Just Cause 2 och Borderlands gratis för PS Plus-användare

Robot
Just Cause 2 och Borderlands gratis för PS Plus-användare

Det svenskutvecklade sandlådeactionspelet Just Cause 2 och det tecknade Texas-utvecklade Borderlands kan plockas upp för noll kronor. Men bara om du använder Playstation Plus.

#just-cause-2, #borderlands, #red-dead-redemption


Medlem
Just Cause 2 och Borderlands gratis för PS Plus-användare

Red Dead Redemption skulle också bli "gratis" för PS+ användare också, va? Fast det kanske var senare.

Medlem

Jahopp... Jag har redan båda spelen...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Siken:

Red Dead Redemption skulle också bli "gratis" för PS+ användare också, va? Fast det kanske var senare.

Det står i nyheten!

Medlem

Har båda till Pc och spelar just nu igenom Just Cause 2 för första gången. Bästa sandlådespelet den här generationen om man frågar mig!

Medlem

Bestämde mig för att testa + .. och har redan njutit av Infamous 2 och Deus ex mm.. Väldigt nöjd!

Medlem

För varje dag så lutar det mer och mer mot att skaffa ps+

Medlem

Spelen är inte gratis. det kostar 480 kr per år (även om det tydligen kommer vara 25% rabatt nästa månad).

Dock så är det troligen bland det mest prisvärda man kan skaffa inom spelvärlden idag. För priset av sådär 1 spel så får man under ett år tillgång till 40-50 spel, betatester, themes, avatars, cloud-saves rabatter och automatiska nedladdningar av patchar, demos och uppladdningar av "save-backups".

Jag har tjänat in kostnaden bara på de rabatter som erbjuds.

Medlem

Det jobbiga är ju att man inte får spelen utan man "lånar" dem. Det har fått mig att avstå PS+.

Medlem
Skrivet av BubbeZ:

För varje dag så lutar det mer och mer mot att skaffa ps+

För varje dag så lutar det mer och mer mot att skaffa pms;)

Medlem
Skrivet av Siken:

Det jobbiga är ju att man inte får spelen utan man "lånar" dem. Det har fått mig att avstå PS+.

Vilken skillnad är det mot t ex steam menar du?
Jag vet inte alltså, är nyfiken

Medlem
Skrivet av Siken:

Det jobbiga är ju att man inte får spelen utan man "lånar" dem. Det har fått mig att avstå PS+.

Man kan ju inte förvänta sig att de ska erbjuda folk att få spel som Dead Space 2, Rock of Ages, Borderlands, Just Cause 2 och Retro/Grade (helt nytt spel) + "en massa annat" för 40 kr (480 kr/12) i all framtid även vid avslutat abonnemang.

En del av det roliga är att man faktiskt stöter på spel man aldrig annars skulle testat - Velocity är ett av årets bästa spel: http://youtu.be/MEnw3Xa20Ac?hd=1

Medlem
Skrivet av Jozo:

Har båda till Pc och spelar just nu igenom Just Cause 2 för första gången. Bästa sandlådespelet den här generationen om man frågar mig!

Är det största sömlösa sandlådespel som släppts, på PS3 laddas det aldrig om när man förflyttar sig i världen som andra spel gör. Har spelat igenom det när det kom ut och det är stort, mycket stort så du har att göra ett tag


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem
Skrivet av Margy:

Spelen är inte gratis. det kostar 480 kr per år (även om det tydligen kommer vara 25% rabatt nästa månad).

Dock så är det troligen bland det mest prisvärda man kan skaffa inom spelvärlden idag. För priset av sådär 1 spel så får man under ett år tillgång till 40-50 spel, betatester, themes, avatars, cloud-saves rabatter och automatiska nedladdningar av patchar, demos och uppladdningar av "save-backups".

Jag har tjänat in kostnaden bara på de rabatter som erbjuds.

bara cloud save, och automatisk nedladdning av uppdateringar osv är värt PS plus. Att inte ha det är nästan dumt för man får väldans mycket för pengarna


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Siken:

Det jobbiga är ju att man inte får spelen utan man "lånar" dem. Det har fått mig att avstå PS+.

