Bioware förklarar varför The Old Republic blir F2P

Robot
Bioware förklarar varför The Old Republic blir F2P

Anser att det var månadskostnaden som hindrade "tiotals miljoner Star Wars-fans" från att testa det massiva onlinerollspelet.

#bioware


Medlem
Bioware förklarar varför The Old Republic blir F2P

Som F2P-spel tycker jag att det är ett bra spel faktiskt - men jag skulle nog inte gå tillbaka för att betala för det. Bra story, dock lite enformigt efter ett tag.

Medlem

Lycka till.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Tycker det är urlöjligt att kalla det free to play igentligen, då om man ska göra något vettigt (tex köra lite instancer, kunna ha ett vettigt utrymme i banken, lira lite pvp) måste man betala en fast månadsavgift.

Så mer korrekt borde det vara
Free to play*
(juridiskt mumbo jumbo, du måste betala endå)

Medlem

"folk helt enkelt inte längre beredda att betala månadsavgifter i samma utsträckning som förr."

Jag må låta som en sur gammal gubbe nu, men det var för att mmo:erna var bättre förr. Tillbaka på tiden när varje nytt mmo var annorlunda mot sina konkurrenter istället för att bara rippa allting från det mest populära mmo:et och paketera det i ett nytt utseende.

Ge mig ett riktigt bra mmo så skulle jag lätt kunna lägga ner uppemot 200 kr i månaden på det.

Medlem

Jag var inte beredd att betala månadsavgift för det pga att jag redan betalade för två Eve-konton, (nu mer har jag bara ett aktivt). Dock testade jag trial för swotor för ett tag sen och kände att det inte var för mig. Nu är det gw2 som gäller, free to play som det ska vara.

Medlem

Jag tror F2P varianten kan få bra effekt för SWTOR. Jag tänker garanterat återvända till det. Så det funkar på mig åtminstone.
Vill gärna spela igenom alla klassers kampanjer.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem

Själv orkar jag helt enkelt inte lägga ned tiden det tar att komma in i ett nytt mmo... Inte i ett gammalt heller för den delen...

Medlem

Det enda rätta beslutet för TOR är att lägga ned och glömmas bort. som med boken The Old Republic: Revan som jag brände upp. Ge rättigheterna för Old Republic-eran till Obsidian

Medlem

Det var ett kasst spel bara, men visst jag förstår.. Inte så lätt att erkänna. Stackarna.

gnu
Medlem

Dom bevisar gång på gång hur inkompetenta dom är. Jag hoppas bioware går under.

Medlem

Ja
Eller så är det att spelet är dåligt?

Vad är det som hindrar alla miljoner star wars fans från star wars kinect tex?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

F2P kommer Kinectifiera SWTOR och allt möjligt casual drägg kommer in och förpestar spelet med otrevligt community m.m.

Månadsavgiften håller de oseriösa spelarna borta och de seriösa på banan.

Win for Bioware.

Loss for you and me.

Medlem

Jag slutade av två anledningar.

1. Subscription. Jag har inte lust att betala för ett spel som känns som 'bara ett i mängden'. Det hade sin charm och det är ju star wars men inte tillräckligt unikt.

2. End-game var otroligt taffligt och fattigt i början, vi hade helt enkelt inte tillräckligt att göra och i samband med det så fanns typ bara 2 professions som var användbara i det lilla end-game som fanns.

Medlem

kortfattat;

för få prenumeranter.

Medlem

jag tycker det är ett bra och stabilt spel.
gillar star wars dock. kanske man måste.

Medlem

Jag tycker spelet är jättebra, men även jag har inte en subscription igång.

Det var 2 anledningar till varför jag hoppade över. Det första var att min server blev tom och inga planer att trycka ihop servrar fanns, plus ingen server transfer.

För det andra så har jag så fruktansvärt roligt med endgame i World of Warcraft, jag tycker fortfarande att Blizzard är bäst i branschen på att balansera och innovera.

Med Free2Play behöver jag inte känna att det måste vara det ena eller det andra. Tummen upp från mig!

Medlem
Skrivet av purjo:

Jag var inte beredd att betala månadsavgift för det pga att jag redan betalade för två Eve-konton, (nu mer har jag bara ett aktivt). Dock testade jag trial för swotor för ett tag sen och kände att det inte var för mig. Nu är det gw2 som gäller, free to play som det ska vara.

Buy to play om man ska vara korrekt angående gw2 ^^ Köpa spelet en gång, få tillgång till alla instanser, pvp etc

Medlem
Skrivet av Posuic:
Skrivet av purjo:

Jag var inte beredd att betala månadsavgift för det pga att jag redan betalade för två Eve-konton, (nu mer har jag bara ett aktivt). Dock testade jag trial för swotor för ett tag sen och kände att det inte var för mig. Nu är det gw2 som gäller, free to play som det ska vara.

Buy to play om man ska vara korrekt angående gw2 ^^ Köpa spelet en gång, få tillgång till alla instanser, pvp etc

Jo du har rätt, borde inte använt uttrycket f2p, det jag ville syfta på var att det inte kostar i månaden, tycker de bästa sätten är som gw, ingen månadsavgift men spel och expansioner som kostar, eller som Eve (ja, jag är fanboy), månadsavgift men gratis expansioner. En av anledningarna att jag aldrig tog upp wow igen var att alla expansioner hade kostat skjortan och sen skulle jag betala varje månad också, blir för dyrt.

