A Game of Dwarves – bygg ett dvärgimperium

Robot
A Game of Dwarves – bygg ett dvärgimperium

Det Dungeon Keeper-inspirerade spelet ser ut att bli en charmig historia. Vi har den senaste trailern.

#a-game-of-dwarves


gnu
Medlem
A Game of Dwarves – bygg ett dvärgimperium

ser kul ut men vart är hl3?

Medlem

Oj påminner väldigt mycket om Dungeon Keeper...

Vilket absolut inte är dåligt! Det här måste testas

Medlem

byt lite skins och släng på en "råare" look och köp licensen till namnet dungeon keeper 3 så klirrar det gott i kassan sen

Medlem

Verkar intressant med tanke på hur kul dungeon keeper var, men tycker animationerna såg lite stela ut och texturerna nja.

Bara de slänger in modsupport och bra pris så blir det nog ett köp, något releasedatum satt?

Texturerna är väl de ända tråkiga men annars ser det fanimig bra ut!

Inaktiv

Schyst, någon har gjort dwarf fortress i färg.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dwarf_Fortress

Medlem

Även detta spel påminner inte så lite om Dungeon Keeper från samma utivare (Paradox) WTF Is... : Impire (Pre-Alpha).

Medlem

Trevligt att Paradox vågar satsa på lite mer udda spelkoncept, ännu trevligare att de är en svensk utgivare.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Trevligt att Paradox vågar satsa på lite mer udda spelkoncept, ännu trevligare att de är en svensk utgivare.

Studion som utvecklar spelet är svensk också! Glöm inte dem!

Medlem

mer sånna här spel!

Medlem

Känns lite half-assed.

Medlem

Ok... vet inte riktigt vad jag ska tycka. Visserligen gillar jag idéen även om det bara är en lånad version av Dungeon Keeper, men o andra sidan blir jag rätt så avskräckt av den visuella kvalitén. Animationerna, modellerna och texturerna var RIKTIGT dåliga.

Medlem

I den eviga väntan på dungeon keeper 3 så provar jag gärna. I mean, i need my fix you know?

Inaktiv

Jag undrar när PK-ligan ska komma in och tvinga dem att ändra titeln till "A Game of Little People"?

Medlem

Någon som vet om det kommer att gå att modda?

Medlem

Måste bara säga, They dug too far, and to deep!

Inaktiv
Skrivet av forzo:

Oj påminner väldigt mycket om Dungeon Keeper...

Vilket absolut inte är dåligt! Det här måste testas

Jag spelade dungeon keeper senast i förrgår.
Förutom att spelaren gräver en grotta under marken, har det ju betydelsefulla likheter med DK.

Det här ser ut som något flashlir som kommer att hamna på facebook.

Medlem

Det här och Impire
Ah Paradox vad jag älskar er

Skrivet av farfadern:

Måste bara säga, They dug too far, and to deep!

Och vi får inte glömma:
"And he had one thing that you dont.
-What?
A great big bushy Beard!".
(Hot Fuzz, Edgar wright, 2007)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tycker det är kul nån vill göra ett Dungeon Keeper-spel, men ärligt talat tycker jag att t.o.m Dungeon Keeper 2 ser bättre ut än detta. Gubbarna såg tomma och plastiga ut och det gjorde typ allting annat också. Animationerna var riktigt dåliga Även om DK2 var kantigt och så så hade alla varelser och texturer en massa detaljer och när de rörde sig så såg det ut som att de faktiskt rörde sig. Jag hoppas verkligen att detat är väldigt tidigt i produktionen.

Medlem

Alltså, denna voice-acting... shit vad dålig. Denna trailern hade varit 100ggr bättre med bara musik.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar