Medlem

Jag tycker det är jävligt bra av utvecklarna att porta Dark Souls till PC bara på grund av att fansen ville det, tycker det är ett stort plus. Sedan att det inte är den bästa porten håller jag med om, till deras försvar sa de i en intervju att de inte hade en susning om hur man portar och liknande men gjorde det bästa de kunde.

Medlem

4/5?

Älskar spelet, men trodde aldrig att FZ skulle ge över 3...
Det känns mer som om jag stoppat xbox skivan i PC'n av misstag.

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av Mo0rbid:

4/5? Det är möjligen den sämsta portningen någonsin. Praktiskt taget ospelbart med mus och tangentbord och dessutom kräver spelet en mod för att köra i hög upplösning.

Spelet funkar dock skitbra med controller, fast det ska väl knappast krävas eller hur?

De ska ha 4/5 bara för att de var ärliga och gick ut och sa innan redan att de suger på att koda till PC eftersom de inte gjort det förut, de sa innan att upplösningen blir låg, fpsen låst och att det blir en rak port.
Så de som köper vet vad de får; bra spel som dock kan kräva mods + handkontroll för bästa resultat.

Portningen är dålig fast det är OK eftersom utvecklarna erkänner det?

Ja, ungefär. De som köper vet vad de får eftersom de har sagt det INNAN spelet släpptes. Medans 99% av andra utvecklare höjer sina spel till skyarna och döljer alla fel tills de har släppts och sålt massor, sen kanske ett halvår senare kommer de och erkänner "what went wrong".

Köper du en bil som bilförsäljaren hävdar är felfri och fungerar perfekt, för att sen direkt efteråt få köra in den på verkstad så blir du förbannad och missnöjd med bilen. Köper du samma bil från en ärlig person som säger att den krånglar och whatever behöver fixas, så kan du ändå vara nöjd för att du VISSTE vad du får och kunde välja om du ändå tyckte det var värt pengarna.

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av Mo0rbid:

4/5? Det är möjligen den sämsta portningen någonsin. Praktiskt taget ospelbart med mus och tangentbord och dessutom kräver spelet en mod för att köra i hög upplösning.

Spelet funkar dock skitbra med controller, fast det ska väl knappast krävas eller hur?

De ska ha 4/5 bara för att de var ärliga och gick ut och sa innan redan att de suger på att koda till PC eftersom de inte gjort det förut, de sa innan att upplösningen blir låg, fpsen låst och att det blir en rak port.
Så de som köper vet vad de får; bra spel som dock kan kräva mods + handkontroll för bästa resultat.

Portningen är dålig fast det är OK eftersom utvecklarna erkänner det?

Det förvarnades tidigt att det skulle bli en rak port med låst upplösning och fps, det rådde inga tvivel om vad som erbjöds från utvecklarnas sida. De var ärliga rakt igenom. PC skulle aldrig ha fått spelet till att börja med, det var aldrig tänkt att komma till PC och det var inte designat för PC. PC-spelare BAD om spelet och de fick det. Tiggare har inte rätt att vara kräsna.

Medlem
Skrivet av Typhor:

Tiggare har inte rätt att vara kräsna.

'Så du är hungrig? Här har du ett mögligt, maskätet, halvruttet äppelskrutt. Var inte kräsen.'

Medlem
Skrivet av Lurid:
Skrivet av Typhor:

Tiggare har inte rätt att vara kräsna.

'Så du är hungrig? Här har du ett mögligt, maskätet, halvruttet äppelskrutt. Var inte kräsen.'

Tackar. Your point being?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mo0rbid:

4/5? Det är möjligen den sämsta portningen någonsin. Praktiskt taget ospelbart med mus och tangentbord och dessutom kräver spelet en mod för att köra i hög upplösning.

Spelet funkar dock skitbra med controller, fast det ska väl knappast krävas eller hur?

Igen, HUR ÄR DET OSPELBART MED MUS OCH TANGENTBORD? Vad är det som är som gör kontrollerna så svåra? Jag spelar spelet utan problem om inte BÄTTRE än med en kontroll.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Mo0rbid:

4/5? Det är möjligen den sämsta portningen någonsin. Praktiskt taget ospelbart med mus och tangentbord och dessutom kräver spelet en mod för att köra i hög upplösning.

Spelet funkar dock skitbra med controller, fast det ska väl knappast krävas eller hur?

