns ett fåtal som kan göra sig stora pengar på en begränsad marknad så motbevisar det ingenting – pc-marknaden är fortfarande obetydlig i jämförelse med konsolbranschen. Därmed INTE sagt att det är omöjligt att tjäna fina pengar på pc-spel, om det nu behöver tilläggas, men poängen är att det är färre som gör det än till konsol.

Om jag vore en speltillverkare skulle jag självklart välja att sälja till konsol, jag är inte dum i huvudet. Dra ner det till 30fps och 1024x720 för att sedan kränga iväg skiten för 699 med 80% marginal!

Okej, nu har den här diskussionen ballat ur totalt. Du är inte ute efter att argumentera, du vill bara sprida oreflekterat skitsnack kring konsoler utan att ens själv fundera på vad du säger. Jag tänker inte lägga ner mer energi på dig.

Medlem

Jag säger bara sanningen Sebastian!

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Jag säger bara sanningen Sebastian!

Bara för att man drar ner på upplösningen och låser till 30 fps så betyder inte det att man inte behöver lika mycket arbete.

Både utveckling till konsoller och pc är inte trivialt.
Största skillnaden är att på konsoll så ändrar man inte på dem grafiska inställningarna, det är nog därför det har blivit som det har (speciellt eftersom motorn var designat till konsoller och inte pc)

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Kasta ner ett skitbra spel i en hundskål, låt hunden äta upp det och skit ut det, där har du Dark Souls PC som pressas ut ur röven på hunden, en stinkande dynga ingen vill ta upp eller bry sig om.

Årets kommentar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av purjo:
Skrivet av Tassel:
Skrivet av x RastafaR x:
Skrivet av AW8:

Ännu ett bevis på att konsolerna är bättre än PC.

JAG BLIR SÅ TRÖTT! Alltid, hela tiden när något skrivs om PC kommer ni konsolnissar och drygar, "oh ahahahhahaha. Konsoler äger PC ni bara moddar sönder era spel!". Så låter det, exakt så hela tiden oj vad jag blir trött. Jag antar att du sitter i din källare och skriver detta bakom din skärm tuffing, om du kom till pc communityt i verkligen skulle du inte vara lika tuff beteende.

Förvisso är AW8 inlägg smått töntigt.
Men din respons är nog fan det löjligaste jag läst på länge.
Du får det att låta som om pc communityn är sjävlaste Costa Nostra.
Är det nån som sitter i en källare och spelar tuff är det väl du?

Är det inte så att det precis lika ofta en pc lirare som skrattar ihjäl sig åt kassa konsolversioner och måste påpeka det?

Jag är med dig, nio gånger av tio är det pc-lirarna som trackar ner på konsollirarna, som man bäddar får man ligga.

Fast det bästa vore väl om ingen trackade ner på någon? Varför ta första bästa chans att jävlas hela tiden, med folk som spelar på andra format än man själv? Håller inte alla i den här tråden egentligen med om att det vore bättre om FZ-communityn släppte allt tramsigt "pc vs. konsol"-krigande som uppstår i var och varannan tråd? Håller ni inte med om att det är lite sandlåda över det hela?

Jag håller definitivt med dig, jag tycker FZ skulle vara en mycket trevligare plats om konsoll vs pc-kriget skulle ta slut. Anser bara att pc-communityn kanske har sig själva att skylla om de får en pik av konsolspelarna efter all skit de ger dem. Själv gillar jag båda plattformarna och tycker att olika spel gör sig bäst på olika plattformar. Om jag var kung över FZ skulle allt pc vs konsol-snack få ha sin egen tråd eller forumdel. Alla som börjar tjata i andra trådar skulle få en ordentlig banhammer i pannan. Tänk vad trevligt det hade varit.

Inaktiv

min 14" crt klarar bara 640*480, betyder det att jag inte kan spela det här?

Medlem
Skrivet av Andreaz:

Dock att låsa det till 1024x720 är bara idiotiskt och man kan inte skylla på att det är för att man inte "kan" skriva spel på pc, klarar man att porta det till DirectX 9c (Liknande xbox api) så finns det inga undanflykter.