Vilken skillnad är det mot t ex steam menar du?
Jag vet inte alltså, är nyfiken

Playstation Store är ju som Steam, PS+ är något helt annat.

Skrivet av Margy:
Skrivet av Siken:

Det jobbiga är ju att man inte får spelen utan man "lånar" dem. Det har fått mig att avstå PS+.

Man kan ju inte förvänta sig att de ska erbjuda folk att få spel som Dead Space 2, Rock of Ages, Borderlands, Just Cause 2 och Retro/Grade (helt nytt spel) + "en massa annat" för 40 kr (480 kr/12) i all framtid även vid avslutat abonnemang.

En del av det roliga är att man faktiskt stöter på spel man aldrig annars skulle testat - Velocity är ett av årets bästa spel: http://youtu.be/MEnw3Xa20Ac?hd=1

Absolut. De vill ju att man ska fortsätta prenumerera också. Jag förstår varför de gör på det viset men det är ändå en sak som gör att jag inte köper PS+.

Medlem

Skönt! Funderade för någon vecka sedan på att köpa Just Cause, har redan Borderlands GOTY på Steam hehe. Nice med Red Dead Redemption, har inte kvar x360 hemma så då blir det till att lira lite på PS3


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Siken:

Det jobbiga är ju att man inte får spelen utan man "lånar" dem. Det har fått mig att avstå PS+.

Vilken skillnad är det mot t ex steam menar du?
Jag vet inte alltså, är nyfiken

Playstation Store är ju som Steam, PS+ är något helt annat.

Skrivet av Margy:
Skrivet av Siken:

Det jobbiga är ju att man inte får spelen utan man "lånar" dem. Det har fått mig att avstå PS+.

Man kan ju inte förvänta sig att de ska erbjuda folk att få spel som Dead Space 2, Rock of Ages, Borderlands, Just Cause 2 och Retro/Grade (helt nytt spel) + "en massa annat" för 40 kr (480 kr/12) i all framtid även vid avslutat abonnemang.

En del av det roliga är att man faktiskt stöter på spel man aldrig annars skulle testat - Velocity är ett av årets bästa spel: http://youtu.be/MEnw3Xa20Ac?hd=1

Absolut. De vill ju att man ska fortsätta prenumerera också. Jag förstår varför de gör på det viset men det är ändå en sak som gör att jag inte köper PS+.

Ca 50 spel tillgängliga för mindre än 60kr per månad. Är ju mer prisvärt än något annat på marknaden. All respekt för din åsikt men jag kan inte förstå varför begäret att "äga" det du spelar är så stortatt du passar på något som på alla sätt och vis är ett kanonerbjudande. (förutsatt man gillar att spela och spelar mycket då vill säga)


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

inK
Medlem
Skrivet av Siken:

Det jobbiga är ju att man inte får spelen utan man "lånar" dem. Det har fått mig att avstå PS+.

Fast du får ju behålla alla trophies. Det är ju som att låna en plånbok och behålla pengarna som är i den.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av Skunken:
Skrivet av BubbeZ:

För varje dag så lutar det mer och mer mot att skaffa ps+

För varje dag så lutar det mer och mer mot att skaffa pms;)

De är drömmen det

Medlem

Rekomonderar PS+ starkt

Medlem

Jaha, så om man slutar att prenumerera så har man inte tillgång till spelen man fått igenom det?

Medlem

Nej tack..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

Och folk klagar på Xbox Live... -.-

Medlem

Man blir ju onekligen sugen, PS Plus ser bara bättre och bättre ut, och spelen man får igenom det håller allt högre kvalité. Det är ju inte heller så fasligt dyrt för ett år, man får ganska mycket för pengarna, men det är ju att spelen blir ospelbara om man slutar "prenumerera" som är haken. Det blir ju som ett beroende, ju längre man haft det, desto svårare kommer det bli att sluta för att du har minst halva din spelsamling där...

Medlem
Skrivet av inK:
Skrivet av Siken:

Det jobbiga är ju att man inte får spelen utan man "lånar" dem. Det har fått mig att avstå PS+.

Fast du får ju behålla alla trophies. Det är ju som att låna en plånbok och behålla pengarna som är i den.

Rätta mig om jag har fel , men du får behålla alla trophys så länge du är " ps+ medlem " när det går ut försvinner dem väl eller är jag helt ute o cyklar?