Igen, HUR ÄR DET OSPELBART MED MUS OCH TANGENTBORD? Vad är det som är som gör kontrollerna så svåra? Jag spelar spelet utan problem om inte BÄTTRE än med en kontroll.

Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Mo0rbid:

4/5? Det är möjligen den sämsta portningen någonsin. Praktiskt taget ospelbart med mus och tangentbord och dessutom kräver spelet en mod för att köra i hög upplösning.

Spelet funkar dock skitbra med controller, fast det ska väl knappast krävas eller hur?

Igen, HUR ÄR DET OSPELBART MED MUS OCH TANGENTBORD? Vad är det som är som gör kontrollerna så svåra? Jag spelar spelet utan problem om inte BÄTTRE än med en kontroll.

Spelar med 360 kontroller bara för att PC styrningen var helt knas. Det går ju inte förneka det när nästan samtliga recensenter och en stor majoritet av spelarna själva påpekar detta faktum. Finns ju dessutom ett flertal fixar ute från olika moddare för att försöka göra det spelbart med mus och tangentbord. Detta är en indikator om något.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Mo0rbid:

4/5? Det är möjligen den sämsta portningen någonsin. Praktiskt taget ospelbart med mus och tangentbord och dessutom kräver spelet en mod för att köra i hög upplösning.

Spelet funkar dock skitbra med controller, fast det ska väl knappast krävas eller hur?

Igen, HUR ÄR DET OSPELBART MED MUS OCH TANGENTBORD? Vad är det som är som gör kontrollerna så svåra? Jag spelar spelet utan problem om inte BÄTTRE än med en kontroll.

Har man mer än en skärm så hamnar muspekaren utanför spelrutan när man tittar omkring och spelet tabbas ned när man klickar för att attakera. Både i fullscreen och windowed.


signatur

My gun's bigger than yours.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"I, som här inträden, låten hoppet fara!" Va!?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Den_gudomliga_komedin


signatur
Medlem

Okej, jag lägger en kommentar på detta. Jag har inte spelat det tidigare spelet och inte alls hängt med i hypen gällande detta. Köpte det för att det verkade intressant och utmanande trots att jag var medveten om 30fps-låsningen, problem med att inte ha handkontroll, lågupplösta texturer osv...

Gissa min glädje när jag såg Durantes mod för texturerna innan jag ens hunnit installera det? Jädrar vad nice jämförelsebilderna ser ut.

Installerade det och startade upp det.
Vilket jävla mög. Rent ut sagt. Nu kanske jag är överkänslig för stuttering, men 30 fps gjorde mig totalt åk-/sjösjuk. M+K-kontrollerna visste jag var dåliga, men jesus f christ.

Jag kom inte ens ur fängelsehålan innan jag stängde av det och avinstallerade det. Pengar i sjön som aldrig förr.

Och FZ (som jag har enorm respekt för) behagar ge detta spelet en 4a? Samma som Max Payne serien, Knights of the old Republic, Diablo 2, m.fl.? På riktigt?
Det är ju så man blir uprörd.
*facepalm*

Och sen får ni andra tycka vad ni vill om detta, men i ärlighetens namn, se på det objektivt som ett spel vilket som helst.

Första och sista kommentaren på FZ avslutad. Fred bröder och systrar, ert lugn behålls enklast genom att inte spela detta (På PC åtminstone)

Skrivet av Gortie:
Skrivet av walter_iego:

"I, som här inträden, låten hoppet fara!" Va!?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Den_gudomliga_komedin

Tackar!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Tackar!


signatur
Skrivet av Gortie:
Skrivet av walter_iego:

Tackar!

Har för tusan boken själv i bokhyllan, dock på engelska.

Jag gillar din signatur. Så sant som det är sagt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Medans jag förstår frustrationen från vissa, har nu varvat spelet en gång med gamepad. Har nu gjort en 2a gubbe och har nito, seath, dlc och gwyn kvar med kb + mus.

Med durante's fix så är det enda jag kan klaga på mig själv, och bed of chaos (fan vilken skit boss) men utöver det så är 30 fps locken inte så gamebreaking imo, lirar ändå på 120hz.

Medlem

Jag ville så gärna spela detta, men äger i dagsläget ingen kontroll. Så jag har försökt att lira med tangentbord och mus men jag klarar fan inte av det. det är så hemskt sämst kontroller i detta spelet, att jag helt enkelt får ta och skita i det.

Medlem

Har själv en xbox 360 kontroll liggande hemma fast jag inte har någon xbox, spelar många tredjepersons-spel med den och funkar mycket bättre när man kör flera på samma dator (typ player 2 i trine). Lätt värt den billiga slanten jag köpte den för.

