Missa inte WoW: Mists of Pandarias introfilm!

Medlem

Blir alltid grymt impad av Blizzards CGI, trots det blir det inget mer WoW för mig, 7 år räcker gott och väl

Medlem
Skrivet av s3ng:
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av s3ng:

Det var inte mycket att hänga i granen, tyckte mest den var barnslig. Bästa CGI filmen från dom är fortfarande WOTLK. Näh, inte mycket att hänga i granen som sagt, varken filmen eller expansionen.

Kan jag få hänga dig i granen istället tro?

Inte om du är rädd om din gran

Den är rosa och gjort av plast. Inte mycket att vara rädd om. Skulle vara en ära att ha dig hängandes där.

Medlem
Medlem
Skrivet av Red_warning:

Hmm, pandor. Jag tror Blizzard börjar få ont om idéer.

http://www.wowpedia.org/Pandaren
Kollar du där så ser du att Pandaren först dök upp i WC3. Så det är ju inget nytt att Pandaren rasen finns i Warcraft universumet.

Det finns kor, fiskhumanoider, björnar, zombies, tomtar och mycket annat konstigt i "the Warcraft universe".
Jag förstår inte varför folk tycker att pandor är så konstiga :/

Medlem
Skrivet av jyggen:
Skrivet av TheGhozt:
Skrivet av jyggen:
Skrivet av ReeBart:
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Remus:

Ja, Blizzard är bäst på CGI men den trailern var nog den sämsta av alla deras CGI trailers...

Jag vill ha fienden visas t ex.

Gissar på att det inte finns någon fiende i videon eftersom denna expansionen inte hade någon känd lore boss dom dragplåster. Till skillnad mot TBC (Illidan), WOTLK (Arthas) och Cataclysm (Deathwing).

Rykten är ju att Garrosh är slut bossen

Det är mer än rykten. Blizzard har själva sagt att slutraiden i MoP är Siege of Orgrimmar.

Fan det sög ju, då kommer alltså alliance att spöa horde

Nja, Horde kommer ju också slåss mot Garrosh

Åhfan, så det blir en schism i horden? Men allt ordnar sig nog när Thrall kommer tillbaka

Skrivet av TheGhozt:
Skrivet av jyggen:
Skrivet av TheGhozt:
Skrivet av jyggen:
Skrivet av ReeBart:
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Remus:

Ja, Blizzard är bäst på CGI men den trailern var nog den sämsta av alla deras CGI trailers...

Jag vill ha fienden visas t ex.

Gissar på att det inte finns någon fiende i videon eftersom denna expansionen inte hade någon känd lore boss dom dragplåster. Till skillnad mot TBC (Illidan), WOTLK (Arthas) och Cataclysm (Deathwing).

Rykten är ju att Garrosh är slut bossen

Det är mer än rykten. Blizzard har själva sagt att slutraiden i MoP är Siege of Orgrimmar.

Fan det sög ju, då kommer alltså alliance att spöa horde

Nja, Horde kommer ju också slåss mot Garrosh

Åhfan, så det blir en schism i horden? Men allt ordnar sig nog när Thrall kommer tillbaka

Förmodligen kommer han inte tillbaka, han har ju precis blivit far.

Medlem
Skrivet av Oddjob:

Kung Fu Panda, det var det som slog mig med den introfilmen. Så enormt mycket Kung Fu Panda.

Håller med fullständigt, saknade bara Jack Black som berättarrösten. Men oavsett det så är det som alltid en fantstiskt snygg sekvens, Blizzard är verkligen oslagbara på den fronten.

Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Red_warning:

Hmm, pandor. Jag tror Blizzard börjar få ont om idéer.

http://www.wowpedia.org/Pandaren
Kollar du där så ser du att Pandaren först dök upp i WC3. Så det är ju inget nytt att Pandaren rasen finns i Warcraft universumet.

De dök upp i WC3: Frozen Throne efter att folk blivit så entusiastiska efter ett aprilskämt som Blizzard körde 2002 där Pandaren skulle vara en helt spelbar ras i WC3. De har varit rätt sparsamt använda fram till MoP dock.

/ LordDaimos

Medlem

Skeptiskt!
hade velat se något "häftigare" än detta. Gillar inte att de drar in pandorna från Wc 3 Loren. Finns anat bättre att ta eller hitta på.

Tidigare har det vart hemska Arméer och en rätt hård jäkla boss.
Nu är det inbördeskrig med fluffy pandas?
Känns som idé torka.