Om all grafik i spelet är optimerat för 1024x720 så är det betydligt mer jobb att fixa det än vad du sitter och spekulerar om.

kan lika gärna länka det här igen. bluh.org/?p=263

Medlem

I smell pirates!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Typhor:

Destruktiv information? snälla....

Dark Souls är ett mästerverk och några sketna 30 fps är ingen undanflykt för att gå miste om det. Äger det till 360 och har GIVETVIS redan förbokat det på Steam.

Error 37, Det är ett problem det, 30 fps är det inte. Barn och deras undanflykter. You just aren't Prepared to Die!

Du vet inte vad en PC är för något.
30fps, vet du vad det är?
Upplösning, hört talas om det?
Det är du som är ett litet barn i en teknisk värld.

30 frames per second fungerar utmärkt och påverkar inte spelet. Barn och deras Undanflykter

Du har fel. Och definitivt inte 1024x720 på en pc.

Jag antar att du bojkottar spel så som Skyrim, Battlefield 3 och Diablo 3 också då? buggar är ju trotts allt långt värre än ovanstående. Eller är horder av buggar okey bara man får uppleva dem i full HD? seriöst...

Medlem
Skrivet av palmtree:

Om all grafik i spelet är optimerat för 1024x720 så är det betydligt mer jobb att fixa det än vad du sitter och spekulerar om.

kan lika gärna länka det här igen. bluh.org/?p=263

Knappast, nog att mycket av sakerna på den länken stämmer, men det är bara bortförklaringar. Se bara vad han pratar om UI, och sen kolla länken jag skickade, som förklarar hur man slipper det problemet, och det är inte många rader kod det handlar om.

Dom största sakerna är, precis som dom skrev shader relaterat där har dom rätt (och det måste dom göra bara för att få det att starta på en PC). Men det dom skriver om texture mapping och normal maps är bara bs, titta på gamla spel (Battlezone tex), dom ser ordentligt mycket bättre ut på morden hårdvara med trippla upplösningen mot vad dom var gjorda för.

Allt dom snackar om med fillrate är väldigt missvisande också, dom har rätt i att textur fill-raten vara begränsande, men den har väldigt lite med hur många modeller osv det finns på skärmen, (Finns något som heter Z-Buffering, fanns tom på 3Dfx tiden som gör att beräkningarna dom visar på inte stämmer, detta teknik filtrerar bort pixlar innan man behöver köra pixel shadern på dom beroende på deras djup i scenen). Visst att det blir värre med ju fler pixlar man har (Mer zbuffer lookups och pixlar att köra), men dagens grafikkort är så mycket snabbare än vad som sitter i XBOX/PS3 så det är försumbart.

Från 1024x720 till 1920x1080 är bara 2,8125 fler pixlar, och t.ex. ett GT480 är minst 3 gånger snabbare än Xenos GPUn i xboxen: (Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Xenos_%28graphics_chip%29 och http://www.behardware.com/articles/857-10/review-nvidia-gefor..., antal trianglar per sekund, 500M mot 1600M, notera att 500Mtrianglar är teoretiskt dessutom ) och detta kortet är rätt gammalt idag (Vad jag har själv)

Jag började FYI med 3D programmering för en bra bit över 10 år sedan. Dock bara på fritiden, men ändå. (Var handledare inom datorgrafik på högskolan dessutom)

Punkt 8 och 9 håller jag dock med om, vilket jag även skrev tidigare.

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Typhor:

Destruktiv information? snälla....

Dark Souls är ett mästerverk och några sketna 30 fps är ingen undanflykt för att gå miste om det. Äger det till 360 och har GIVETVIS redan förbokat det på Steam.

Error 37, Det är ett problem det, 30 fps är det inte. Barn och deras undanflykter. You just aren't Prepared to Die!

Du vet inte vad en PC är för något.
30fps, vet du vad det är?
Upplösning, hört talas om det?
Det är du som är ett litet barn i en teknisk värld.

30 frames per second fungerar utmärkt och påverkar inte spelet. Barn och deras Undanflykter

Du har fel. Och definitivt inte 1024x720 på en pc.

Jag antar att du bojkottar spel så som Skyrim, Battlefield 3 och Diablo 3 också då? buggar är ju trotts allt långt värre än ovanstående. Eller är horder av buggar okey bara man får uppleva dem i full HD? seriöst...

De spelen är spelbara, har tonvis med mods, klarar extrem upplösning, har bra texturer, inte låsta på en specifik fps.

Edit: Syftade mest på skyrim med mitt svar vad det gäller mods.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Typhor:

Destruktiv information? snälla....

Dark Souls är ett mästerverk och några sketna 30 fps är ingen undanflykt för att gå miste om det. Äger det till 360 och har GIVETVIS redan förbokat det på Steam.

Error 37, Det är ett problem det, 30 fps är det inte. Barn och deras undanflykter. You just aren&#039;t Prepared to Die!

Du vet inte vad en PC är för något.
30fps, vet du vad det är?
Upplösning, hört talas om det?
Det är du som är ett litet barn i en teknisk värld.

30 frames per second fungerar utmärkt och påverkar inte spelet. Barn och deras Undanflykter

Du har fel. Och definitivt inte 1024x720 på en pc.

Jag antar att du bojkottar spel så som Skyrim, Battlefield 3 och Diablo 3 också då? buggar är ju trotts allt långt värre än ovanstående. Eller är horder av buggar okey bara man får uppleva dem i full HD? seriöst...

De spelen är spelbara, har tonvis med mods, klarar extrem upplösning, har bra texturer, inte låsta på en specifik fps.

Edit: Syftade mest på skyrim med mitt svar vad det gäller mods.

är buggfester spelbara så lär ingen ha några som helst problem med Dark Souls

Medlem
Skrivet av Typhor:

är buggfester spelbara så lär ingen ha några som helst problem med Dark Souls

Hur var pc versionen då? Du verkar ju ha spelat den
Sluta nu trolla.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Typhor:

är buggfester spelbara så lär ingen ha några som helst problem med Dark Souls

Hur var pc versionen då? Du verkar ju ha spelat den
Sluta nu trolla.

Jag spelar hälften av alla mina spel på 720p, och jag har ofta ett framerate på 30fps, jag vet mycket väl vad det innebär att ha dessa och det påverkar INTE mitt spelande. Tror det är resten av FZ som ska sluta vara så infernaliskt butthurt och själva sluta trolla.

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Typhor:

är buggfester spelbara så lär ingen ha några som helst problem med Dark Souls

Hur var pc versionen då? Du verkar ju ha spelat den
Sluta nu trolla.

Jag spelar hälften av alla mina spel på 720p, och jag har ofta ett framerate på 30fps, jag vet mycket väl vad det innebär att ha dessa och det påverkar INTE mitt spelande. Tror det är resten av FZ som ska sluta vara så infernaliskt butthurt och själva sluta trolla.

Du är välkommen att prova 1 on 1 mot en som har 60 eller 120fps...så ska du se vad skillnaden innebär.

Edit: Får omformulera mig lite. Prova spela med 60-120fps och gå sen ner till dina 30 igen. Är du konsolspelare förresten?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Och dom undrar varför deras spel inte säljs på PC lika bra som på konsol?
Det är ju som att jag skulle slå till någon random person på stan och förvänta mig att den personen inte skulle bli sur på mig...

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Typhor:

är buggfester spelbara så lär ingen ha några som helst problem med Dark Souls

Hur var pc versionen då? Du verkar ju ha spelat den
Sluta nu trolla.

Jag spelar hälften av alla mina spel på 720p, och jag har ofta ett framerate på 30fps, jag vet mycket väl vad det innebär att ha dessa och det påverkar INTE mitt spelande. Tror det är resten av FZ som ska sluta vara så infernaliskt butthurt och själva sluta trolla.

Du är välkommen att prova 1 on 1 mot en som har 60 eller 120fps...så ska du se vad skillnaden innebär.

Edit: Får omformulera mig lite. Prova spela med 60-120fps och gå sen ner till dina 30 igen. Är du konsolspelare förresten?

