"Wii U-grafiken lika bra eller bättre än Playstation 3"

Medlem

Men hur kul är det när alla spel kommer till alla konsoler... det var roligare förr när det faktiskt var skillnad på konsolerna.

Medlem

Typ en iPhone 6 (5S) kommer säkert ha bättre grafik än Wii U när den släpps mtp vad kommande mobila GPUer som Adreno 320 presterar. Lite lustigt när man tänker efter. Bara lite mer än ett år dit...

Medlem

Nintendo satsar fortfarande inte på samma grupp spelare, därför behöver de inte den allra kraftfullaste hårdvaran...

Medlem
Skrivet av Sunray:
Skrivet av Chnum:

Spelar ingen roll om grafiken är bättre än PS3 och xbox 360 när deras nya konsoller kommer snart och slår Wii-U på fingrarna precis som Wii blev slagen...

Hur menar du nu? Wii har ju utklassat 360 och PS3 försäljningsmässigt.

Men wii var ju en billig konsol, tror ps3 och 360 har dragit in mer cash än vad wii har gjort. Du får även räkna in konsolernas exklusiva spel.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Men hur kul är det när alla spel kommer till alla konsoler... det var roligare förr när det faktiskt var skillnad på konsolerna.

Å andra sidan var du tvungen att skaffa alla konsoler för att kunna spela. Jag tycker det är bättre nu, allt på samtliga konsoler utom de (få) exklusiva.
Trots det så räcker de få exklusiva som finns för att man ska kunna motivera ett köp av en begagnad konsol i slutet av en generation ändå

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

så länge Wii U klarar av att visa nya Mario i 1080p utan problem tror jag de flesta är nöjda.

Fast alla Wii U-spel som visats hitills har varit 720p, tvivlar på att vi får se särskillt många i 1080p.

Medlem

PS3? 360?

HAH! Super Nintendo ska det va~


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Handlar väl faan inte om grafiken. Handlar väl om spelen i sig, gameplay o känsla. Annars kan Crytek bara göra en en arena av sjukt underbar grafik och där kan ni gå runt o titta.

Bättre hårdvara ger mer än bara snygg grafik. Speltillverkarna kan göra nya spännande typer av spel och gameplay som ger en fräsh känsla istället för sånt vi redan sett 1000 gånger.

Det lustiga med "grafiken-spelar-ingen-roll"-gänget är att de år efter år höjer de grafiska kraven precis som alla andra, bara att de ligger ett par år efter.

Inaktiv

Säkerligen bättre grafik på Wii-U om man låter synskadade yttra sig.

Medlem

wow imponerande, slå konsoller som har 5 år på nacken.. måste ha tagit på krafterna utveckla en sån konsoll..

Medlem

Som om det vore en merit att lyckas göra en konsol i dagens läge som kan klara bättra grafik än PS3


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av Qvisten:

Handlar väl faan inte om grafiken. Handlar väl om spelen i sig, gameplay o känsla. Annars kan Crytek bara göra en en arena av sjukt underbar grafik och där kan ni gå runt o titta.

Bättre hårdvara ger mer än bara snygg grafik. Speltillverkarna kan göra nya spännande typer av spel och gameplay som ger en fräsh känsla istället för sånt vi redan sett 1000 gånger.

Det lustiga med "grafiken-spelar-ingen-roll"-gänget är att de år efter år höjer de grafiska kraven precis som alla andra, bara att de ligger ett par år efter.

Kan stolt säga att jag inte höjt min standard, det enda jag inte klarar av är den där trekantsgrafiken som Playstation 1 drogs med, dock tycker jag det fortfarande är skitkul att spela massa N64-titlar, jag är även väldigt förtjust i NES och SNES även om jag inte spelat så mycket.

Edit: Sen är det ju så klart att grafiken spelar roll, ett spel måste vara tilltalande för ögonen, dock tycker jag inte att det behövs en polygonparad för att göra ett spel snyggt, ett ritblock och lite kritor har skapat några av de vackraste spelen någonsin (Botanicula och Machinarum).

