Black Isle återuppstår – utan de tunga namnen

Robot
Black Isle återuppstår – utan de tunga namnen

Black Isle är tillbaka redo att skapa nya storslagna rollspel. "Det känns verkligen som att gänget samlas igen", säger Interplay-chefen. Problemet är att de flesta av de tongivande utvecklarna gått vidare.

#nyhetstips, #black-isle-studios, #fallout-2, #fallout, #planescape-torment, #interplay, #obsidian-entertainment


Black Isle återuppstår – utan de tunga namnen

Gulligt.

Inaktiv

Utan det gamla gänget är det väl mest tom nostalgi
Deras nästa spel lär iaf bli sönderhypat och troligen helt omöjligt att leva upp till förväntningarna. Typ som om Westwood skulle återuppstå och skulle göra ett nytt RTS

Medlem

Vad menas med "(och delvis originalet)"? Trodde dom låg bakom ettan lika mycket som tvåan?

Medlem

RPG utvecklare kan det väll aldrig bli för många av. Om det nu är vad de tänkt sig jobba med.

Medlem

Lever på gammal skåpmat alltså.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Skrivet av Aresz:

Utan det gamla gänget är det väl mest tom nostalgi ...

Håller med på den punkten, för även om namnet återuppstår så är gänget som gav oss anledning att älska namnet inte med. Är det då Black Isle??
:\

Men vi får väll se vad som händer, vi rollspelsälskare fick något extra att hålla ögonen på


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Risken är väl stor att de tänker använda namnet för att hypa kommande släpp som något sorts kvalitets stämpel.

PS.
Om Westwood skulle återuppstå och skulle göra ett nytt RTS.
Så skulle det bli bättre än skräpet som C&C 4 och kommande släpp.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Risken är väl stor att de tänker använda namnet för att hypa kommande släpp som något sorts kvalitets stämpel.

PS.
Om Westwood skulle återuppstå och skulle göra ett nytt RTS.
Så skulle det bli bättre än skräpet som C&C 4 och kommande släpp.

Tvivlar på det


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

"The Black Isle Rises"...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av walter_iego:

"The Black Isle Rises"...

By: H.P. Lovecraft.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av walter_iego:

"The Black Isle Rises"...

By: H.P. Lovecraft.

Featuring Lars Ulrich of Metallica...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av walter_iego:

"The Black Isle Rises"...

By: H.P. Lovecraft.

Featuring Lars Ulrich of Metallica...

And weena mercator as the hopping woman...

Men nu håller vi på och spårar ur tråden...whoops, back on topic.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Likt en sen länge avliden, uppstoppad militärdiktator vars lik fått rep installerat i lemmarna står ju Black Isle upp - av egen kraft - vid presidentvillans granitbalkong och vinkar till folket!

Det slutgiltiga beviset för att alla våra drömmar än kan komma att besannas! Sista spiken i kistan för alla kritiker! Leve Interplay!

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av chopper:

Risken är väl stor att de tänker använda namnet för att hypa kommande släpp som något sorts kvalitets stämpel.

PS.
Om Westwood skulle återuppstå och skulle göra ett nytt RTS.
Så skulle det bli bättre än skräpet som C&C 4 och kommande släpp.

Tvivlar på det

OK var väl kanske lite önske tänk från mig. Men knappast sämre..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Bra sagt där Herve Caen, hur kan det kännas som att "gänget" samlas igen när det är i princip ett helt nytt gäng med en gammal logga?

Nej tvi vale, det här är med 99% säkerhet endast den smutsigaste sorten av marknadsföring som livnär sig på människors nostalgikänslor likt en vidrig parasit som suger blod från en naiv kattunge.

Medlem

Det verkar iallafall som de nya Black Isle vill vara som de gamla Black Isle. Det är iallafall ett steg i rätt riktning till ett rpg med lite tyngd i.

Medlem

Kommer bli som Diablo 3, man skapar sequels som inte liknar eller har samma känsla som föregångarna och folk blir sura.

Medlem

Det blir lite som detta antar jag:


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Låter jävligt luddigt, någon som fått tag i rättigheterna till namnet och säljer några skitspel baserat på Black Isles kultstatus och klappar igen igen sen.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Frågan är vad det blir för spel. Några uppföljare till de gamla klassikerna lär det ju inte bli. De flesta rättigheterna är sålda.

Medlem

Kanske var bra på den tiden, men frågan är om den kommer hålla idag! Men varför inte jag tror det kommer fixa det!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Serkish:

Kanske var bra på den tiden, men frågan är om den kommer hålla idag! Men varför inte jag tror det kommer fixa det!

...hade det varit original folket så - men nu är det ju mer eller mindre nya människor som går under ett gammalt namn.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nya människor som går in i ett gammalt bolag. Det kan inte vara något att än att de tänkt utnyttja namnet.

Medlem

Tja, ett namn är ju bara ett namn. Det som är viktigt är vad de producerar. Det är inte fel att nicha sig och bli kända för hög kvalitet, ta CD Project Red som exempel, och aldrig släppa på kvaliteten. Tabbar man sig så blir det som med BioWare. Ett namn man förut litade på men numera är väldigt varsam över.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Serkish:

Kanske var bra på den tiden, men frågan är om den kommer hålla idag! Men varför inte jag tror det kommer fixa det!

...hade det varit original folket så - men nu är det ju mer eller mindre nya människor som går under ett gammalt namn.

Då är det knass Nå hoppas det håller titeln där det står "best rpg blabla" Men idag är marknade fullt med sådant, rpg skapare.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

äntligen jag som just tagit fram BG1-2 och ICE windale 1-2


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem

Jag håller mig till Obsidian istället

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det blir lite som detta antar jag:

https://www.youtube.com/embed/8MiJTxlEdtQ

har fått höra att denna man är högst efterfrågad, inget troll, han får spelningar runt om i vårt land för folk vill höra legenden Eilert!


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Det är för att Eilert är så dålig att han är bra.. eller nåt.

Anyway, så Black isle uppstår från de döda. Men bara till namnet? Utan alla de som gjorde black isle till det hyllade spelföretaget det var? "Jo, visst ser det ut som nån jag kände, men den vill äta min hjärna"

12
Skriv svar