Medlem

Väldigt bra recension, tycker du fångade essensen i spelet på ett bra sätt.

Mina spekulationer vad gäller dom tekniska begränsningarna i själva portningen, jag tror att det är mer en dumdristig budgetfråga än något annat, dom gjorde förmodligen en så direkt portning som möjligt för att inte våga lägga ner ytterligare tid och kompetens på utveckling och framförallt den QA testning som skulle medfölja. Jag gissar på att det precis som med Demon's Souls där dom underskattade marknaden i väst och vart överrumplade hur populärt spelet blev så gör dom nu samma misstag med PC versionen av Dark Souls, FROM verkar rädda att ta några större steg utan facit i hand.

Om Dark Souls får bra försäljningssiffror på PC så lär deras nästa spel utvecklas parallellt även till PC.

Medlem

Hoppas det säljer bra, bland det bättre man spelat på många år måste jag säga. Mycket bättre än till 360 också, snabbare laddningstider från SSD'n, samt att FPS'en är konstant istället för 15-25, det gör stor skillnad imo..


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av kaealy:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Mo0rbid:

4/5? Det är möjligen den sämsta portningen någonsin. Praktiskt taget ospelbart med mus och tangentbord och dessutom kräver spelet en mod för att köra i hög upplösning.

Spelet funkar dock skitbra med controller, fast det ska väl knappast krävas eller hur?

Igen, HUR ÄR DET OSPELBART MED MUS OCH TANGENTBORD? Vad är det som är som gör kontrollerna så svåra? Jag spelar spelet utan problem om inte BÄTTRE än med en kontroll.

Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Mo0rbid:

4/5? Det är möjligen den sämsta portningen någonsin. Praktiskt taget ospelbart med mus och tangentbord och dessutom kräver spelet en mod för att köra i hög upplösning.

Spelet funkar dock skitbra med controller, fast det ska väl knappast krävas eller hur?

Igen, HUR ÄR DET OSPELBART MED MUS OCH TANGENTBORD? Vad är det som är som gör kontrollerna så svåra? Jag spelar spelet utan problem om inte BÄTTRE än med en kontroll.

Spelar med 360 kontroller bara för att PC styrningen var helt knas. Det går ju inte förneka det när nästan samtliga recensenter och en stor majoritet av spelarna själva påpekar detta faktum. Finns ju dessutom ett flertal fixar ute från olika moddare för att försöka göra det spelbart med mus och tangentbord. Detta är en indikator om något.

Igen, istället för att säga det inte funkar så kan väl någon förklara VAD som inte funkar? Jag kan blocka, rulla undan, använda strong och medium attack, byta vapen, använda items, navigera och få upp menyer, lock on target.. Allt funkar, och har det lättilängligt på mitt tangentbord.

Yet again så förstår jag inte problemen överhuvudtaget, till och med mina vänner som bor lite här och var i världen samt sverige har inga problem heller annat än med resolution fixen från Durante.

Om vi ska nämna EN kontroll grej som är lite jobbiga så är det när man har "lock-on" på en fiende och råkar röra musen LIIIIIIIIITE gren så byter den, men håller du bara musen still och rör runt som en jävla dåre så är det ju inga problem alls.

Skrivet av pippen1001:

Jag ville så gärna spela detta, men äger i dagsläget ingen kontroll. Så jag har försökt att lira med tangentbord och mus men jag klarar fan inte av det. det är så hemskt sämst kontroller i detta spelet, att jag helt enkelt får ta och skita i det.

Yet again... Vad är problemet? Vad gör kontrollen dålig? Kamerajusteringen? Jobbigt att blocka på shift? Lock on funktionen?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

Tips till de som sugna på spelet:

http://www.cjs-cdkeys.com/products/Dark-Souls-Prepare-To-Die-...

209kr för steam key english version

tack för tipset, funkade perfekt!


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av DrAbraham:

Tips till de som sugna på spelet:

http://www.cjs-cdkeys.com/products/Dark-Souls-Prepare-To-Die-...

