The Last Guardian lever än

Robot
The Last Guardian lever än

Ico-teamet fick göra om en del av sitt arbete. Nu ryktas det att spelet kommer till Playstation 4.

#the-last-guardian, #sony


Medlem
The Last Guardian lever än

Ser ingen mening med att släppa det till PS3 nu. Att ha det som en lanseringstitel för PS4 skulle vara betydligt mer lönsamt för Sony då det ger oss gamers en anledning att skaffa PS4

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ser ingen mening med att släppa det till PS3 nu. Att ha det som en lanseringstitel för PS4 skulle vara betydligt mer lönsamt för Sony då det ger oss gamers en anledning att skaffa PS4

Förstår du vilket jobb det skulle vara att så här långt in i utvecklingen byta plattform?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ser ingen mening med att släppa det till PS3 nu. Att ha det som en lanseringstitel för PS4 skulle vara betydligt mer lönsamt för Sony då det ger oss gamers en anledning att skaffa PS4

Ser du ingen mening med det? För att PS4 är så nära förestående? Vet du det? Eller för att ingen skulle köpa ett spel som asmånga sett fram mot? Eller för att du har koll på deras kostnader och beräknade intäkter i både ett PS3 scenario och ett PS4 scenario så du kan räkna ut vad lönsamheten blir? Man snyter inte spel ur näsan hur som helst.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Bojkott:

Ser ingen mening med att släppa det till PS3 nu. Att ha det som en lanseringstitel för PS4 skulle vara betydligt mer lönsamt för Sony då det ger oss gamers en anledning att skaffa PS4

Förstår du vilket jobb det skulle vara att så här långt in i utvecklingen byta plattform?

Ja för det ligger ju så himla mycket jobb bakom en konvertering till en ny plattform. Det är ju inte så man har gjort till PC dom senaste 5 åren. Spelet kommer inte att skrivas om från grunden om det är det du tror.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Bojkott:

Ser ingen mening med att släppa det till PS3 nu. Att ha det som en lanseringstitel för PS4 skulle vara betydligt mer lönsamt för Sony då det ger oss gamers en anledning att skaffa PS4

Ser du ingen mening med det? För att PS4 är så nära förestående? Vet du det? Eller för att ingen skulle köpa ett spel som asmånga sett fram mot? Eller för att du har koll på deras kostnader och beräknade intäkter i både ett PS3 scenario och ett PS4 scenario så du kan räkna ut vad lönsamheten blir? Man snyter inte spel ur näsan hur som helst.

Ligger ju dock en poäng i det han säger. Ett evighetsprojekt av denna kaliber har förmodligen passerat break-even sen långt tillbaka, om det nu inte blir en riktig dunderhit. Man kanske inte kommer kunna gå så mycket plus på själva spelet, och då är det ju bra att kunna använda spelet som lockbete till PS4 där dom kommer behöva så stor försäljning som möjligt. PS3 var en enorm flopp i början tack vare brist på spel. Det var inte förrän efter något år som PS3 började bli en lyckad produkt, och dom har inte råd att begå samma misstag igen. En tung lineup av spel är ett måste.

Medlem
Skrivet av MachOne:

En tung lineup av spel är ett måste.

Hur tung kan en lineup tänkas bli om man börjar med att göra en "HD-remake" det första man gör?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Kan de släppa det här någon gång? Väntan har blivit så lång att intresset börjar försvinna. Förut var det ett spel som var självklart att köpa vid release, nu har jag väntat så länge att jag lika gärna kan vänta tills det kostar 100 kronor i en reaback.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av MachOne:

En tung lineup av spel är ett måste.

Hur tung kan en lineup tänkas bli om man börjar med att göra en "HD-remake" det första man gör?

Och vad skulle vara fel med en "HD-remake"? Och vad vet du om vilka tillgångar dom sitter på? Idag gör man oftast material som texturer, modeller m.m. betydligt mer avancerat och skalar sedan ner för att anpassas till rätt hårdvara. Sen ska du inte förväxla remakes med remastering. Alla PS2 classics som släpps till PS3 är bara remastering, och deras uppgift är inte att se bättre ut än originalet utan det ska vara så nära originalet som möjligt men i högre upplösning och bättre FPS.

Halo är ett ganska bra exempel hur man kan ta ett gammalt projekt och göra det helt och hållet för en ny generation. Det såg skit ut 1999 till Mac, men skrotades och släpptes 2001 till Xbox och såg riktigt bra ut.

Sen kan det vara värt att tänka på att vi inte har fått sett något nytt av The Last Guardian på över 2 år, och det vi har sett har inte varit mer än ett tech demo, vilket tyder ganska starkt på att dom skippar PS3 och satsar på PS4 i stället.

Medlem

Äh, fuck it all to hell och släpp skiten på atari 2600 ist

Medlem
Medlem
Skrivet av MachOne:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av MachOne:

En tung lineup av spel är ett måste.