är det i grund och botten men har i cirka 1.5 år nu övergått till PC

Medlem
Skrivet av Andreaz:

Jag började FYI med 3D programmering för en bra bit över 10 år sedan. Dock bara på fritiden, men ändå. (Var handledare inom datorgrafik på högskolan dessutom)

Punkt 8 och 9 håller jag dock med om, vilket jag även skrev tidigare.

Har du nån erfarenhet av spelutveckling? Jag frågar inte för att jag vill sätta dig på plats utan för att saker som verkar lätta i teorin mycket ofta är betydligt svårare i praktiken. Charles Randall, som skrev artikeln, har jobbat som programmerare och designer i 10+ år på bl.a Bioware och Ubisoft så han har praktisk erfarenhet av det han snackar om vilket gör att jag litar mer på att han kan bedöma inte bara hur svårt nånting är rent tekniskt utan hur mycket resurser som krävs för att implementera det.

Har man en budget och en deadline att hålla så handlar allt om prioriteringar.

Tråkigt för PC-spelare.

Medlem
Skrivet av Andreaz:
Skrivet av palmtree:

Om all grafik i spelet är optimerat för 1024x720 så är det betydligt mer jobb att fixa det än vad du sitter och spekulerar om.

kan lika gärna länka det här igen. bluh.org/?p=263

Knappast, nog att mycket av sakerna på den länken stämmer, men det är bara bortförklaringar. Se bara vad han pratar om UI, och sen kolla länken jag skickade, som förklarar hur man slipper det problemet, och det är inte många rader kod det handlar om.

Dom största sakerna är, precis som dom skrev shader relaterat där har dom rätt (och det måste dom göra bara för att få det att starta på en PC). Men det dom skriver om texture mapping och normal maps är bara bs, titta på gamla spel (Battlezone tex), dom ser ordentligt mycket bättre ut på morden hårdvara med trippla upplösningen mot vad dom var gjorda för.

Allt dom snackar om med fillrate är väldigt missvisande också, dom har rätt i att textur fill-raten vara begränsande, men den har väldigt lite med hur många modeller osv det finns på skärmen, (Finns något som heter Z-Buffering, fanns tom på 3Dfx tiden som gör att beräkningarna dom visar på inte stämmer, detta teknik filtrerar bort pixlar innan man behöver köra pixel shadern på dom beroende på deras djup i scenen). Visst att det blir värre med ju fler pixlar man har (Mer zbuffer lookups och pixlar att köra), men dagens grafikkort är så mycket snabbare än vad som sitter i XBOX/PS3 så det är försumbart.

Från 1024x720 till 1920x1080 är bara 2,8125 fler pixlar, och t.ex. ett GT480 är minst 3 gånger snabbare än Xenos GPUn i xboxen: (Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Xenos_%28graphics_chip%29 och http://www.behardware.com/articles/857-10/review-nvidia-gefor..., antal trianglar per sekund, 500M mot 1600M, notera att 500Mtrianglar är teoretiskt dessutom ) och detta kortet är rätt gammalt idag (Vad jag har själv)

Jag började FYI med 3D programmering för en bra bit över 10 år sedan. Dock bara på fritiden, men ändå. (Var handledare inom datorgrafik på högskolan dessutom)

Punkt 8 och 9 håller jag dock med om, vilket jag även skrev tidigare.

Först och främst, hur kan det bara vara 28,125 fler pixlar mellan 1024x720 och1920x1080?
1024*720 = 737280
1920*1080 = 2073600
2073600 - 737280 = 1336320 skillnad i pixlar.

Du har nog också fått Z-Buffering(depthbuffer) om foten, den plockar bort pixlar som inte ska skrivas ja, men man kör fortfarande pixelshadern på den pixeln som inte kommer synas. Z-Buffering ligger i Output-Merger stage, vilken är det sista steget innan man skriver till backbuffern(dvs efter pixel shadern). Detta gör att om du till exempel har tung ljussättning och beräknar pixeln för att sedan få pixeln borttagen på grund av Z-Buffering är tappad prestanda.

