Crysis 3 kommer smälta din dator

Robot
Crysis 3 kommer smälta din dator

Crytek lovar att pc-versionen av Crysis 3 kommer att vara så kraftfull att "datorer smälter".

#crysis-3, #crytek, #crysis-2, #crysis


Medlem
Crysis 3 kommer smälta din dator

Jag vill inte att min dator smälter :'(

Medlem

Kan dom inte bara utveckla det till PC och sen porta det till konsolerna? Vi får väl se om burken smälter eller inte helt enkelt.

Medlem

Haha man skulle bli ganska ledsen om burken började smälta

Medlem
Medlem

Ännu en optimerad release!

Medlem

Då vet man hur dåligt optimerat det är.

Medlem

Är väl som vanligt massa snack om hur de inte struntar i PC:n och sen blir det så iaf


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Undrar om de antingen menade att grafiken är så avancerad eller om optimeringen är så horribelt dålig att datorn börjar pysa.

Medlem

Får väl hoppas det stödjer DirectX 11 från release denna gång

Medlem
Skrivet av dotque:

Är väl som vanligt massa snack om hur de inte struntar i PC:n och sen blir det så iaf

Hoppas det inte blir så. Men blir det förmodligen. Lyfta konsolversionerna? Lycka till på 7 år gammal skräpbox och leklåda 3.

Tror dem menar att optimeringen blir så jävla dålig att datorn helt enkelt inte vill vara med och bara ger upp

Medlem

Tror inte heller trean kommer sätta nån större standard mot tvåan än vad ettan först gjorde..

Medlem

Finns ju ingen idé att IDAG utveckla någonting vi inte kan fullt använda på 5 år i alla fall. Om 5 år spelar man ju andra spel likesom. I alla fall när det gäller spel som Crysis, det finns såklart spel man fortfarande spelar, såsom Supreme Commander: Forged Alliance... Homeworld...

Medlem

Ganska enkel lösning är strunta i konsolerna och gör det bara till PC tills next gen konsolerna kommer och så portar man spelet till dem


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Bring it on... Här har vi vatten kylt och ca 5000 w kyl effekt.
Har aldrig varit över 50 grader en varm sommar dag.
Så med evgas 680 vatten kylda graffe så blir det nog lägre.
Blir nog Koolance vattenkyla nätagg till släppet. Så det vore kul med en utmaning.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

När man ser till mängden grafiska effekter de lagt på för att spelet inte bara ska komma ikapp sju års utveckling av hårdvara utan rent av smälta den så frågar även jag mig hur mycket optimeringen egentligen spelat in där ^^

Medlem

Crytek är duktiga på det grafiska, men resten har dom verkligen ingen aning om vad dom håller på med.

Medlem

Hmmm , Nyfiken på i vilken FPS mitt Gigabyte GTX 670 kommer kunna maxa i. Ligger på 85 i BF 3 och om detta nu ska ''smälta'' datorn så tippar jag på 45-55 fps.

Medlem

Hoppas detta går till på ett vettigt sätt!

Medlem

Inte då !
Mina 2 GTX690 blir vattenkylda !


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Bring it on!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Minns fortfarande den här bilden när Crysis 1 utannonserades. Fick leta efter min haka i flera dagar efteråt. Har inte riktigt fått den känslan av något spel efter det.

Skrivet av Xzander:

Minns fortfarande den här bilden när Crysis 1 utannonserades. Fick leta efter min haka i flera dagar efteråt. Har inte riktigt fått den känslan av något spel efter det.

De fabricerade bilderna är bättre än verkligheten, och vi är snart där.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Crysis 2 (med "HD-texturer" och DX11) är fortfarande det snyggaste jag spelat på PC.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Spelar fortfarande Crysis omoddat och grafiskt håller det ännu.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Undrar om de antingen menade att grafiken är så avancerad eller om optimeringen är så horribelt dålig att datorn börjar pysa.

Precis.

"Smälter din dator" känns inte som världens bästa slogan när det förekommer spelbuggar som får grafikkort att överhettas.

Då hade ju nästan frasen "snyggare än din dator klarar av" varit bättre.

SE

Medlem

PC plattformen ska alltid prioriteras när det gäller den här typen av spel , sen får dom porta och skala ner prestanda till xbox och ps3.

Helst önskar jag ett minimikrav för spel som Crysis 3 borde vara en fyrkärning i5 och 64-bitars Windows och DX11.

Önskar att Crysis återgick till som det var i första delen när man var på den där Nordkoreanska ön, det var nästan en magisk upplevelse och smyga runt och kika på miljöerna. Tycker det spårade ur lite i Crysis 2 med för mycke monster.

Medlem

mina Radeon 5870 i crossfire ligger fan på 92 grader konstant när man pressar dem...hur ska detta gå nu?

jag har vattenburen värme i huset...kan man inte koppla in det via datorn och använda graffekorten till att värma elementen?

Medlem
Skrivet av Syahin:

Hmmm , Nyfiken på i vilken FPS mitt Gigabyte GTX 670 kommer kunna maxa i. Ligger på 85 i BF 3 och om detta nu ska ''smälta'' datorn så tippar jag på 45-55 fps.

Maxar du med 85 fps snitt med ett 670? I 1080x1920? Tror jag inte på då jag har lite under 100 fps snitt med 2 580 i sli.
670 är bara 20 % bättre än ett 580. Säger inte att du ljuger, men det låter lite högt räknat från din sida..

12
Skriv svar