Red Orchestra 2-expansionen satsar på Stillahavskrigande

Robot
Red Orchestra 2-expansionen satsar på Stillahavskrigande

Utvecklas av Tripwire Interactive tillsammans med mod-communityn, inriktar sig på Stillahavskriget under andra världskriget.

#red-orchestra-2-rising-storm, #tripwire-interactive


Medlem
Red Orchestra 2-expansionen satsar på Stillahavskrigande

nice det gillas

Kan även rekommendera denna video som enligt min mening är långt mer intressant. Lead designern visar en hel del features och fyra maps. Videon är tyvärr Gamespots så du får lov att stå ut med ett par sekunder av reklam men videon är värd det.

Moderator | Testpilot

Spelar någons ens spelet? NÄr jag köpte det var det bara bottar överallt och då menar jag ÖVERALLT!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelar någons ens spelet? NÄr jag köpte det var det bara bottar överallt och då menar jag ÖVERALLT!

I skrivande stund ca 750 spelare online. Peaken är lite över 1000 på vardagar och ca 1200 på veckosluten. Jag spelar dock alltid på mina favoritservrar så spelarbrist är inte ett problem.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelar någons ens spelet? NÄr jag köpte det var det bara bottar överallt och då menar jag ÖVERALLT!

Jag har spelat detta över 50 timmar nu under sommaren. Älskar spelet och expansionen är ett givet köp för min del. Att hitta servrar är inget problem!

Medlem

Älskar spelmekanikerna i Red Orchestra 2 men är inte så mycket för tyskarna vs ryssarna.
Däremot älskar jag normandy style, som medal of honor så detta blir perfekt!

Medlem
Skrivet av martinhjerpe:

Älskar spelmekanikerna i Red Orchestra 2 men är inte så mycket för tyskarna vs ryssarna.
Däremot älskar jag normandy style, som medal of honor så detta blir perfekt!

Fast det här utspelar sig ju i Stilla havs teatern och inte på den europeiska västfronten? Du får ursäkta om jag missförstod ditt uttalande. Men i vilket fall som helest, så antar jag att de som gjorde "Darkest hour" modden till det första Red Orchestra lär göra något liknande till Heroes of Stalingrad inom sin tid.

Skrivet av Hjelmern:

Men i vilket fall som helest, så antar jag att de som gjorde "Darkest hour" modden till det första Red Orchestra lär göra något liknande till Heroes of Stalingrad inom sin tid.

Spelade aldrig själv Darkest Hour men teametbakom Darkest Hour som nuförtiden går under namnet "Jackboot Games" utvecklar sitt egna spel, Festung Europa: [http://www.festungeuropagame.com/]

Medlem
Medlem

Det här ser mycket bra ut men jag är fortfarande osäker på om jag ska skaffa det eller inte tack vare dålig upplevelse med vanliga RO2.

När jag köpte RO2 och installerade spelet så kraschade alla maps utom en så fort man hoppade in på en server, avinstallerade spelet och var besviken. Bestämde mig sedan för att pröva att ladda ner spelet genom steam, då fungerade spelet som det skulle helt plötsligt.

Tyvärr så är inlärningskurvan så jäkla brutal xD Trots att fiendelagen oftast bestod av 28-32 spelare så lyckades jag inte se mer än 4-5 personer per runda kändes det som. Kulor träffade från ingenstans, jag ryser när jag tänker på det.
Men efter att ha kollat på videon som Alphons länkade så tror jag att jag ska ge spelet en till chans så man kan träna sig inför expansionen.

Överlevnadstips från RO veteraner är varmt välkommna


signatur

Game long and prosper

Medlem

ser fram emot detta, spelade första original moden och RO1, föll tyvärr inte för Heroes of Stalingrad..

Tyvärr är Stilla havet under representerat i spel


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Moderator | Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelar någons ens spelet? NÄr jag köpte det var det bara bottar överallt och då menar jag ÖVERALLT!

Fattar inte varför man blir nerröstad? Säger bara min korta uppleverlse med spelet och det är inte lögn.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Jag trodde också på hypen och testade i drygt 30 timmar. Ville så in i bomben gilla det, men dåliga kontroller, värdelös grafik och SK hela tiden förstörde upplevelsen. Som tur var köpte jag fullversionen för 40:- Aldrig RO2 för mig, dock hoppas jag ni alla andra får något ut av det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Episkt! Ser fram emot detta enormt mycket

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Jag har spelat detta över 50 timmar nu under sommaren. Älskar spelet och expansionen är ett givet köp för min del. Att hitta servrar är inget problem!

Då blir du kanske extra glad när jag säger att alla som har köpt orginalversionen får det gratis!

Medlem

Är detta ett mod eller en expansion, har ännu inte förstått?

Medlem

Borde installera om det och se om jag faktiskt kan spela det. Förra gången så fryste det allt utom min karaktär varje gång, varje server och kunde inte hitta någon lösning via internet

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Lolflakes:

Jag har spelat detta över 50 timmar nu under sommaren. Älskar spelet och expansionen är ett givet köp för min del. Att hitta servrar är inget problem!

Då blir du kanske extra glad när jag säger att alla som har köpt orginalversionen får det gratis!

Trevligt!

Medlem

Jag är inget större fan av Pacific delen..men visst ska det provas! Dock hade jag hellre sett att det dykt upp en coop till den annars svaga kampanjen istället och/eller lite större kartor med fler fordon.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Lolflakes:

Jag har spelat detta över 50 timmar nu under sommaren. Älskar spelet och expansionen är ett givet köp för min del. Att hitta servrar är inget problem!

Då blir du kanske extra glad när jag säger att alla som har köpt orginalversionen får det gratis!

