Blizzard höjer inte F2P-gränsen i WoW: Mists of Pandaria

Medlem
Skrivet av shaitan:
Skrivet av Kane:

Ja det är du övertygad om. Själv tror jag att WoW genererar och genererar tonvis med mer cash varje månad än vad GW och deras spel gör.

Om du frågar dem så skulle de byta sin affärsmodell vilken dag som helst om det innebar samma pengar. Den som säger nåt annat har inte förstått hur företagande fungerar. Möjligen att nån blomsteraffär här och en verkstad där resonerar annorlunda men inte storbusiness. Ingenstans. Inte nånstans.

Därtill har du faktiskt också helt fel. Anledningen till att WoW lever vidare är att det trots ålder och längd folk spelat det så orkar inget spel i längden vara lika bra. Många håller ett kort tag men sen återvänder spelarna sakteligen. Alla nya "WoW-dödare" har ju faktiskt misslyckats, eller hur...

dravelkungen i sitt esse ser jag...

du svänger dig med ord som bra... mmm Thomas ledin till exempel är knappast bättre än Anders F rönnblom vare sig musikaliskt textmässigt eller karismatiskt... men han säljer iaf 100ggr fler plattor... det har inte med bra eller dåligt att göra utan var målgruppen ligger... tilltalar du idioter får du idioter som kunder och då dom är betydligt fler så har du ju en hit... men jag begriper att just du gilllar WOW....

Fint att du generaliserar en hel spelarbas när majoriteten av GW2 spelare garanterat kommer från just WoW, då lär ju inte GW2 få någon direkt bra community dom heller?

Inaktiv
Skrivet av cyberzaikoo:

De borde göra Vanilla och TBC gratis och endast ta betalt för månadskostnaden

Då kostar det ju hur som helst smartskaft.

Medlem
Skrivet av shaitan:
Skrivet av Kane:

Ja det är du övertygad om. Själv tror jag att WoW genererar och genererar tonvis med mer cash varje månad än vad GW och deras spel gör.

Om du frågar dem så skulle de byta sin affärsmodell vilken dag som helst om det innebar samma pengar. Den som säger nåt annat har inte förstått hur företagande fungerar. Möjligen att nån blomsteraffär här och en verkstad där resonerar annorlunda men inte storbusiness. Ingenstans. Inte nånstans.

Därtill har du faktiskt också helt fel. Anledningen till att WoW lever vidare är att det trots ålder och längd folk spelat det så orkar inget spel i längden vara lika bra. Många håller ett kort tag men sen återvänder spelarna sakteligen. Alla nya "WoW-dödare" har ju faktiskt misslyckats, eller hur...

dravelkungen i sitt esse ser jag...

du svänger dig med ord som bra... mmm Thomas ledin till exempel är knappast bättre än Anders F rönnblom vare sig musikaliskt textmässigt eller karismatiskt... men han säljer iaf 100ggr fler plattor... det har inte med bra eller dåligt att göra utan var målgruppen ligger... tilltalar du idioter får du idioter som kunder och då dom är betydligt fler så har du ju en hit... men jag begriper att just du gilllar WOW....

Nånstans i det där finns nån sorts svar till att företagande inte fungerar som jag skrivit. Därtill är det också helt nonsens från dig och vill du bemöta det så gör dig i alla fall besväret med att inte bara häva ur dig sånt som inte har det minsta med vad jag sagt att göra.

Pengar driver företagande. P2P är en framgångsrik affärsmodell för Blizzard och de tjänar nog ett par totala GW-sales per månad på WoW. Do the math... Antalet konton + antalet spel och expansioner sålda till fullpris och sen numera antalet spel och expansioner sålda till reapris. Lägg sen till transaktioner för merchandice och för ingame-addons i form av mounts och pets.

Blizzard kan köpa ett land och göra serverpark av det. Det kan Blizzard för att deras modell är framgångsrik. Man behöver inte vara WoW fanboi för att förstå det men man behöver uppenbart vara GW-fanboi för att inte förstå det enkla...

Du gör bort dig, det har du gjort hela tiden. Visa i alla fall att du förstår enkel matematik framför att du till vilket pris som helst tänker stå på dig i din förvirrade åsikt.

Företag <3 Pengar, blev det lättare för dig så?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

12
Skriv svar