Därför finns det olika tekniker för att begränsa detta, så som Early-Z och deferred rendering. Sista krävs att man skriver om renderingsmotorn ifall den inte har det implementerat.
Early-Z krävs att man ritar hela scenen 2 gånger, så hur man än vrider och vänder om man inte har någon bra erfarenhet av shaderkodning så tappar man prestanda oavsett. Och nu var det 1336320 fler pixlar mellan dem två upplösningarna, det kan göra stor skillnad på om spelet är spelbart eller inte.

Nu kanske du förstår varför fillraten är viktig. Även om grafikkortet är kraftfullt så kan du få den på knäna genom ineffektiv kod.

Hade ett projekt jag gjorde, renderingsmotorn i sig var effektiv, men ljussättningsshaders fick spelet att bli ospelbart. Och då pratar vi om 70ish lampor. När vi gjorde om shaders för ljussättning så fick vi över 100 fps istället. (Tack vare att renderingsmotorn var deferred renderad)

(http://www.youtube.com/watch?v=7wlS9FXmJZ0 ifall du inte tror på mina 3D-programmerings kunskaper)

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Typhor:

är buggfester spelbara så lär ingen ha några som helst problem med Dark Souls

Hur var pc versionen då? Du verkar ju ha spelat den
Sluta nu trolla.

Jag spelar hälften av alla mina spel på 720p, och jag har ofta ett framerate på 30fps, jag vet mycket väl vad det innebär att ha dessa och det påverkar INTE mitt spelande. Tror det är resten av FZ som ska sluta vara så infernaliskt butthurt och själva sluta trolla.

Du är välkommen att prova 1 on 1 mot en som har 60 eller 120fps...så ska du se vad skillnaden innebär.

Edit: Får omformulera mig lite. Prova spela med 60-120fps och gå sen ner till dina 30 igen. Är du konsolspelare förresten?

är det i grund och botten men har i cirka 1.5 år nu övergått till PC

Märks att du sitter med en riktig skitdator, eftersom du kör med 30fps, och 720p........ skaffa dig en ordentlig dator så kommer du att svälja dina ord och så kommer du att bli röd om kinderna.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Typhor:

är buggfester spelbara så lär ingen ha några som helst problem med Dark Souls

Hur var pc versionen då? Du verkar ju ha spelat den
Sluta nu trolla.

Jag spelar hälften av alla mina spel på 720p, och jag har ofta ett framerate på 30fps, jag vet mycket väl vad det innebär att ha dessa och det påverkar INTE mitt spelande. Tror det är resten av FZ som ska sluta vara så infernaliskt butthurt och själva sluta trolla.

Du är välkommen att prova 1 on 1 mot en som har 60 eller 120fps...så ska du se vad skillnaden innebär.

Edit: Får omformulera mig lite. Prova spela med 60-120fps och gå sen ner till dina 30 igen. Är du konsolspelare förresten?

är det i grund och botten men har i cirka 1.5 år nu övergått till PC

Märks att du sitter med en riktig skitdator, eftersom du kör med 30fps, och 720p........ skaffa dig en ordentlig dator så kommer du att svälja dina ord och så kommer du att bli röd om kinderna.

Då vettet tar slut tar "nävarna" vid. I brist på något vettigt att säga så är ni nere till att tracka ned på andras hårdvara. Jag bryr mig inte om din hårdvara och jag bryr mig inte om din ingrodda PC-Elitism och arrogans. Jag köper saker då jag själv känner för det. När du kommit underfund med saker som faktiskt påverkar spelupplevelsen negativt så är du välkommen att återkomma.

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Typhor:

är buggfester spelbara så lär ingen ha några som helst problem med Dark Souls

Hur var pc versionen då? Du verkar ju ha spelat den
Sluta nu trolla.

Jag spelar hälften av alla mina spel på 720p, och jag har ofta ett framerate på 30fps, jag vet mycket väl vad det innebär att ha dessa och det påverkar INTE mitt spelande. Tror det är resten av FZ som ska sluta vara så infernaliskt butthurt och själva sluta trolla.