Varför inte bara pumpa in så mycket som möjligt för?

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av MaXMC:

Men hur kul är det när alla spel kommer till alla konsoler... det var roligare förr när det faktiskt var skillnad på konsolerna.

Å andra sidan var du tvungen att skaffa alla konsoler för att kunna spela. Jag tycker det är bättre nu, allt på samtliga konsoler utom de (få) exklusiva.
Trots det så räcker de få exklusiva som finns för att man ska kunna motivera ett köp av en begagnad konsol i slutet av en generation ändå

Jo förvisso, men då var det så att en kompis kanske hade en Sega Mega Drive och jag hade en Nintendo så var man hos varandra och spelade, eller bytlånades.
För mig så slutar det med att jag skaffar allt till PC för att det är billigare, så min PS3:a får ju bara stå där..

Inaktiv

det ä väl inte så mycket med wii u jö som är så stort

Medlem

det jag undrar är hur många tredje parts spel tillverkare kommer använda deras touch grejer å så nu när dom har sagt att det kommer finnas en helt vanlig dosa till den blir intressant å så

Medlem

Förstår inte riktigt vart nintendo vill komma här?

Nintendo är väl trots allt inte kända för sin grafiska teknologi utan för spelglädjen?

Hoppas inte att det soundtrack som var med i videon är med i själva spelet sen. Tycker dessutom inte att "sonic and allstars racing" ser bättre ut än forza till xbox360 eller Gran Turismo 5 till ps3 (om man nu kan jämföra på det sättet).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hur mycket har respektive företag dragit in totalt på sin konsollverksamhet? Dvs inkluderat med spel och tillbehör? Hur många konsoller som sålts är väl inte den största delen i kaptitalkakan..


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Varför inte bara pumpa in så mycket som möjligt för?

Mer prestanda ger högre produktionskostnader vilket slutar med att vi konsumenter får se en saftig siffra vid releasedatum. Gå tillbaka i tiden och kika vad PS3 kostade vid release och titta sedan på Wii! Det tog nästan 3 år innan Ps3an gick för under 4000 och många familjer har inte dessa pengar över för ett tv-spel. Vart vänder dom sig, jo till det billigare alternativet Wii.

Har alltid älskat Nintendo för spelen, inte för dess grafik, utan för första fokuset skall ligga på glädje.
Och nej, inte alla titlar når upp till det, men på det hela måste jag säga att de är mina favoriter.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

''Till och med slå 7 år gammal hårdvara'' BWAHAHHAHAHAH HERREGUD MINA SIDOR!!!

Inaktiv

Nintendo är verkligen nyskapande, det enda orginella dom kommit på var wii vifta fjanteriet,
annars har inte nintendo bidragit med nått nytt, spelen är gammla tjjocka rörmokare som hoppar runt, och konsollerna som släpps är lika gammla och trötta som rörmokarn.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Grafiken är inte det viktiga.... Konsol spelare kommer alltid förlora mot PCs, när det kommer till grafik. Man köper Nintendo för att de gör något de andra tillverkarna inte gör, originell spelstil och originella speltitlar. Att folk med xbox360 och PS3 sitter och dissar nintendos grafik känns ju bara löjligt.

Medlem
Skrivet av dafuq:
Skrivet av Sunray:
Skrivet av Chnum:

Spelar ingen roll om grafiken är bättre än PS3 och xbox 360 när deras nya konsoller kommer snart och slår Wii-U på fingrarna precis som Wii blev slagen...

Hur menar du nu? Wii har ju utklassat 360 och PS3 försäljningsmässigt.

Men wii var ju en billig konsol, tror ps3 och 360 har dragit in mer cash än vad wii har gjort. Du får även räkna in konsolernas exklusiva spel.

wii var billig(är) den hade säkert oxå en väldigt låg utvecklingskostanad och kunde gå med vinst från typ dag 1 till skillnad från ps3 och till viss del även xbox360,men vad jag minns så hade sonys ps3 överlägset högst utvecklingskostnad och förlorade pengar på det iom deras hutlösa pris i början
och microsoft sålde medvetet sin xbox360 utan vinst i starten för att boosta på antalet användare..

Medlem
Skrivet av Tummen:

Nintendo är verkligen nyskapande, det enda orginella dom kommit på var wii vifta fjanteriet,
annars har inte nintendo bidragit med nått nytt, spelen är gammla tjjocka rörmokare som hoppar runt, och konsollerna som släpps är lika gammla och trötta som rörmokarn.

det enda originella?, vet du hur gamalt nintendo är igentligen, dom har gjort massor av saker,kolla upp dom på wiki
och vilka andra är det som kommit på ngt originellt istället menar du då? nintendo var ju för fan med och drog igång konsolleran,, jag minns fortfarande hur exalterad jag var över att kunna spela, ice climber,soccer, slalom,duck hunt, super mario bros,link mfl,, sen kom super nintendo och det var hur häftigt som helst zelda 3 och allt vad det var,, jag satt till och med under gymnasietiden och spelade på den konsollen

Medlem
Skrivet av Syahin:

''Till och med slå 7 år gammal hårdvara'' BWAHAHHAHAHAH HERREGUD MINA SIDOR!!!

vad jag fått förklarat för mig så fungerar inte hårdvaran i en konsoll på samma sätt som i en pc,.. därav så kan fortfarande ps3 och 360`n prestera väldigt bra grafik till viss del än i dag,,, men en pc däremot med samma speccs skulle inte komma i närheten av vad en ps3 och xbox360 presterar

Medlem
Skrivet av roftg:

vad jag fått förklarat för mig så fungerar inte hårdvaran i en konsoll på samma sätt som i en pc,.. därav så kan fortfarande ps3 och 360`n prestera väldigt bra grafik till viss del än i dag,,, men en pc däremot med samma speccs skulle inte komma i närheten av vad en ps3 och xbox360 presterar

i råstyrka så skulle en dator med samma komponenter vara jämnlik

däremot måste pc spelen utvecklas med windows i åtanke, och alla möjliga konfigurationer.

medans konsollutvecklarna kan anpassa spelen perfekt efter minnesmängd och beräkningskapacitet och därav maximera visuell fidelitet samtidigt som de precis prickar 30 eller 60 fps ribban.

jag menar, hade dice suttit och kodat och optimerat BF3 och FB2 i åratal enbart efter min dators specifkationer så hade man nog sett ganska balla resultat.

så ja, att jämföra en modern dator mot en 7 årig konsoll kan vara lite elakt mot datorn eftersom den inte får lika uppmärksamhet av utvecklarna.

konsoll mot konsoll är däremot fair game, eftersom bägge får dedikerad utveckling och är helt statiska specifikationsmässigt.

en konsoll som är nyare bör klå den äldre, sålänge priserna inte skiljer brutalt.

Medlem

Förstår inte hur Nintendo tänker här. Med Wii-sucéen borde de ha pengar för att göra en konsol med imponerande hårdvara men de verkar självmant välja ha sämre än konkurrenterna.

Tror de att grafik inte spelar någon som helst roll för konsumenterna eller försöker att få ner priset på den nya konsolen?

Medlem
Skrivet av wolfshade:
Skrivet av Grumbledock:

så länge Wii U klarar av att visa nya Mario i 1080p utan problem tror jag de flesta är nöjda.

Fast alla Wii U-spel som visats hitills har varit 720p, tvivlar på att vi får se särskillt många i 1080p.

Tyvärr är det nog sant, andelen spel på 360/Ps3 som renderas native i 1080p är extremt få, kommer nog bli samma på Wii U. Å andra sidan är det inte så stor skillnad mellan 720p och 1080p i spel att man gråter, allt är bättre än nuvarande Wii upplösning.

Medlem

Grafik är inte allt, men jag tycker att det gärna får ske ett generationsskifte på konsolfronten snart. Synd att Nindon't...

123
Skriv svar