Starcraft 2: Heart of the Swarm-betan ute snart!

Robot
Starcraft 2: Heart of the Swarm-betan ute snart!
Medlem
Starcraft 2: Heart of the Swarm-betan ute snart!

"mycket snart" så inom ett år iaf tror ja nog!

ser fram emot detta och se vad proffsen kan göra med dom nya enheterna, gillar själv bara att titta och inte spela skiten

som map skapare är jag inte intresserad av nya mp enheter, mest de modeller som kan komma gratis och annat lär väl inte vara inkluderat ändå...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Kommer HoS innehålla Allstars?

har inte hört om det på ett bra tag^^

Medlem

KAN DOM INFÖRA SHARED BASE COOP IGEN ELLER? Det är det ENDA jag saknar i StarCraft 2 från ettan. Fattar inte varför man tog bort det, hade varit smuttigare om dom kunde utveckla det så man kan köra hela singelplayerkampanjen tillsammans med en polare eller tre. Tur att dom inte pajjade sönder spelet som dom gjorde med Diablo 3 iaf.

Medlem
Skrivet av bavver:

"mycket snart" så inom ett år iaf tror ja nog!

ser fram emot detta och se vad proffsen kan göra med dom nya enheterna, gillar själv bara att titta och inte spela skiten

Med tanke på att spelet ska komma ut i slutet av året/början på nästa måste det vara väldigt väldigt snart

Medlem

Ska bli grymt. Är för övrigt mindre intresserad av de nya enheterna och MER intresserad av storymode för att se vad som händer med Kerrigan!

Medlem

Det släpps i vinter! Det släpps i vinter! Sanna mina ord! WOOOHOOOO!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Zekath:

Ska bli grymt. Är för övrigt mindre intresserad av de nya enheterna och MER intresserad av storymode för att se vad som händer med Kerrigan!

Samma här ... Känns som att ingen bryr sig om kampanjen i SC2 , själv tycker jag att det är den bästa kampanjen i ett RTS-spel någonsin!

Medlem

Ja spelar bara sc2 för single player kampanjen ^^ nån rpg eller liknande kartor har man väl provat men annars är det mest singleplayer som gäller

Medlem

Jag skiter fullständigt i StarCraft numera. Det handlar ju bara om antal klick du gör per minut liksom. Det funkar inte för mig, så jag spelar spel som Total War, där man inte behöver stressa så mycket och istället fokusera på vart ett bra läge är för striden som kommer, den stora kullen för mina bågskyttar? Lite Spjut nedanför...

Inaktiv

Ångrar att jag köpte sc2, tyckte det inte var nå bra alls över huvudtaget. Singleplayer var skit och multiplayer körde jag endast custom, eftersom jag inte orkade öva upp mig för att kunna spela mot sluskarna som är jävligt bra.

Det är ett spel jag ångrar jag snörde ut 400 spänn för, och det är ett spel som inte kommer installeras mer för mig på min dator.

Medlem

Kommer man kunna förflytta bealings under marken i heart of the swarm?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:

Kommer man kunna förflytta bealings under marken i heart of the swarm?

vilken tur man inte måste spela det då :). Men då VET du ialf att du inte tyckte om det så de var väll tråkigt. Men som sagt tur det finns andra spel :).

Medlem
Skrivet av qun0:

Ångrar att jag köpte sc2, tyckte det inte var nå bra alls över huvudtaget. Singleplayer var skit och multiplayer körde jag endast custom, eftersom jag inte orkade öva upp mig för att kunna spela mot sluskarna som är jävligt bra.

Det är ett spel jag ångrar jag snörde ut 400 spänn för, och det är ett spel som inte kommer installeras mer för mig på min dator.

Jaha. Jag är fruktansvärt dålig på SC2 men på grund av deras rankingsystem så tycker jag inte det gör så mycket att jag spelar sällan. Jag ligger i Bronz och där passar motståndet mig bra. Spelar jag lite mer i perioder så brukar jag ligga 1 i min bronsliga, tycker då att jag borde gå upp i silver men men..


