Så kommer Aliens: Colonial Marines skrämma dig

Medlem

Att förvarna folk för vad de kommer att bli skrämda av brukar sällan göra folk mer skrämda.

Medlem

Handkontroller och "Killstreaks" över hela skärmen.... Ja, nog blir man rädd alltid.

Kanske inte på det sättet Gearbox hade förväntat sig dock...

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Jonlissla:

Vafan, sitter han och lirar ett FPS med en jävla gamepad? Vad tusan har hänt med Aliens licenset egentligen, från att ha varit ett utav dem mest skrämmande spelen som gjorts så har det istället blivit långsamt och nerdummat så att konsoller kan lira det.

Nej, det här känns verkligen inte bra.

Mig veterligen så spelades det allra första Alienspelet med handkontroller (Atari 1982). Första Alien spelet jag själv spelade var 1988 på C64, det också med handkontroller. Alien vs handkontroller.. first!

Till och med Rebellions första Alien vs Predator spel spelades med handkontroll, det kom nämligen ut 1994 till Jaguar och är enligt mig det bästa dom gjort.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Ztreek:

FoV 55?
CoD klon? DOUBBLE KILL +500 points! en soldat ska inte kunna döda 3 aliens själv, han ska vara panikslagen o knappt överleva en.

fan vad kul att alltid dö på alien nr 2 man möter! kanske 3 om man är grym på fps!

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Jonlissla:

Vafan, sitter han och lirar ett FPS med en jävla gamepad? Vad tusan har hänt med Aliens licenset egentligen, från att ha varit ett utav dem mest skrämmande spelen som gjorts så har det istället blivit långsamt och nerdummat så att konsoller kan lira det.

Nej, det här känns verkligen inte bra.

Mig veterligen så spelades det allra första Alienspelet med handkontroller (Atari 1982). Första Alien spelet jag själv spelade var 1988 på C64, det också med handkontroller. Alien vs handkontroller.. first!

Kul att du gillar hand kontroller. Men större delen av PC användarna spelar med tang o mus.
De första TV spel hade egen hand kontroll men det är inte så att det är bäst för det.

Så om du har en konsol och det släpps ett spel som du vill ha /spela. Skulle inte det vara väldigt irriterande om du var tvungen att köpa tang o mus för att få spelets kontroller att fungera?
Så det är väl så att plattformens org kontroller ska stödjas.
Sedan om två tredjedelar spelar konsol är inte intressant och heller inte godkänt att släppa en dålig portning till PC. Då plattformens grund kontroller ska stödjas.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Girre:
Skrivet av Ztreek:

FoV 55?
CoD klon? DOUBBLE KILL +500 points! en soldat ska inte kunna döda 3 aliens själv, han ska vara panikslagen o knappt överleva en.

fan vad kul att alltid dö på alien nr 2 man möter! kanske 3 om man är grym på fps!

Precis.

Man ska vara 10 mariner och typ 3 aliens.. bra balanserat imo, går en marine ensam ska han helt enkelt dö, går de i team i typ 3 ska marinerna kunna ta ner en alien.

Multiplayer som Singleplayer.

Inaktiv

Colonial Marines of Duty

seriously you guys, seriously...

Jag hoppas verkligen att detta med alla poäng och achievements var från multiplayer och inget annat, men efter denna "reklamfilm" så känns det som en fetare flopp än det förra AVP (2010). Satan också som man väntat på detta o så kommer detta antiklimax :(. Men kan bli bra, tror det dock inte.

Så förbannat trött på alla dessa "developer trailers", alla fattar väl att dom snackar skit och bara försöker hypa sig själva? Alla är bäst till 100% hela tiden och allt är amazing? Wonderful team, amazing gameplay, really exiting, I have been working yada yada.

Var PRECIS samma sak med AvP som släpptes 2010, en massa (dock lyckade) trailers och "snack" med utvecklarna o sen när man körde demot..omfg. Det spelet ligger fortfarande _ensamt_ bland mina förhandsbokningar på Webhallen.

Kan dom inte lotta ut licensen till något gamingföretag på kickstarter så vi får något riktigt?

/end of rant - håller mig till natural selection

Medlem

kan inte vänta tills next gen konsollerna kommer så man kan börja få pressa datan lite och få se lite ögongodis.

och NEJ grafik är inte allt, men när man har varit en gamer sedan jag var 7 år och är 31 nu så har man fan sett allt känns det som, i gameplay därimot imponerade grafik + gameplay det är de jag vill åt.

12
Skriv svar