Dust: An Elysian Tail

Robot
Dust: An Elysian Tail

Summer of Arcade avslutas med det vackert handmålade och färgsprakande Dust: An Elysian Tail, ett rollspel som skapats av blott en enda person.

#dust-an-elysian-tail, #odin-sphere


Dust: An Elysian Tail

"[f]ör att inte tala om den forcerade, självmedvetna humorn – så pinsam att man vrider sig på stället och vill lämna sin kropp tills det hela är över."

Du menar som när svärdet uppmanar till försiktighet och finess inför en strid och Fidget skricker: "Mash the buttons, do something, Anything."

Eller vid köpmanen då Fidget säger: "Ah, he will buy what youre selling at a high price!" och köpmanen svarar så där lite lamt: "Ah, well, see i...yes, yes i will."

Men annars tycker jag att det är ett helt okej tidsfördriv, riktigt vakert för ögat är det.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

I like it! Men vill gärna se multiplayer..


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

jämmrarns vad snyggt ...


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Jag gillar spelet jättemycket. Mitt största problem är väl bara att Fidget ska hela tiden försöka vara rolig men misslyckas med det konstant. Men seriously, snyggt spel och gillar man Metroidvanias så är det riktigt dumt att inte köpa det.

Medlem

ShadyVox, tummen upp om någon fattar!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Moderator | Testpilot

Underbart spel! Han som gör musik i Jazz Jackrabbit spelen gör även musik här


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Sådana här spel i form av grafisk "lösning" är vad jag vill se på marknaden, dock är inte metroid ett spel för mig och om detta ska vara liknande så skippar jag. Men plus i kanten!!


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

oh fy farao vilken dålig trailer

Men spelet var snyggt


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Riktigt skön art-style

Owe
Medlem

Ska det inte vara Dust: An Elysian tale( berättelse ),
Istället för Dust: An Elysian tail( svans )?

Medlem

Traveller in time: Ambitiösa exempel där! Merparten är betydligt sämre, dock

Owe: Det är tyvärr en ordlek..!

Medlem

"And i dont even have a X-box T_T." jaja jag får väll alltid drömma om jag "kan" spela det ^_^.

Medlem

Jag är vid slutstriden nu och spelat på "tough". Fuse var rätt besvärlig tills jag levlade upp lite. Jag håller med recensionen och tycker det är ett rättvist betyg men tycker det är värt att nämna att jag knappast hade spelat 20 timmar av det här om det inte hade funnits en dragningskraft trots spelets skavanker. Helt ok spel överlag.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar