Hjälp med Zbrush

Medlem
Hjälp med Zbrush

Hej jag har hållit på med zbrush i nästan en veckan (vet att de är ganska lite) ca 2 timmar om dagen. Problemet är att knappt finns några tutorials om basic grejer. Allting är att visa masking och den här knappen gör så, men jag behöver nånting som gör att jag verkligen kan komma igång och lära mig eftersom jag skulpterar saker.
Så jag undrar vad jag ska göra. Har även börjat kolla på böcker, är de värt att köpa en bok för 400:- eller är de bara skit?
Skulle någon här kunna slänga upp ett tutorial på svenska då dom göra någonting eller liknande.

Lite svårt att veta vad jag ska fråga efter....vill liksom bara komma igång med nånting.


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Software producenten "Pixologic" har lite på sin egen hemsida, du bör starta där:

www.pixologic.com/zclassroom/homeroom

Gnomon Workshop har också en del "basic" tutorials som kan vara bra att börja med:

www.thegnomonworkshop.com/store/category/168/Free-ZBrush-Tuto...

Avancerade tutorials:

http://slodive.com/design/mind-flabbergasting-zbrush-tutorial...

Lycka till!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Software producenten "Pixologic" har lite på sin egen hemsida, du bör starta där:

www.pixologic.com/zclassroom/homeroom

Gnomon Workshop har också en del "basic" tutorials som kan vara bra att börja med:

www.thegnomonworkshop.com/store/category/168/Free-ZBrush-Tuto...

Avancerade tutorials:

http://slodive.com/design/mind-flabbergasting-zbrush-tutorial...

Lycka till!

Har kört alla tutorials förutom sista länken!
Tack!!!

Kan du zbrush eller? Är de möjligt att få lite hjälp o med behövs via PM ? O:)


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Jag har jobbat lite med Zbrush, men inte i den omfattning som jag vill och kan tyvärr inte lära ut något. Du kan säkert mer än mig; men det jag vet är att det är ett mycket bra program med lätt inlärningskurva. Börja med det så kan du säkerligen gå över till mer avancerande program i framtiden som Maya eller 3D Studio Max.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Dom är bra men 90% av deras grejer kostar pengar


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem
Skrivet av yoyisy:
Skrivet av tuckdragon:

Dom är bra men 90% av deras grejer kostar pengar

är ju bara betala för 1månad och sen ladda ner alla klipp man behöver.

Medlem

Trodde man bara kunde titta online. Men ska absolut köpa om jag inte för tag i nån bok.


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem
Skrivet av yoyisy:

Trodde man bara kunde titta online. Men ska absolut köpa om jag inte för tag i nån bok.

hmm, jo det verkar som det endast går att streama nu. nästan helt säker på att det gick att ladda ner förut, men dom kanske tog bort det pga pirater.

Medlem

De låter väl ganska rimligt, dom borde ta betalt per "course" istället.


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

1
Skriv svar