Men det kan allt bli bra, osäkert dock om jag testar det eller inte.

humor i ett blizzardintro... Jag gillade pandorna i wc3 men att lägga in dem nu är bara en ursäkt att fylla ut wow med asiatisk kultur.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Literär Kung fu Panda? Var så otroligt likt Kung fu Panda att mina sidor krampar.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Oddjob:

Kung Fu Panda, det var det som slog mig med den introfilmen. Så enormt mycket Kung Fu Panda.

Håller med fullständigt, saknade bara Jack Black som berättarrösten. Men oavsett det så är det som alltid en fantstiskt snygg sekvens, Blizzard är verkligen oslagbara på den fronten.

Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Red_warning:

Hmm, pandor. Jag tror Blizzard börjar få ont om idéer.

http://www.wowpedia.org/Pandaren
Kollar du där så ser du att Pandaren först dök upp i WC3. Så det är ju inget nytt att Pandaren rasen finns i Warcraft universumet.

De dök upp i WC3: Frozen Throne efter att folk blivit så entusiastiska efter ett aprilskämt som Blizzard körde 2002 där Pandaren skulle vara en helt spelbar ras i WC3. De har varit rätt sparsamt använda fram till MoP dock.

/ LordDaimos

Var rätt tyst om Deathwing mellan WC2 och Cataclysm också

Medlem

Pandaren har varit mina favoriter i Warcraft sen Frozen Throne. Har alltid sagt till mina polare att jag skulle börja lira WoW när Pandaren blev en spelbar ras. Trodde jag skulle klara mig men icke!

Medlem

Kan ni inte bara länka alla filmer från youtube istället? Eran videospelare är riktigt set, ofta sämre kvalitet och söligare att buffra -.-

Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Red_warning:

Hmm, pandor. Jag tror Blizzard börjar få ont om idéer.

http://www.wowpedia.org/Pandaren
Kollar du där så ser du att Pandaren först dök upp i WC3. Så det är ju inget nytt att Pandaren rasen finns i Warcraft universumet.

De dök upp i WC3: Frozen Throne efter att folk blivit så entusiastiska efter ett aprilskämt som Blizzard körde 2002 där Pandaren skulle vara en helt spelbar ras i WC3. De har varit rätt sparsamt använda fram till MoP dock.

/ LordDaimos

Var rätt tyst om Deathwing mellan WC2 och Cataclysm också

Inte om man läst novellerna som finns baserade på Warcraftuniversumet, där förekommer han lite nu och då i olika former

/ LordDaimos

Medlem

Vacker film men uselt spel. Blizzard bör göra filmer och sälja sin CGI expertis till utomstående och därav lägga ner spelskapandet.

RIP Blizzard.

Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Securion:

Jag vet att WOW är ett barnspel, men seriöst... Pandor...?!?
Nu är det bara rosa små enhörningar som saknas! Kanske nästa expansion?

Elder Scrolls har spelbara ödlor och katter, Guild Wars 2 har hundar, Tekken har björn / panda, Killer Instinct har en boxandes raptor

WoW har kor och vargar, plus järvar(Wolvar), björnar(Furbolg) med flera som NPC raser.

Jag förstår inte riktigt vad det är som är så mycket mer barnsligt med just Pandor. Djur som djur tycker jag.

Medlem
Skrivet av Hanga:

Vacker film men uselt spel. Blizzard bör göra filmer och sälja sin CGI expertis till utomstående och därav lägga ner spelskapandet.

RIP Blizzard.

10.2 miljoner anhängare säger att du har fel.


signatur

Nämen!

Medlem

Fick dagens asgarv när människan ger sin pinne till orcen och båda ser ut som om dom sålt smöret och tappat pengarna! ^^

Antar att Pandaren kommer bli spelbara för båda factionerna? För det läggs väl inte till en 3:e?


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Antar att Pandaren kommer bli spelbara för båda factionerna?

Precis så ére.

Medlem

En tredje faction vore mäktigt.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Hanga:

Vacker film men uselt spel. Blizzard bör göra filmer och sälja sin CGI expertis till utomstående och därav lägga ner spelskapandet.

RIP Blizzard.

10.2 miljoner anhängare säger att du har fel.

Miljarder människor utövar religion och jag anser ändå att de har fel. Det är lätt blanda ihop kvalitét och kvantitet för det otränade ögat antar jag.