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av slarron:
Skrivet av joary639:

Kommer man kunna förflytta bealings under marken i heart of the swarm?

vilken tur man inte måste spela det då :). Men då VET du ialf att du inte tyckte om det så de var väll tråkigt. Men som sagt tur det finns andra spel :).

hehe jaha!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Vill definitivt vara med på betan. Har inte lirat ladder på ett tag nu så man kommer nog förlora en och annan match men det är ju då man lär sig.

Tips till de som ger upp så snabbt - använd repris filmerna så kan ni kolla in hur era motståndare gör för att klå er. Brukar hjälpa mig

Inaktiv

få väl göra en ny battle net konto glömt mitt gamla konto hehehehe oh ja beta kommer jag testa då

Inaktiv
Skrivet av joary639:
Skrivet av qun0:

Ångrar att jag köpte sc2, tyckte det inte var nå bra alls över huvudtaget. Singleplayer var skit och multiplayer körde jag endast custom, eftersom jag inte orkade öva upp mig för att kunna spela mot sluskarna som är jävligt bra.

Det är ett spel jag ångrar jag snörde ut 400 spänn för, och det är ett spel som inte kommer installeras mer för mig på min dator.

Jaha. Jag är fruktansvärt dålig på SC2 men på grund av deras rankingsystem så tycker jag inte det gör så mycket att jag spelar sällan. Jag ligger i Bronz och där passar motståndet mig bra. Spelar jag lite mer i perioder så brukar jag ligga 1 i min bronsliga, tycker då att jag borde gå upp i silver men men..

Rankingsystem eller inte, jag gillar inte spelet alls. Hade man kunnat sälja spelet hade jag gjort det för länge sedan. Kändes som att jag hade kunnat lägga ut pengarna på något annat som passade mig bättre. Hade inget emot sc1 men tvåan föll mig inte i smaken alls.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av joary639:
Skrivet av qun0:

Ångrar att jag köpte sc2, tyckte det inte var nå bra alls över huvudtaget. Singleplayer var skit och multiplayer körde jag endast custom, eftersom jag inte orkade öva upp mig för att kunna spela mot sluskarna som är jävligt bra.

Det är ett spel jag ångrar jag snörde ut 400 spänn för, och det är ett spel som inte kommer installeras mer för mig på min dator.

Jaha. Jag är fruktansvärt dålig på SC2 men på grund av deras rankingsystem så tycker jag inte det gör så mycket att jag spelar sällan. Jag ligger i Bronz och där passar motståndet mig bra. Spelar jag lite mer i perioder så brukar jag ligga 1 i min bronsliga, tycker då att jag borde gå upp i silver men men..

Rankingsystem eller inte, jag gillar inte spelet alls. Hade man kunnat sälja spelet hade jag gjort det för länge sedan. Kändes som att jag hade kunnat lägga ut pengarna på något annat som passade mig bättre. Hade inget emot sc1 men tvåan föll mig inte i smaken alls.

Jag tycker känslan SC1 och 2 är slående lika..
Kanske har du tappat sugen för SC i allmänhet. Prova 1an igen så får du se vad du tycker om det nu?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Glöm inte att titta på SC2 IEM Gamescom i helgen

SC2! JA! http://www.teamliquid.net/video/streams/Day%5B9%5D


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Jag skiter fullständigt i StarCraft numera. Det handlar ju bara om antal klick du gör per minut liksom. Det funkar inte för mig, så jag spelar spel som Total War, där man inte behöver stressa så mycket och istället fokusera på vart ett bra läge är för striden som kommer, den stora kullen för mina bågskyttar? Lite Spjut nedanför...

Det var samma sak med originalet. Och skulle du ge dig in i en stor strid online i Total War lär du bli slaktad av någon som kan göra viktiga och smarta beslut samt utföra dem snabbt och effektivt.

