130 PSone-titlar till PS Vita idag – FZ har hela listan

Robot
130 PSone-titlar till PS Vita idag – FZ har hela listan

Under dagen uppdaterar Sony sin bärbara konsol med stöd för PSone-klassiker. Vi har den feta listan.

#final-fantasy-vii, #tomb-raider-1996, #silent-hill, #metal-gear-solid, #sony


Medlem
130 PSone-titlar till PS Vita idag – FZ har hela listan

Bra!

Medlem

Gött! Börjar Vitan komma till skott äntligen!

Medlem

Många riktigt bra spel! Alundra är underbat


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Inaktiv

Länge leve Sonys PlayStation serier med spel!

Redaktör
Ponny
Skrivet av TexN:

Doh! no crash bandicot!

Jo då! Alla tre faktiskt, till och med racingspelet. Kolla i början av listan.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag kommer köpa min Playstation Vita idag. Har sett fram emot detta så länge. Hoppas verkligen att den säljer bättre så att utvecklare öppnar upp ögonen för den.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv

Jösses blir ritkgit sugen på att skaffa en "PlayStation - Vita" enbart för DUST 514 tillgång around the clock!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av TexN:

Doh! no crash bandicot!

Jo då! Alla tre faktiskt, till och med racingspelet. Kolla i början av listan.

Haha oops, är man morgontrött så är man. Men va gött!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av TexN:

Doh! no crash bandicot!

Jo då! Alla tre faktiskt, till och med racingspelet. Kolla i början av listan.

Det enda som saknas är Mario Party-inspirerade (kopia är vad det är!) Crash Bash, det första Crashspelet som Naughty Dog inte gjorde själva. Eurocom utvecklade det har jag nämligen för mig.

Medlem

Trevligt, men det saknas ju en hel del PS1-spel från EU PSN som jag väldigt gärna skulle vilja se där, tyvärr.

Castlevania: Symphony of the Night, Suikoden, Suikoden II, Klonoa: Door to Phantomile och så diverse Square-Enix US imports så som Chrono Cross, Threads of Fate osv som aldrig släpptes här under PS1-tiden.

Medlem

Vad kostar ett spel då? :S


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Har spelat FFVI och Resident evil 3 på vitan idag det gick bra. Har väntat ett bra tag nu på att få göra det har ochså märkt att dom har ändrat lite på bla kartor och near.

Medlem

Men det bästa är nog att man kan flytta sig i menyerna nu med knapparna

Medlem

Är inte majoriteten där psx titlar?

Medlem

Så de har bara gett Vita stöd för de befintliga PS1-spelen? Känns inte så värst hett, särskilt inte när man sitter med samma titlar på sin PSP.

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Är inte majoriteten där psx titlar?

*facepalm*

Skrivet av kebbe:

Så de har bara gett Vita stöd för de befintliga PS1-spelen? Känns inte så värst hett, särskilt inte när man sitter med samma titlar på sin PSP.

Räckte för att jag skulle köpa enheten


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Skrivet av roob:
Skrivet av Voorhees:

Är inte majoriteten där psx titlar?

*facepalm*

Skrivet av kebbe:

Så de har bara gett Vita stöd för de befintliga PS1-spelen? Känns inte så värst hett, särskilt inte när man sitter med samma titlar på sin PSP.

Räckte för att jag skulle köpa enheten

*facepalm* right back at you Det var ju ganska uppenbart att det var psx titlar

Medlem
Skrivet av roob:

Vad kostar ett spel då? :S

De flesta brukar kosta 45 kr på PlayStation Store. För versioner som fungerar på PS3/PSP. Hur det är med PSV vet jag ej, men lär nog vara ungefär samma.

1
Skriv svar