Du är välkommen att prova 1 on 1 mot en som har 60 eller 120fps...så ska du se vad skillnaden innebär.

Edit: Får omformulera mig lite. Prova spela med 60-120fps och gå sen ner till dina 30 igen. Är du konsolspelare förresten?

är det i grund och botten men har i cirka 1.5 år nu övergått till PC

Märks att du sitter med en riktig skitdator, eftersom du kör med 30fps, och 720p........ skaffa dig en ordentlig dator så kommer du att svälja dina ord och så kommer du att bli röd om kinderna.

Då vettet tar slut tar "nävarna" vid. I brist på något vettigt att säga så är ni nere till att tracka ned på andras hårdvara. Jag bryr mig inte om din hårdvara och jag bryr mig inte om din ingrodda PC-Elitism och arrogans. Jag köper saker då jag själv känner för det. När du kommit underfund med saker som faktiskt påverkar spelupplevelsen negativt så är du välkommen att återkomma.

Nävarna? Nope endast att du sitter på en skitburk och missar massor av spelupplevelse bara.... Har själv både 360 och PS3, men 30fps på en Dator märks mycket mer pga av riktigt dåligt flyt med bilduppdateringarna. Genom att öka fps så får du en mycket jämnare rörelse på tvn/skärmen eller vad du nu tittar på. Och prova att växla fram och tbx mellan 720p och 1080p så kommer du se en otrolig skillnad. Jag ser verkligen framemot nextgen konsolerna, dom gamla känns riktigt slitna nu faktiskt.

Underskatta inte frames per second!

Du gillar att saker rör sig med 30 bildrutor per sekund, medans jag gillar 120 bildrutor per sekund. Varför vill du inte ha bättre FPS? Det kan jag verkligen inte förstå? Det är som att välja mellan en ny bil eller en gammal rostig bil med halvtrasig motor, och välja den gamla bilen........


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Typhor:

är buggfester spelbara så lär ingen ha några som helst problem med Dark Souls

Hur var pc versionen då? Du verkar ju ha spelat den
Sluta nu trolla.

Jag spelar hälften av alla mina spel på 720p, och jag har ofta ett framerate på 30fps, jag vet mycket väl vad det innebär att ha dessa och det påverkar INTE mitt spelande. Tror det är resten av FZ som ska sluta vara så infernaliskt butthurt och själva sluta trolla.

Du är välkommen att prova 1 on 1 mot en som har 60 eller 120fps...så ska du se vad skillnaden innebär.

Edit: Får omformulera mig lite. Prova spela med 60-120fps och gå sen ner till dina 30 igen. Är du konsolspelare förresten?

är det i grund och botten men har i cirka 1.5 år nu övergått till PC

Märks att du sitter med en riktig skitdator, eftersom du kör med 30fps, och 720p........ skaffa dig en ordentlig dator så kommer du att svälja dina ord och så kommer du att bli röd om kinderna.

Då vettet tar slut tar "nävarna" vid. I brist på något vettigt att säga så är ni nere till att tracka ned på andras hårdvara. Jag bryr mig inte om din hårdvara och jag bryr mig inte om din ingrodda PC-Elitism och arrogans. Jag köper saker då jag själv känner för det. När du kommit underfund med saker som faktiskt påverkar spelupplevelsen negativt så är du välkommen att återkomma.

Nävarna? Nope endast att du sitter på en skitburk och missar massor av spelupplevelse bara.... Har själv både 360 och PS3, men 30fps på en Dator märks mycket mer pga av riktigt dåligt flyt med bilduppdateringarna. Genom att öka fps så får du en mycket jämnare rörelse på tvn/skärmen eller vad du nu tittar på. Och prova att växla fram och tbx mellan 720p och 1080p så kommer du se en otrolig skillnad. Jag ser verkligen framemot nextgen konsolerna, dom gamla känns riktigt slitna nu faktiskt.

Underskatta inte frames per second!

