Ingen solokampanj i nya Command & Conquer

Inaktiv
Skrivet av Leffe-Bengan:

Var det inte singleplayer kampanjerna som gjorde de första spelen fantastiska?

jo, faktiskt. dom verkar va helt blåsta,

Medlem

tråk..om man fråga mig så var det dom extremt cheesy fmv som gjorde c&c i början...gick att köra multiplay men det var lite körigt om jag mins rätt...Bajs svett och tårar på ea som just nu förstör dom sista resten av det skade skjutna c&s universumet...man trodde inte det kunde bli värre efter tiberian twiligth men ack så fel man hade!

Medlem
Medlem

F2P Esport spel kan nog bli lite knepigt att få till.

Medlem

Jag tog den första dåliga nyheten relativt bra och tänkte: "Aja det kan inte bli värre än så här". Och så blev det värre... *djup suckning från avgrunden*


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem

Ska dom tillbaka till rötterna så ska spelet ha en stor singleplayer kampanj och skirmish i multiplayer

Medlem
Skrivet av Ztreek:

http://www.youtube.com/watch?v=pV1vodHcqkM
http://www.youtube.com/watch?v=bJX9AGe5m8w&feature=relate...

Detta är C&C.. inget Pay 2 win, bara ren skicklighet å bra musik får dig att vinna.

Dom där filmerna bringa fram glädjetårar!
Jag tycker det är lite synd om att nästa C&C inte har en singleplayer, de har alltid varit riktigt bra. C&C3 kampanjen var faktiskt riktigt bra (jag kommer få flaming på detta säkert) och svår. Jädra cool faktiskt måste jag säga. Dock är det inget som direkt går upp mot de första spelen. Körde orginalet på PC och PSone, som faktiskt funka rätt bra med vanliga styrkorset på kontrollen. Red Alert var ju bara helt underbar den också...

Vad ska man säga, man blir nostalgisk på ett specifikt sätt när det gäller dessa spel.

Medlem

När ska våldtäkten C&C och tortyren av seriens fans upphöra.

Ska det vara så svårt att göra ett riktigt C&C-spel. Blizzard har ju lyckats.

Medlem
Medlem

Finns det egentligen något spel som EA inte våldtagit och dragit i smutsen nu? Kan inte minnas något....

C&C var en av mina favoritspel, och nu ska de göra det till något skräpigt multiplayerspel... och jag som såg fram emot att köra det i single player...

Och du, ja du Van Caneghem!

IDIOTA!

Det som gjorde C&C bra var de första spelen och de hade single player-kampanjer! Så skippa sluddret, ställ ifrån dig spriten och sluta snacka goja om att gå tillbaka till rötterna!

Snacka om att förstöra decennier av spelglädje.... spel efter spel förstör EA...

*SUCK!!!*

Inaktiv

Det sa väl sig självt att Solokampanjen skulle ditchas när de gick F2P?

Jag hade nog också stämt upp i klagosången om det inte var för att jag är så övertygad om att det här kommer straffa sig självt. Jag tror det nya C & C kommer få minimalt med uppmärksamhet och EA kommer se hur ytterligare en stor del av budgetkakan går i sopkorgen. Good riddance.

Medlem
Medlem

" En solokampanj kan möjligen komma senare men det är inte något som BioWare Victory lägger krut på just nu"

Kommer säkert i framtiden, men verkar ju som att 75% av FZ bestämt sig för att så inte är fallet.

Tycker personligen att SP kampanjerna dött ganska hårt sedan TS/FS.. även om RA2 hade sina stunder
SP i Generals var ju bara förfärlig..


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Säger bara fy fan, vi som gillar att spela singel player då?

Medlem

Ifall det endast går att köra multiplay/online så är det totalt ointressant.

Medlem

De har en jäkla talang att ruinera spel ur C&C serien...

Medlem
Skrivet av Luciphear:

De har en jäkla talang att ruinera spel ur C&C serien...

De har en jäkla talang att ruinera alla spel de rör.

Medlem

När serien var som bäst


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Passar väl dagens "gamers" antar jag, pay 2 win och förenklat system så alla kan spela, dela gärna senaste truppen du byggde på Faceboo för extra likes :/

Helt seriöst, C&C spelade man för den underbart fantasifulla kampanjen med sina klockrena filmsekvensen, samt skirmish
Multiplayer, det är en bonus, inte hela meningen med spelet.

Medlem

Hepp, gav man upp på detta spelet då.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Jag fattar ingenting.

Yep, liksom. Man undrar, är det för att de helt enkelt inte lyckades göra en AI? Vem vet...

Medlem

Westwood Studios vänder sig i graven =(

phi
Medlem

What? C&C för mig handlar om GDI vs NOD och deras respektive kampanjer och filmsekvenser. Och Kane! Spelade knappt C&C-spelen i multiplayer överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag kan inte minnas att jag hade "en ziljon" enheter i C&C när jag spelade det.

