Speljättarna överger Facebook?

Robot
Speljättarna överger Facebook?

Enligt investeraren Mitch Lasky är det inte längre värt för de stora spelutvecklarna att släppa sina titlar via världens största sociala nätverk.


Medlem
Speljättarna överger Facebook?

Nu tar väl Steam och Appstore 30% med? Är inte det mer eller mindre standard nu?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nu tar väl Steam och Appstore 30% med? Är inte det mer eller mindre standard nu?

Även Sony och Microsoft tar 30% för PSN/XBLA, och jag har för mig att det även gäller retail. Så det är väl mer eller mindre som du säger, en standard.

Inaktiv

speljättar på facebook, vad jag vet så är det väl bara Zynga som har sin dynga på FB .


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Finns det speljättar på facebook?

Medlem

hur än tragisk det nu är att skriva men :

retards´s spelhjältar ?

Medlem

I en bättre värld finns det ett facebook utan zynga spel =D

Medlem
Skrivet av Rasmus96:

I en bättre värld finns det ett facebook utan zynga spel =D

Du menar i en bättre värld finns det Internet utan facebook....


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Inaktiv
Skrivet av Rasmus96:

I en bättre värld finns det ett facebook utan zynga spel =D

Går väl ganska dåligt för dom nu också? Dessutom har EA en stämning mot dom och fler lär komma eftersom dom kopierar andras spel och sen byter skin på det och lanserar som sitt egna.

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Rasmus96:

I en bättre värld finns det ett facebook utan zynga spel =D

Du menar i en bättre värld finns det Internet utan facebook....

This.

Medlem

Facebook? Vad är det?

Medlem

Jag använder fb rätt mycket - men detta var en bra nyhet. Håll isär spel och facebook.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Rasmus96:

I en bättre värld finns det ett facebook utan zynga spel =D

Du menar i en bättre värld finns det Internet utan facebook....

Nja, fejan är ett rätt bra sätt att ha kontakt med gamla vänner och avlägsen familj. Cityvile hjälper dock inte mina familje relationer avsevärt mycket

Inaktiv

Kostar det pengar att ha en fansida på facebook? Det var som fan!

PaZ
Medlem

EA har en hel del på facebook. Men det lönar sig inte att ha kända spelvarumärken för hardcorespelare, det var ju dödsdömt att göra ett facebookspel av c&c exempelvis.

Någon klok människa sa att zyngas och liknande spel har ersatt såpoperor, så det är ju den målgruppen man vill åt. Inte den genomsnittliga fz-läsaren. Och spelen blir ofta därefter.

Tänk också på att facebooks primära syfte är att vara ett annonsregister, så det är mycket lätt att anpassa marknadsföringen för spelen för maximal effektivitet.

Inaktiv
Skrivet av Brandter:

Kostar det pengar att ha en fansida på facebook? Det var som fan!

Kostar pengar att ha en sida där du har ett spel som flera miljoner spelar!

Medlem

OffTopic; hur går det i twisten mellan EA och Zynga, någon som vet? EA stämde ju Zynga. Hoppas verkligen att Zynga vinner.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av raefzm88:

OffTopic; hur går det i twisten mellan EA och Zynga, någon som vet? EA stämde ju Zynga. Hoppas verkligen att Zynga vinner.

Du vet att det är Zynga som har kopierat och gjort någon facebook variant av The SIms. Varför hoppas du att Zynga vinner? Det är ju ett företag som medvetet kopierar vad andra har gjort och framställer det som sitt egna. Sen håller dom på med en massa annan skit och har allmänt dåligt ryckte. Dom har också blivit stämda av andra och erkänt sig jobba med advertising scams och har även fått spel avstängda från Facebook.