209kr för steam key english version

man bör undvika sådana sidor dock, ej ovanligt med begagnade koder osv

Nja, det enda de gör är köpa in ryska eller andra billiga länders cdkeys i bulk för billig slant. Köpt 10+ spel och mängder med WoW gametime cards där utan problem.

du må ha klarat dig undan, men det är inte ovanligt med folk som handlar nycklar till steam som redan sålts till någon annan, dvs en redan använd, helt värdelös kod. Hör folk klaga på sådant ofta, då de väljer att handla utanför steam (iom att steam vanligtvis tar högst pris då det inte är rea)

Då bör de handla på bättre sorterade sidor. Jag handlar oftast på http://www.greenmangaming.com då de levererar snabbt och billigt. Vi i Sverige får oftast handla i $ på deras sida, medans resten av Europa får handla med € =D


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av Mo0rbid:

4/5? Det är möjligen den sämsta portningen någonsin. Praktiskt taget ospelbart med mus och tangentbord och dessutom kräver spelet en mod för att köra i hög upplösning.

Spelet funkar dock skitbra med controller, fast det ska väl knappast krävas eller hur?

De ska ha 4/5 bara för att de var ärliga och gick ut och sa innan redan att de suger på att koda till PC eftersom de inte gjort det förut, de sa innan att upplösningen blir låg, fpsen låst och att det blir en rak port.
Så de som köper vet vad de får; bra spel som dock kan kräva mods + handkontroll för bästa resultat.

Portningen är dålig fast det är OK eftersom utvecklarna erkänner det?

Om man erkänner att man är dålig på att koda till PC så har jag ett tips. Gör det inte! Eller skaffa kompetensen för att klara av det, det är vad man har konsulter till.

Ont: Håller med alla om att porten är en katastrof, även om de erkänner det så är det fortfarande dåligt! Skit är skit oavsett om du visste det innan, vill man verkligen spela det här spelet så spela det på konsol simple as that.
Sen tycker jag att spelet får åt helvete för mycket praise när det är ett mediokert tråkigt spel med en story som man inte fastnar för, kontroller som är trasiga även på konsol och en spelstil jag inte kan förstå hur någon kan tycka om. Det är så stelt! Jag har inget problem med att spelet är svårt, men om man kollar på ettan när man är i träsket och du kan inte dodga attacker för att du krälar i lera och det står ibland monster som du MÅSTE dodga attacker ifrån precis på strandkanten som börjar jaga ner dig i leran igen och rör sig obehindrat och man dör om och om igen p.g.a. det. Nej tack det är inte svårt som en utmaning, det är trasigt gameplay. Sen händer inte det varje gång heller så det gäller bara att ha tur, och det är skills?! Ninja gaiden till NES är svårt på ett kul och utmanade sätt, det gör tillräckligt förbannad för att du ska bevisa att du kan klara av spelet. Varken detta eller det första gör det, man blir bara förbannad på att spelet är uselt designat.

Flame on, not a single fuck is given.

Medlem

Känns svårt att ge ett så här högt betyg när spelet var så undermåligt på PC. Köpte originalet till PS3 day och hade planer på att köpa det till PC också mest för att få spela med bättre prestanda och snyggare grafik. När jag inte ens kan spela i mer än 30 fps och får samma fps drops på PC som på PS3 versionen så fort bellgargoyles sprutar eld på mig kan jag inte bli annat än förbannad.

Att säga att de inte har kompetens nog att fixa till spelet på PC köper jag inte för fem öre, det här är inga avancerade grejer och med tanke på att porten ändå tog ett tag så skulle de kunnat fixa det mesta utan problem

Medlem
Skrivet av iceman1449:

Okej, jag lägger en kommentar på detta. Jag har inte spelat det tidigare spelet och inte alls hängt med i hypen gällande detta. Köpte det för att det verkade intressant och utmanande trots att jag var medveten om 30fps-låsningen, problem med att inte ha handkontroll, lågupplösta texturer osv...

Gissa min glädje när jag såg Durantes mod för texturerna innan jag ens hunnit installera det? Jädrar vad nice jämförelsebilderna ser ut.

Installerade det och startade upp det.
Vilket jävla mög. Rent ut sagt. Nu kanske jag är överkänslig för stuttering, men 30 fps gjorde mig totalt åk-/sjösjuk. M+K-kontrollerna visste jag var dåliga, men jesus f christ.

Jag kom inte ens ur fängelsehålan innan jag stängde av det och avinstallerade det. Pengar i sjön som aldrig förr.

Och FZ (som jag har enorm respekt för) behagar ge detta spelet en 4a? Samma som Max Payne serien, Knights of the old Republic, Diablo 2, m.fl.? På riktigt?
Det är ju så man blir uprörd.
*facepalm*

Och sen får ni andra tycka vad ni vill om detta, men i ärlighetens namn, se på det objektivt som ett spel vilket som helst.

Första och sista kommentaren på FZ avslutad. Fred bröder och systrar, ert lugn behålls enklast genom att inte spela detta (På PC åtminstone)

Spelet är fortfarnde otroligt bra, att du blir åksjuk av 30 fps och jag antar att du inte använder en spel-dosa gör inte spelet sämre.

Medlem

kontrolerna är inte dåliga, men third person på pc funkar helt enkelt inte (rättare sagt tangentbord, mus inte pc)


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Inaktiv
Skrivet av trasen:
Skrivet av iceman1449:

Okej, jag lägger en kommentar på detta. Jag har inte spelat det tidigare spelet och inte alls hängt med i hypen gällande detta. Köpte det för att det verkade intressant och utmanande trots att jag var medveten om 30fps-låsningen, problem med att inte ha handkontroll, lågupplösta texturer osv...

Gissa min glädje när jag såg Durantes mod för texturerna innan jag ens hunnit installera det? Jädrar vad nice jämförelsebilderna ser ut.

Installerade det och startade upp det.
Vilket jävla mög. Rent ut sagt. Nu kanske jag är överkänslig för stuttering, men 30 fps gjorde mig totalt åk-/sjösjuk. M+K-kontrollerna visste jag var dåliga, men jesus f christ.

Jag kom inte ens ur fängelsehålan innan jag stängde av det och avinstallerade det. Pengar i sjön som aldrig förr.

Och FZ (som jag har enorm respekt för) behagar ge detta spelet en 4a? Samma som Max Payne serien, Knights of the old Republic, Diablo 2, m.fl.? På riktigt?
Det är ju så man blir uprörd.
*facepalm*

Och sen får ni andra tycka vad ni vill om detta, men i ärlighetens namn, se på det objektivt som ett spel vilket som helst.

Första och sista kommentaren på FZ avslutad. Fred bröder och systrar, ert lugn behålls enklast genom att inte spela detta (På PC åtminstone)

Spelet är fortfarnde otroligt bra, att du blir åksjuk av 30 fps och jag antar att du inte använder en spel-dosa gör inte spelet sämre.

Det är fan den sämsta ursäkten man kan använda, du använder inte en dosa, nej varför i helvete ska jag göra det på PC?! Om jag vill spela spel med dosa så har jag PS3 eller Xbox! Om du gör ditt spel till PC då SKA du anpassa dig till de kontrollerna som är vanligast! De har gjort det dåligt så enkelt är det.

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av trasen:
Skrivet av iceman1449:

Okej, jag lägger en kommentar på detta. Jag har inte spelat det tidigare spelet och inte alls hängt med i hypen gällande detta. Köpte det för att det verkade intressant och utmanande trots att jag var medveten om 30fps-låsningen, problem med att inte ha handkontroll, lågupplösta texturer osv...

Gissa min glädje när jag såg Durantes mod för texturerna innan jag ens hunnit installera det? Jädrar vad nice jämförelsebilderna ser ut.

Installerade det och startade upp det.
Vilket jävla mög. Rent ut sagt. Nu kanske jag är överkänslig för stuttering, men 30 fps gjorde mig totalt åk-/sjösjuk. M+K-kontrollerna visste jag var dåliga, men jesus f christ.

Jag kom inte ens ur fängelsehålan innan jag stängde av det och avinstallerade det. Pengar i sjön som aldrig förr.

Och FZ (som jag har enorm respekt för) behagar ge detta spelet en 4a? Samma som Max Payne serien, Knights of the old Republic, Diablo 2, m.fl.? På riktigt?
Det är ju så man blir uprörd.
*facepalm*

Och sen får ni andra tycka vad ni vill om detta, men i ärlighetens namn, se på det objektivt som ett spel vilket som helst.

Första och sista kommentaren på FZ avslutad. Fred bröder och systrar, ert lugn behålls enklast genom att inte spela detta (På PC åtminstone)

Spelet är fortfarnde otroligt bra, att du blir åksjuk av 30 fps och jag antar att du inte använder en spel-dosa gör inte spelet sämre.

Det är fan den sämsta ursäkten man kan använda, du använder inte en dosa, nej varför i helvete ska jag göra det på PC?! Om jag vill spela spel med dosa så har jag PS3 eller Xbox! Om du gör ditt spel till PC då SKA du anpassa dig till de kontrollerna som är vanligast! De har gjort det dåligt så enkelt är det.

Så sätt dig ner och gör ett kontrollschema som fungerar för PC? Jag lirade Dark Souls till PS3 och hade verkligen aldrig gett mig in på att försöka spela det med tangentbord och mus.

Sen är det verkligen inte en dålig ursäkt när utvecklarna till och med uttalat sig som att det är att föredra att spela med en kontroll. Spelet var aldrig tänkt att släppas till PC, tänk på att den här portingen finns för att det var så många som önskade att det kom till PC och kämpade för det.

Känner att ilskan du utrycker grundas i ignorans om ämnet så gå och ragea någon annanstans är du snäll.

Inaktiv
Skrivet av trasen:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av trasen:
Skrivet av iceman1449:

Okej, jag lägger en kommentar på detta. Jag har inte spelat det tidigare spelet och inte alls hängt med i hypen gällande detta. Köpte det för att det verkade intressant och utmanande trots att jag var medveten om 30fps-låsningen, problem med att inte ha handkontroll, lågupplösta texturer osv...

Gissa min glädje när jag såg Durantes mod för texturerna innan jag ens hunnit installera det? Jädrar vad nice jämförelsebilderna ser ut.

Installerade det och startade upp det.
Vilket jävla mög. Rent ut sagt. Nu kanske jag är överkänslig för stuttering, men 30 fps gjorde mig totalt åk-/sjösjuk. M+K-kontrollerna visste jag var dåliga, men jesus f christ.

Jag kom inte ens ur fängelsehålan innan jag stängde av det och avinstallerade det. Pengar i sjön som aldrig förr.

Och FZ (som jag har enorm respekt för) behagar ge detta spelet en 4a? Samma som Max Payne serien, Knights of the old Republic, Diablo 2, m.fl.? På riktigt?
Det är ju så man blir uprörd.
*facepalm*

Och sen får ni andra tycka vad ni vill om detta, men i ärlighetens namn, se på det objektivt som ett spel vilket som helst.

Första och sista kommentaren på FZ avslutad. Fred bröder och systrar, ert lugn behålls enklast genom att inte spela detta (På PC åtminstone)

Spelet är fortfarnde otroligt bra, att du blir åksjuk av 30 fps och jag antar att du inte använder en spel-dosa gör inte spelet sämre.

Det är fan den sämsta ursäkten man kan använda, du använder inte en dosa, nej varför i helvete ska jag göra det på PC?! Om jag vill spela spel med dosa så har jag PS3 eller Xbox! Om du gör ditt spel till PC då SKA du anpassa dig till de kontrollerna som är vanligast! De har gjort det dåligt så enkelt är det.

Så sätt dig ner och gör ett kontrollschema som fungerar för PC? Jag lirade Dark Souls till PS3 och hade verkligen aldrig gett mig in på att försöka spela det med tangentbord och mus.

Sen är det verkligen inte en dålig ursäkt när utvecklarna till och med uttalat sig som att det är att föredra att spela med en kontroll. Spelet var aldrig tänkt att släppas till PC, tänk på att den här portingen finns för att det var så många som önskade att det kom till PC och kämpade för det.

Känner att ilskan du utrycker grundas i ignorans om ämnet så gå och ragea någon annanstans är du snäll.

Vet du vad? Släpp inte spelet till PC om du inte klarar av att anpassa det till PC, så enkelt är det. Har de inte kunskapen att klara av en bra portning då ska de inte göra det, eller skaffa kompetensen för att klara av att porta det. Och vad du skulle göra är totalt ointressant.

Enda anledningen till att folk ville ha det till PC var att de har inte eller har inte råd att köpa en PS3 eller Xbox för anledningen av ett spel och de vill inte betala för det till PC så de kan ladda ner spelet.

Och det handlar inte om ignorans, snarare tvärtom, alla blinda människor som ger spelet ett fripass p.g.a. att utvecklaren säger att det var svårt att porta. Dåligt är dåligt så enkelt är det, tror nog inte att någon skulle klagat på dem om de hade väntat 6 månader och portat spelt ordentligt istället för att göra ett halvtaskigt jobb.

Gillar du spelet, fine, gör du det inte då är det också fine. Men att ge spelet ett fripass p.g.a. att man är ett fan är fel! Precis lika fel som att ge Diablo3 en femma när det inte är värt det. Jag är ett stort fan av blizzard men återigen, skit är skit även om du slår in det i blommigt presentpapper.

Medlem

I LIT THE BONFIRE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

123
Skriv svar