Medlem

Som rollspelare så saknade jag alldeles för mycket, och hade förväntat mig så mycket mer från ett företag som BioWare. Kan ju inte ens sitta på stolar, och att sitta på marken ser ut som man solar. Det var kul som ett single-player spel men sen kommer man till de där Heroic quests man vill göra, och vips så hittar man inte folk på grund av att folk slutat spela. Hoth... 6 personer där prime time, det är ju skandal.

Folk har slutat spela för att SWTOR saknar så mycket, inte på grund av att de får betala. Se på WoW, folk betalar. Sure, F2P ger säkert mer spelare, men även så också mer ungar och kommer, för mig, göra spelet ännu mer ospelbart (som en rollspelare).

Medlem

lirade swtor 6 månader och hade skoj men det var precis vad livslängden var för mig i swtor. kommer definitivt lira det igen om det blir f2p beroende lite på vad för grejer mina alts har tillgång till efter förändringen till f2p.

Medlem

Håller med Wartex till fullo.

Medlem

Spelet riktar sig till WoW spelare, och dom spelar nog hellre WoW.
Vi andra vill inte ha linjära tecknade barnspel där man hålls i handen hela spelet.

Varför tror dom DayZ är så populärt? Tänk om DayZ hade haft uppbackning av en studio som BioWare? *drömmer*

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av Posuic:
Skrivet av purjo:

Jag var inte beredd att betala månadsavgift för det pga att jag redan betalade för två Eve-konton, (nu mer har jag bara ett aktivt). Dock testade jag trial för swotor för ett tag sen och kände att det inte var för mig. Nu är det gw2 som gäller, free to play som det ska vara.

Buy to play om man ska vara korrekt angående gw2 ^^ Köpa spelet en gång, få tillgång till alla instanser, pvp etc

Jo du har rätt, borde inte använt uttrycket f2p, det jag ville syfta på var att det inte kostar i månaden, tycker de bästa sätten är som gw, ingen månadsavgift men spel och expansioner som kostar, eller som Eve (ja, jag är fanboy), månadsavgift men gratis expansioner. En av anledningarna att jag aldrig tog upp wow igen var att alla expansioner hade kostat skjortan och sen skulle jag betala varje månad också, blir för dyrt.

Förstod vad du menade och håller fullständigt med, kändes dock som det var säkrast att rätta till det pga att F2P mmo inte brukar vara alltför uppskattade (då det ofta blir pay to win, inte ha tillgång till stora delar av spelet etc)

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av Posuic:
Skrivet av purjo:

Jag var inte beredd att betala månadsavgift för det pga att jag redan betalade för två Eve-konton, (nu mer har jag bara ett aktivt). Dock testade jag trial för swotor för ett tag sen och kände att det inte var för mig. Nu är det gw2 som gäller, free to play som det ska vara.

Buy to play om man ska vara korrekt angående gw2 ^^ Köpa spelet en gång, få tillgång till alla instanser, pvp etc

Jo du har rätt, borde inte använt uttrycket f2p, det jag ville syfta på var att det inte kostar i månaden, tycker de bästa sätten är som gw, ingen månadsavgift men spel och expansioner som kostar, eller som Eve (ja, jag är fanboy), månadsavgift men gratis expansioner. En av anledningarna att jag aldrig tog upp wow igen var att alla expansioner hade kostat skjortan och sen skulle jag betala varje månad också, blir för dyrt.

AN har lagt sig ganska bra prismässigt med på expantionerna. Eller ja NC Soft....
Men Blizz blev alltför giriga som tar månadsavgift och har mage att ta betalt för expantionerna. Betalar man per månad skall dessa ingå ja......iaf enligt min mening.

Men nu till ämnet:
Det var väntat med tanke på att det är WoW ins pace....mer eller mindre....fast sämre enligt mina vänner som spelar WoW och har spelat SWToR....

Medlem

Lycka till får man väl säga, men det var gott om antaganden i de där svaren kan man tycka personligen.

Medlem

Lägg ner skiten

Medlem

Vad jag har fattat av detta att det blir F2P men jag hörde från en när man når lvl 60 och om man vill fortsätta därifrån så hörde jag då att man måste då hosta upp pengar för att fortsätta eller om det kommer nåt epack så var man tvungen att hosta upp månads kostnad för att fortsätta eller har jag fel? Om det är så i detta fall då kan det inte riktigt vara F2P då du får ändå betala spelet om du ska fortsätta efter 60.

Jag har själv inte haft chansen att testa SWTOR pga måndas kostnaden att betala ca 400-500kr för spelet sen lägga till 200 extra så landas det till ca 600-800kr vilket känns lite onödigt att lägga pengar på då man kanske inte gillar spelet då kunde pengarna gått till två andra spel eller nåt annat.

Men jag ska klart testa detta fort det blir F2P och se om det hade vart värt pengarna om man nu hade köpt det.

Umi
Medlem

När blir det F2P ? Har inte sett det på deras hemsida eller är det jag som är blind

Medlem

Dumpa skiten bara de e GW2 som gäller

12
Skriv svar