Revolution vill ha din hjälp med Broken Sword 5

Robot
Revolution vill ha din hjälp med Broken Sword 5

Utvecklarna har kommit ungefär halvvägs in i utvecklingen, ber fansen om lite mer kapital för att kunna slutföra spelet utan utgivares inblandning.

#revolution-software, #broken-sword-5-4


Medlem
Revolution vill ha din hjälp med Broken Sword 5

Tyckte verkligen inte om trean och fyran då de bytte spelstil för att passa spelkonsoler och utgivarnas krav. Hur kul som helst att se dem återvända till rötterna.

Medlem

TA MINA PENGAR!!!!

Det här borde ha varit den sanna uppföljaren till 2an redan från början.

Medlem

Är riktigt glad över att GoG.com förut lät en ladda ner första spelet gratis lagligt (tyvärr verkar det som att det bara var en engångshändelse då jag tydligen inte har kvar det på min inloggning ), nu är bara frågan hur mycket jag är villig att ge dem.

Ren allmän undran angående Kickstarter, om jag lägger ut exv $15 och senare bestämmer mig för att jag vill lägga ut mer, kan jag då "uppgradera" mitt bidrag genom att lägga ut de $10 för att komma upp till nästa nivå?

Redaktör
Ponny

"Revolution vill ha din hjälp med Broken Sword 5"

Och jag vill hjälpa till!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Oj, vad jag hoppas att detta går hem nu.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem
Skrivet av Posuic:

Ren allmän undran angående Kickstarter, om jag lägger ut exv $15 och senare bestämmer mig för att jag vill lägga ut mer, kan jag då "uppgradera" mitt bidrag genom att lägga ut de $10 för att komma upp till nästa nivå?

Japp, det går alldeles utmärkt. Om jag inte minns fel så anger man bara det nya beloppet och inte hur mycket man vill lägga till.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Underbar spelserie. Hoppas dom får hjälp.. Det är nog dags för en Broken Sword 1 playthrough!

Medlem

De första spelen i serien är några av de bästa äventyren som har gjorts.

phi
Medlem

Shut up and take my money. Backat och klart.

Medlem

hah den summan kommer dom få inom några dagar och mer därtill så ingen oro

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Posuic:

Ren allmän undran angående Kickstarter, om jag lägger ut exv $15 och senare bestämmer mig för att jag vill lägga ut mer, kan jag då "uppgradera" mitt bidrag genom att lägga ut de $10 för att komma upp till nästa nivå?

Japp, det går alldeles utmärkt. Om jag inte minns fel så anger man bara det nya beloppet och inte hur mycket man vill lägga till.

Det beror på om man vill ha en ny "supporter-nivå" eller om man bara vill ge mer pengar.

Jag betalade t.ex. $150 för Oyua men valde $90 supporternivån, för att jag då fick extra handkontroller och frakten.

Medlem

Jag skulle nog vilja se en nyversion eller en andlig uppföljare till Beneath a Steel sky om vi ändå ska prata om Revolution Software :D:D

Medlem

Älskar verkligen Broken Sword. Underbara minnen man har, minns man fick en demo med en speltidning, och sen var man fast! Dom säger att dom inte vet om det blir några Steam-nycklar ännu, men man kan ju hoppas!

Medlem
Skrivet av Posuic:

Är riktigt glad över att GoG.com förut lät en ladda ner första spelet gratis lagligt (tyvärr verkar det som att det bara var en engångshändelse då jag tydligen inte har kvar det på min inloggning ), nu är bara frågan hur mycket jag är villig att ge dem.

Ren allmän undran angående Kickstarter, om jag lägger ut exv $15 och senare bestämmer mig för att jag vill lägga ut mer, kan jag då "uppgradera" mitt bidrag genom att lägga ut de $10 för att komma upp till nästa nivå?

Var också en av de som fick spelet gratis även om jag redan äger första spelet på CD så är det ju aldrig fel med en omgjord version som lägger till lite saker samt är gratis=). Hur som helst så är det ingen skillnad på detta och alla andra spel som man köper på GoG, alltså ska den finnas kvar på ditt konto och om den inte gör det så kan du ju testa att kontakta dom (du har väl kvar ditt mail som du fick tillsammans med spelet?).