Men visst finns det en charm i att placera ut sina enheter perfekt och bara vänta på blodbadet. ^^


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av TIPP_X:

Ja spelar bara sc2 för single player kampanjen ^^ nån rpg eller liknande kartor har man väl provat men annars är det mest singleplayer som gäller

Äntligen någon mer som säger detsamma - skulle aldrig i helvete kasta mig in i SC2 MP-världen, eftersom allt hänger på så små marginaler och alldeles för exakta kalkyleringar. Och att hastigheten måste ut i kontrollerna lika fort (eller snarare ännu snabbare, rent löjligt egentligen) som man tänker dem, blir bara stressande. Hellre spel som Dawn of War eller Company of Heroes, där du även måste kompensera för miljövariabler såsom chans att träffa, penetreringsförmåga etc. etc. (Utan att för den skull tumma på tankeförmågan, krävs en hel del både strategi och taktik för att spela bra.) Och där du mer kan anpassa dig alltefter matchens gång. SC2 är mycket mer oförlåtande, på gott och ont.

Mer coop och PvE i den fortsatta SC2-sagan hade glatt mig (och uppenbarligen flera) enormt, men det är kanske att hoppas för mycket. :/


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av TIPP_X:

Ja spelar bara sc2 för single player kampanjen ^^ nån rpg eller liknande kartor har man väl provat men annars är det mest singleplayer som gäller

Äntligen någon mer som säger detsamma - skulle aldrig i helvete kasta mig in i SC2 MP-världen, eftersom allt hänger på så små marginaler och alldeles för exakta kalkyleringar. Och att hastigheten måste ut i kontrollerna lika fort (eller snarare ännu snabbare, rent löjligt egentligen) som man tänker dem, blir bara stressande. Hellre spel som Dawn of War eller Company of Heroes, där du även måste kompensera för miljövariabler såsom chans att träffa, penetreringsförmåga etc. etc. (Utan att för den skull tumma på tankeförmågan, krävs en hel del både strategi och taktik för att spela bra.) Och där du mer kan anpassa dig alltefter matchens gång. SC2 är mycket mer oförlåtande, på gott och ont.

Mer coop och PvE i den fortsatta SC2-sagan hade glatt mig (och uppenbarligen flera) enormt, men det är kanske att hoppas för mycket. :/

Tror du är alltför influerad av den tävlingsinriktade delen av SC2, på lägre ligor så är det väldigt förlåtande och inga problem som helst att spela SC2 MP på ett casual och avkopplande vis.

Ju mer jag spelar så klättrar jag automatiskt i ligorna, ligger just nu på platinum, vilket jag aldrig trodde att jag skulle nå för ett par månader sen.

Men smaken är som baken, man kan inte gilla allt

Medlem
Skrivet av Morganrone93:
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av TIPP_X:

Ja spelar bara sc2 för single player kampanjen ^^ nån rpg eller liknande kartor har man väl provat men annars är det mest singleplayer som gäller

Äntligen någon mer som säger detsamma - skulle aldrig i helvete kasta mig in i SC2 MP-världen, eftersom allt hänger på så små marginaler och alldeles för exakta kalkyleringar. Och att hastigheten måste ut i kontrollerna lika fort (eller snarare ännu snabbare, rent löjligt egentligen) som man tänker dem, blir bara stressande. Hellre spel som Dawn of War eller Company of Heroes, där du även måste kompensera för miljövariabler såsom chans att träffa, penetreringsförmåga etc. etc. (Utan att för den skull tumma på tankeförmågan, krävs en hel del både strategi och taktik för att spela bra.) Och där du mer kan anpassa dig alltefter matchens gång. SC2 är mycket mer oförlåtande, på gott och ont.

Mer coop och PvE i den fortsatta SC2-sagan hade glatt mig (och uppenbarligen flera) enormt, men det är kanske att hoppas för mycket. :/

Tror du är alltför influerad av den tävlingsinriktade delen av SC2, på lägre ligor så är det väldigt förlåtande och inga problem som helst att spela SC2 MP på ett casual och avkopplande vis.

