Planetside 2 – fräsig ny film vill att du ansöker till betan

Medlem
Skrivet av Morganrone93:
Skrivet av Satheus:

Tycker det är lite fel att klaga på att man inte kommer in betan till ett spel som kommer vara gratis att spela när det kommer ut.

Jag varit signad till att komma in i betan länge nu men inte kommit in än. Lite synd men jag vet att jag kommer få spela nån gång i framtiden!

Nu var det ju inte riktigt det som det handlade om.. Hur många som helst som inte har kommit in på betan, men ändå så envisas de med att göra en film om att de vill ha fler beta-testare?

Men av de senaste kommentarerna att döma så verkar det vara så att de som inte har kommit in än, lär, förhoppningsvis bli med på stresstest istället..

Så man får bara locka folk till en beta som är igång och rullar redan, där de som signar kan hoppa in och lira direkt? Förstår inte riktigt logiken..
Det är väl klart att de försöker locka folk så de kan plocka in ett stort lass sen när det väl behövs..

Jösses, vad är det med folk idag..

Medlem
Skrivet av Morganrone93:
Skrivet av Satheus:

Tycker det är lite fel att klaga på att man inte kommer in betan till ett spel som kommer vara gratis att spela när det kommer ut.

Jag varit signad till att komma in i betan länge nu men inte kommit in än. Lite synd men jag vet att jag kommer få spela nån gång i framtiden!

Nu var det ju inte riktigt det som det handlade om.. Hur många som helst som inte har kommit in på betan, men ändå så envisas de med att göra en film om att de vill ha fler beta-testare?

Men av de senaste kommentarerna att döma så verkar det vara så att de som inte har kommit in än, lär, förhoppningsvis bli med på stresstest istället..

Problemet är att folk inte fattar att betat kommer växa och att folk kommer in i vågor. Folk klagar istället för att ta sig tiden att läsa på hur det hela är planerat. Det är korkat.

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Nu var det ju inte riktigt det som det handlade om.. Hur många som helst som inte har kommit in på betan, men ändå så envisas de med att göra en film om att de vill ha fler beta-testare?

Men av de senaste kommentarerna att döma så verkar det vara så att de som inte har kommit in än, lär, förhoppningsvis bli med på stresstest istället..

Ja det kan verka konstigt att annonsera efter mer beta testare även om det redan finns många som inte kommit in. Men de kanske inte vill ta in enskilda testare utan ett stort pack testare samtidigt. 10 000 i taget kanske? Eller så kanske de vill kunna se exakt hur många som verkligen vill spela det redan. Jag menar hur många har reggat för beta och inte tycker om Planetside 2:s (troligtvis) ypperliga spelstil.

Medlem

De kanske även vill välja och vraka mellan ansökningarna eftersom man uppger sin dator-spec.

Medlem

Gött mos, lyckades få tag på en betanyckel på facebook.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av sgtbastard:

De kanske även vill välja och vraka mellan ansökningarna eftersom man uppger sin dator-spec.

Jopp.

Citat:

"Our external testing will be kicking off sometime this week (to be totally clear, I mean the week of July 9th - July 15th) with the technical test that we've been talking a lot about. This test will let us make sure the game runs across a variety of hardware configurations and the people invited will be hand picked based on the requirements in our hardware matrix."

Kan ju även tillägga detta för alla som tror att det bara skulle vara något slags demo-trams.

Citat:

"Beta testing is a critically important part of our development cycle on this project, we may be asking you to only play on tanks for a play session, or only play aircraft. We are doing true beta testing, not just a game demo and we implore those of you who are invited to understand and respect that. Things will break, the server will be unavailable sometimes, we will cancel scheduled tests when we find something that breaks before the test starts. All of this will help us make a better final game."

Källa: Higby himself @ planet-universe forum

12
Skriv svar