Ha ha. Nä. Inte jag heller. Jag försökte göra så mycket som möjligt med så så lite som möjligt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

http://www.youtube.com/watch?v=pV1vodHcqkM
http://www.youtube.com/watch?v=bJX9AGe5m8w&feature=relate...

Detta är C&C.. inget Pay 2 win, bara ren skicklighet å bra musik får dig att vinna.

ahh!! får rysningar av RA musiken....

Medlem

Usch är så trött på kommentarer som "Pay 2 Win" etc. Det tar skill att vinna. Man ska istället tacka de som köper och använder mikrotransaktioner. Fan de som gör att du som spelar gratis kan fortsätta spela gratis... Utvecklarna gör inte spel gratis utan behöver få sin lön för mödan... otacksamma p12or.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem
Skrivet av Orphantears:

Usch är så trött på kommentarer som "Pay 2 Win" etc. Det tar skill att vinna. Man ska istället tacka de som köper och använder mikrotransaktioner. Fan de som gör att du som spelar gratis kan fortsätta spela gratis... Utvecklarna gör inte spel gratis utan behöver få sin lön för mödan... otacksamma p12or.

Och vem har bett om dessa f2p spelen?
Det suger verkligen när utvecklingen går den riktning som man ser i dag. Nämn något bra med F2P.
Visst jag är gammal spelare och vill ha hela spel när jag köper.
Helt otroligt dåligt och super långsamt innan det händer något när jag testade C&C online. Så ihngen vill vänta så de lockas att köpa för o komma framåt i spelet.

Vilken jäla trams ide de yngre spelarna går på med F2P !
Så jag drar mig tillbaka och gottar mig med de gamla spelen.
Nästan inget av nysläppen lockar..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Nämn något bra med F2P.

- Man slipper månadskostnad (gäller naturligsvis bara spel som annars hade haft en, som t ex MMORPG)
- Man kan testa spelet gratis innan man köper ngt, utan att piratkopiera det
- Man betalar endast för det som man vill ha, vill man inte ha alla kartor, vapen etc så köper man dom inte

Finns säkert flera saker till, men dessa som jag kommer på spontant.

Men visst, det finns "fel" och brister också, men det är inte bara dåligt som en del vill få det till.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Orphantears:

Usch är så trött på kommentarer som "Pay 2 Win" etc. Det tar skill att vinna. Man ska istället tacka de som köper och använder mikrotransaktioner. Fan de som gör att du som spelar gratis kan fortsätta spela gratis... Utvecklarna gör inte spel gratis utan behöver få sin lön för mödan... otacksamma p12or.

Och vem har bett om dessa f2p spelen?
Det suger verkligen när utvecklingen går den riktning som man ser i dag. Nämn något bra med F2P.
Visst jag är gammal spelare och vill ha hela spel när jag köper.
Helt otroligt dåligt och super långsamt innan det händer något när jag testade C&C online. Så ihngen vill vänta så de lockas att köpa för o komma framåt i spelet.

Vilken jäla trams ide de yngre spelarna går på med F2P !
Så jag drar mig tillbaka och gottar mig med de gamla spelen.
Nästan inget av nysläppen lockar..

Du nämner att du vill ha hela spel när du köper. Du får ett spel gratis (f2p) och köper sedan det innehållet du vill ha. Vad är problemet? Gillar du inte spelet behöver du inte spela det.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Inaktiv
Skrivet av Orphantears:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Orphantears:

Usch är så trött på kommentarer som "Pay 2 Win" etc. Det tar skill att vinna. Man ska istället tacka de som köper och använder mikrotransaktioner. Fan de som gör att du som spelar gratis kan fortsätta spela gratis... Utvecklarna gör inte spel gratis utan behöver få sin lön för mödan... otacksamma p12or.

Och vem har bett om dessa f2p spelen?
Det suger verkligen när utvecklingen går den riktning som man ser i dag. Nämn något bra med F2P.
Visst jag är gammal spelare och vill ha hela spel när jag köper.
Helt otroligt dåligt och super långsamt innan det händer något när jag testade C&C online. Så ihngen vill vänta så de lockas att köpa för o komma framåt i spelet.

Vilken jäla trams ide de yngre spelarna går på med F2P !
Så jag drar mig tillbaka och gottar mig med de gamla spelen.
Nästan inget av nysläppen lockar..

Du nämner att du vill ha hela spel när du köper. Du får ett spel gratis (f2p) och köper sedan det innehållet du vill ha. Vad är problemet? Gillar du inte spelet behöver du inte spela det.

Det står utvecklarna fritt att släppa vilka spel de vill. Det vi klagar på är att dessa F2P-titlar görs istället för de spel vi faktiskt vill spela. Kvalitetsprodukter, såsom ett bra spel utan DRM som förstår, är många av oss beredda att betala bra för.
Crysis som allmänt anses vara ett spel som led hårt av piratkopiering har sålt 3 miljoner ex, som ett exempel. The Witcher 2 som var ett PC-fokuserat släpp utan DRM, har sålt 1,7 miljoner ex. Originalet har sålt över 2 miljoner.

123
Skriv svar