Ju mer jag spelar så klättrar jag automatiskt i ligorna, ligger just nu på platinum, vilket jag aldrig trodde att jag skulle nå för ett par månader sen.

Men smaken är som baken, man kan inte gilla allt

Det är sant, har en nära bekant som ligger på platinum-nivå (och är väldigt både intresserad och insatt i SC2 i esportsammanhang) - och jag blir garanterat partiskt inställd efter vad han säger. Dock är mekaniken lite för utstuderad för min smak, jag vill ha lite mer okända variabler som man behöver kompensera för. Men det är mer en smaksak än någonting annat antar jag.

Sen blev jag jävulskt besviken på SC2s mapbrowser när spelet släpptes (fram till Arcade, som är en hyfsad uppdatering, om än långtifrån perfekt), tyvärr. Kampanjen är bra, men inte mer. Mer längd och riktiga val (inte bara 5-6 research options där man fick välja 1 av 2, och 2 missions med 2 olika outcomes) hade varit underbart. Återigen, smaksaker, det är inget dåligt spel för det.

Men RTSer som CoH, DoW - eller det i mina ögon bästa RTSet vi har fått avnjuta; Homeworld, slår an så mycket mer. ^^


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv
Skrivet av joary639:
Skrivet av qun0:
Skrivet av joary639:
Skrivet av qun0:

Ångrar att jag köpte sc2, tyckte det inte var nå bra alls över huvudtaget. Singleplayer var skit och multiplayer körde jag endast custom, eftersom jag inte orkade öva upp mig för att kunna spela mot sluskarna som är jävligt bra.

Det är ett spel jag ångrar jag snörde ut 400 spänn för, och det är ett spel som inte kommer installeras mer för mig på min dator.

Jaha. Jag är fruktansvärt dålig på SC2 men på grund av deras rankingsystem så tycker jag inte det gör så mycket att jag spelar sällan. Jag ligger i Bronz och där passar motståndet mig bra. Spelar jag lite mer i perioder så brukar jag ligga 1 i min bronsliga, tycker då att jag borde gå upp i silver men men..

Rankingsystem eller inte, jag gillar inte spelet alls. Hade man kunnat sälja spelet hade jag gjort det för länge sedan. Kändes som att jag hade kunnat lägga ut pengarna på något annat som passade mig bättre. Hade inget emot sc1 men tvåan föll mig inte i smaken alls.

Jag tycker känslan SC1 och 2 är slående lika..
Kanske har du tappat sugen för SC i allmänhet. Prova 1an igen så får du se vad du tycker om det nu?

Prövade 1:an efter jag lirade tvåan och jag lirade det hellre. Dock har jag aldrig varit för multiplayer i någon av dom utan bara single. Jag köpte tvåan för singleplayer läget och inget annat.

Sedan riktar jag detta mot er som inte håller med om att jag ogillar det. Lev med att spelet inte föll i min smak, alla kan inte tycka samma sak. Det hade faktiskt varit skönt att kunna sälja ett spel som man kunde med sc1, utan att behöva ge bort sitt account med andra spel också.
Ogilla bäst fan ni vill men det finns inget att ogilla i det jag skrev.

Inaktiv
Skrivet av qun0:

Ångrar att jag köpte sc2, tyckte det inte var nå bra alls över huvudtaget. Singleplayer var skit och multiplayer körde jag endast custom, eftersom jag inte orkade öva upp mig för att kunna spela mot sluskarna som är jävligt bra.

Det är ett spel jag ångrar jag snörde ut 400 spänn för, och det är ett spel som inte kommer installeras mer för mig på min dator.

Kan ni kisspojkar som ogillar säga varför ni inte gillar det jag skrev? Jag anser själv att jag snörde ut 400 i onödan för spelet, det finns varken rätt eller fel i den delen. Det finns varken rätt eller fel i något jag skrev, för det är av egen erfarenhet jag säger det för jag testade lira sc2.

Ni kan ju försöka använda eran hjärna snälla?

1
Skriv svar