Moddare låser upp Dark Souls-upplösningen

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Typhor:

Satt och spelade igår så snart man fick chansen. Är riktigt nöjd med spelet. Dark Souls fanboy for life

Det var inte du som högg mig i ryggen igår kväll, va

Nej då, min första karaktär är en Sunbro och jag har inte börjat med någon PvP karaktär än

Skrivet av Typhor:
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Typhor:

Satt och spelade igår så snart man fick chansen. Är riktigt nöjd med spelet. Dark Souls fanboy for life

Det var inte du som högg mig i ryggen igår kväll, va

Nej då, min första karaktär är en Sunbro och jag har inte börjat med någon PvP karaktär än

Jag lovar, paranoian når DayZ nivåer


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Nu kommer jag säga nåt helt konstigt men, jag tycker spelet suger på pc, kameran är helt åt helvete, och det ser så sinnessjukt dated.. vart sugen att lira skyrim igen nästan när jag såg det.

Medlem

Nu har jag köpt och kört spelet men använder jag modden så får jag artefakter när logotyperna kommer upp samt väl inne i spelet så buggar det sig och själva kamera tar bara upp 1/4 del av skärmen. Funkar kanon utan modden.
Värt att påpeka är att jag använder två skärmar, dock inte när jag spelar och det kan påverka resultatet.

Medlem
Skrivet av omgponies:

Nu har jag köpt och kört spelet men använder jag modden så får jag artefakter när logotyperna kommer upp samt väl inne i spelet så buggar det sig och själva kamera tar bara upp 1/4 del av skärmen. Funkar kanon utan modden.
Värt att påpeka är att jag använder två skärmar, dock inte när jag spelar och det kan påverka resultatet.

har du inga problem med att själva muspekaren visas fortfarande när du är i fullscreen ? min buggade ur också med modden på 1/4 skärmen, däremot blir det väldigt skumma artefakter sedan så flippar den total ur å det blir grått. skrev i steam tråden få se om nån lyckas få nån idee på vad det kan vara !

Medlem

Praise the sun!

Moderator | Testpilot

Lite less på att jag inte kan connecta eller något till mina vänner. "Summoning failed", men jag kan summa andra och bli summad av andra samma med mina vänner.

Sämsta MP i historien.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

Ni borde kolla på den videon för att se hur ni kan "fixa grafiken" i spelet. Bara jag som inte tycker det är "bara" 30 fps? Jag har sett det så många gånger men får inte samma känsla i det här spelet.

EDIT: Kan ju vara bra att länka filmen också O_O ---> http://www.ign.com/videos/2012/08/24/dark-souls-fixing-the-pc...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Låter ju som en riktig pissport


signatur

subterranean homesick alien

Moderator | Testpilot
Skrivet av Preed:

Låter ju som en riktig pissport

Inte då, installerar man bara modden så är spelet väldigt bra. Fattar inte varför folk klagar på kontrollerna då det för mig funkar fint fint men annars är ju en xbox dosa eller liknande till datorn bra att ha.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Killen har skrivit en DX9 interpreter som fångar upp rendern innan den outputtas till skärm/gfx.

Det är egentligen ett jävla fulhack men som fungerar rätt fint på vettiga datorer.

Jag testade att spela spelet med standard inställnignar och ärlgitttlaat det såg bra ut, men nu ser det ungefäär hur mycket bättre ut som helst. Man kan tycka att From software borde kunna fixat det här, men jag tror ärligttalat det hade krävt en hel rewrite av motorn för att få det här att fungera utan den här typen av fulhack lösning.

Jag menar det tog vad 6 måander från att man bestämt sig att den petition som drogs igång för att få över Dark Souls till PC, till att det släpptes nu i fredags...

Det är en väldigt kort tid och då väljer man nog att bara just porta spelet istället för att skriva om hela motorn.

Dark souls var aldrig utvecklat för att vara ett krossplatfomrs spel dvs "PC" som t.ex Call of duty. som utvecklas parralelt på PC,PS3,XBOX360.

och ärligttalat även i orginal utförande hade det varit ett utav välrdens bästa spel på PC. Nu kan vi dock tacka Durante för att han fixat det här, det löser två problem. Ett vi PC spelare med bra datorer kan själva välja om vi vill ha bättre upplösning för potentiellt sömre prestanda och två det gör det utan att det är något som from software måste supporta. Och det kan låta dumt men det låter dem släppa en port på 6 månader istället för att vi får vänta på en hel rewrite som jag inte har en aning om hur lång tid det skulle ta.

Det såg ut att bli "katastrof" från början men det blev win,win ;D

en sak måste man dock säga om dark souls, det är Handkontroll som gäller för tangentbord/mus styrningen är Hooooribellll......

men summa summarum så är det just det här jag ville ha, dark souls på min pc. inte ett PC spel som darksouls... Det är byggt för handkontroll och det får man acceptera.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Ztreek:

En moddare gör på några dagar vad ett företag bprde ha gjort på ett halvår.. Suck.

Inte för att klaga eller så, men en moddare med god erfarenhet, kunskap och brinnande intresse gör på ett par dagar vad underbetalda kontorsslavar helt utan PC-erfarenhet borde ha gjort på ett halvår?
Det är nog närmare sanningen, klart att folk som har kunskap och intresse gör ett bättre jobb än de som saknar båda....

Medlem
Skrivet av SorbP:

Dark souls var aldrig utvecklat för att vara ett krossplatfomrs spel dvs "PC" som t.ex Call of duty. som utvecklas parralelt på PC,PS3,XBOX360.

Call of duty må släppas till PC , men det är då fan inte anpassat för 5 öre till PC.
senaste CoD hade FEMTIOFEM FoV. pissdåliga dedikerade servrar som du inte ens kunde gå upp i rank på.

Det enda CoD spelet som faktiskt var bra på PC var CoD4, bra dedikerade servrar, bra optimerat, 'bra' fov, inte bäst men bra.
CoD4 hade 80-85 om jag minns rätt.

Skulle faktiskt kunna uttrycka mig om att Dark Souls och CoD är ungefär lika bra portade. (min egen åsikt)

Medlem

Jag syftade snarare på att Dark Souls har en väldig "säregen" motor, den är uppenbart skrien för en väldigt specifik hårdgvara.

Nej de senare CoD spelen är horibbla porter de också.


signatur

P.L.U.R

12
Skriv svar