Counter-Strike: GO ute nu – spelar du?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av meat4u:

Ge mig ett nytt Q3RA!

Quake Live kittlar inte?


signatur
Medlem

Inget FPS-spel kan klå CS 1.6. Ah, alla minnen. Har lirat CSS av och till, och testat CSGO Beta. Det var väl helt ok. Jag skulle nog ge det en... 5:a eller 6:a.

Medlem

Gillar inte riktigt spelet, inte alls samma känsla som 1.6. För likt source. Jag tycker mapsen borde rensas från alla små detaljer också.

Medlem

Lirar och jag har kul när jag spelar, det som räknas för min del

Inaktiv
Medlem

Jag tycker det är kanon kul! Som jag sagt i andra forum så tycker jag att det är en skön känsla i spelet, härligt när man trycker ett HS! Det enda jag saknar är ljuddämpare till colten så klart men annars så tycker jag att CS:GO är kanon.

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Jag tycker det är kanon kul! Som jag sagt i andra forum så tycker jag att det är en skön känsla i spelet, härligt när man trycker ett HS! Det enda jag saknar är ljuddämpare till colten så klart men annars så tycker jag att CS:GO är kanon.

Då blir du nog glad att höra att de kommer att införa ljuddämparen någon gång inom en snar framtid.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Jag var en av dom få som spelade CS innan det blev en stor global hit, spelade från första alpha versionerna tills det släpptes och ett tag till, men vi vet ju alla hur roliga CS kidzen kan vara att ha göra med så jag slutade. Sen dess har jag alltid varit en anti-CS gamer, och lär aldrig spela CS mer igen. Men dom första månaderna/halvåret så var CS ett grymt bra spel, those where the days....

Ja ett spel kan definitivt förstöras av communityn. CS har jag knappt aldrig spelat. Var för dålig och fick stryk hela tiden...

Medlem
Skrivet av Räven:
Skrivet av Cladrius:

Jag tycker det är kanon kul! Som jag sagt i andra forum så tycker jag att det är en skön känsla i spelet, härligt när man trycker ett HS! Det enda jag saknar är ljuddämpare till colten så klart men annars så tycker jag att CS:GO är kanon.

Då blir du nog glad att höra att de kommer att införa ljuddämparen någon gång inom en snar framtid.

Jasså! Det var en bra nyhet, undrar dock varför dom lämnade den ute från början? Tycker ju att det borde va standard för ett polisgäng som fritar gislor. Men helt klart underbart att den kommer in i spelet!

Medlem

Japp, spelar sedan tidig beta, förbokade t.om. Har delade uppfattningar om spelet dock, en del bra och en del dåligt. Hoppas på mer content snart, då ingenting hänt från closed beta till live release mer än att de plockat bort "Beta" från steam entryn. Känns rätt B. Saknar bland annat massa klassiska kartor som Assault, Cbble, Chateau, Havana, Prodigy, mfl. Samt en del klassiska vapen.

Vad har hänt med silencer, flashlight osv?
- En del vapen har katastorfalt dåliga models, medan en del har bra. Sedan saknas skin selection T/CT osv.

i överlag känns det som att de vill vara något nytt, de vill experimentera lite med att lägga till nya vapen och ändra i mechanics, men samtidigt är de för rädda för att göra för mycket för att old schoolspelare inte ska börja gråta. Personligen hade de kunnat för ändra och experimentera ännu mer. Vi har fortfarande 1.6 och CSS med hundratusentals aktiva spelare om något skulle gå snett.

Medlem
Skrivet av Corporalen:

Saknar MP5...

Ja, jag är riktigt besviken över att den är borta. De har bytt ut den mot MP7 som har exakt samma ljud som MP5 hade.

Medlem

Jag tycker visserligen att MP7an har skönt ljud, snygg modell och bra animationer, men det ändrar inte det faktum att MP5an inte hade behövt försvinna - varför ej ha båda?

phi
Medlem
Skrivet av HaZe303:

Jag var en av dom få som spelade CS innan det blev en stor global hit, spelade från första alpha versionerna tills det släpptes och ett tag till, men vi vet ju alla hur roliga CS kidzen kan vara att ha göra med så jag slutade. Sen dess har jag alltid varit en anti-CS gamer, och lär aldrig spela CS mer igen. Men dom första månaderna/halvåret så var CS ett grymt bra spel, those where the days....

