ArenaNet använder sociala medier för att bemöta kritik

Medlem

Bra jobbat! Don't be a c**t.

Medlem
Skrivet av Raxxa:

Fjollor arenanet fjollor man kunde hoppas på att de skulle ha bättre saker för sig på ungefär samma nivå som poliser som drygar sig med fart kameror 5 meter framför skyllten som höjer hastigheten

Fjollor eller inte, det är skönt att de sätter dit personer som inte har vett att bete sig. Allt för ett bättre community! Trams hör hemma i wow och dylikt. Skönt att de sätter ner foten tidigt och visar att de inte tänker acceptera sånt!

Medlem
Skrivet av Raxxa:

Fjollor arenanet fjollor man kunde hoppas på att de skulle ha bättre saker för sig på ungefär samma nivå som poliser som drygar sig med fart kameror 5 meter framför skyllten som höjer hastigheten

Hoppas du var en av dom som fick 72-timmars ban (eller ännu bättre, hoppas du aldrig spelar spelet på min server).


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Raxxa:

Fjollor arenanet fjollor man kunde hoppas på att de skulle ha bättre saker för sig på ungefär samma nivå som poliser som drygar sig med fart kameror 5 meter framför skyllten som höjer hastigheten

Haha.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av haiko:

Bra jobbat! Don't be a c**t.

being a c**t is cuntagious!

Medlem
Skrivet av Raxxa:

Fjollor arenanet fjollor man kunde hoppas på att de skulle ha bättre saker för sig på ungefär samma nivå som poliser som drygar sig med fart kameror 5 meter framför skyllten som höjer hastigheten

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av TheWarlock:

Lst igenom det mest i tråden nu och måste säga att många banns känns väldigt löjliga. Vad hände med freedom of speech? Visst person angrepp tycker jag inte heller är så trevligt men att inte kunna rollspela en karaktär som är grov i munnen och svär och hotar sina motståndare det är ju bara löjligt. Det är inget barnspel. Kanske jag som är för hardcore för mmo å tar RPG biten lite för seriöst. Ja i gw hade det vart en bann då hard core även är hårdporr. oj bann igen. Ja ni ser.

Det finns dock en skillnad mellan att ta ett spel seriöst och bete sig som en idiot.

Ja absolut men då ska man bli bannad för det inte för själva orden. Svordomar förekommer irl dem förekommer i alla mina rollspelssessioner. Det gör dem dock verken otrevliga eller idiotiska. Men just nu kör dem nolltollerans å det gillar jag inte.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av TheWarlock:

Lst igenom det mest i tråden nu och måste säga att många banns känns väldigt löjliga. Vad hände med freedom of speech? Visst person angrepp tycker jag inte heller är så trevligt men att inte kunna rollspela en karaktär som är grov i munnen och svär och hotar sina motståndare det är ju bara löjligt. Det är inget barnspel. Kanske jag som är för hardcore för mmo å tar RPG biten lite för seriöst. Ja i gw hade det vart en bann då hard core även är hårdporr. oj bann igen. Ja ni ser.

Jag förstod inte vad du försökte säga med de två sista meningarna i ditt inlägg. Kan du förtydliga?

Problemet är ju att du inte svär och är ful i munnen i egenskap av att vara din karaktär, utan som personen som sitter bakom datorskärmen och är sur på folk som inte gör som du vill. Jag har också läst igenom hela tråden och inlägg där man kastar ur sig: "faggot", och "nigger" och "fuck" i varannan mening är inte "god ton". Skulle detta tillåtas skulle det inte ta lång tid innan folk sökte sig till trevligare ställen.

Guild Wars är inget barnspel, men det är nog ganska uppenbart att 10-åringar också kan spela och ska få spela utan att behöva mötas av en harang från någon buffel som inte kan kontrollera ordförrådet.

Enligt min erfarenhet (ingen kritik mot dig) - är det ofta gamers som kallar sig som "hardcore" som är de mest otrevliga. De har noll-tolerans mot andra, är bara dryga och förstör för andra. En äkta "hardcore"-gamer, gör spelsessionen trevlig inte bara för sig själv, utan även för alla andra som vill dela en stund på nätet i en fantastisk spelvärld.

Jag menar att dem har nolltolerans och inte tar hänsyn till situationen. Tex jag rollspelar och svär öppet tex "10 gold for that piece ofcrap you call a an axe? are you stupid or just retarded? Ill give you 50 silver and that generous." inte en ett helt omöjligt scenario och skulle innebära en bann.