Hur tung kan en lineup tänkas bli om man börjar med att göra en "HD-remake" det första man gör?

Och vad skulle vara fel med en "HD-remake"? Och vad vet du om vilka tillgångar dom sitter på? Idag gör man oftast material som texturer, modeller m.m. betydligt mer avancerat och skalar sedan ner för att anpassas till rätt hårdvara. Sen ska du inte förväxla remakes med remastering. Alla PS2 classics som släpps till PS3 är bara remastering, och deras uppgift är inte att se bättre ut än originalet utan det ska vara så nära originalet som möjligt men i högre upplösning och bättre FPS.

Halo är ett ganska bra exempel hur man kan ta ett gammalt projekt och göra det helt och hållet för en ny generation. Det såg skit ut 1999 till Mac, men skrotades och släpptes 2001 till Xbox och såg riktigt bra ut.

Halo såg ju skitballt ut när det skulle komma till PC och Mac, stora slagfält och massa multiplayer, slumpade uppdrag och ett enda stort krig mot covenant... Sedan kom Microsoft och begränsade hela skiten...

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av MachOne:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av MachOne:

En tung lineup av spel är ett måste.

Hur tung kan en lineup tänkas bli om man börjar med att göra en "HD-remake" det första man gör?

Och vad skulle vara fel med en "HD-remake"? Och vad vet du om vilka tillgångar dom sitter på? Idag gör man oftast material som texturer, modeller m.m. betydligt mer avancerat och skalar sedan ner för att anpassas till rätt hårdvara. Sen ska du inte förväxla remakes med remastering. Alla PS2 classics som släpps till PS3 är bara remastering, och deras uppgift är inte att se bättre ut än originalet utan det ska vara så nära originalet som möjligt men i högre upplösning och bättre FPS.

Halo är ett ganska bra exempel hur man kan ta ett gammalt projekt och göra det helt och hållet för en ny generation. Det såg skit ut 1999 till Mac, men skrotades och släpptes 2001 till Xbox och såg riktigt bra ut.

Halo såg ju skitballt ut när det skulle komma till PC och Mac, stora slagfält och massa multiplayer, slumpade uppdrag och ett enda stort krig mot covenant... Sedan kom Microsoft och begränsade hela skiten...

Spelmässigt såg det bra ut men grafikmässigt såg det bättre ut på Xbox. Sen tror jag inte att första versionen av Halo hade slagit igenom på samma sätt då det från början var ett RTS-spel, en betydligt mindre genre än FPS. Men nu var det inte det som var poängen, utan poängen var att mycket kan hända. 1999 var det ett RTS till Mac och Windows och två år senare så var det ett exklusivt FPS till Xbox, en maskin man inte hade den blekaste aning om 1999. Så låt oss säga att The Last Guardian kommer till PS4 i slutet av nästa år. Det betyder att det kan ha varit under utveckling till PS4 i över 3år då, eftersom att vi varken har sett eller hört något nytt på över 2år just nu.

Medlem
Skrivet av MachOne:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av MachOne:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av MachOne:

En tung lineup av spel är ett måste.

Hur tung kan en lineup tänkas bli om man börjar med att göra en "HD-remake" det första man gör?

Och vad skulle vara fel med en "HD-remake"? Och vad vet du om vilka tillgångar dom sitter på? Idag gör man oftast material som texturer, modeller m.m. betydligt mer avancerat och skalar sedan ner för att anpassas till rätt hårdvara. Sen ska du inte förväxla remakes med remastering. Alla PS2 classics som släpps till PS3 är bara remastering, och deras uppgift är inte att se bättre ut än originalet utan det ska vara så nära originalet som möjligt men i högre upplösning och bättre FPS.

Halo är ett ganska bra exempel hur man kan ta ett gammalt projekt och göra det helt och hållet för en ny generation. Det såg skit ut 1999 till Mac, men skrotades och släpptes 2001 till Xbox och såg riktigt bra ut.

Halo såg ju skitballt ut när det skulle komma till PC och Mac, stora slagfält och massa multiplayer, slumpade uppdrag och ett enda stort krig mot covenant... Sedan kom Microsoft och begränsade hela skiten...

Spelmässigt såg det bra ut men grafikmässigt såg det bättre ut på Xbox. Sen tror jag inte att första versionen av Halo hade slagit igenom på samma sätt då det från början var ett RTS-spel, en betydligt mindre genre än FPS. Men nu var det inte det som var poängen, utan poängen var att mycket kan hända. 1999 var det ett RTS till Mac och Windows och två år senare så var det ett exklusivt FPS till Xbox, en maskin man inte hade den blekaste aning om 1999. Så låt oss säga att The Last Guardian kommer till PS4 i slutet av nästa år. Det betyder att det kan ha varit under utveckling till PS4 i över 3år då, eftersom att vi varken har sett eller hört något nytt på över 2år just nu.

