Ingen solokampanj i nya Command & Conquer

Robot
Ingen solokampanj i nya Command & Conquer

"Vi vill gå tillbaka till rötterna", hävdar Bioware Victory i ett spel som flirtar med e-sportsspelarna och erbjuder betal-dlc.

#command-conquer-2013, #bioware-victory


Medlem
Ingen solokampanj i nya Command & Conquer

Första Command & Conquer till pc/psone var väl enbart singelplayer? Då går man inte tillbaka till rötterna?

Medlem

Vilka rötter, era nötter? Man blir fan bara trötter. Bara man kan köra skirmish så är jag nöjd, det har mer eller mindre alltid varit det man kört.

Medlem

Var det inte singleplayer kampanjerna som gjorde de första spelen fantastiska?

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=pV1vodHcqkM
http://www.youtube.com/watch?v=bJX9AGe5m8w&feature=related

Detta är C&C.. inget Pay 2 win, bara ren skicklighet å bra musik får dig att vinna.

Medlem

Vad är snacket om "nya" C&C? Jag menar, det enda som nämns i PCG-källan är väl att Generals 2 inte kommer ha enspelarkampanj. Blev lite förvirrad där innan jag läste PCG-texten.

Visst att Generals inte hade lika stort fokus på singeplayer, men jag uppskattade trots det dess kampanj. Om de skulle släppa de tidigare spelserierna utan enspelarkampanj, då hade det nog tagit hus i mitt RTS-helvete.

EDIT: "Instead, “co-operative and competitive” skirmishes will serve as the core, with more modes to be added later based on community feedback".

Blir dock intressant med kooperativa fajter, eller om det bara är vanliga kamper mot bottar. Frostbite 2 kan nog bädda för en intressant grund också.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Haha, ja jävlar.. rötterna.

Medlem

Det som har gjort c&c roligt genom åren, speciellt "Generals" har varit att köra co-op med polaren mot resten AI spelare. Att efter en hektisk spel session mot alla odds slutligen ta hem vinsten.
Finns dessa möjligheter kvar behövs inget extra lull!

Medlem

va i helvete håller dem på med? jag var astaggad på att köpa spelet men nu tänker ja fan inte spela det

Medlem

Jag kan inte minnas att jag hade "en ziljon" enheter i C&C när jag spelade det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

"– Studion vill verkligen gå tillbaka till rötterna av det som gjorde Command & Conquer så fantastiskt."

MEN ERMAGHERD CUT THE CRAP

Redaktör
Ponny
Skrivet av Harpa:

Vad är snacket om "nya" C&C? Jag menar, det enda som nämns i PCG-källan är väl att Generals 2 inte kommer ha enspelarkampanj. Blev lite förvirrad där innan jag läste PCG-texten.

Det är snarare brittiska PCG som tycks förvirrade.

Generals 2 har blivit en del av nya Command & Counqer, ett free-to-play-spel. I princip finns det inget som heter Generals 2 längre, vilket är ************ tråkigt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Harpa:

Vad är snacket om "nya" C&C? Jag menar, det enda som nämns i PCG-källan är väl att Generals 2 inte kommer ha enspelarkampanj. Blev lite förvirrad där innan jag läste PCG-texten.

Det är snarare brittiska PCG som tycks förvirrade.

Generals 2 har blivit en del av nya Command & Counqer, ett free-to-play-spel. I princip finns det inget som heter Generals 2 längre, vilket är ************ tråkigt.

Ah, gotcha!

Det vill säga, allt eftersom släpper de kanske bara en ny kampanj, en ny whatever. C&C blir helt enkelt en free-to-play-portfolio som de fyller på med de delar av C&C-universumet de tror kan bringa in mest pengar (och som den talföra delen av communityn uppger att de vill ha, vilket inte nödvändigtvis behöver vara samma sak).

Det är dock ändå förvirrande i och med att ursprungstillkännagivandet gällde ju Generals 2.

Jag behöver en kopp kaffe.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

AH, det är ju surt. Jag spelar mest kampanjer, och aldrig mot andra spelare. Gärna MED spelare mot datorn dock. Väntar på Tiberium-releasen, det har alltid varit min favorit.

Medlem

Som sagt, tack och hej leverpastej

ELF
Medlem
Skrivet av Ztreek:

http://www.youtube.com/watch?v=pV1vodHcqkM
http://www.youtube.com/watch?v=bJX9AGe5m8w&feature=relate...

Detta är C&C.. inget Pay 2 win, bara ren skicklighet å bra musik får dig att vinna.

Mm, C&C Red Alert. Det lade man ned många timmar på som barn. Enda samlingsboxen jag någonsin har haft är till C&C Red Alert. Fick den i present och den innehöll spelet, musiken och en t-shirt :).


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Ska bli kul och se vad dem hittar på.

Medlem

Den här "Van Caneghem" verkar prata i nattmössan. Har han ens spelat orginal C&C?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Första Command & Conquer till pc/psone var väl enbart singelplayer? Då går man inte tillbaka till rötterna?

Där har du fel, hade multiplayer både via LAN och modem.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Den här "Van Caneghem" verkar prata i nattmössan. Har han ens spelat orginal C&C?

För er som inte vet så är Jon van Caneghem han som skapade bland annat, Might and Magic och Heroes of Might and Magic. Han är gammal som fan i gemet, men det betyder inte att detta kommer bli bra alls.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

suckar stort ....

Inaktiv

För i helvete.. trodde på det här spelet först men nu blir jag bara deprimerad!

Medlem

Kan inte EA bara lägga ner necrofil-idéerna?

Köp/Stöd inte EA's skrot! Kom till ModDB och spana in moddar så som TIberium Essence istället!

Medlem

Command & Conquer är spel gjorda av Westwood, alla andra spel som råkar ha namnet Command & Conquer är inte riktiga Command & Conquer spel utan bara bleka kopior imo.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Vadå rötterna? Det har ju ALLTID funnits solokampanj i C&C...

Medlem

Fort köp alla exemplar av command &conquer the first decade innan dem tar slut!!!
Jag blev völdigt skeptiskt först när jag hörde nyheten men om coop fortfarande kommer finnas kvar så tror jag att jag kommer vara glad ändå.
Känns lite som att dem gör det mer multiplayer fokuserat för att locka E-sport folket och dem som fortfarande lirar generals + tiberium wars / kanes wrath online att bli sugna på att skaffa nya c&c'et.

Medlem

Rötterna?

Har de ens spelat första Command & Conquer?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Den enda "roten" är ju namnet och kanske spelvärlden, allt annat är deras variant på vad de tror gamers vill ha. Då tänker jag på affärsmodellen, inte själva spelet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Inget single player? I am so out!

Medlem

Jag fattar ingenting.

123
Skriv svar