Black Isle återuppstår – utan de tunga namnen

Medlem

inte samma människor


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Aresz:

Utan det gamla gänget är det väl mest tom nostalgi
Deras nästa spel lär iaf bli sönderhypat och troligen helt omöjligt att leva upp till förväntningarna. Typ som om Westwood skulle återuppstå och skulle göra ett nytt RTS

Westwood försökte redan det, och det misslyckandet kallades Universe at War: Earth Assault.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Skägg.
10 Chambers

Lite läsning om bröderna Caens historia. Verkar toklovande...

Http://en.wikipedia.org/wiki/Titus_Software


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Lite läsning om bröderna Caens historia. Verkar toklovande...

Http://en.wikipedia.org/wiki/Titus_Software

Ja, trots att Black Isle var en av mina favoritutvecklare så kan jag inte påstå att jag har några som helst förväntningar på det här. Förhoppningsvis är det något mer än bara ren varumärkesexploatering och ett försök att scamma gamla fans på namnets goodwill, men vi får väl se.

Medlem

Tänkte först skriva att de då har en hel del att bevisa men sedan såg jag länken ovan om företaget Titus. Då låter det betydligt mer lovande, hoppas nu bara att det nya BiS gör mer än att bara leva på namnet. Spelet Titus the Fox är väl det mest kända spelet från detta företag samt deras Crazy Cars.

Medlem

Spelindustrins motsvarighet till att skapa marionettregeringar efter att man tagit över ett land med våld.

Medlem
Skrivet av Cedric:

Vad menas med "(och delvis originalet)"? Trodde dom låg bakom ettan lika mycket som tvåan?

Det hette väl inte att det var "Black Isle" förrän i tvåan.
Sen kanske det inte gör någon stor skillnad i praktiken att det var "Interplay" som gjorde ettan och "Black Isle" som gjorde tvåan...

Medlem

Black Isle gjorde ett gäng fantastiska spel, tyvärr låter ju det här som att det bara är någon som kommer vrida ur det återstående värdet ur varumärket...

Medlem
Skrivet av hawk:
Skrivet av Cedric:

Vad menas med "(och delvis originalet)"? Trodde dom låg bakom ettan lika mycket som tvåan?

Det hette väl inte att det var "Black Isle" förrän i tvåan.
Sen kanske det inte gör någon stor skillnad i praktiken att det var "Interplay" som gjorde ettan och "Black Isle" som gjorde tvåan...

Aah det kanske var så det var, tackar!

12
Skriv svar