Att folk sen tar illa upp av att folk säger fulla ord det är ju mest tragiskt. Det är väl det man har /ignore till.

Medlem
Skrivet av TheWarlock:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av TheWarlock:

Lst igenom det mest i tråden nu och måste säga att många banns känns väldigt löjliga. Vad hände med freedom of speech? Visst person angrepp tycker jag inte heller är så trevligt men att inte kunna rollspela en karaktär som är grov i munnen och svär och hotar sina motståndare det är ju bara löjligt. Det är inget barnspel. Kanske jag som är för hardcore för mmo å tar RPG biten lite för seriöst. Ja i gw hade det vart en bann då hard core även är hårdporr. oj bann igen. Ja ni ser.

Jag förstod inte vad du försökte säga med de två sista meningarna i ditt inlägg. Kan du förtydliga?

Problemet är ju att du inte svär och är ful i munnen i egenskap av att vara din karaktär, utan som personen som sitter bakom datorskärmen och är sur på folk som inte gör som du vill. Jag har också läst igenom hela tråden och inlägg där man kastar ur sig: "faggot", och "nigger" och "fuck" i varannan mening är inte "god ton". Skulle detta tillåtas skulle det inte ta lång tid innan folk sökte sig till trevligare ställen.

Guild Wars är inget barnspel, men det är nog ganska uppenbart att 10-åringar också kan spela och ska få spela utan att behöva mötas av en harang från någon buffel som inte kan kontrollera ordförrådet.

Enligt min erfarenhet (ingen kritik mot dig) - är det ofta gamers som kallar sig som "hardcore" som är de mest otrevliga. De har noll-tolerans mot andra, är bara dryga och förstör för andra. En äkta "hardcore"-gamer, gör spelsessionen trevlig inte bara för sig själv, utan även för alla andra som vill dela en stund på nätet i en fantastisk spelvärld.

Jag menar att dem har nolltolerans och inte tar hänsyn till situationen. Tex jag rollspelar och svär öppet tex "10 gold for that piece ofcrap you call a an axe? are you stupid or just retarded? Ill give you 50 silver and that generous." inte en ett helt omöjligt scenario och skulle innebära en bann.

Att folk sen tar illa upp av att folk säger fulla ord det är ju mest tragiskt. Det är väl det man har /ignore till.

10 guld för den där skityxan.. är du utvecklingsstörd? ja det tycker jag nog inte låter speciellt trevligt eller vuxet,

"10g for that axe sounds a bit steep.. could you consider lowering the price a little" låter helt klart trevligare


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Går man ut på social medier och vill ha exakt svar på varför man blev bannad så kan inte jag se att det är fel av arenanet och göra på detta viset.

Frågan är dock om man envist vill ha svar i det tysta om man for svar till slut fast då via mail eller annat?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av shaitan:
Skrivet av TheWarlock:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av TheWarlock:

Lst igenom det mest i tråden nu och måste säga att många banns känns väldigt löjliga. Vad hände med freedom of speech? Visst person angrepp tycker jag inte heller är så trevligt men att inte kunna rollspela en karaktär som är grov i munnen och svär och hotar sina motståndare det är ju bara löjligt. Det är inget barnspel. Kanske jag som är för hardcore för mmo å tar RPG biten lite för seriöst. Ja i gw hade det vart en bann då hard core även är hårdporr. oj bann igen. Ja ni ser.

Jag förstod inte vad du försökte säga med de två sista meningarna i ditt inlägg. Kan du förtydliga?

Problemet är ju att du inte svär och är ful i munnen i egenskap av att vara din karaktär, utan som personen som sitter bakom datorskärmen och är sur på folk som inte gör som du vill. Jag har också läst igenom hela tråden och inlägg där man kastar ur sig: "faggot", och "nigger" och "fuck" i varannan mening är inte "god ton". Skulle detta tillåtas skulle det inte ta lång tid innan folk sökte sig till trevligare ställen.

Guild Wars är inget barnspel, men det är nog ganska uppenbart att 10-åringar också kan spela och ska få spela utan att behöva mötas av en harang från någon buffel som inte kan kontrollera ordförrådet.

