Remember Me – sju minuter från scifi-skönheten

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av kill455:
Skrivet av MaXMC:

De måste jobba på flödet i animationerna, ganska långt ifrån Uncharted och liten bit kvar till Assasins Creed också...

Sen är det ju tråkigt när det bara finns ett enda sätt att göra saker på...

Har kört PS1 spel som har bättre gameplay/story än Uncharted. Dålig kritik du gav där.
Sedan är ju inte spelet ute så jag förstår inte hur du kom fram till att det endast fanns ett sätt att göra allt på? Eller har jag missat någon 2 timmars gameplay

Sade jag något om gameplay eller story? Nä, jag talade endast om flödet på animationerna... animationerna i Uncharted är fan oslagbara. Du kan gå i typ 60-90 sekunder utan att få se samma animation 2 gånger. Drake hoppar på olika sätt, klättrar på olika sätt. Det är ett flyt mellan alla rörelser.
När hon hoppade mellan rören så hackade det. Lär dig läsa.

Att det bara fanns ett sätt att göra det på baserade jag på att han satt i ett rum som det bara fanns en enda plats man kunde sitta på och göra det hon gjorde. Tittar man runtikring så finns det inget på ett annat ställe. Jag hoppas jag har fel, men det har jag antagligen inte.

Och grafiken bör inte spela roll. Det är min poäng. Det finns bättre PS1 spel än dagens spel. Grafiken betyder inte så mycket om man inte är 12 år

Klart att grafiken spelar roll, det är den och art direction som avgör om du tror på världen du ser eller inte, eller menar du att AC hade känts likadant att spela om det hade varit ett 8 bitars sidoscrollande plattformsspel?

Man kan argumentera hur länge man vill om hur mkt grafiken spelar roll, men man kan aldrig argumentera för om den spelar roll eller inte, för det gör den.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Ser intressant ut. Men en sak som oroar mig är dom minnessekvenserna, Det såg ut som att man gör ett val och ser hur det går, spolar tillbaka, gör ytterligare ett val och ser hur det går. Det är förstås oklart nu hur det faktiskt fungerar.

Medlem

Bra att fler spel kör med Blade runner tema


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Ser ju fint ut! Men jag hoppas att man kan göra mer än att hoppa upp på fönster, trycka på X o sen se en filmsekvens??

Medlem
Skrivet av IronCouncil:

Ser intressant ut. Men en sak som oroar mig är dom minnessekvenserna, Det såg ut som att man gör ett val och ser hur det går, spolar tillbaka, gör ytterligare ett val och ser hur det går. Det är förstås oklart nu hur det faktiskt fungerar.

Jag gissar på att det är som ett slags pussel. Det är mycket möjligt att det finns mer än ett sätt att klara minnessekvensen i videon, eller andra minnessekvenser.

Medlem

verkar fett!!! gief!


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

12
Skriv svar