Medlem

Posta snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Posta snabbsvar".

För att komma till det vanliga svarsformuläret, klicka istället på knappen "Nytt inlägg" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Skrivet av FunnX:
Skrivet av inK:
Skrivet av Siken:

Det jobbiga är ju att man inte får spelen utan man "lånar" dem. Det har fått mig att avstå PS+.

Fast du får ju behålla alla trophies. Det är ju som att låna en plånbok och behålla pengarna som är i den.

Rätta mig om jag har fel , men du får behålla alla trophys så länge du är " ps+ medlem " när det går ut försvinner dem väl eller är jag helt ute o cyklar?

Jag tror man får behålla alla throphys.

Skrivet av showerguy:

Och folk klagar på Xbox Live... -.-

?

inK
Medlem
Skrivet av FunnX:
Skrivet av inK:
Skrivet av Siken:

Det jobbiga är ju att man inte får spelen utan man "lånar" dem. Det har fått mig att avstå PS+.

Fast du får ju behålla alla trophies. Det är ju som att låna en plånbok och behålla pengarna som är i den.

Rätta mig om jag har fel , men du får behålla alla trophys så länge du är " ps+ medlem " när det går ut försvinner dem väl eller är jag helt ute o cyklar?

Då rättar jag dig när du har fel, trophies blir du aldrig av med.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Om man vill kan man ju vara med i ett tag, sluta vara med och sen hoppa på igen när suget kommer tillbaka. Då låser man upp de gamla spelen igen. De gäller när man är med i PS+ så om man hoppar av och sen går med igen så har man åter tillgång till alla spel som man kunde ladda hem och spela innan.

PS+ är samma sak som Spotify. Man kan använda det så mycket man vill medan man är medlem. Tyvärr finns ju ingen gratisversion med reklam dock. Och utbudet av spel är mycket mindre.

Men tänk såhär, 500 kr är ganska lite pengar att lägga på spel på ett år och man får ganska mycket för pengarna.

Dock är det trist om det ska bli för stort fokus på 1-3 år gamla fullspel som tar upp HD-utrymme. Jag gillade hur det var i början (läs: förra året) med PS+ med många små PSN-spel. Spel som Costume Quest, Castle Crashers och Plants vs Zombies. Fina små spel...Som man kan småspela lite då och då. Eller gamla goa PSonespel och gamla fina spel från SEGA.

Men visst, Motorstorm, Little Big Planet 2 med flera är verkligen inte illa. Så länge de inte försakar de små fina spelen helt så!

Det som är nytt nu från E3 och framåt är ju att det alltid finns runt 10 spel tillgängliga oavsett när man går med. Så man behöver inte bygga upp en samling av spel från PS+ under lika lång tid, man har en del att välja på från början.

Medlem
Skrivet av daemoniaxx:

Man blir ju onekligen sugen, PS Plus ser bara bättre och bättre ut, och spelen man får igenom det håller allt högre kvalité. Det är ju inte heller så fasligt dyrt för ett år, man får ganska mycket för pengarna, men det är ju att spelen blir ospelbara om man slutar "prenumerera" som är haken. Det blir ju som ett beroende, ju längre man haft det, desto svårare kommer det bli att sluta för att du har minst halva din spelsamling där...

Jo det har du helt rätt i. men tänk att det inte är mer än 50 kr i månaden och att det är pengar som du ändå hade lagt på spel (och kanske mycket mer) så svider det inte så mycket.

Medlem
Skrivet av Banjo:

Dock är det trist om det ska bli för stort fokus på 1-3 år gamla fullspel som tar upp HD-utrymme. Jag gillade hur det var i början (läs: förra året) med PS+ med många små PSN-spel. Spel som Costume Quest, Castle Crashers och Plants vs Zombies. Fina små spel...Som man kan småspela lite då och då. Eller gamla goa PSonespel och gamla fina spel från SEGA.

Det är fler "småspel" på gång också - Hell Yeah!, Double Dragon: Neon, Knytt Underground, Big Sky Infinity och Retro/Grade (nästa vecka) kommer alla att dyka upp på PS+ när de kommer ut.

12
Skriv svar