Enligt min erfarenhet (ingen kritik mot dig) - är det ofta gamers som kallar sig som "hardcore" som är de mest otrevliga. De har noll-tolerans mot andra, är bara dryga och förstör för andra. En äkta "hardcore"-gamer, gör spelsessionen trevlig inte bara för sig själv, utan även för alla andra som vill dela en stund på nätet i en fantastisk spelvärld.

Jag menar att dem har nolltolerans och inte tar hänsyn till situationen. Tex jag rollspelar och svär öppet tex "10 gold for that piece ofcrap you call a an axe? are you stupid or just retarded? Ill give you 50 silver and that generous." inte en ett helt omöjligt scenario och skulle innebära en bann.

Att folk sen tar illa upp av att folk säger fulla ord det är ju mest tragiskt. Det är väl det man har /ignore till.

10 guld för den där skityxan.. är du utvecklingsstörd? ja det tycker jag nog inte låter speciellt trevligt eller vuxet,

"10g for that axe sounds a bit steep.. could you consider lowering the price a little" låter helt klart trevligare

Ja naturligtvis gör låter det trevligare men kan du påstå att alla personer du träffar på är trevliga och har ett vårdat språk? Alla rollspelar inte överklass handelsmän. Jag säger inte att man måste låta så men man ska få ha möjligheten. Bann för ovårdad språk är enbart löjligt i ett spel. Så länge man håller sig till spelvärlden och inte blandar in irl hotelser och personangrepp så tycker jag det mest är ok. Att som arenanet inte ens godkänna poop är bara löjligt.

Medlem

Har inte blivit bannad men när jag läser tråden kan jag inte låta bli att tycka att det är otroligt fånigt att dom tar sig tid att banna någon som skriver ''FUCK YOU FAGGOTS'' i chatten en gång... Varför känns det som att det sitter massor av lågstadie lärare och bestraffar alla som använder fula ord och inte uttalar sig politiskt korrekt?

Någon blev seriöst bannad i tre dagar för att han döpte sin gubbe till ''Adolf Critler'' , liksom vad i helvete? Det är väl bara ett roligt namn? Tror dom verkligen att någon jude kommer sitta och spela och börja gråta för att någon har en parodierad version av Adolf Hitler som namn på en avatar på nternet?

Fan löjligare än bans i LoL...

Medlem

Rollspelande/Profanity filter/yttrandefrihet är ingen fribiljett för att bete sig hursomhelst. Och ska ni nödvändigtvis rollspela en skitstövel, då finns det gott om uttryck som skulle passa mer in i spelvärlden, typ "You son of a skritt" eller liknande.

Medlem

Bra, bara se hur många som inte förstår arenanet eller uppförande i spelvärlden även hos FZ, anonymt betyder inte att uppförande är fritt.

Inaktiv
Skrivet av Syahin:

Har inte blivit bannad men när jag läser tråden kan jag inte låta bli att tycka att det är otroligt fånigt att dom tar sig tid att banna någon som skriver ''FUCK YOU FAGGOTS'' i chatten en gång... Varför känns det som att det sitter massor av lågstadie lärare och bestraffar alla som använder fula ord och inte uttalar sig politiskt korrekt?

Någon blev seriöst bannad i tre dagar för att han döpte sin gubbe till ''Adolf Critler'' , liksom vad i helvete? Det är väl bara ett roligt namn? Tror dom verkligen att någon jude kommer sitta och spela och börja gråta för att någon har en parodierad version av Adolf Hitler som namn på en avatar på nternet?

Fan löjligare än bans i LoL...

Adolf Critler? Ja det var ju hur kul som helst... Jag tycker att det är skitbra att ArenaNet har noll tollerans. Snorungar och folk som tror att dom kan bete sig hur som helst och slänger ur sig en massa hatiska skällsord behöver få vara med om att det får digra konsekvenser. Det är inte ok att bete sig på det där sättet. Så enkelnt är det. Länge leve ArenaNet.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Kom att tänka på en bekant som blev varnad av Arena.net för han hade en GW1-karaktär som hette Mrs Bondage, så han gjorde som de ville och bytte namn, till Miss Bondage.. Det sämsta är väll kanske att han hade haft detta namn i flera år innan det blev uppmärksammat, men han får väll skylla sig själv att det slutade med ban.

Det bästa vore om ord de inte vill att man ska använda inte gick att välja till att börja med, men det är väll svårt att stoppa när man börjar peta in symboler/tecken som . , - & * mellan bokstäverna iofs..?!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

123
Skriv svar