Medlem

Funkar, 1an var BÄTTRE


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

fyi så lossnar AI:na ifall dom fastnar lite så att säga det är bugg är en sak att dom ej debuggar loss är fail att du ej kollat upp.

Dom lossnar, men du spelar konsol så säger ju en del

detta spelet slår alla singelplayerspel med stor marginal.

Medlem

FuzioN: Jag har i allra högsta grad utforskat alla lösningar på buggarna - var står det att jag inte "fått loss" AI-karaktären ifråga? Det handlar snarare om vilken trigger som inte aktiveras efter detta, då AI-karaktären så att säga inte fullföljer rutinen som ska ske därefter (och t.ex. i ett specifikt fall inte plockar upp ett föremål). Har till och med själv fått detta bekräftat med utvecklarna Vigil. Ville inte låta hela recensionen spilla ut i en redogörelse för buggar som i bästa fall är undanröjda lagom spelets släpp och i sämsta fall inte i detalj är intressanta för läsarna.

För övrigt har jag spelat både PS3- och pc-versionen, vilket tydligt framgår i recensionen, och är sen gammalt en riktig pc-entusiast. Du är snabb att döma, herrn?

Medlem
Skrivet av Vicachu:

FuzioN: Jag har i allra högsta grad utforskat alla lösningar på buggarna - var står det att jag inte "fått loss" AI-karaktären ifråga? Det handlar snarare om vilken trigger som inte aktiveras efter detta, då AI-karaktären så att säga inte fullföljer rutinen som ska ske därefter (och t.ex. i ett specifikt fall inte plockar upp ett föremål). Har till och med själv fått detta bekräftat med utvecklarna Vigil. Ville inte låta hela recensionen spilla ut i en redogörelse för buggar som i bästa fall är undanröjda lagom spelets släpp och i sämsta fall inte i detalj är intressanta för läsarna.

För övrigt har jag spelat både PS3- och pc-versionen, vilket tydligt framgår i recensionen, och är sen gammalt en riktig pc-entusiast. Du är snabb att döma, herrn?

Nej nej dömmer ej efter att du spelar på konsolen, tillåter folk spela på det.

du kan debugga AI:n den har kodad debugging, om den fastnar i hörnet går du bara tillbaka vid en keypoint, om du vet hur spel AI:s kodas.

Eller så fortsätter du frammåt så en triggplate aktiveras.

Varning spoiler!

imo så gör musiken så mycket i spelet när man slås emot första "riktiga" bossen i värld 1 på hästan den låten när man rider på hästen, jag rös i hela min kropp.

klarat av spelet och håller på i svåraste svårigheten nu.

fast det är för lätt nästan 100% critchans med harvest buffen och critar 10 000 - 12 000

Archon och förstabossen vart dom roligaste bossarna utan tvekan.

sen specialmode bossarna är oxå roliga.

Sen ni som använder reaperform på bossar är ju bara tråkiga förstör hela spelet så mycket

Btw dödade the deposed king på lvl 16 en träff av hans heavyslag så hade jag dött =D

Inaktiv

En varning däremot är att skaffa det inte till PC, det är en av historiens sämsta portar! Det är verkligen ett spel de har 100% utvecklat för X-box sen kom de väl på att man behövde släppa det till PC och rushade utvecklingen för det.

Edit: Har spelat det nu ca 5h, kommit fram till the Guardian och det är helt ospelbart till PC, kontrollerna är fruktansvärda! Och de fungerar inte ens! Man har en knapp där man ska kunna binda 4 skills och använda dem snabbt, detta går icke! Man kan få upp menyn men där står det att knapparna är bundna till Space, tab och ESC... jag skriver det igen, SPACE BAR! TAB! OCH ESC! Och knapp nummer 4 är vänster musknapp... men det bästa är att det fungerar oavsett inte. Det händer ingenting, så vad får du använda istället? Jo 1,2,3,4,5,6 etc enda bort till + och ´. Det går inte att spela med dessa kontroller!
Och FZ klagade på kameran, det är inte i närheten av hur irriterande denna kamera är! Den är fan värre än vissa spel på N64, den hoppar och studsar så mycket att man ibland tappar bort sig helt.
Detta spel MÅSTE patchas till PC om det ska gå att spela normalt.

Sen en detalj, du spelar döden men han kan inte sikta högre än 45 grader uppåt? Så om en fiende hänger i taket rakt ovanför honom så kan han inte slåss... fantastiskt... den designern borde kölhalas för fan!

Medlem

För oss som spelat Prince of Persia så är det uppenbart att detta är ett PoP spel med andra skins bara. Animationerna är IDENTISKA.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar