Blizzard höjer inte F2P-gränsen i WoW: Mists of Pandaria

Robot
Blizzard höjer inte F2P-gränsen i WoW: Mists of Pandaria

Trots att expansionen höjer nivåtaket till level 90 så står free-to-play-gränsen på nivå 20 fast, klargör Blizzard.

#blizzard, #world-of-warcraft, #world-of-warcraft-mists-of-pandaria


Medlem
Blizzard höjer inte F2P-gränsen i WoW: Mists of Pandaria

hehe med alla de miljoner spelare de har varför skulle de höja gränsen..


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

De borde göra Vanilla och TBC gratis och endast ta betalt för månadskostnaden

Medlem

Vad skulle en höjning med fem levlar göra för F2P-folket? "Yes, nu kan jag köra gnomeregan också, istället för SFK och BFD om och om och om igen!"

Medlem

Behöver inte höja level-taket för F2P spelare.

Men dom kan gott göra ALL tidigare content åtkomlig, utan att man ska behöva köpa massa expansioner. Senaste expansionen borde räcka för att inkludera "allt som kommit innan". TBC är en del av Vanilla numera, men både WotLK och Cata kan gott inkluderas, utan att behöva köpa varje expansion för sig PLUS grund-spelet.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

De borde göra Vanilla och TBC gratis och endast ta betalt för månadskostnaden

Ta betalt för månadskostnaden?

Medlem

WoW-Pokemon är det bästa som hänt WoW sedan TBC.

Fan va tokigt beroendeframkallande den biten är, 500 pets att fånga! Got to catch em all!

Medlem

Nä, ser fram mot Guild Wars 2 istället, WoW tappade mitt intresse efter catalyst.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av cyberzaikoo:

De borde göra Vanilla och TBC gratis och endast ta betalt för månadskostnaden

Ta betalt för månadskostnaden?

Ops hahah, skyller på dålig sömn

Inaktiv

Nivå 20 räcker gott och väl.

Medlem

Level 20 är "nästan" det för mycket. Trial gäller nya spelare och nya spelare tar rätt hyfsad tid på sig att levla eftersom de inte kan systemet, inte vet alla flightpaths och inte har kolla på alla quests och optimerande att göra dem.

Skaffar man sig en polare att boosta sig så rasslar man snabbt förbi lv20 men då är man heller inte målet för trial users.

Om något kan jag känna att det är lite synd att man inte kan ge saker till trialkonton. När jag börjat spela med vänner från början med mitt fullkonto och de på trial så kan jag ju inte ge dem drops. Det finns relativa lösningar på det också men det är inte "bara att göra" som för alla som har betalkonto.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

De borde göra Vanilla och TBC gratis och endast ta betalt för månadskostnaden

Med tanke på att vanilla och TBC nu kostar 5 euro och inkluderar en månads speltid så är det billigare än det mesta man kan roa sig med och det är dessutom en hel månads kul som ingår...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Inaktiv

Gillar att Blizzard fortfarande kör månadskostnad och inte Free2play. Börjar urarta sig. Spelen blir sämre och sämre och går ner i sandlåda nivå i F2P.

Ja jag lirar LOL för jag tycker att det är kul men alla spel behöver inte vara gratis.

Medlem

samtliga nya expansioner borde inkludera allt material utgivet innan... det körde everquest med och det funkade skitbra.. folk som ville prova vart inte avskräckta av att helt plötsligt behöva betala hundratals kronor för irrelevant material...

månadskostnad är en relik... det finns inget egentligt behov av det.. speciellt inte för ett spel av den magnitud som wow har...


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Behöver inte höja level-taket för F2P spelare.

Men dom kan gott göra ALL tidigare content åtkomlig, utan att man ska behöva köpa massa expansioner. Senaste expansionen borde räcka för att inkludera "allt som kommit innan". TBC är en del av Vanilla numera, men både WotLK och Cata kan gott inkluderas, utan att behöva köpa varje expansion för sig PLUS grund-spelet.

Med tanke på att man numera kan köpa World Of Warcraft + ALLA expansionerna för MINDRE pengar än vad ett nytt spel till PC kostar så är det inte nödvändigt.

Dessutom så har väl de flesta redan alla expansionerna iallafall. Ingen mening med att köpa dem igen.

Medlem
Skrivet av shaitan:

samtliga nya expansioner borde inkludera allt material utgivet innan... det körde everquest med och det funkade skitbra.. folk som ville prova vart inte avskräckta av att helt plötsligt behöva betala hundratals kronor för irrelevant material...

månadskostnad är en relik... det finns inget egentligt behov av det.. speciellt inte för ett spel av den magnitud som wow har...

Du behöver inte expansionerna i WoW för att spela det. Du kan köpa vanilla och spela upp dig till din maxlevel där och sen besluta dig för om du vill ha expansioner eller inte. Det mesta får du redan i patch ändå eftersom jag inte gärna kan komma med ett cataclysm-vapen och den andra personen krashar för att han inte har programkoden att visa det vapnet. Den typen av "har allt men inte har det ändå" hittar man långt bakåt. Till exmepel Battlefield 2 nyttjade detta då¨spelare kudne använda vapen från expansionen i vanilla. hade blivit lite märkligt om man blev skjuten av eller såg vapen som spelet inte ens vet existerar.

Så man måste inte köpa expansionen och månadskostnaden har ett otroligt mervärde eftersom spelet fortsätter generera stålar och därmed fortsätter att dra intresse från utvecklaren.

Jag gillar inte att betala per månad men jag gillar resultatet av att ha gjort det. Från början var jag emot wow och vägrade spela just på grund av månadskostnad men min konsumentmakt räckte inte till och WoW som blockbustertitel banade väg för många andra spel att börja med det. Således blev valet att fortsätta bojkotta eller faktiskt spela kul spel och bita i det sutra äpplet efter att jag flrlorat min bojkott.

Därtill är det faktiskt inte dyrt. 110 spänn drogs senast på kontot, det är två pizzor i månaden...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Det är ungefär level 20 jag orkar komma upp i med mina karaktärer. Efter det har man gjort allt man kan göra minst en gång, och det som återstår är bara grind av samma sorters quests för att få samma gamla skills men med högre siffror.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Med tanke på att man numera kan köpa World Of Warcraft + ALLA expansionerna för MINDRE pengar än vad ett nytt spel till PC kostar så är det inte nödvändigt.

Dessutom så har väl de flesta redan alla expansionerna iallafall. Ingen mening med att köpa dem igen.

"numera"

Erbjudandet om 75% rabatt upphört lämpligen, den 28:e (samma dag som GW2 släpps). Dom får gärna ta betalt ca. 20 USD för WoW + TBC + WotLK + Cata även i framtiden. Men då får dom gärna släppa alltihop som ett enda "spel" istället för att behöva köpa varje expansion var för sig.

Förstår du bättre nu?

Och ja, dom flesta har väl redan alla expansioner. Men tanken är väl att NYA spelare ska kunna komma igång och spela så långt dom orkar, vill och kan, eller?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Rasmus96:

Nä, ser fram mot Guild Wars 2 istället, WoW tappade mitt intresse efter catalyst.

Kassa AMD-drivers som fick dig att sluta?

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av shaitan:

samtliga nya expansioner borde inkludera allt material utgivet innan... det körde everquest med och det funkade skitbra.. folk som ville prova vart inte avskräckta av att helt plötsligt behöva betala hundratals kronor för irrelevant material...

månadskostnad är en relik... det finns inget egentligt behov av det.. speciellt inte för ett spel av den magnitud som wow har...

Du behöver inte expansionerna i WoW för att spela det. Du kan köpa vanilla och spela upp dig till din maxlevel där och sen besluta dig för om du vill ha expansioner eller inte. Det mesta får du redan i patch ändå eftersom jag inte gärna kan komma med ett cataclysm-vapen och den andra personen krashar för att han inte har programkoden att visa det vapnet. Den typen av "har allt men inte har det ändå" hittar man långt bakåt. Till exmepel Battlefield 2 nyttjade detta då¨spelare kudne använda vapen från expansionen i vanilla. hade blivit lite märkligt om man blev skjuten av eller såg vapen som spelet inte ens vet existerar.

Så man måste inte köpa expansionen och månadskostnaden har ett otroligt mervärde eftersom spelet fortsätter generera stålar och därmed fortsätter att dra intresse från utvecklaren.

Jag gillar inte att betala per månad men jag gillar resultatet av att ha gjort det. Från början var jag emot wow och vägrade spela just på grund av månadskostnad men min konsumentmakt räckte inte till och WoW som blockbustertitel banade väg för många andra spel att börja med det. Således blev valet att fortsätta bojkotta eller faktiskt spela kul spel och bita i det sutra äpplet efter att jag flrlorat min bojkott.

Därtill är det faktiskt inte dyrt. 110 spänn drogs senast på kontot, det är två pizzor i månaden...

dravel...

wow är uppbyggt som ett spel där ALLT aktuellt innehåll befinner sig på maxlevel.. jag spelade själv wow i flera år.. innan det spelade jag everquest i åratal.. även det hade månadskostnad.. men jag spelade också guildwars.. det saknade månadskostnad och hade ungefär en tiondel så många spelare men gick iaf med vinst.. det finnst INGET repeat INGET behov av månadskostnaden annat än att maximera vinsten... vinsten på försäljningen är redan enorm.. den täcker upp utveckling och underhåll med råge på en titel som wow..

gw2 släpps på måndag.. köp spelet och spela.. ingen månadskostnad.. kommer gå lysande trots att utvecklarna Arenanet är pyttesmå jämfört med blizzard.. utgivaren NCsoft kommer även dom att tjäna bra på detta spel... trots att det inte har månadskostnad kommer du ha ett fullgott spel, en A titel där du ges möjlighet att via microtransactions helt frivilligt köpa saker som extra char slots etc .. detta genererar tillräckligt med pengar trots att det är helt frivilligt... man kan till och med köpa dessa för ingame pengar som du kan tjäna ihop ingame utan att spendera en spänn utöver vad spelet kostade att köpa..

Månadskostnad är en relik från en tid då serverparker kostade som små länder att upprätthålla.. men det har inte varit sanning sedan 90talet..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Dravel? Du förstår kopplingen med inkomst och intresse från ett företags sida?

Du fyller din post med ord som "tillräckligt". Det är faktiskt underhållande att du bestämt var ribban ligger för företag som inte sällan har aktieägare som de svarar inför. Företagande handlar inte om "nog", "tillräckligt" och "lagom". Det handlar nästan alltid om att maximera vinsten då vinsten driver företagen och gör att de växer. Inte sällan kan du se kopplingar på det till företag utanför spelvärlden.

Vilken verklighet du befinner dig i vet jag inte. Däremot vet jag att Blizzard fortfarande tjänar ett mindre lands BNP per år på WoW och därmed är det fortfarande aktuellt att skapa expansioner och hålla spelet igång. Tror du samma intresse och arbetsinsats funnits om man inte gjort det?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av shaitan:
Skrivet av Kane:
Skrivet av shaitan:

samtliga nya expansioner borde inkludera allt material utgivet innan... det körde everquest med och det funkade skitbra.. folk som ville prova vart inte avskräckta av att helt plötsligt behöva betala hundratals kronor för irrelevant material...

månadskostnad är en relik... det finns inget egentligt behov av det.. speciellt inte för ett spel av den magnitud som wow har...

Du behöver inte expansionerna i WoW för att spela det. Du kan köpa vanilla och spela upp dig till din maxlevel där och sen besluta dig för om du vill ha expansioner eller inte. Det mesta får du redan i patch ändå eftersom jag inte gärna kan komma med ett cataclysm-vapen och den andra personen krashar för att han inte har programkoden att visa det vapnet. Den typen av "har allt men inte har det ändå" hittar man långt bakåt. Till exmepel Battlefield 2 nyttjade detta då¨spelare kudne använda vapen från expansionen i vanilla. hade blivit lite märkligt om man blev skjuten av eller såg vapen som spelet inte ens vet existerar.

Så man måste inte köpa expansionen och månadskostnaden har ett otroligt mervärde eftersom spelet fortsätter generera stålar och därmed fortsätter att dra intresse från utvecklaren.

Jag gillar inte att betala per månad men jag gillar resultatet av att ha gjort det. Från början var jag emot wow och vägrade spela just på grund av månadskostnad men min konsumentmakt räckte inte till och WoW som blockbustertitel banade väg för många andra spel att börja med det. Således blev valet att fortsätta bojkotta eller faktiskt spela kul spel och bita i det sutra äpplet efter att jag flrlorat min bojkott.

Därtill är det faktiskt inte dyrt. 110 spänn drogs senast på kontot, det är två pizzor i månaden...

dravel...

wow är uppbyggt som ett spel där ALLT aktuellt innehåll befinner sig på maxlevel.. jag spelade själv wow i flera år.. innan det spelade jag everquest i åratal.. även det hade månadskostnad.. men jag spelade också guildwars.. det saknade månadskostnad och hade ungefär en tiondel så många spelare men gick iaf med vinst.. det finnst INGET repeat INGET behov av månadskostnaden annat än att maximera vinsten... vinsten på försäljningen är redan enorm.. den täcker upp utveckling och underhåll med råge på en titel som wow..

gw2 släpps på måndag.. köp spelet och spela.. ingen månadskostnad.. kommer gå lysande trots att utvecklarna Arenanet är pyttesmå jämfört med blizzard.. utgivaren NCsoft kommer även dom att tjäna bra på detta spel... trots att det inte har månadskostnad kommer du ha ett fullgott spel, en A titel där du ges möjlighet att via microtransactions helt frivilligt köpa saker som extra char slots etc .. detta genererar tillräckligt med pengar trots att det är helt frivilligt... man kan till och med köpa dessa för ingame pengar som du kan tjäna ihop ingame utan att spendera en spänn utöver vad spelet kostade att köpa..

Månadskostnad är en relik från en tid då serverparker kostade som små länder att upprätthålla.. men det har inte varit sanning sedan 90talet..

Beror ju på hur man ser det, WoW hade gått runt ekonomiskt som f2p, men eftersom man garanterat tjänar mycket mer på att ha en månadskostnad så klart att dom kör på det.

Som det ser ut i dagsläget så är WoW också bland de få MMO som klarar detta pga sin höga spelarbas och sitt fundament i MMO-genren.

Spel som GW2 säljer mycket på att just inte ha månadskostnad och i och med det är det omöjligt att jämföra dessa 2 på ett rättvisst sätt, vi får helt enkelt se om några år hur bra Anet tar hand om sitt spel med patchar och expansions, kanske är dom lika bra på det som blizzard, kanske bättre och då är det ju kanon, men kan också hamna bakom och om det då är pga just finansiering så hade jag personligen mycket hellre betalt en månadskostnad för att få ett bättre spel.

Medlem

WoW är skräp nuförtiden

Inaktiv

Det var tråkigt, lvl20 är ju inte så mycket.


signatur

knarka loss era hungriga

Medlem

Spela GW2 istället Gubbar !

Medlem
Citat:

vi får helt enkelt se om några år hur bra Anet tar hand om sitt spel med patchar och expansions, kanske är dom lika bra på det som blizzard, kanske bättre och då är det ju kanon, men kan också hamna bakom och om det då är pga just finansiering så hade jag personligen mycket hellre betalt en månadskostnad för att få ett bättre spel.

Helt utan månadskostnader har Arenanet utvecklat:

Bland detta finns även:
Guild Halls
Mycket bra storylines
Extremt bra PvP

-------------------------------------------------

Hur mycket du betalar till en spelutvecklare har inget att göra med hur bra spelet är eller blir. P2P och P2W är förlegat. Anledningen till att WoW lever vidare än idag är bland annat att det är ett känt varumärke.

Medlem

Ja det är du övertygad om. Själv tror jag att WoW genererar och genererar tonvis med mer cash varje månad än vad GW och deras spel gör.

Om du frågar dem så skulle de byta sin affärsmodell vilken dag som helst om det innebar samma pengar. Den som säger nåt annat har inte förstått hur företagande fungerar. Möjligen att nån blomsteraffär här och en verkstad där resonerar annorlunda men inte storbusiness. Ingenstans. Inte nånstans.

Därtill har du faktiskt också helt fel. Anledningen till att WoW lever vidare är att det trots ålder och längd folk spelat det så orkar inget spel i längden vara lika bra. Många håller ett kort tag men sen återvänder spelarna sakteligen. Alla nya "WoW-dödare" har ju faktiskt misslyckats, eller hur...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

WHERE'S HOGGER?!

Medlem
Skrivet av Kane:

Ja det är du övertygad om. Själv tror jag att WoW genererar och genererar tonvis med mer cash varje månad än vad GW och deras spel gör.

Om du frågar dem så skulle de byta sin affärsmodell vilken dag som helst om det innebar samma pengar. Den som säger nåt annat har inte förstått hur företagande fungerar. Möjligen att nån blomsteraffär här och en verkstad där resonerar annorlunda men inte storbusiness. Ingenstans. Inte nånstans.

Därtill har du faktiskt också helt fel. Anledningen till att WoW lever vidare är att det trots ålder och längd folk spelat det så orkar inget spel i längden vara lika bra. Många håller ett kort tag men sen återvänder spelarna sakteligen. Alla nya "WoW-dödare" har ju faktiskt misslyckats, eller hur...

dravelkungen i sitt esse ser jag...

du svänger dig med ord som bra... mmm Thomas ledin till exempel är knappast bättre än Anders F rönnblom vare sig musikaliskt textmässigt eller karismatiskt... men han säljer iaf 100ggr fler plattor... det har inte med bra eller dåligt att göra utan var målgruppen ligger... tilltalar du idioter får du idioter som kunder och då dom är betydligt fler så har du ju en hit... men jag begriper att just du gilllar WOW....


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av Hanga:
Citat:

vi får helt enkelt se om några år hur bra Anet tar hand om sitt spel med patchar och expansions, kanske är dom lika bra på det som blizzard, kanske bättre och då är det ju kanon, men kan också hamna bakom och om det då är pga just finansiering så hade jag personligen mycket hellre betalt en månadskostnad för att få ett bättre spel.

Helt utan månadskostnader har Arenanet utvecklat:

http://wiki.guildwars.com/images/thumb/3/32/Guild_Wars_logo.p...

http://wiki.guildwars.com/images/thumb/b/ba/Guild_Wars_Factio...

http://wiki.guildwars.com/images/thumb/e/e5/Guild_Wars_Nightf...

http://wiki.guildwars.com/images/thumb/9/9f/Guild_Wars_Eye_of...

http://wiki.guildwars.com/images/thumb/7/7e/Guild_Wars_Beyond...

Bland detta finns även:
Guild Halls
Mycket bra storylines
Extremt bra PvP

-------------------------------------------------

Hur mycket du betalar till en spelutvecklare har inget att göra med hur bra spelet är eller blir. P2P och P2W är förlegat. Anledningen till att WoW lever vidare än idag är bland annat att det är ett känt varumärke.

Ja självfallet har dom utvecklat mycket expasions, det är ju mycket tack vare dom engångssummorna som dom får sina pengar.

Kan inte uttala mig mycket om GW för att jag bara spelat precis när det släpptes och tyckte personligen inte om det alls, men allt det du säger är ju subjektivt, Extremt bra pvp säger du, det har sagts om alla MMOs som har den inrktningen, det finns ingen(?) utsträkning inom e-sport vilket det borde ha om den vore så extremt bra t.ex, bra story är precis samma sak, subjektivt, en högst personlig åsikt, men på dig låter det som du pratar för alla.

Har förbeställt GW2 för jag tycker det verkar va mycket roligare än ettan, men jag undrar fortfarande hur det kommer vara om nåt år om dom inte får tillräckligt med pengar från kringförsäljning.

Den som lever får se

12
Skriv svar