När det gäller Kickstarter så är det inga som helst problem att ändra sitt anbud fram tills datumet är över (dock skulle jag inte rekommendera att göra det i sista minuten då jag kan tänka mig att det kan bli en del belastning på deras server och på Amazons. Om de inte når upp till den begärda summan så kommer inga pengar dras och observera att det inte finns några garantier att spelet kommer bli klart även om jag själv har väldigt stor tillit till att det kommer bli det då dessa utvecklare inte direkt är några noviser i branschen.

OT:

Damn, alla dessa grymma Kickstarter projekt som man skulle vilja stödja om man haft möjlighet. Grymt sugen på den där samlarutgåvan. Gillar Broken Sword/Circle of Blood även om del tre inte var i samma klass som de två första. Detta ser dock ut att bli det spel som del tre borde ha blivit. Nu vart jag sugen på att spel del fyra som jag fortfarande inte kört mer än demo på trots att jag äger spelet=).

Medlem

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Så jävla underbart. Broken Sword in my heart <3
Blev 100 $, min högsta pledge på Kickstarter hittills.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

"Revolution vill ha din hjälp med Broken Sword 5"

Och jag vill hjälpa till!

Nu visar vi vad vi går för! Här ska sponsras


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Medlem

Köpte alla Broken Sword på GOG när det var rea, klart att jag stöttar detta med


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Underbart! Nu kan vi snacka kickstarterprojekt som man gladeligen sponsrar. Take my money!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Hehe, på ca 8h har de fått in $70 000 till. Känns som att målet kommer nås utan problem i den här takten, själv ska man ta och donera när jag vaknat och bestämt hur mycket som ska doneras.

Medlem

Inget snack om saken, backat och klart! $100 får de av mig ^^

Medlem

Fyfan vad härligt! 2D dessutom!
Minns fortfarande den julafton för många många år sedan när man fick Shadow of the templars 1an och 2an är sjukt bra. 3an säger jag inget om.

Inaktiv

Aldrig varit ett fan av BS-serien men av dömma av allas lovord så kanske man borde prova. Dock skulle jag vilja ha ett nytt Monkey Island-spel så som dom gjorde Curse of Monkey Island. Men det lär man väl få leta efter på botten av karibiska havet...


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Sådärja, då har man donerat $25 till dem, ren allmän undran. Det står att man som reward kommer få ett av deras tidigare spel från GoG.com, jag utgår från att jag endast kommer få det när spelet släpps och inte före? Lite synd då jag vart lite taggad på att köra 2:an ^^

Medlem
Skrivet av Riporto:

Glöm det era jävlar!!!

Nu får det vara nog med alla dessa jävla kickstarter project!!!

Alla som donerar pengar för kickstarter är fan i mig idioter!!!

Jag har talat.

Nyfiken, varför är det idiotiskt? Att donera för den utveckling man vill ha eller föredrar?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Skrivet av Riporto:

Glöm det era jävlar!!!

Nu får det vara nog med alla dessa jävla kickstarter project!!!

Alla som donerar pengar för kickstarter är fan i mig idioter!!!

Jag har talat.

Oj, trevligt och diplomatiskt värre! Ditt inlägg är anmält. Om du har något att säga kan du framföra det på ett betydligt trevligare sätt än så där, för det där är inte OK.

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Riporto:

Glöm det era jävlar!!!

Nu får det vara nog med alla dessa jävla kickstarter project!!!

Alla som donerar pengar för kickstarter är fan i mig idioter!!!

Jag har talat.

Ditt inlägg är anmält.

Till diskrimineringsombudsmannen eller?

Medlem
Skrivet av Riporto:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Riporto:

Glöm det era jävlar!!!

Nu får det vara nog med alla dessa jävla kickstarter project!!!

Alla som donerar pengar för kickstarter är fan i mig idioter!!!

Jag har talat.

Ditt inlägg är anmält.

Till diskrimineringsombudsmannen eller?

Nej men till Supernanny. Känns som att du är i akut behov av en sträng barnvakt..

Kickstarter är ju ett sjukt bra påhitt. Hur ofta är det inte tusentals fans som vill se en värdig uppföljare till någon gammal nedlagd spelserie, men spelutvecklarna har inte pengar, och lyckas inte tigga pengar av någon utgivare för att de inte tror på projektet..

Medlem

Ja tack!

Ser det inte lite ut som om dom snott Runaway motorn och gjort Broken Sword i det? Inget fel med det men


signatur

Nämen!

1
Skriv svar