Counter-Strike: Global Offensive

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

detta känns ju mest som en expansion till sc source, testade lite av det hos en polare å kändes riktigt gammalt å särskilt på grund av det recensenten sa, ljudet är detsamma som i tidigare cs vilket verkligen ger en gammal känsla, inte en glad gammal känsla utan snarare, ive done this crap before känsla

Nej

Skrivet av Vicachu:

Vilka missförstånd, hörni!

Exakt var skriver jag att jag förväntar mig ett Call of Duty eller ett Battlefield av Counter-Strike? Twisting my words, dudes!

Jag är mest frustrerad över:

* Att det är så primitivt spelmässigt och ljudmässigt.
* Att det inte finns nya kartor för de klassiska spellägena (där alla tillbringar sin tid).
* Att konsolversionerna är så usla.

Jag vill INTE att det ska vara som varken Call of Duty eller Battlefield - det gör väl respektive spel bättre?

Tänker inte argumentera emot någon som skriver med skalpell

Men jag håller med, även om det i grunden är CS så kände jag direkt att något saknades.
Vet fortfarande inte exakt vad...


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Spelet har en helt ny känsla jämfört med CS:Source då det gäller rörelse och vapenrekyl. Det är även det första counter-strike spelet där de presenterar nya vapen och dessutom försöker göra alla användbara i kompetivt spelande.

Men det duger väl inte för ett spel som bara kostar runt hundralappen? Lika billigt som DLC-paket till COD. Men varför får då COD: MW 2 och Black Ops toppenbetyg när de själva inte presenterar någonting nytt, och vad gjorde Diablo 3 som var så jävla originellt?

Medlem
Skrivet av GamingShyGuy:

Spelet har en helt ny känsla jämfört med CS:Source då det gäller rörelse och vapenrekyl. Det är även det första counter-strike spelet där de presenterar nya vapen och dessutom försöker göra alla användbara i kompetivt spelande.

Men det duger väl inte för ett spel som bara kostar runt hundralappen? Lika billigt som DLC-paket till COD. Men varför får då COD: MW 2 och Black Ops toppenbetyg när de själva inte presenterar någonting nytt, och vad gjorde Diablo 3 som var så jävla originellt?

Jävligt bra sagt. För att ha spelat grundspelet redan under alpha-fas verkar du inte helt hemma på konceptet herr Recensent!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Köpte spelet idag och har spelat ca 5 timmar, av det jag har spelat hittills tycker jag verkligen inte att betyget är rättvist alls.
Själv tycker jag att spelet påminner mer om 1.6 när det kommer till själva gameplayet, även om många av vapnen är nya. Grafiken är det inget fel på även om den inte är revolutionerande. För mig har CS:go alla de element jag vill se i ett CS spel och tycker att Valve har lyckats bra.
Om man sedan ska jämföra det med andra spel har CS:go bra mycket mer underhållningsvärde än många andra på marknaden. Nu har jag som sagt spelat i bara 5 timmar men har ändå haft väldigt skoj med det än så länge.

Medlem

Borde släppts som en Uppdatering istället.


signatur

Nämen!

Medlem

CS är i en konstigt avlad genre inom FPS. Det finns nog inget annat FPS med samma typ av känsla som CS har.
CS:S är bara miffo.

Den här recensenten må kunna skriva på vårt avancerade språk men väldigt lite i den här artikeln berättar vad CS:GO innehåller eller är. För mycket fummel och inge fakta.
T ex så nämns inte pengasystem, molotovs, decoy granater, vapen, achievements/statistik för dom där som behöver svinga banan, helt annan scoreboard eller rent generellt hur dom har gjort det roligare att specca matcher.
Nah, den här recensionen hade kunnat innehålla endast ordet "bjäb" 2/5 så hade en individ som mig sluppit gå igenom 2 sidor med nästan bara nonsens. Kanske låter lite hårt men vad fasen, det finns egentligen inget innehåll som förklarar djupare vad som är NYTT, NYTT.
Personlig åsikt.

För mig så är CS:GO en uppskjuten raket från Valve för att sälja in CS i e-sportens skyltfönster igen. Gamla CS börjar vara ganska föråldrat fast att det är riktigt bra men, det behövs ett gott kranflöde med talanger för att hålla liv i en titel och på senare tid har det börjat bli lite stelt på den fronten.
Har hunnit lira ett par timmar och hittills är jag inte så missnöjd över vissa brister eller med spelupplevelsen för en knapp hundring. GO känns ett par ljusår närmare CS i känsla än vad CS:S var. Saknar mest nya DE kartor. Dock är det inte super akut egentligen då det kommer ta en hel del tid att kunna bli riktigt bra på att nyttja varenda tum på de gamla som är omgjorda.
Får väl se om communityn omfamnar det eller ej.

Medlem

Jag har lirat grymt mycket source, inte så mycket 1.6 men jag tycker att detta spelet är skit kul! precis vad jag väntat mig och vad jag ville ha ! tycker dessutom att det är lite roligare i competetive med molatov och decoy granaterna ;)!

Medlem

Jag tycker spelet var rätt najs och jag spelade alla CS-betor (HL1-motorn!) som ung. Minns att första betan inte ens rensade vapnena från marken mellan ronderna!

Det är bra att dom inte ändrat för mycket, nu var det lätt att hitta på kartorna, grafiken är najs också. Det som suger är att man ser fienden på radarn och att man inte kan ändra till gamla buy-menyn. Granater är rätt verkningslösa och låter mesigt också.

Btw, vem fan spelar CS på konsoll??

