State of Decay – ännu ett zombiespel träder fram

Inaktiv

Jag tror att zombie trenden beror på att vi idag har teknologin för att göra dom levande döda rättvisa. Själv älskar jag apocalypse/survival horror spel så det här passar mig i smaken. Dock är det ju värt att notera att 80% av alla zombie spel är inte så bra.


signatur

The definition of insanity?

ELF
Medlem

Snälla ni som klagar på att det kommer ett nytt zombie spel. Ett nytt är inte alls ett för mycket. Problemet ligger i att det görs för mycket skräpspel/moddar med zombiegenre.

Zombiegenren har under en tid varit i trotsåldern. Den vill, men det har bara blivit blaha av det. Nu börjar den komma in i tonåren och det börjar komma lite open-world spel. jag ser verkligen fram emot när zombiegenren tar sitt första kliv in i vuxenvärlden och får sitt första riktiga jobb.......


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag förstår att många av er är trötta på detta temat - men personligen älskar jag Zombies i alla dess former. Jag har varit zombiefan sen jag såg min första zombiefilm runt 1980 eller så - det har alltid varit i skymundan så att det fått uppsving är för mig fan-fucking-tastic!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Draug:

Föredrar ultrarealistiska DayZ.

fyi day z är inte ens realistiskt, det går så mycket på realism att du spelar som en handikappad person som bryter hela kroppen ifrån 3 meters höjdhopp ingen mäniska gör detta om inte du har skör benstomme som en pensionär på 90 år.

Och detta är bara en av grejjorna.

Medlem

själv älskar jag zombie spel men...
det behövs mer än just döda andra och zombies, för i slutändan blir det bara pvp, och det måste finnas zombies som gör ett hot dom ska tom göra större hot än vad spelarna gör imo.

dvs att man gör dom farligare eller gör genetiska ändrade zombies med speciella funktioner som l4d smoker/tank osv.

Ren skör dö dumma zombies blir tråkigt och inget hot.

Jag väntar på war z, men tvivlar på det kommer leverera pga granatkastare och bilar och skit vilket kommer göra att zombies kommer kännas som en liten myra när alla kör runt i sina bilar med en minigun uppe på.

Men man kan ju ha fel, men war z är det som är närmst på realistiskt spel och amtidigt kul, men sen hur dom levererar hotet zombies gör är det som avgör endå.

Medlem
Skrivet av KatOne:

1. Mesigare skottljud får man leta efter.

2. Spelet saknar helt animation blending.

3. Wrestlingmoves i melee - varför? Lagom övermodigt med tanke på punkt två.

4. Kompetent studio som spelar in en trailer utan anisotropisk filtrering.

Beta? =P

Medlem
Skrivet av FuzioN:

själv älskar jag zombie spel men...
det behövs mer än just döda andra och zombies, för i slutändan blir det bara pvp, och det måste finnas zombies som gör ett hot dom ska tom göra större hot än vad spelarna gör imo.

dvs att man gör dom farligare eller gör genetiska ändrade zombies med speciella funktioner som l4d smoker/tank osv.

Ren skör dö dumma zombies blir tråkigt och inget hot.

Jag väntar på war z, men tvivlar på det kommer leverera pga granatkastare och bilar och skit vilket kommer göra att zombies kommer kännas som en liten myra när alla kör runt i sina bilar med en minigun uppe på.

Men man kan ju ha fel, men war z är det som är närmst på realistiskt spel och amtidigt kul, men sen hur dom levererar hotet zombies gör är det som avgör endå.

Om du inte läst world war z så gör det - så kanske du ändrar uppfattning om hur effektiva skjutvapen/granater igentligen är mot det som redan är dött och inte påverkas märkbart av blodförlust och chockskada + hur svårt det igentligen är att ha headshots på varje skott.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Framer:

*suck* börjar det inte bli lite väl många dayz kloner nu.?

Jo, för DayZ var först med zombie spel...


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Kane:

Tills dess kan du leta upp alla klassiska filmer och se av. Se till att inte missa bland annat "Braindead", en film som vi alla är skyldiga en helsikes massa. När den släpptes igenom fanns det inte mycket mer at filmcensur att behålla.

Fast den filmen var ju ganska over the top också. Ta upp hjärnsubstans från golvet och trycka fast där man själv saknar en bit av sin egen och dra åt bandanan för att hålla på plats är liksom lite mycket. Det var ju mest äckligt

Edit: Nej vänta nu, det var ju den fimen det sågades motorsåg så friskt att det mot slutet flöt blod knähögt i den där villan ju. Vilken massaker. Den var ju iofs rätt skojfrisk den filmen.

Du tänker på Bad Taste, inte Brain Dead.

FYI för er ungdomar, Peter Jackson gjorde bägge dessa filmer innan sina Sagan om Ringen filmer


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du tänker på Bad Taste, inte Brain Dead.

Naturligtvis, my bad. Ska straffgoogla lite så jag minns bättre nästa gång


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av FuzioN:

själv älskar jag zombie spel men...
det behövs mer än just döda andra och zombies, för i slutändan blir det bara pvp, och det måste finnas zombies som gör ett hot dom ska tom göra större hot än vad spelarna gör imo.

dvs att man gör dom farligare eller gör genetiska ändrade zombies med speciella funktioner som l4d smoker/tank osv.

Ren skör dö dumma zombies blir tråkigt och inget hot.

Jag väntar på war z, men tvivlar på det kommer leverera pga granatkastare och bilar och skit vilket kommer göra att zombies kommer kännas som en liten myra när alla kör runt i sina bilar med en minigun uppe på.

Men man kan ju ha fel, men war z är det som är närmst på realistiskt spel och amtidigt kul, men sen hur dom levererar hotet zombies gör är det som avgör endå.

Om du inte läst world war z så gör det - så kanske du ändrar uppfattning om hur effektiva skjutvapen/granater igentligen är mot det som redan är dött och inte påverkas märkbart av blodförlust och chockskada + hur svårt det igentligen är att ha headshots på varje skott.

Skulle väl i så fall säga att man bör läsa "The Zombie Survival Guide" av samma författare (Max Brooks).

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Zombie_Survival_Guide


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av FuzioN:

själv älskar jag zombie spel men...
det behövs mer än just döda andra och zombies, för i slutändan blir det bara pvp, och det måste finnas zombies som gör ett hot dom ska tom göra större hot än vad spelarna gör imo.

dvs att man gör dom farligare eller gör genetiska ändrade zombies med speciella funktioner som l4d smoker/tank osv.

Ren skör dö dumma zombies blir tråkigt och inget hot.

Jag väntar på war z, men tvivlar på det kommer leverera pga granatkastare och bilar och skit vilket kommer göra att zombies kommer kännas som en liten myra när alla kör runt i sina bilar med en minigun uppe på.

Men man kan ju ha fel, men war z är det som är närmst på realistiskt spel och amtidigt kul, men sen hur dom levererar hotet zombies gör är det som avgör endå.

Om du inte läst world war z så gör det - så kanske du ändrar uppfattning om hur effektiva skjutvapen/granater igentligen är mot det som redan är dött och inte påverkas märkbart av blodförlust och chockskada + hur svårt det igentligen är att ha headshots på varje skott.

Skulle väl i så fall säga att man bör läsa "The Zombie Survival Guide" av samma författare (Max Brooks).

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Zombie_Survival_Guide

Självklart - men i World War Z får man (enligt mig) lite bättre uppfattning. Förövrigt för er som inte redan vet det så är Max Brooks son till Mel Brooks.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar