Senaste Steam-patchen gjorde Shogun 2 ospelbart

Robot
Senaste Steam-patchen gjorde Shogun 2 ospelbart

Det japanska totala kriget stannade upp ett tag på grund av en patch till Steam. Nu finns det dock en lösning för drabbade.

#total-war-shogun-2, #valve, #creative-assembly


Medlem
Senaste Steam-patchen gjorde Shogun 2 ospelbart

DRM i ett nötskal.

En annan garanterat fungerande lösning på problemet: applicera ett crack.

Medlem

Serious Sam 3 har inte funkat på ett halvår via steam, har inte någon koll på om det har funkar nu?!

Inaktiv

Skönt att buggar i Total War går att skulle på andra än utvecklarna denna gången.

Medlem

Jag var drabbad av det. Men nu är allt fixat tack vare FZ!!

Medlem
Skrivet av steffo70:

Serious Sam 3 har inte funkat på ett halvår via steam, har inte någon koll på om det har funkar nu?!

Jaså? Det låter konstigt...vi har spelat det väldigt många gånger i år utan problem.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Ännu en klassiker!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Shit, en bugg..

en.. BUGG!

GRABBAR!!! EN BUGG!

HELVETE VI GÖR EN NYHET!!!!

Medlem

Ja jävlar, göra en stor grej av att ta bort clientregistry.blob-filen. Den fixen har funnits i alla år och löser det mesta om man har problem med Steam.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Shit, en bugg..

en.. BUGG!

GRABBAR!!! EN BUGG!

HELVETE VI GÖR EN NYHET!!!!

Det är en spelsite.. Och den här buggen drabbar ett stort antal spelare, så.. Vad är problemet? Fattar inte kommentaren.

Inaktiv

Att ta bort ClientRegistry.blob löser fan allt på Steam!

Frilansare

Allexz & Friberg:

Otroligt tråkig attityd. Alla FZ-besökare vet inte allt om alla fixar till alla spel. Och en bugg som helt plötsligt gör ett populärt spel ospelbart via Steam är en ganska stor grej.

Nästa gång, tänk efter först, posta sen.

Medlem

Håller verkligen med föregående talare!


signatur

Det var detta...

Medlem

Allexz och Friberg: Självklart får ni tycka att det är en onödig nyhet. Men om ni inte tycker att nyheten tilltalar er personligen så behöver ni inte klicka in er från förstasidan.

Själv ser jag mycket nyhetsvärde i att Steam gör ett så stort spel ospelbart. Det finns många anledningar att skriva om det. Jag drabbades själv och spenderade ett par timmar med att försöka få det att fungera. Så när jag hittade lösningen blev jag glad att få fortsätta min spännande kampanj. Om jag kan hjälpa några FZ-läsare genom att skriva om buggen och lösningen så är det skäl nog för en publicering.

Det är vad jag tycker, i alla fall.

Medlem

Extremt dåligt att det händer. Är ny i spelet o det är liksom inte varje dag vi kan spela ihop så detta suger verkligen.

Men att jag ska sitta o fixa filer i steam prog är jag verkligen inte intresserad av! steam ClientRegistry.blob. Det kan de städa undan crapbuggen själva.

Ne ni jänkare snackar mycket men har jäla låg kvalitet när det gäller


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

ORIGIN ÄR SÄMRE.. OCH UPLAY.. GLÖM ALDRIG DET

notch twitter är min startsida

Inaktiv
Skrivet av Friberg:

Ja jävlar, göra en stor grej av att ta bort clientregistry.blob-filen. Den fixen har funnits i alla år och löser det mesta om man har problem med Steam.

Fast sedan kanske det finns människor som inte har en aning om det. Respektera det!

Medlem

Trodde först det var fel på min klient, men nu fungerade för mig direkt!
Tack för tipset, fz!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Är det någon annan som har community-betan?
Så fort jag uppgraderade så har Steam börjat äta upp min bandbredd, har jag igång steam samtidigt som jag spelar LoL så ligger min ping på 1300 ... någon mer som har samma bekymmer?

Medlem
Skrivet av KatOne:

DRM i ett nötskal.

En annan garanterat fungerande lösning på problemet: applicera ett crack.

jag förstår vad du menar men det är ingen vettig lösning. Det uppmuntrar ju bara till säkrare (=jobbigare) drm...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Allexz:

Shit, en bugg..

en.. BUGG!

GRABBAR!!! EN BUGG!

HELVETE VI GÖR EN NYHET!!!!

Ja med tanke på att spelet blev ospelbart tack vare buggen så var det en ganska viktig nyhet för alla som spelar Shogun 2.

Medlem

för mig händer det att direkt efter en update så blir hela steam obrukbart för nån timme.


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem

Jag vill inte påstå som andra att detta inte är utav nyhetsvärde, snarare stämmer det som Bennet skrev:

"..en bugg som helt plötsligt gör ett populärt spel ospelbart via Steam är en ganska stor grej. "

Däremot kan man lägga vikt vid att detta sker inte alltför sällan. Steam-uppdateringar som gör en viss titel / mängd titlar ospelbara. Detta var absolut inte första gången det skedde, men första gången jag läser om det på Fz.

1
Skriv svar