The Secret World-floppen tvingar Funcom till mindre spel

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Quelor:

Hur många mmo floppar kan normännen härda ut egentligen? >:/

Hur många som helst, tills oljan tar slut.

Att AoC "floppade" är ju dock starkt överdrivet av internet skvallerkärringar. Att inte sälja 10 miljoner som WoW är inte en flopp. Tror AoC sålde 1.2 miljoner eller något. Det är allt annat än en flopp.

Ja, AoC sålde bra... Men de 1.2 miljonerna vet också vad han över dig menade med "flopp". Speciellt de som gick så långt att de köpte en ny dator veckan innan release... Ni vet vilka ni är, ni skäms lite, men ni är inte ensamma.

on topic: Både i AoC och TSW såg man att detta är ett företag som vill mycket och satsar stenhårt. Så hårt att de glömmer bort att finputsa de enkla sakerna i spelet. Båda spelen hade en sjuk potential, men tyvärr måste man krypa innan man går och gå innan man springer. Tror det är rätt av dem att göra "mindre" spel ett tag. Då kanske de kan koncentrera sig på att göra ett buggfritt spel men skön spelkänsla istället och vid senare tillfälle bygga vidare från det.

Inaktiv

Hade det gått att piratkopiera det här spelet så hade det nog haft rätt många spelare, och enligt statistiken fler köpare

Medlem
Skrivet av Mabus:

vad var det jag sa?

Haha grattis, du vinner Internet.

Medlem

Jag har spelat TSW totalt ca 7 dagar med trial och hade jag inte pre-orderat GW2 så hade jag lätt köpt det. Kul spel med annorlunda feeling och värld. Trist nyhet för jag känner mig skyldig på något skumt sätt...

Medlem
Skrivet av Natrium:

ett ord som förklarar varför spelet floppa, "GAMEPLAY"
strids systemet var så trist så att jag vill gå hoppa från en bro 200 meter upp för slippa skiten om jag var tvingad att spela.

konstigt, förstår inte att folk säger att gameplay och strids-systemet är dåligt, jag menar guild wars 2 har väldigt segt gameplay och långsamt+oprecist stridssystem, jämför man gw2 med tsw på den biten så glänser tsw faktiskt imo

Medlem
Skrivet av Kane:

Jag tror det enda som satt sig som "bra" från AoC är "O'LEEEEE" man vrålar när man dänger nån rejält.

Därtill var spelet en buggfest, inte minst på det visuella. Folk kom snabbt på hur "gocart" funkade. Det känns sådär jätteseriöst när man gång på gång möter folk som kommer "åkandes" eftersom man kunde "springa" när man satt ner. Därtill simmade man UPPFÖR vattenfall...

Dungeons var märkliga. Kartsystem fanns inte alls när jag spelade det.

Spelet i sig hade potential men totalt sett var AoC fattigt och väldigt ofärdigt. De som gick tillbaka till spelet efter att varit borta ett tag när de "nylanserade" det sa att det var en del fixat men lika mycket nytt fail som fixat fail. Plus minus noll alltså.

det var ju skitkul att kunna simma uppför vattenfall i aoc

edit: dungeons lr instancer/raids i aoc tillhör toppskiktet i mmo världen, så jävla bra,, dock är många väldigt svåra jämfört med andra mmo`s vilket får en del att kanske ta ett steg tillbaka, och där är oxå ett av problemen med aoc, det har kanske en för hög svårighetsgrad för att tilltala massorna,
sen den dåliga starten förvisso,men det är inte hela sanningen.. nu är det hursom ett väldigt bra spel, och har varit det enligt mig sedan launch..

123
Skriv svar