Varför kommer detta upp när jag går runt på FZ?

Medlem
Varför kommer detta upp när jag går runt på FZ?

När jag går runt på FZ kommer denna "inloggning" upp lite nu och då, det verkar endast hända på FZ och ingen annanstans. Finns det någon vettig förklaring? Adressen är alltså inte "fz.se" utan något helt annat, adressen är "fyllo.net"...? Någon gammal sida senast uppdaterad... 2007?

Inloggningen:

Edit - Det händer visst varje gång jag går in på min blogg och/eller Walter_iegos blogg.

Medlem

Testat rensat cookies om det är något sådant kanske? Den där har jag aldrig sett innan.


signatur

Videomupp

Medlem

Jag har inget minne av att jag varit inne på "fyllo.net". Inte har nog inte ens sett någon reklam av det. Men jag ska testa rensa kakor och cache nu då.

Edit - Cookies och allt rensade, ingen skillnad. Blir samma sak fortfarande.

Medlem

Detta händer mig också när jag besöker deras bloggar. (Firefox)

Medlem

När började festligheten uppkomma då?

Edit: Vafan, nu händer det för mig också?

Edit 2: Det uppkommer på Sikens och Walters bloggar. Kör också Firefox.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Okej, nu är det samma för mig med, jag har skickat buggrapport på det hela. Får hoppas det löser sig snart.


signatur

Videomupp

Medlem

Jag har funnit problemet. Medlemmen "Pankar" har en bild i slutet av sina inlägg. Citera hans inlägg i denna tråd exempelvis: http://www.fz.se/bloggar/iegocentric/20120824/matine-the-kid-...

Då ser ni det, det är en länk till en bild på "fyllo.net". Vågar inte gå in på bildlänken. Så i varje inlägg han skriver och har bilden dyker denna ruta upp av någon konstig anledning.

Medlem
Skrivet av Siken:

Jag har funnit problemet. Medlemmen "Pankar" har en bild i slutet av sina inlägg. Citera hans inlägg i denna tråd exempelvis: http://www.fz.se/bloggar/iegocentric/20120824/matine-the-kid-...

Då ser ni det, det är en länk till en bild på "fyllo.net". Vågar inte gå in på bildlänken. Så i varje inlägg han skriver och har bilden dyker denna ruta upp av någon konstig anledning.

wtf?! är det jag som får de där skiten att ploppa upp? undrade också varför det kom :S

Medlem

Om du slutar länka till dendär bilden ska det ju gå bra, om du nu är medveten om att du länkar en bild i varje inlägg.

Medlem

Precis, den bilden länkas "dolt" i varje inlägg, och det är inte en signatur eller annat. Har du virus som skapar det eller vad är det?


signatur

Videomupp

Skrivet av Siken:

Jag har funnit problemet. Medlemmen "Pankar" har en bild i slutet av sina inlägg. Citera hans inlägg i denna tråd exempelvis: http://www.fz.se/bloggar/iegocentric/20120824/matine-the-kid-...

Då ser ni det, det är en länk till en bild på "fyllo.net". Vågar inte gå in på bildlänken. Så i varje inlägg han skriver och har bilden dyker denna ruta upp av någon konstig anledning.

Du råkade länka till mitt blogginlägg om Charlie Chaplins "The Kid", det var nog lite fel...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

måste vara något virus :S länkar ingen bild...

Medlem

Om du redigerar ditt inlägg eller citerar det så ser du koden. Genomsök din dator tämligen omedelbart skulle jag säga.


signatur

Videomupp

Medlem

Japp. får fram det i denna tråd också

Medlem

Bilden är inte dold. Ni kan faktiskt se den, ett tunt vitt sträck under varje post han gör. Verkar bara misstänkt att han reggade sig igår. Dräm bannhammaren i skallen på honom.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Jag håller med redruM, dräp honom!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av pankar:

måste vara något virus :S länkar ingen bild...