Vadå, om man äger RO2, får man då också den här expansionen bara sådär?

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Är detta ett mod eller en expansion, har ännu inte förstått?

Fristående expansion till RO2, du får RO2 MP med på köpet.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelar någons ens spelet? NÄr jag köpte det var det bara bottar överallt och då menar jag ÖVERALLT!

Fattar inte varför man blir nerröstad? Säger bara min korta uppleverlse med spelet och det är inte lögn.

Kan ju bero på att det du ens sa var skitsnack, jag spelar det och jag har inte träffat på en enda bott.
Dom gånger jag gjort det då är det tidigt på morgonen då kanske vissa sover och dylikt.

Därför du blir nedröstad för att ingen håller med dig.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag trodde också på hypen och testade i drygt 30 timmar. Ville så in i bomben gilla det, men dåliga kontroller, värdelös grafik och SK hela tiden förstörde upplevelsen. Som tur var köpte jag fullversionen för 40:- Aldrig RO2 för mig, dock hoppas jag ni alla andra får något ut av det.

Får jag ut 30h av ett spel för 40kr hade jag vart mer än nöjd. Jag köper nästan alla spel för 399-499 och brukar oftast spela dom i 15-20h och känna mig nöjd. DU min herre verkar bara vara kräsen


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv
Skrivet av Thane:
Skrivet av Lolflakes:

Jag har spelat detta över 50 timmar nu under sommaren. Älskar spelet och expansionen är ett givet köp för min del. Att hitta servrar är inget problem!

Då blir du kanske extra glad när jag säger att alla som har köpt orginalversionen får det gratis!

Lär dom inte förlora pengar på det viset? För skulle gissa att dom flesta i världen har köpt det.

Inaktiv
Skrivet av Hymer:
Skrivet av walter_iego:

Jag trodde också på hypen och testade i drygt 30 timmar. Ville så in i bomben gilla det, men dåliga kontroller, värdelös grafik och SK hela tiden förstörde upplevelsen. Som tur var köpte jag fullversionen för 40:- Aldrig RO2 för mig, dock hoppas jag ni alla andra får något ut av det.

Får jag ut 30h av ett spel för 40kr hade jag vart mer än nöjd. Jag köper nästan alla spel för 399-499 och brukar oftast spela dom i 15-20h och känna mig nöjd. DU min herre verkar bara vara kräsen

Kräsen som fan, blind är han när det gäller grafiken. Visst inte precis bf 3 grafik men det är inget fel på den, och kontrollerna är inte värdelösa alls. Tror han var onykter då han spelade ifall han var med om dåliga kontroller.

Medlem
Skrivet av Hjelmern:
Skrivet av martinhjerpe:

Älskar spelmekanikerna i Red Orchestra 2 men är inte så mycket för tyskarna vs ryssarna.
Däremot älskar jag normandy style, som medal of honor så detta blir perfekt!

Fast det här utspelar sig ju i Stilla havs teatern och inte på den europeiska västfronten? Du får ursäkta om jag missförstod ditt uttalande. Men i vilket fall som helest, så antar jag att de som gjorde "Darkest hour" modden till det första Red Orchestra lär göra något liknande till Heroes of Stalingrad inom sin tid.

Det vet du nog bättre än vad jag gör men från dessa videos ser det ut som det är ungefär samma stil som normandy, därför sa jag "normandy style" sen vad det egentligen är har jag ingen aning om men det spelar inte så stor roll. Båtar, landstigning, etc. ser roligt ut oavsett var det utspelar sig.
Vad är det, amerikaner mot ...?

Skrivet av qun0:
Skrivet av Hymer:
Skrivet av walter_iego:

Jag trodde också på hypen och testade i drygt 30 timmar. Ville så in i bomben gilla det, men dåliga kontroller, värdelös grafik och SK hela tiden förstörde upplevelsen. Som tur var köpte jag fullversionen för 40:- Aldrig RO2 för mig, dock hoppas jag ni alla andra får något ut av det.

Får jag ut 30h av ett spel för 40kr hade jag vart mer än nöjd. Jag köper nästan alla spel för 399-499 och brukar oftast spela dom i 15-20h och känna mig nöjd. DU min herre verkar bara vara kräsen

Kräsen som fan, blind är han när det gäller grafiken. Visst inte precis bf 3 grafik men det är inget fel på den, och kontrollerna är inte värdelösa alls. Tror han var onykter då han spelade ifall han var med om dåliga kontroller.

Snarare var ni onyktra om ni kunde få något ut av det Saftskål!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av martinhjerpe:

Det vet du nog bättre än vad jag gör men från dessa videos ser det ut som det är ungefär samma stil som normandy, därför sa jag "normandy style" sen vad det egentligen är har jag ingen aning om men det spelar inte så stor roll. Båtar, landstigning, etc. ser roligt ut oavsett var det utspelar sig.
Vad är det, amerikaner mot ...?

Landstigningar per båt förekom ju dock desto på stilla havs fronten, för att inte tala om att miljöerna ser ganska olika ut. Förutom amerikaner som landstiger med hjälp av båtar på diverse stränder så är inte mycket sig likt. Men roligt är det i vilket fall som helst. Det är för övrigt amerikaner mot japaner.

Medlem
Skrivet av Javas:

Överlevnadstips från RO veteraner är varmt välkommna

Glöm allt vad kuta och skjuta heter. Här gäller det att samarbeta med kamrater, ge täckande eld, lägga ut rök och hålla huvudet nere.

Pröva militärtjänst, där lär man sig allt sånt och av egen erfarenhet kan jag helt klart säga att det hjälper väldigt mycket

12
Skriv svar