Nja, det blev inte ett RTS förens de hamnade hos Microsoft. Från början var det ett 3rd-person shooter på lite större nivå, det var nog mer som Battlezone än som något vanligt RTS.
Last Guardian kommer till PS3, det har ju utvecklarna sagt.

Medlem
Skrivet av MachOne:

Sen kan det vara värt att tänka på att vi inte har fått sett något nytt av The Last Guardian på över 2 år, och det vi har sett har inte varit mer än ett tech demo, vilket tyder ganska starkt på att dom skippar PS3 och satsar på PS4 i stället.

När dom får frågan och svarar att det utvecklas till PS3, inte PS4, skulle inte du skaka på huvudet som utvecklare när folk fortsätter spekulera i att det ska släppas till PS4?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Nja, det blev inte ett RTS förens de hamnade hos Microsoft. Från början var det ett 3rd-person shooter på lite större nivå, det var nog mer som Battlezone än som något vanligt RTS.
Last Guardian kommer till PS3, det har ju utvecklarna sagt.

Det var RTS det var tänkt att vara från början, sen blev det 3rd-person, och till slut FPS

Skrivet av Paddington:

När dom får frågan och svarar att det utvecklas till PS3, inte PS4, skulle inte du skaka på huvudet som utvecklare när folk fortsätter spekulera i att det ska släppas till PS4?

Bara för att dom säger en sak så betyder det inte att det stämmer. Hittills har ingen riktigt gått ut med att dom utvecklar något till PS4, dom skulle bombarderas med frågor om själva PS4 i så fall. The Last Guardian kan mycket möjligt släppas till PS3, men då det inte har släppts något nytt material på över 2 år så låter det lite skumt att det ska släppas till en plattform som är på väg att fasas ut. Dom borde väl ha något nytt att visa upp vid det här laget? Dom har hittills inte ens visat upp något gameplay, och då har utvecklingen ändå varit igång sen 2008. Man får väl helt enkelt vänta och se. Dyker det inte upp något nytt under nästa E3 så vette fan alltså.

Medlem
Skrivet av MachOne:

Bara för att dom säger en sak så betyder det inte att det stämmer. Hittills har ingen riktigt gått ut med att dom utvecklar något till PS4, dom skulle bombarderas med frågor om själva PS4 i så fall. The Last Guardian kan mycket möjligt släppas till PS3, men då det inte har släppts något nytt material på över 2 år så låter det lite skumt att det ska släppas till en plattform som är på väg att fasas ut. Dom borde väl ha något nytt att visa upp vid det här laget? Dom har hittills inte ens visat upp något gameplay, och då har utvecklingen ändå varit igång sen 2008. Man får väl helt enkelt vänta och se. Dyker det inte upp något nytt under nästa E3 så vette fan alltså.

Du kan ju få rätt såklart. Det är inte det. Jag är så trött på att så fort ett spel drar iväg på tiden att göra så börjar folk slå på stora negativa spekulationstrumman direkt. Det är som ett brev på posten varenda gång. Vad kommer hända om det blir ett bra spel till slut? Kommer alla som suttit och glirat under tiden be om ursäkt och erkänna att det var dumt att, inte bara vara pessimistiska, utan t o m uttalat misstro det som utvecklarna hävdar med bestämdhet när de väl delar med sig av information? Det är ju för fan oförskämt! Önskar vi inte att det här ska bli bra? Jag gör det.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av MachOne:
Skrivet av MaXMC:

Nja, det blev inte ett RTS förens de hamnade hos Microsoft. Från början var det ett 3rd-person shooter på lite större nivå, det var nog mer som Battlezone än som något vanligt RTS.
Last Guardian kommer till PS3, det har ju utvecklarna sagt.

Det var RTS det var tänkt att vara från början, sen blev det 3rd-person, och till slut FPS

Skrivet av Paddington:

När dom får frågan och svarar att det utvecklas till PS3, inte PS4, skulle inte du skaka på huvudet som utvecklare när folk fortsätter spekulera i att det ska släppas till PS4?

Bara för att dom säger en sak så betyder det inte att det stämmer. Hittills har ingen riktigt gått ut med att dom utvecklar något till PS4, dom skulle bombarderas med frågor om själva PS4 i så fall. The Last Guardian kan mycket möjligt släppas till PS3, men då det inte har släppts något nytt material på över 2 år så låter det lite skumt att det ska släppas till en plattform som är på väg att fasas ut. Dom borde väl ha något nytt att visa upp vid det här laget? Dom har hittills inte ens visat upp något gameplay, och då har utvecklingen ändå varit igång sen 2008. Man får väl helt enkelt vänta och se. Dyker det inte upp något nytt under nästa E3 så vette fan alltså.

Det kom fortfarande nya spel till PS2 även fast PS3:an hade lanserats, så jag ser det inte som något konstigt att det kommer flera spel även om den ska "fasas-ut".

Många av de sista spelen till en platform är de som är snyggast och coolast eftersom utvecklarna lärt sig att hantera platformen och motorn.

1
Skriv svar