Du gillar att saker rör sig med 30 bildrutor per sekund, medans jag gillar 120 bildrutor per sekund. Varför vill du inte ha bättre FPS? Det kan jag verkligen inte förstå? Det är som att välja mellan en ny bil eller en gammal rostig bil med halvtrasig motor, och välja den gamla bilen........

har aldrig sagt att jag inte vill ha mer fps. Jag har sagt, säger, och kommer att fortsätta säga att 30fps INTE påverkar MIN spelupplevelse! Jag märker knappt skillnaden mellan 30-60 och uppåt. Jag märker endast av fps under fps-dropps, dess emellan är ett stabilt 30 eller ett stabilt 120 mig LIKGILTIGT. Om jag inte störst av det hur kan jag då gå miste om något? Ursäkta att jag inte är någon fisförnäm finsmakare som får huvudvärk om kamomillteet inte serveras på sängkanten i silverservicen.

Medlem

Som vanligt övergår det till en tråkig stämning - dock vill jag påstå att du inte spelat särskilt mycket fps efter att ha läst ditt inlägg.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Typhor:

är buggfester spelbara så lär ingen ha några som helst problem med Dark Souls

Hur var pc versionen då? Du verkar ju ha spelat den
Sluta nu trolla.

Jag spelar hälften av alla mina spel på 720p, och jag har ofta ett framerate på 30fps, jag vet mycket väl vad det innebär att ha dessa och det påverkar INTE mitt spelande. Tror det är resten av FZ som ska sluta vara så infernaliskt butthurt och själva sluta trolla.

Du är välkommen att prova 1 on 1 mot en som har 60 eller 120fps...så ska du se vad skillnaden innebär.

Edit: Får omformulera mig lite. Prova spela med 60-120fps och gå sen ner till dina 30 igen. Är du konsolspelare förresten?

är det i grund och botten men har i cirka 1.5 år nu övergått till PC

Märks att du sitter med en riktig skitdator, eftersom du kör med 30fps, och 720p........ skaffa dig en ordentlig dator så kommer du att svälja dina ord och så kommer du att bli röd om kinderna.

Då vettet tar slut tar "nävarna" vid. I brist på något vettigt att säga så är ni nere till att tracka ned på andras hårdvara. Jag bryr mig inte om din hårdvara och jag bryr mig inte om din ingrodda PC-Elitism och arrogans. Jag köper saker då jag själv känner för det. När du kommit underfund med saker som faktiskt påverkar spelupplevelsen negativt så är du välkommen att återkomma.

Nävarna? Nope endast att du sitter på en skitburk och missar massor av spelupplevelse bara.... Har själv både 360 och PS3, men 30fps på en Dator märks mycket mer pga av riktigt dåligt flyt med bilduppdateringarna. Genom att öka fps så får du en mycket jämnare rörelse på tvn/skärmen eller vad du nu tittar på. Och prova att växla fram och tbx mellan 720p och 1080p så kommer du se en otrolig skillnad. Jag ser verkligen framemot nextgen konsolerna, dom gamla känns riktigt slitna nu faktiskt.

Underskatta inte frames per second!

Du gillar att saker rör sig med 30 bildrutor per sekund, medans jag gillar 120 bildrutor per sekund. Varför vill du inte ha bättre FPS? Det kan jag verkligen inte förstå? Det är som att välja mellan en ny bil eller en gammal rostig bil med halvtrasig motor, och välja den gamla bilen........

har aldrig sagt att jag inte vill ha mer fps. Jag har sagt, säger, och kommer att fortsätta säga att 30fps INTE påverkar MIN spelupplevelse! Jag märker knappt skillnaden mellan 30-60 och uppåt. Jag märker endast av fps under fps-dropps, dess emellan är ett stabilt 30 eller ett stabilt 120 mig LIKGILTIGT. Om jag inte störst av det hur kan jag då gå miste om något? Ursäkta att jag inte är någon fisförnäm finsmakare som får huvudvärk om kamomillteet inte serveras på sängkanten i silverservicen.

Jo 30fps på en DATOR kommer och kommer alltid att påverka dig negativt.

THE END


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Typhor:

är buggfester spelbara så lär ingen ha några som helst problem med Dark Souls

Hur var pc versionen då? Du verkar ju ha spelat den
Sluta nu trolla.

