Bioware förklarar varför The Old Republic blir F2P

Inaktiv

Att ens spela ett EA-spel är skandalöst!

Inaktiv
Skrivet av RzrTrek:

Att ens spela ett EA-spel är skandalöst!

Nej det är det inte, men att betala för det är. Iaf av de studios som är helt uppköpta av dem. Kvalitén ifrån Bioware störtdök så fort EA blev ägare, kolla bara skillnaden mellan Dragon Age 1 och 2. 2:an är ett utstressat skitspel, ettan är riktigt bra.

EA killer of creativity and game studios. Och detta är inget nytt, kolla bara Origin systems som gjorde Ultima. EA mördade dem istället för att bara låta dem göra sitt och släppa bra spel, nej de stressade ut 2 katastrofala Ultima spel (8 och 9) och Origin dog.

Medlem
Skrivet av sandwich88:

Tycker det är urlöjligt att kalla det free to play igentligen, då om man ska göra något vettigt (tex köra lite instancer, kunna ha ett vettigt utrymme i banken, lira lite pvp) måste man betala en fast månadsavgift.

Så mer korrekt borde det vara
Free to play*
(juridiskt mumbo jumbo, du måste betala endå)

Det är med alla normer inkluderat, ett Free-2-play spel, eller "Gratis att SPELA",
inte "Gratis att göra allt i spelet".
Det är gratis, så klaga inte på när de tar betalt för tillbehör i spelet...
Ett spel som kostade 200 milj Dollar (2 miljarder kr) att utveckla, och är ett MMORPG spel med behov av serverprestanda kostar, så du trodde väl inte att EA BioWare skulle släppa spelet fritt och säga "Spela gratis! vi står för kostnaderna och går med förlust! Allt för att spelaren ska ha roligt i några timmar i spelet"..

Kan ju ha att göra med att de tappadeöver 70% utav sina spelare på under ett halvår också. Håller nog det som en troligare anledning.

"Hur många har testat vårt spel" hurp durr derp, trial much yes no questionmark. Snacka skit är vad han gör-

Medlem
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av sandwich88:

Tycker det är urlöjligt att kalla det free to play igentligen, då om man ska göra något vettigt (tex köra lite instancer, kunna ha ett vettigt utrymme i banken, lira lite pvp) måste man betala en fast månadsavgift.

Så mer korrekt borde det vara
Free to play*
(juridiskt mumbo jumbo, du måste betala endå)

Det är med alla normer inkluderat, ett Free-2-play spel, eller "Gratis att SPELA",
inte "Gratis att göra allt i spelet".
Det är gratis, så klaga inte på när de tar betalt för tillbehör i spelet...
Ett spel som kostade 200 milj Dollar (2 miljarder kr) att utveckla, och är ett MMORPG spel med behov av serverprestanda kostar, så du trodde väl inte att EA BioWare skulle släppa spelet fritt och säga "Spela gratis! vi står för kostnaderna och går med förlust! Allt för att spelaren ska ha roligt i några timmar i spelet"..

Nej det trodde jag inte, men tycker fortfarande att använda orden free to play är dumt och missvisande. Precis som telefonbolagen stoltserar med ring för 0 kr per minut när det kostar 99 öre, dumt och missvisande.

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Som rollspelare så saknade jag alldeles för mycket, och hade förväntat mig så mycket mer från ett företag som BioWare. Kan ju inte ens sitta på stolar, och att sitta på marken ser ut som man solar. Det var kul som ett single-player spel men sen kommer man till de där Heroic quests man vill göra, och vips så hittar man inte folk på grund av att folk slutat spela. Hoth... 6 personer där prime time, det är ju skandal.

Folk har slutat spela för att SWTOR saknar så mycket, inte på grund av att de får betala. Se på WoW, folk betalar. Sure, F2P ger säkert mer spelare, men även så också mer ungar och kommer, för mig, göra spelet ännu mer ospelbart (som en rollspelare).

Det hjälpte inte heller att de inte hade några RP servers. Visst, där fanns servers med RP taggen, men om du läste ROC för de servrarna så var den identisk med de vanliga, dvs de hade inga RP servers.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Wintermist:

Som rollspelare så saknade jag alldeles för mycket, och hade förväntat mig så mycket mer från ett företag som BioWare. Kan ju inte ens sitta på stolar, och att sitta på marken ser ut som man solar. Det var kul som ett single-player spel men sen kommer man till de där Heroic quests man vill göra, och vips så hittar man inte folk på grund av att folk slutat spela. Hoth... 6 personer där prime time, det är ju skandal.

Folk har slutat spela för att SWTOR saknar så mycket, inte på grund av att de får betala. Se på WoW, folk betalar. Sure, F2P ger säkert mer spelare, men även så också mer ungar och kommer, för mig, göra spelet ännu mer ospelbart (som en rollspelare).

Det hjälpte inte heller att de inte hade några RP servers. Visst, där fanns servers med RP taggen, men om du läste ROC för de servrarna så var den identisk med de vanliga, dvs de hade inga RP servers.

Hur rollspelar man en tecknad figur?

Inaktiv
Skrivet av Securion:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Wintermist:

Som rollspelare så saknade jag alldeles för mycket, och hade förväntat mig så mycket mer från ett företag som BioWare. Kan ju inte ens sitta på stolar, och att sitta på marken ser ut som man solar. Det var kul som ett single-player spel men sen kommer man till de där Heroic quests man vill göra, och vips så hittar man inte folk på grund av att folk slutat spela. Hoth... 6 personer där prime time, det är ju skandal.

Folk har slutat spela för att SWTOR saknar så mycket, inte på grund av att de får betala. Se på WoW, folk betalar. Sure, F2P ger säkert mer spelare, men även så också mer ungar och kommer, för mig, göra spelet ännu mer ospelbart (som en rollspelare).

Det hjälpte inte heller att de inte hade några RP servers. Visst, där fanns servers med RP taggen, men om du läste ROC för de servrarna så var den identisk med de vanliga, dvs de hade inga RP servers.

Hur rollspelar man en tecknad figur?

Eum va? Vaddå hur rollspelar man en tecknad figur? Är det svårt eller?

Medlem
Skrivet av Securion:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Wintermist:

Som rollspelare så saknade jag alldeles för mycket, och hade förväntat mig så mycket mer från ett företag som BioWare. Kan ju inte ens sitta på stolar, och att sitta på marken ser ut som man solar. Det var kul som ett single-player spel men sen kommer man till de där Heroic quests man vill göra, och vips så hittar man inte folk på grund av att folk slutat spela. Hoth... 6 personer där prime time, det är ju skandal.

Folk har slutat spela för att SWTOR saknar så mycket, inte på grund av att de får betala. Se på WoW, folk betalar. Sure, F2P ger säkert mer spelare, men även så också mer ungar och kommer, för mig, göra spelet ännu mer ospelbart (som en rollspelare).

Det hjälpte inte heller att de inte hade några RP servers. Visst, där fanns servers med RP taggen, men om du läste ROC för de servrarna så var den identisk med de vanliga, dvs de hade inga RP servers.

Hur rollspelar man en tecknad figur?

Är du ens allvarlig?

12
Skriv svar