Som du märkt länkas en bild i varje inlägg du skriver, och eftersom du inte verkar vara medveten om detta måste jag tyvärr stänga av ditt konto ett par dagar för att slippa vidare strul. Gör en viruskoll på datorn och välkommen tillbaka om 7 dagar.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av pankar:

måste vara något virus :S länkar ingen bild...

Som du märkt länkas en bild i varje inlägg du skriver, och eftersom du inte verkar vara medveten om detta måste jag tyvärr stänga av ditt konto ett par dagar för att slippa vidare strul. Gör en viruskoll på datorn och välkommen tillbaka om 7 dagar.

Han verkar vara medveten om det. Nyreggad, skriver i trådar och bloggar som läses av många människor. Så fort Wildthing ändrade hans första inlägg i den här tråden och tog bort bilden så gjorde han en ny post som han vägrade redigera. När jag skrev att man kunde se bilden, ett tunt vitt streck, då ändrades helt plötsligt bilden till en liten prick istället.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Siken:

Jag har funnit problemet. Medlemmen "Pankar" har en bild i slutet av sina inlägg. Citera hans inlägg i denna tråd exempelvis: http://www.fz.se/bloggar/iegocentric/20120824/matine-the-kid-...

Då ser ni det, det är en länk till en bild på "fyllo.net". Vågar inte gå in på bildlänken. Så i varje inlägg han skriver och har bilden dyker denna ruta upp av någon konstig anledning.

Du råkade länka till mitt blogginlägg om Charlie Chaplins "The Kid", det var nog lite fel...

Nej, det var inte fel. Jag hade kunnat länka till mitt blogginlägg också, men det valde jag inte att göra.

Skrivet av redruM:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av pankar:

måste vara något virus :S länkar ingen bild...

Som du märkt länkas en bild i varje inlägg du skriver, och eftersom du inte verkar vara medveten om detta måste jag tyvärr stänga av ditt konto ett par dagar för att slippa vidare strul. Gör en viruskoll på datorn och välkommen tillbaka om 7 dagar.

Han verkar vara medveten om det. Nyreggad, skriver i trådar och bloggar som läses av många människor. Så fort Wildthing ändrade hans första inlägg i den här tråden och tog bort bilden så gjorde han en ny post som han vägrade redigera. När jag skrev att man kunde se bilden, ett tunt vitt streck, då ändrades helt plötsligt bilden till en liten prick istället.

"I saw the line"...

Ja, lite mysko är det nog.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Nu när vi ändå är igång med sånt här (det här är mer riktat mot FZ-Crewet), har ni märkt att det är jävligt många spammers som reklamerar i varje nyhet? Det är typ nå slags "bot" som spammar sönder en gång per nyhet med reklam till en sida? Dem heter typ sdsfhjadgff, gfdjgjsfdah... osv osv

Skägg.
10 Chambers

Får hålla koll på gynnaren.

Angående spammet så är vi medvetna om det. Tyvärr verkar det inte vara någon bot utan någon som registrerar konron manuellt. Anmäl så städar vi.


signatur

Jag har mina misstankar vem det är, men är helt säker på att det är en Decepticon


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Får hålla koll på gynnaren.

Angående spammet så är vi medvetna om det. Tyvärr verkar det inte vara någon bot utan någon som registrerar konron manuellt. Anmäl så städar vi.

Jaha, tackar för svar iaf!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Får hålla koll på gynnaren.

Angående spammet så är vi medvetna om det. Tyvärr verkar det inte vara någon bot utan någon som registrerar konron manuellt. Anmäl så städar vi.

Haha, vilket slit för lite reklam. Reportmode: Activated!

Medlem

detta händer inte på IE9, men om detta stämmer så anser jag att bann-hammaren ska klyva skallar.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Finns det folk som använder ie fortfarande? x(

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Finns det folk som använder ie fortfarande? x(

Dagligen!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av raefzm88:

Finns det folk som använder ie fortfarande? x(

Dagligen!

oh my god ._.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av raefzm88:

Finns det folk som använder ie fortfarande? x(

Dagligen!

oh my god ._.

Och det är för att jag har en del applikationer som kräver ActiveX. IE har dock bra certifikathantering.

12
Skriv svar