"So I funded [Zynga] myself but I did every horrible thing in the book to, just to get revenues right away. I mean we gave our users poker chips if they downloaded this Zwinky toolbar which was like, I don't know, I downloaded it once and couldn’t get rid of it. *laughs* We did anything possible just to just get revenues so that we could grow and be a real business."
—Mark Pincus, Speech from Startup@Berkeley

"In another criticism, in 2010 an ex-employee was cited quoting Mark Pincus as saying "I don't fucking want innovation. You're not smarter than your competitor. Just copy what they do and do it until you get their numbers."

Från wikipedia men också "allmänt känt".

Kan ha fel givetvis, men att dom kopierar spel rakt av ser man ju direkt, samt att deras enda idé med spelandet är att man ska spendera upp sina coins eller vad det nu är och sen köpa nya för riktiga pengar eller bjuda in mer kompisar, ja det där facebook tugget / pay 2 win.

EA är ju världens bästa företag i jämförelse och deras spel är överlägsna.

Inaktiv
Skrivet av Hannu:

Finns det speljättar på facebook?

Zynga och EA Games får man kalla jättar.

KoP
Medlem
Skrivet av raefzm88:

OffTopic; hur går det i twisten mellan EA och Zynga, någon som vet? EA stämde ju Zynga. Hoppas verkligen att Zynga vinner.

Är du full?

Medlem
Skrivet av Mytos:
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Rasmus96:

I en bättre värld finns det ett facebook utan zynga spel =D

Du menar i en bättre värld finns det Internet utan facebook....

This.

+1

Medlem
Skrivet av Rasmus96:
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Rasmus96:

I en bättre värld finns det ett facebook utan zynga spel =D

Du menar i en bättre värld finns det Internet utan facebook....

Nja, fejan är ett rätt bra sätt att ha kontakt med gamla vänner och avlägsen familj. Cityvile hjälper dock inte mina familje relationer avsevärt mycket

Ett telefonsamtal fyller samma funktion.

Medlem

vem har inte övergett facebook.

Medlem

Internet skulle bli bättre utan Facebook. Blir tokig varje gång nån säger att jag ska "checka in" när man är ute och käkar. Jag vill inte att världen ska veta vart jag äter middag.

Medlem
Skrivet av firsov:

vem har inte övergett facebook.

^this

Orka hålla på med fjortisbok.

Checka in this: ./´¯/) fejsbook.
………………..,/¯../
………………./…./
…………./´¯/’…’/´¯¯`·¸
………./’/…/…./……./¨¯\
……..(‘(…´…´…. ¯~/’…’)
………\……………..’…../
……….”…\………. _.·´
…………\…………..(
…………..\………….\…

Medlem

YES!!!


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem
Skrivet av flippp:
Skrivet av firsov:

vem har inte övergett facebook.

^this

Orka hålla på med fjortisbok.

Checka in this: ./´¯/) fejsbook.
………………..,/¯../
………………./…./
…………./´¯/’…’/´¯¯`·¸
………./’/…/…./……./¨¯\
……..(‘(…´…´…. ¯~/’…’)
………\……………..’…../
……….”…\………. _.·´
…………\…………..(
…………..\………….\…

Underhållande med en fjortisgest och fjortis snack samtidigt som du dissar dessa


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Vem fan spelar fb spel nu förtiden?


signatur

/)(\ BROHOOF /)(\

Medlem

n2012 comes, in order to thank everyone, characteristic, novel style, varieties, low price and good quality, and the low sale price. Thank everyone
==== ( http://zzb.bz/LNmmL ) =====

we accept PAYPAL/credit card payment and all the products are the FREE shipping .

——————-

Air jordan(1-24)shoes $33

UGG BOOT $50

Nike shox(R4,NZ,OZ,TL1,TL2,TL3) $33

Handbags(Coach lv fendi d&g) $33

Tshirts (Polo ,ed hardy,lacoste) $16

Jean(True Religion,ed hardy,coogi) $30

Sunglasses(Oakey,coach,gucci,Armaini) $12

New era cap $9
,
Bikini (Ed hardy,polo) $18

FREE SHIPPING
==== ( http://zzb.bz/LNmmL ) =====

1
Skriv svar