Anno Online utannonserat

Robot
Anno Online utannonserat

Ubisoft har precis avslöjat att Anno Online är under utveckling.

#ubisoft


Medlem
Anno Online utannonserat

Som Age of empires online, eller är det bara anno med endast MP?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag skulle gissa ett MMO-Anno.

Medlem

Bra grafik vore en trevlig trendbrytare när det gäller den här typen av spel.
Så det står nog högt upp på listan för mig ivf.

Medlem
Skrivet av Securion:

Bra grafik vore en trevlig trendbrytare när det gäller den här typen av spel.
Så det står nog högt upp på listan för mig ivf.

Anno-spelen har alltid sett bra ut så det är nog inte så mycket att oroa sig för. Dock så undrar jag om det blir ett fullvärdigt spel eller någon F2P-spinoff liknande Settlers Online.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Securion:

Bra grafik vore en trevlig trendbrytare när det gäller den här typen av spel.
Så det står nog högt upp på listan för mig ivf.

Har du spelat Anno 1404 eller 2070?

Medlem
Skrivet av Securion:

Bra grafik vore en trevlig trendbrytare när det gäller den här typen av spel.
Så det står nog högt upp på listan för mig ivf.

Anno 2070 tillhör en bland dom mest tungdrivna spelen just nu.

Medlem
Skrivet av jesterhead:
Skrivet av Securion:

Bra grafik vore en trevlig trendbrytare när det gäller den här typen av spel.
Så det står nog högt upp på listan för mig ivf.

Har du spelat Anno 1404 eller 2070?

Jadå, men jag tänkte mer på MMO-FPS genren i allmänhet. Grafiken brukar suga hejdlöst i dessa.

Inaktiv
Skrivet av Securion:

Bra grafik vore en trevlig trendbrytare när det gäller den här typen av spel.
Så det står nog högt upp på listan för mig ivf.

2070 är ju supersnyggt och väldetaljerat och kräver sin burk på max!

Hoppas det blir "online" på så sätt som Sim City blir, då kan man ju samtidigt njuta av singelplayer. Vore riktigt tragiskt om det blev någon facebookgame/f2p/p2w.

Medlem

Jag önskar ett Anno där man inte blir fullständigt överkörd av överdriven DRM..

Inaktiv
Skrivet av Securion:
Skrivet av jesterhead:
Skrivet av Securion:

Bra grafik vore en trevlig trendbrytare när det gäller den här typen av spel.
Så det står nog högt upp på listan för mig ivf.

Har du spelat Anno 1404 eller 2070?

Jadå, men jag tänkte mer på MMO-FPS genren i allmänhet. Grafiken brukar suga hejdlöst i dessa.

Det är inte grafiken som gör spelet, utan hur spelet är. Titta bara på indie-spelen Minecraft och Terraria. De är några av världens populäraste multiplayer-spel idag.

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Securion:
Skrivet av jesterhead:
Skrivet av Securion:

Bra grafik vore en trevlig trendbrytare när det gäller den här typen av spel.
Så det står nog högt upp på listan för mig ivf.

Har du spelat Anno 1404 eller 2070?

Jadå, men jag tänkte mer på MMO-FPS genren i allmänhet. Grafiken brukar suga hejdlöst i dessa.

Det är inte grafiken som gör spelet, utan hur spelet är. Titta bara på indie-spelen Minecraft och Terraria. De är några av världens populäraste multiplayer-spel idag.

Stor skillnad på artistiska spel och spel som ska vara realistiska i grafiken. Jag själv är kräsen när det gäller grafik och hatar när konsoler håller nere grafiknivån på spelen men när det gäller spel som Minecraft, Terraria, Team Fortress 2 osv så är det helt annorlunda. Där är spelen artistiskt snygga och det är en helt annan grej.

Inaktiv
Skrivet av McNord:

Det är inte grafiken som gör spelet, utan hur spelet är. Titta bara på indie-spelen Minecraft och Terraria. De är några av världens populäraste multiplayer-spel idag.

Stor skillnad på artistiska spel och spel som ska vara realistiska i grafiken. Jag själv är kräsen när det gäller grafik och hatar när konsoler håller nere grafiknivån på spelen men när det gäller spel som Minecraft, Terraria, Team Fortress 2 osv så är det helt annorlunda. Där är spelen artistiskt snygga och det är en helt annan grej.[/quote]

Mycket sant i det du säger, men det är fortfarande insidan som räknas, både när det gäller andra personer (till exempel inom kärleken) och spel. Spel som Quake, Duke Nukem 3D, Half-Life och DOOM kom ut under 90-talet och de håller än idag, trots att de har en utdaterad grafikmotor. Grafiken gör inte allt, men den hjälper till med att göra spelet bra.

Medlem
Skrivet av Securion:
Skrivet av jesterhead:
Skrivet av Securion:

Bra grafik vore en trevlig trendbrytare när det gäller den här typen av spel.
Så det står nog högt upp på listan för mig ivf.

Har du spelat Anno 1404 eller 2070?

Jadå, men jag tänkte mer på MMO-FPS genren i allmänhet. Grafiken brukar suga hejdlöst i dessa.

Va? FPS?

Medlem
Skrivet av Securion:
Skrivet av jesterhead:
Skrivet av Securion:

Bra grafik vore en trevlig trendbrytare när det gäller den här typen av spel.
Så det står nog högt upp på listan för mig ivf.

Har du spelat Anno 1404 eller 2070?

Jadå, men jag tänkte mer på MMO-FPS genren i allmänhet. Grafiken brukar suga hejdlöst i dessa.

Hur många MMO-Fps finns det? vet bara en handfull varav de flesta inte ens släpps och de andra har många år på nacken. Och som sagt grafiken är inte allt. Så länge det hänger med och hjälper upplevelsen. Tycker PS2 är snyggt.

Inaktiv
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Securion:

Bra grafik vore en trevlig trendbrytare när det gäller den här typen av spel.
Så det står nog högt upp på listan för mig ivf.

2070 är ju supersnyggt och väldetaljerat och kräver sin burk på max!

Hoppas det blir "online" på så sätt som Sim City blir, då kan man ju samtidigt njuta av singelplayer. Vore riktigt tragiskt om det blev någon facebookgame/f2p/p2w.

"Uppdatering: Online-Anno sägs i ett pressmeddelande ta tillvara på utseendet och gameplayet från tidigare delar i seren, men den här gången i ett free-to-play-spel i din browser. Spelare ska kunna bygga stora medeltida städer och starta handelsrutter med andra bosättningar. För första gången kommer spelaren vara en del av ett större imperium, och ska ha möjlighet att jobba mot gemensamma mål."

*sigh*
Skönt att det kommer en expansion till Anno 2070 iaf

Medlem
Skrivet av Nenetis:

Jag önskar ett Anno där man inte blir fullständigt överkörd av överdriven DRM..

Jag upplever överkördskänslan ganska obefintlig nu, trots att jag sitter med tillfällig sunkig 3g-uppkoppling.

De har blivit mycket mer stabila och det går att köra offline. T.ex. i Anno 2070 så kan du lira offline, men utan dina upplåsta funktioner kopplade till Arken. It's a fair deal...


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Tycker att det är synd att det inte verkar vara en stor konstant värld där man kan bygga ut till bosättningar utan det verkar vara som i FB Civ där man har sitt angränsande område att bygga på.

Medlem

Där rök denna spel, blir ingen fortsättning av denna spel Man hoppas men man har dåliga erfarenhet när man ser Online på rts eller strategi spel Man hoppas inte sen så hoppas man att denna online titeln funkar. Äsch varför gör det så här!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

1
Skriv svar