Jag spelar hälften av alla mina spel på 720p, och jag har ofta ett framerate på 30fps, jag vet mycket väl vad det innebär att ha dessa och det påverkar INTE mitt spelande. Tror det är resten av FZ som ska sluta vara så infernaliskt butthurt och själva sluta trolla.

Du är välkommen att prova 1 on 1 mot en som har 60 eller 120fps...så ska du se vad skillnaden innebär.

Edit: Får omformulera mig lite. Prova spela med 60-120fps och gå sen ner till dina 30 igen. Är du konsolspelare förresten?

är det i grund och botten men har i cirka 1.5 år nu övergått till PC

Märks att du sitter med en riktig skitdator, eftersom du kör med 30fps, och 720p........ skaffa dig en ordentlig dator så kommer du att svälja dina ord och så kommer du att bli röd om kinderna.

Då vettet tar slut tar "nävarna" vid. I brist på något vettigt att säga så är ni nere till att tracka ned på andras hårdvara. Jag bryr mig inte om din hårdvara och jag bryr mig inte om din ingrodda PC-Elitism och arrogans. Jag köper saker då jag själv känner för det. När du kommit underfund med saker som faktiskt påverkar spelupplevelsen negativt så är du välkommen att återkomma.

Nävarna? Nope endast att du sitter på en skitburk och missar massor av spelupplevelse bara.... Har själv både 360 och PS3, men 30fps på en Dator märks mycket mer pga av riktigt dåligt flyt med bilduppdateringarna. Genom att öka fps så får du en mycket jämnare rörelse på tvn/skärmen eller vad du nu tittar på. Och prova att växla fram och tbx mellan 720p och 1080p så kommer du se en otrolig skillnad. Jag ser verkligen framemot nextgen konsolerna, dom gamla känns riktigt slitna nu faktiskt.

Underskatta inte frames per second!

Du gillar att saker rör sig med 30 bildrutor per sekund, medans jag gillar 120 bildrutor per sekund. Varför vill du inte ha bättre FPS? Det kan jag verkligen inte förstå? Det är som att välja mellan en ny bil eller en gammal rostig bil med halvtrasig motor, och välja den gamla bilen........

har aldrig sagt att jag inte vill ha mer fps. Jag har sagt, säger, och kommer att fortsätta säga att 30fps INTE påverkar MIN spelupplevelse! Jag märker knappt skillnaden mellan 30-60 och uppåt. Jag märker endast av fps under fps-dropps, dess emellan är ett stabilt 30 eller ett stabilt 120 mig LIKGILTIGT. Om jag inte störst av det hur kan jag då gå miste om något? Ursäkta att jag inte är någon fisförnäm finsmakare som får huvudvärk om kamomillteet inte serveras på sängkanten i silverservicen.

Jo 30fps på en DATOR kommer och kommer alltid att påverka dig negativt.

THE END

30fps på MIN SKITDATOR påverkar inte MIG negativt. Nu kan lilla fröken gå och lägga sig. THE FRAKKING END OF STORY

Inaktiv

bilar va en dålig jämförelse .. kör hellre en trasig saab från -79 som hackar och läcker olja, än en ny bil med datorlådor och skit som kör dig.

Medlem

Press A to ...
Vilken knapp är A?

Press B to dash...
Backspace är B i menyerna... men inte när man spelar... okej...

Har inte hittat nått ställe att minska muskänsligheten heller, så jag snurrar femtioelva varv vid minsta rörelse.

Och så startade spelet i ett fönster, och jag har inte lyckats få det fullscreen.

Och lite roligt, 'reset to deault' kallas 'Initialize'.

Jag skulle inte rekommendera detta spel till nån. Vill man så gärna spela det, gör det på en konsol. Köp det, låna det, sno det från en gammal tant. Den här smörjan som dom vill kalla konvertering är inte ens värd hårddiskutrymmet.

Jag vet att dom rekommenderar handkontroll, men om jag ville spela med en handkontroll skulle jag inte äga en MUS OCH TANGENTBORD.

Skriv svar