Maxnivån i Guild Wars 2 redan uppnådd

Robot
Maxnivån i Guild Wars 2 redan uppnådd

Franska gillet War Legend fyllde Surfeuze med craftingprylar nog för att nå nivå 80 – innan spelet officiellt släppts.

#guild-wars-2


Medlem
Maxnivån i Guild Wars 2 redan uppnådd

Värt att nämna är att sättet han fixade sig till lvl 80 är jag så gott som helt säker på att jag sett ArenaNet säga att det ska fixas till. Då det självklart har gått alldeles för snabbt (antagligen har han maxat alla olika craftings och på det sättet fått extremt med exp)

Medlem

Och jag som var nöjd med att precis nått level 30...

Medlem

Spelet har inte ens släppts officiellt och nån har redan nått maxleveln. I bland så undrar man ju

Medlem

Well, man får gratulera...

& till Teamet som stöttade honom, en salut.


signatur

Nämen!

Medlem

Många spel kan exploitas, Diablo3 kunde man bli max level på 3 timmar bara man gjorde samma quest om och om igen med några vänner.. ArenaNet räknade nog inte med denna exploit som gör att man levlar snabbt som bara den..

jag tycker ArenaNet ska nerfa allt som gör att man kan levla så här snabbt..

Medlem

Imponerande, men vart är det roliga i det? Jag tar det lugnt, idag explorade jag hela Lion's Arch och hittade ett helt underbart "side quest" där man skulle leta efter en piratskatt och fick gå igenom massa test för att få den, var sjukt skoj. Hoppas auction house kommer upp snart, jag är i desperat behov av koppar och orkar inte springa genom low level zoner och hämta mer igen, redan gjort det typ 3 gånger.

Medlem

Tja, jag tog ju 2.5 lvl på 30 min WvWvW.. inte undra på.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Och jag som var nöjd med att precis nått level 30...

Och jag är nöjd med min level 5...
...;)

Medlem
Skrivet av Friberg:

Och jag som var nöjd med att precis nått level 30...

Det ska du allt va nöjd med

Själv är man level 27 hittills, och har kört "completionist"-stilen, att ta alla Points of Interests, Renown Hearts, Vistas och Waypoints, i dom zoner jag kört (spelar Human Guardian). Har inte känt mig uttråkad på något sätt, och det händer väldigt ofta att man kör ett event och bara "faller in i" att köra ett par events till. Finns flera exempel i spelet på kedje-events.

Är inte direkt sugen på att levla som en dåre till maxlevel. Oavsett vilken level man är, så scale:as man ändå ner till rätt level för området man befinner sig i. Det är fortfarande en utmaning, och man får fortfarande nånting för att delta i aktiviteter i lägre zoner.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Låter som om personen ifråga har för mycket fritid

Medlem

Heh, det var fan inget dåligt O_O. Nu kommer dom väll "klaga" på att det finns för lite att göra men det är väll klart när du når max lvl på en dag hehe ^_^.

Inaktiv
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Friberg:

Och jag som var nöjd med att precis nått level 30...

Det ska du allt va nöjd med

Själv är man level 27 hittills, och har kört "completionist"-stilen, att ta alla Points of Interests, Renown Hearts, Vistas och Waypoints, i dom zoner jag kört (spelar Human Guardian). Har inte känt mig uttråkad på något sätt, och det händer väldigt ofta att man kör ett event och bara "faller in i" att köra ett par events till. Finns flera exempel i spelet på kedje-events.

Är inte direkt sugen på att levla som en dåre till maxlevel. Oavsett vilken level man är, så scale:as man ändå ner till rätt level för området man befinner sig i. Det är fortfarande en utmaning, och man får fortfarande nånting för att delta i aktiviteter i lägre zoner.

Samma här, men det gjorde att jag blev 36 på 2 dagar också ;). Spelet går i princip ut på att spela så för att få bonus xp.

Sen hur kan folk klaga på att han har för mycket fritid? Han gjorde det snabbare än alla andra dvs han behöver inte levla längre, det måste ni göra och ni måste slösa mera tid på spelet än vad han gjorde. Så sucks to be you!

Medlem
Skrivet av Brandter:

Samma här, men det gjorde att jag blev 36 på 2 dagar också ;). Spelet går i princip ut på att spela så för att få bonus xp.

Sen hur kan folk klaga på att han har för mycket fritid? Han gjorde det snabbare än alla andra dvs han behöver inte levla längre, det måste ni göra och ni måste slösa mera tid på spelet än vad han gjorde. Så sucks to be you!

Slösa tid på spelet? Meningen är väl ändå att man ska njuta av spelet och ha kul. Hur man gör det och hur lång tid det får ta är upp till dig själv. Personligen tar jag mig tid på mig att utforska zonerna och njuta av de helt fantastiska miljöerna.

Så nej, it doesn't suck to be me.

Medlem

GW har aldrig varit designat för att ta enormt lång tid att nå max-lvln så kunde inte brytt mig mindre

Medlem

Varför tycker folk att detta är en expoit? Till och med arenanet har yttrat sitt stöd för folk som powerlevlar och sagt att GW2 är designat för alla. Det är därför sPvP är helt separerat från PvE och WvW!

Medlem

ytterligare ett bevis på att dagens spel inte kräver något av spelaren och allt serveras på silverfat. Är det ens lönt att spela när det är så lätt att levla?


signatur

I drank what?

Medlem

Kul för honom, själv tar jag det lugnt, kör med fem olika gubbar, den lägsta just nu level 5 och den högsta level 15. Finns ingen anledning att stressa upp till 80 wowstyle.

Medlem
Skrivet av Mirage:

ytterligare ett bevis på att dagens spel inte kräver något av spelaren och allt serveras på silverfat. Är det ens lönt att spela när det är så lätt att levla?

Spelar du bara för att nå maxlevel? Är det just att få levels som gör att du tycker ett spel är värt att spela? Isåfall är det uppenbarligen inte värt det, Men då är ju heller inga spel som inte har levels värda att bry sig om.

Eller är det kanske så att du spelar för att njuta av spelet, utforska miljöerna och bara allmänt leva dig in i spel-världen?

Eller kanske rentav.... för att du tycker om att spela spelet i fråga? Oo

Inte som att syftet med spelet är att nå lvl 80, Och det är heller inte som att spelet är "slut" så fort du når 80.

Medlem

Kommit halvägs lvl 40

Inaktiv

Spelar han fortfarande eller han kanske redan har tröttnat?

Medlem
Skrivet av Mirage:

ytterligare ett bevis på att dagens spel inte kräver något av spelaren och allt serveras på silverfat. Är det ens lönt att spela när det är så lätt att levla?

Ja, haha! Det går ju på cirka två dagar om du har en hel guild som helhjärtat hjälper dig att samla saker! Varför ens spela spelet när man kan utnyttja andra?

Medlem
Skrivet av purjo:

Imponerande, men vart är det roliga i det? Jag tar det lugnt, idag explorade jag hela Lion's Arch och hittade ett helt underbart "side quest" där man skulle leta efter en piratskatt och fick gå igenom massa test för att få den, var sjukt skoj. Hoppas auction house kommer upp snart, jag är i desperat behov av koppar och orkar inte springa genom low level zoner och hämta mer igen, redan gjort det typ 3 gånger.

Vet vilket du menar. Stört skön snubbe som snackar men vad jobbigt det blev när man tappa bort honom.. -.- Tur var fanns det mer pers med mig då.

Medlem

Wow... Såg ett ställe igår där ett event startar var andra minut, få in ett slag på bossen och få 900xp... Tycker det borde räknas som fusk fast vem bryr sig, det är ingen tävling


signatur
Medlem
Skrivet av purjo:

Imponerande, men vart är det roliga i det? Jag tar det lugnt, idag explorade jag hela Lion's Arch och hittade ett helt underbart "side quest" där man skulle leta efter en piratskatt och fick gå igenom massa test för att få den, var sjukt skoj. Hoppas auction house kommer upp snart, jag är i desperat behov av koppar och orkar inte springa genom low level zoner och hämta mer igen, redan gjort det typ 3 gånger.

Ja, för han kan ju inte bara rolla en alt och köra igenom all content i vanlig takt?

Medlem

Har lirat Savage Eden med Surfeuze och hans bror för många många år sedan. Även där var han den första över lvl 200(max 250 på den tiden) vilket var sjukt extremt. Vet dock att de var 3 pers som lirade på hans karaktär vilket han inte ville erkänna.

Han har även varit med i och spelat för Curse Gaming.

Det jag fundera på om han använt sig av sina "vänner" till GW2?

Medlem

De bästa spelarna spelar färre timmar än gemene man, so no life är absolut fel uttryck

Då denna rekordsnabba max-nivå nås genom att ett helt guild boostar så kan jag inte se att arbetstimmarna utspritt är speciellt låg.

Men alltid kul att se hur fort de mest hängivna klarar maxnivåer etc

Än så länge är GW2 helt underbart i normal takt också

Medlem

Såg att Kungen och i princip hela hans party dingade 80 igår, de verkade dock spela spelet.

Fan vad jag längtar tills jag skaffat detta!

Medlem

Att ni orkar klaga över deras sätt att spela... häftig laginsatts tycker jag.
Spelet är ingen tävling, utan ett fritidsintresse.

1
Skriv svar