Castlevania: Lords of Shadow 2 även till pc

Robot
Castlevania: Lords of Shadow 2 även till pc

Konami låter meddela att samtidigt som konsolsläppet går av stapeln, kommer du kunna proviantera lite vampyrjakt även till din dumburk.

#konami, #castlevania-lords-of-shadow-2


Medlem
Castlevania: Lords of Shadow 2 även till pc

Eftersom det är en story till antar jag att pc spelarna får en recap av vad som hände i första.. eller?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Eftersom det är en story till antar jag att pc spelarna får en recap av vad som hände i första.. eller?

Jag drar iväg ett mail till nordiske pr-nissen och ser om man kan få nåt svar.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Var några som snacka om att det var lite fail med att släppa uppföljaren till PC just för att det är den andra delen, men jag misstänker 2:an kommer kunna spelas bra utan att man har spelat första delen, det lär vara många år emellan handlingarna samt det enda de spinner vidare på är väl att Dracula kommer till i första spelet.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av KlosterKatten:

Eftersom det är en story till antar jag att pc spelarna får en recap av vad som hände i första.. eller?

Jag drar iväg ett mail till nordiske pr-nissen och ser om man kan få nåt svar.

Låter bra det

Medlem

Var verkligen det 1:a så fantastiskt att det behöver en uppföljare?
Helt seriöst, jag vill gärna veta... har inte spelat ettan

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Eftersom det är en story till antar jag att pc spelarna får en recap av vad som hände i första.. eller?

Sista ordet är inte sagt om att ettan ev. kommer till PC...
https://twitter.com/CastlevaniaLOS/status/236082155007127552


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av luftman:

Var verkligen det 1:a så fantastiskt att det behöver en uppföljare?
Helt seriöst, jag vill gärna veta... har inte spelat ettan

Yes it was

Moderator | Testpilot

Ettan hade grava FPS problem, men annars var/är väldigt bra. Inte spelat klart hela men gillar det jag spelat.

Vissa anser ju dock att Castlevania inte skulle överleva eller finnas om det inte var för andra spel, bland annat det mesta handhållna från Metroid "Metroidvania" och Lords of Shadow har ganska så mycket "God of war" i sig, men det lyckas verkligen skapa något eget även fast det "snor".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Säger så här gör de inte PC versionen från grunden utan bara portar över den så kan de lika gärna strunta i att göra den imo.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Hoppas att det finns något i tvåan som ens påminner om Castlevania då, utöver titeln! Till skillnad från i ettan.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ettan hade grava FPS problem, men annars var/är väldigt bra. Inte spelat klart hela men gillar det jag spelat.

Vissa anser ju dock att Castlevania inte skulle överleva eller finnas om det inte var för andra spel, bland annat det mesta handhållna från Metroid "Metroidvania" och Lords of Shadow har ganska så mycket "God of war" i sig, men det lyckas verkligen skapa något eget även fast det "snor".

Vet inte om "snor" är rätt ord, hade snarare valt "inspirerad". God of War var trots allt väldigt "inspirerad" av Devil May Cry vilket är citerat av David Jaffe.

Lords of Shadow gjorde mycket rätt, samtidigt som det gjorde en del fel. Jag tror att om Mercury Steam lyssnar på sina fans och rättar till dem korta stråna så har Lords of Shadow 2 potential att bli ett av årents bästa spel. LOS bemöttes med väldigt blandad kritik och vad jag tror det rör sig om är att folk förväntade det klassiak"Metroidvania" upplägget när utvecklarna gjorde det mycket klart för sig själva att detta inte skulle vara fallet med LOS och därför utspelar sig spelet inte i den klassiska Castlevania tidslinjen.

Medlem

Är LOS2 ens i skuggan av lika bra som första är det ett dag ett för mig.

Vadan detta; börjar Japanerna snegla på PC-folket nu igen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Vadan detta; börjar Japanerna snegla på PC-folket nu igen?

wrong.
Det är Spanjorerna på Mercurysteam som gör Lords of Shadow spelen. Så de kankse får EU bidrag för att göra en PC port också . HÖHÖHÖHÖ. om inte så borde det vara så.


signatur

F.D Wowaddict, Sitter nuförtiden och pingar 300 i TF2 p.g.a Mobilt "bredband" vilket är ett bra sätt att hålla sig ifrån beroendet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av hänt:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ettan hade grava FPS problem, men annars var/är väldigt bra. Inte spelat klart hela men gillar det jag spelat.

Vissa anser ju dock att Castlevania inte skulle överleva eller finnas om det inte var för andra spel, bland annat det mesta handhållna från Metroid "Metroidvania" och Lords of Shadow har ganska så mycket "God of war" i sig, men det lyckas verkligen skapa något eget även fast det "snor".

Vet inte om "snor" är rätt ord, hade snarare valt "inspirerad". God of War var trots allt väldigt "inspirerad" av Devil May Cry vilket är citerat av David Jaffe.

Lords of Shadow gjorde mycket rätt, samtidigt som det gjorde en del fel. Jag tror att om Mercury Steam lyssnar på sina fans och rättar till dem korta stråna så har Lords of Shadow 2 potential att bli ett av årents bästa spel. LOS bemöttes med väldigt blandad kritik och vad jag tror det rör sig om är att folk förväntade det klassiak"Metroidvania" upplägget när utvecklarna gjorde det mycket klart för sig själva att detta inte skulle vara fallet med LOS och därför utspelar sig spelet inte i den klassiska Castlevania tidslinjen.

Vad jag skrev är inte mitt egna tycke utan väldigt många anser det är så.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av John.Blund:
Skrivet av Harpa:
Skrivet av KlosterKatten:

Eftersom det är en story till antar jag att pc spelarna får en recap av vad som hände i första.. eller?

Jag drar iväg ett mail till nordiske pr-nissen och ser om man kan få nåt svar.

Låter bra det

Dessvärre hade han ingen aning om så är fallet. Vi får ha lite tålamod helt enkelt


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Skrivet av luftman:

Var verkligen det 1:a så fantastiskt att det behöver en uppföljare?
Helt seriöst, jag vill gärna veta... har inte spelat ettan

Nja, många verkar gilla det, men jag tyckte att det var en stor besvikelse. Oavsett vilket är det ett av de bäst säljande Castlevania-spelen någonsin, så en uppföljare är garanterad i vilket fall.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av luftman:

Var verkligen det 1:a så fantastiskt att det behöver en uppföljare?
Helt seriöst, jag vill gärna veta... har inte spelat ettan

Nja, många verkar gilla det, men jag tyckte att det var en stor besvikelse. Oavsett vilket är det ett av de bäst säljande Castlevania-spelen någonsin, så en uppföljare är garanterad i vilket fall.

Hmm ... jag får då bara God of War-vibbar av alla trailers på spelet, men vad vet jag det kanske är bra

1
Skriv svar