Medlem

1.6 blir jag bara arg på. Hax genom 5 meter tjocka stenväggar. Hitboxes som är fel om man inte har crt eller pillar med grafikkortets inställningar.

Spelar gärna cs med "ny" grafik.
Tycker rekylen i cs:go känns bra faktiskt. Den följer ett mönster som ändå känns ganska 1.6


signatur

Rawr

Medlem

Trodde faktiskt aldrig att jag skulle återvända till Counter-Strike. Jag spelade en hel del Counter-Strike 1.6, smakade lite på Counter-Strike Source. Men nu sitter jag och njuter av Counter-Strike GO. Lite ovant, spännande och frustrerande på ett härligt sätt. Svordomar blandas med glädjetjut. Otroligt skönt med spel som inte försöker göra allt. Billigt och bra spelköp!

Medlem

Hmm jag förstår faktiskt inte vad det är som är så revolutionerande me CS Det är ju som CTF, de har bytt ut flaggan mot en bomb och lagt till en lämningspunkt. Det är typ allt. Till och med en hjärndöd apa klarar av det spelet. Och det verkar ju knappast blivit bättre. Revolutionerande multiplayer däremot kom i ett spel 2 år senare som hadde revolutionerande multiplayer. RTCW där spelaren faktiskt beövde tänka också


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av kenji:

För mycket source över spelet.. kändes som det var helt random när man sprayade

Fast man ska ju heller inte "spraya", ett välinriktat skott oavsett vapen mot huvudet brukar lösa de flesta problem.

Jag kan förstå dock om man springer på någon runt ett hörn och får lätt panik och börjar skjuta som en idiot..

Edit; Prova förövrigt att "Spraya" med ett riktigt automat vapen, så kan vi ju se om det är "random" eller ej där du träffar.

Medlem
Skrivet av slagzo:

Detta är då ett steg i rätt riktning hur ett fps skall vara. Men tanke på all dynga som släpps. Skulle nog ge det en 3.5/5, får tillbaka mycket 1.6 känsla jämfört med source. Har helt klart potential att bli stort i e-sport

CS är bland det sämsta inom FPS spel,
det enda man gör är att springa runt och skjuta varandra, inget mål, inga faktiska strider som i Battlefield 3..
Bara "springa skjuta springa mer!"

Medlem

Håller inte alls med denna recensionen... Visst de kanske inte är jättemycket nyheter osv.. Men de va ju mer eller mindre precis så här alla cs fans ville ha de.. samma spel, samma känsla fast med bättre grafik.. De är väl ingen som tidigare gillat cs 1.6 som ville ha ett helt nytt spel med helt ny känsla?
Utan man vill ha ett nytt counter-strike, inget annat spel..
visst vissa saker kunde vart bättre, upplever att de kan vara svårt att höra vart fotsteg kommer ifrån, ct och t är lite för lika, saknar ljuddämparna till colten o uspen osv.. men de kommer kanske uppdateras, vem vet..


signatur

NinjaPojken

Medlem
Skrivet av Vicachu:

Vilka missförstånd, hörni!

Exakt var skriver jag att jag förväntar mig ett Call of Duty eller ett Battlefield av Counter-Strike? Twisting my words, dudes!

Jag är mest frustrerad över:

* Att det är så primitivt spelmässigt och ljudmässigt.
* Att det inte finns nya kartor för de klassiska spellägena (där alla tillbringar sin tid).
* Att konsolversionerna är så usla.

Jag vill INTE att det ska vara som varken Call of Duty eller Battlefield - det gör väl respektive spel bättre?

http://www.youtube.com/watch?v=TmwlYojX6Tk

Medlem

Jag tycker Counter-Strike: Global Offensive är det bästa fps-spelet.

Det jag gillar med CS GO är:
- Man spelar rundor där man åker ut om man blir fraggad och får vänta till nästa runda.
- Vinst genom att fragga alla motståndare eller utföra uppdraget.
- Kontroll/känslan.
- Banan "Mirage".
- Grafiken är bra men samtidigt inte för krävande.
- Matchmaking-systemet för tävlingsinriktat spel.
- Voice-chatten som är inbyggd i spelet fungerar bra.
- Interfacen: det är väldigt snygga och enkla menyer.
- Väldigt prisvärt.
- Steam
- Man uppdaterar spelet kontinuerligt (PC/MAC).

CS GO är väl ett av de mest spelade spelen, inte minst inom e-sport.

Jag själv hade velat att man tog bort mer från tidigare CS-versioner, t.ex. röster och banor (börjar bli tjatigt). Samtidigt har faktiskt en hel del nytt tillkommit som banor, vapen, game-modes och matchmaking-system.

Jag tycker inte man ska spela något fps-spel på spelkonsol, utan på PC.

Har tröttnat lite på Battlefield, Origin och EA.
Buggar, prestandakrävande och kontostrul.
EA har på senare tid inte varit det mest uppskattade företaget och spel som SimCity, Fifa 14 och Battlefield 3 & 4 har fått ordentlig kritik.

Ett annat alternativ om man varken gillar CS eller BF är CoD (Call of Duty), men inget jag själv har fastnat för. (Däremot funderar jag på "Lead and Gold: Gangs of the Wild West" även om det kanske inte riktigt räknas som fps-spel).

2/5 för CS GO är ett mycket felaktigt betyg.

Medlem

Såhär i efterhand kan man ju läsa denna recensionen och skratta lite. Tänk vilka spännande vägar ett spel kan ta när man ger kärlek och tools till communityn.

Misstaget som recensenten begick från början var att recensera CS som ett spel istället för e-sport.

123
Skriv svar