CS var roligt fram till och med Beta 5.2

Men jävlar vilket gnäll det var på servrarna dock när man spelade cs på samma sätt som quake och bunnyjumpade och satte hs varje skott med desert eagle.

Det var tider det.

Medlem

Helvete va folk ska klaga på nya spel hela tiden.
"blää det är inte som förra spelet jag spelat i fem miljoner timmar, därför suger det" .
Samma sak med varenda spel these days. Suck.

Medlem
Skrivet av Quicken:

Såg att CSGO släppts, plockar fram Visakortet, kollar en gameplayvideo på youtube, stoppar undan visakortet och startar up Små Rosa Hamstrar betan istället.

Bara så du vet, man får inte nämna att man är med i den betan.

Inte för att risken är speciellt stor att du blir påkommen och utesluten från den, men det känns kanske lite onödigt om du nu tycker att spelet är så pass bra som du ger intryck utav.

Har därför "censurerat" spelnamnet i mitt citat ifall du skulle vilja radera eller ändra den kommentaren för att vara på den säkra sidan.

SE

Medlem
Skrivet av Quicken:

Såg att CSGO släppts, plockar fram Visakortet, kollar en gameplayvideo på youtube, stoppar undan visakortet och startar up Planetside2 betan istället.

Vet eller???? har inte fått mitt mail men har däremot twitter key!

Medlem

Det är trist att något sånt här ska behöva ske, på grund av konsolernas och deras linjära shooters. Ni som minns CS:S som jag gör minns att det var ett äkta PCspel ingen multiplatta. Bojkotta detta såpel och visa dem att vi inte tänker ta någon skit, vi ser igenom deras lögner.


signatur

PC-veteran, spelat på PC sedan 2008.

Medlem

Bättre en cs source helt klart, Man hoppas med tanke på att det kostade att köpa att man kommer lägga ner lite tid utvecklings tid på kommande patchar ,

Kul o köra lite då o då :), suger pung på det , man får vänja av sig med allt man lärt sig i andra fps spel igen:)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av musse1:

Jag blev lite besviken faktiskt. Hade hoppats mer på att Valve inte skulle göra om samma misstag man gjorde när man skapade CS:Source. Där dog CS lite för mig, CS:Source var aldrig en värdig uppföljare. CS:GO känns, för min del, mer Source än 1.6. Det stora problemet, som någon nämnde tidigare, är att det är mer sprayande än vad det faktiskt är aim-skillz. Men det blev bara ett par timmars spelande för mig i går kväll. Jag ska ge det lite mer tid, kanske trivs man med det till slut.

Counter Strike: Soruce bjuder på förbättrade texturer och.. aa de är väl allt.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av meat4u:

Ge mig ett nytt Q3RA!

Quake Live kittlar inte?

Jo spelar det också men jag saknar att kunna joina en server och välja mellan 1v1 2v2 och arena mapsen
Saknar också all bra maps som dom inte låter oss icke prenumeranter spela.

Medlem
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av musse1:

Jag blev lite besviken faktiskt. Hade hoppats mer på att Valve inte skulle göra om samma misstag man gjorde när man skapade CS:Source. Där dog CS lite för mig, CS:Source var aldrig en värdig uppföljare. CS:GO känns, för min del, mer Source än 1.6. Det stora problemet, som någon nämnde tidigare, är att det är mer sprayande än vad det faktiskt är aim-skillz. Men det blev bara ett par timmars spelande för mig i går kväll. Jag ska ge det lite mer tid, kanske trivs man med det till slut.

Jag har självklart köpt CSGO då det endast kostar ca 100 spänn så jag körde i ett par timmar igår kväll och håller helt och hållet med dig!

Tycker det är mycket mer spray & pray än vad det var i 1.6 vilket är synd :/

Det krävs fortfarande MYCKET, MYCKET mer skill än i CoD men det är fortfarande inte lika bra som 1.6 imo.

fick en tumme ner av mig för att du tycker spray and pray, vilket precis som i 1.6 går åt helvete för folk när dom försöker dock så vill jag också om jag kunde ge en tumme upp för att jag också kan hålla med om att CS Go precis som 1.6 kräver skill vilket fan inte call of kids gör. vilket dom vill tro dom som spelar det.

Medlem

Att kalla det för cs är ett hån mot esporten

12
Skriv svar