Dark Souls kontroversiella pc-port filmad

Robot
Dark Souls kontroversiella pc-port filmad

Prepare to Die-utgåvan skrider närmare – överlever du From Softwares kritiserade pc-konvertering?

#dark-souls, #from-software


Medlem
Dark Souls kontroversiella pc-port filmad

Visade ju inte särskilt mycket av kvalitén av portningen men man får väl bara hålla tummarna och hoppas på något som är spelbart.

Medlem

Är så sjukt taggad på detta! Artorias won't know what hit him ^^

Medlem

Man kan ju alltid hoppas att spelet i sig fungerar som det ska då det är ett riktigt grymt spel.

Medlem

Låst och lågupplöst, men funderar ändå på att införskaffa det någon dag. Har det redan på PS3, men hade gärna haft det på PC.

Visst är det synd att det blev en så pass extrem portning, men FROM har varit ganska tydliga och ärliga mot oss om varför det är på det viset. Dom är helt enkelt väldigt tidspressade och väldigt ovana vid att utveckla något till PC(det var deras första gång om jag inte minns fel?)

Så vill samtidigt stötta dom och välkomna dom till PC marknaden. Uppmuntra dom att vilja och våga fortsätta finnas på PC marknaden. Visst fortsätter de samtidigt med konsol, men det innebär inte att PC blir dåligt. Det är nog lite upp till oss också att visa att vi uppskattar deras försök.

Om alla gnäller och bara skiter i det(vilket samtidigt är förståeligt) lär dom nog bli ganska skrämda, då PC marknaden är jävligt...svåra att tillfredsställa verkar det som.

Allt som allt - synd att det är en sån enorm portning, fast kan inte skylla allt för mycket på FROM för det. En del är pågrundav deras publisher som tidsbegränsade dom sådär. Uppskattar åtminstone att de lyssnade på alla community-votes från första början!

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Låst och lågupplöst, men funderar ändå på att införskaffa det någon dag. Har det redan på PS3, men hade gärna haft det på PC.

Visst är det synd att det blev en så pass extrem portning, men FROM har varit ganska tydliga och ärliga mot oss om varför det är på det viset. Dom är helt enkelt väldigt tidspressade och väldigt ovana vid att utveckla något till PC(det var deras första gång om jag inte minns fel?)

Så vill samtidigt stötta dom och välkomna dom till PC marknaden. Uppmuntra dom att vilja och våga fortsätta finnas på PC marknaden. Visst fortsätter de samtidigt med konsol, men det innebär inte att PC blir dåligt. Det är nog lite upp till oss också att visa att vi uppskattar deras försök.

Om alla gnäller och bara skiter i det(vilket samtidigt är förståeligt) lär dom nog bli ganska skrämda, då PC marknaden är jävligt...svåra att tillfredsställa verkar det som.

Allt som allt - synd att det är en sån enorm portning, fast kan inte skylla allt för mycket på FROM för det. En del är pågrundav deras publisher som tidsbegränsade dom sådär. Uppskattar åtminstone att de lyssnade på alla community-votes från första början!

Jag håller helt med. Det suger brutalt att det blev såhär med porten, riktigt tråkigt är det, men det kommer antagligen att vara en bättre upplevelse än att spela på xbox/ps3 iaf då vi slipper framerate drops... för vi lär ju ligga på en stadig 30... *sadface*.

Hur som helst, jag uppskattar försöket och som ett massivt fan kommer jag säkert köpa det iaf. Värt dock är att inte skämmas för att klaga över skiten. Jag kan acceptera en kass port nu första gången, men om de gör samma sak för nästa spel (om det nu kommer på PC dvs) så kommer jag vara betydligt mer kritisk.

Medlem

Jag är väl en av dom som är mest emot konsoller idag men i just det här fallet ser jag inte vars felet ligger.

Jag ägde en Ps3 och spelade Dark souls väldigt mycket på min 24" LED LCD skärm som jag använder till datorn. Bra spel och enda skillnaden jag kan se här är hur spelet kommer "ut" på ens skärm.

Spelet är fantastiskt och fungerar det 99.9% likadant som Ps3 versionen så är jag nöjd över köpet.

Dark Souls är nog enda spelet/portningen som jag kommer ha denna åsikt om men i detta fallet är det klart befogat enligt mig.

Medlem

Givet köp, mest bara för att de lyssnade på PC-spelare och gjorde en port. Det är stort av ett gäng som aldrig producerat till PC, man kan inte förvänta sig guld och diamanter med den bakgrunden.

Hoppas verkligen alla som tjatade om att få spelet till PC köper det och inte sjunker ner till piratandet. För då kan vi ju glömma fler titlar som denna till PC.

Mata inte de pengastarka företagsledarna som inte tror på PC.


signatur

Dragon Age 2000-talets spel!

No thanks!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

jag hade tänkt lira detta i 5760 x 1080 -.- fan man vill ju använda all sin skärm yta, därför jag inte äger en konsol med skit hårdvara, fan jag la ner mer på mina grafikkort enbart än vad en hel jävla konsoll kostar

Medlem
Medlem

Dom nya bossarna måste ju "hade ett så bra ord för det men glömde skiten" komma till ps3ans gamla... inte en chans att jag missar ut på dom!


signatur

The spiders won,t find us here.

1
Skriv svar