Medlem

Kung Fu Panda 3 eller vad är det för nått?

Medlem

Det är så roligt då folk hakar upp sig på just pandor i ett spel som innehåller fågelmän, ko-män, varg-män, svävande ögondemoner, slemklumpar, hyenamän, råttmän, och allsköns andra fenomen.

Kan det bli mer humor?

Filmen var riktigt bra, fast inte i WotLK-klass då det gäller känsla tycker jag. Däremot klarar den sig med bravur mot den tråkiga Deathwing, tycker jag.

Medlem

Blir att börja lira lite igen nu då efter ett längre uppehåll, passar mig mycket bättre än cataclysm gjorde.

Sen måste jag ge en eloge till alla som gång på gång får en att skratta högt med den nyskapande liknelsen med kung fu panda, lika finurligt alla 547628 gånger folk sagt det sen dom annonserade, kul!

Medlem
Skrivet av Hanga:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Hanga:

Vacker film men uselt spel. Blizzard bör göra filmer och sälja sin CGI expertis till utomstående och därav lägga ner spelskapandet.

RIP Blizzard.

10.2 miljoner anhängare säger att du har fel.

Miljarder människor utövar religion och jag anser ändå att de har fel. Det är lätt blanda ihop kvalitét och kvantitet för det otränade ögat antar jag.

Så, med andra ord säger du att om Blizzard lägger ner deras "usla" spelskapande och ägnar sig helt åt att göra CGI, vilket ger flera CGI ifrån Blizzard, vilket i sin tur är = kvantiet, då sjunker kvaliteten på dessa CGI som de släpper, tack vare att de utvecklar spel.

Då skulle det betyda att om dom enbart skulle göra CGI skulle ditt inlägg istället klaga på att dom inte gjort spel istället för CGI´s.

I det här fallet är det rätt knepigt att du använder kvalitet emot kvantitet.

Men det är din åsikt och den är noterad, som vid flertalet av dina inlägg kring Blizzard, är den negativ emot deras spelskapande.

Jag tycker de gjort kanonspel sen start, de har haft titlar som är mindre bra än andra. Men generellt har jag aldrig tyckt att någon titel de släppt har varit "dålig". Urusla spelskapare är de definitivt inte, de har skapat bland de största franchiserna som finns i Spelvärlden, och de kilar på stadigt som det är så, tror inte det är dags att säga RIP än på ett tag.

Jag har ingen aning om MoP är ett skitspel (expansion) eller inte, men jag tänker inte döma det som ett skitspel innan jag testat det, det ser ut och verkar vara riktigt, roligt.


signatur

Nämen!

Medlem

Lägg till också att de är en av få "äkta" PC-spel-företag. Tittar man närmare på WoW-motorn blir jag mer ocr mer imponerad. Den verkar vara modul-uppbyggd, eftersom de lagt till allt möjligt sedan start. T ex 64-bit klient-del, DirectX11-stöd, bra prestanda i Wine-Linux, fixar fram OS X-stöd. Som pricken över i var tekniken med "oändlig horisont". Berätta gärna vilka spel som kan göra allt det här.

Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Securion:

Jag vet att WOW är ett barnspel, men seriöst... Pandor...?!?
Nu är det bara rosa små enhörningar som saknas! Kanske nästa expansion?

Elder Scrolls har spelbara ödlor och katter, Guild Wars 2 har hundar, Tekken har björn / panda, Killer Instinct har en boxandes raptor

Tekken har även en känguru.. som boxas :D.

Medlem

Pandaren var mer accepterad i WC3 än vad den kan va nu i min mening. Är det Blizzards fel? Nej, det är Kung Fu panda som har gjort att man har en skev bild på Pandor, och att denna expansion kommer så "nära" Kung Fu panda fenomet så känns det bara mer skrattretande än som en riktigt shysst tillägg i WoW.

Sen att dom är dumma nog att döpa till Pandora.. jag menar Pandaria hjälper inte heller, känns som denna expansion bygger på pop kultur.

Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Securion:

Jag vet att WOW är ett barnspel, men seriöst... Pandor...?!?
Nu är det bara rosa små enhörningar som saknas! Kanske nästa expansion?

Elder Scrolls har spelbara ödlor och katter, Guild Wars 2 har hundar, Tekken har björn / panda, Killer Instinct har en boxandes raptor

Hundar i gw2? Om du menar Char så har jag alltid tyckt att dom ser ut som katter.

123
Skriv svar