Steam Greenlight har dragit igång – inte utan problem

Robot
Steam Greenlight har dragit igång – inte utan problem

Folk har börjat ladda upp och låta dig rösta kring huruvida titlar är bra nog att släppas regelrätt via Steam. Dock har internettroll fått sig ett nytt lystmäte, vad sägs om Snoic Generatons?

#valve


Medlem
Steam Greenlight har dragit igång – inte utan problem

Sett en hel del skumma saker och ting men det gör mig inget. Eventuellt löser det sig. Hittills är jag nöjd med Greenlight i alla fall!

Glöm inte kolla in Project Zomboid om ni inte redan känner till det! Kommer det till Steam blir det utan tvekan ett dag-ett köp.

Medlem

Wow... Snoic Generations x). Varför inte lägga tiden på att göra något eget? Vissa människor! :/

Medlem

Tycker det är tradigt att se hur otrevliga kommentarer folk gör om vissa spel. Kritik är en sak, men varför vara så löjligt otrevliga? (i steam greenlight då)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Haha, första bra Sonic-spelet sen Sonic and Knuckles.

Medlem

Njo, hittade några spel som såg intressanta ut, men att bläddra runt var lite hopplöst, för när man backar tillbaka i listan verkar det som saker man redan tittat på dyker upp igen, eller så kanske de helt enkelt var med i listan flera gånger.

Medlem

Project Giana (som blev klar med sin Kickstarter för några dagar sen) finns med på Greenlight och är helt klart värt att röstas igenom!

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=9285222...

Sen undrar man ju lite hur vissa tänker. Project Unknown (Project Unknown) är ett lysande exempel på spel som inte borde finnas på Greenlight, åtminstone inte ännu.

Citat:

Note: This is currently in a pre-alpha state and is mainly the games engine at work. Please consider that before rating!

Om det är sådana spel de vill ha så kan jag lika gärna lägga upp min Pong-klon jag byggde i programmeringsklasserna på gymnasiet.

Medans jag skrev detta så kom Battlefield 3 med en rysk beskrivning, känns som att de måste förhandsgranska vad som läggs upp om inte d etta ska spåra ur helt..

/ LordDaimos

Medlem

Greenlight är lite trasigt nu - säker på att de kommer göra om mycket den närmaste framtiden.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Heroes and Generals gav jag en tumme upp

Medlem

http://www.fz.se/bloggar/fotolergoksprat/20120830/mitt-spel-p...

Och så glömmer vi inte FZ medlemmen Simons bidrag! VOTE ON!


signatur

Videomupp

Medlem

Cool grej steam har där! har varit kolla runt lite har röstat på Secrets of Grindea, ser mysing ut
Vad kan jag säga jag är svag för old school spel!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av WildThing:

http://www.fz.se/bloggar/fotolergoksprat/20120830/mitt-spel-p...

Och så glömmer vi inte FZ medlemmen Simons bidrag! VOTE ON!

Såg ju tyvärr inte så intressant ut :/

Medlem
Medlem

Rösta gärna på Euro Truck Simulator 2. Ett spel med utvecklare som jag tycker är värda att finnas på Steam!
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=9306627...

Medlem

Om regeln var bara färdiga släppta spel och inga betor så vore det lättare.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Tycker det verkar rätt svårt att få ett spel igenom Greenlight. Jag har tittat på en del väldigt lovande spel som absolut borde släppas men de går inte upp i rating utan står mer eller mindre still. Ibland går de uppåt och ibland går de neråt men håller sig alltid kring 10% eller mindre.

Medlem
Skrivet av chopper:

Om regeln var bara färdiga släppta spel och inga betor så vore det lättare.

Helt klart - men det blir väl lite kickstarter över det hela. Det pushar folk till att lägga ner tid på sina skapelser (och faktiskt stärka det ekonomiskt också - kanske de pengarna de får in gör att de kan programmera mer och jobba mindre med annat)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

No more room in hell!

Inaktiv
Skrivet av Riwl:

No more room in hell!

Det är ju som Zombie panic, fast lite sämre

Medlem

10/10 Would buy again.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

In med er o rösta upp Slender: source


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

Känns som om vissa saker i Greenlight inte skulle fått grönt ljus.

(Varför har ingen skrivit det tidigare?)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Problemet ligger väl i att majoriteten av gamers inte har koll på annat än AAA spel. Ser på t.ex. Towns, ett bra spel som jag testat demot av och det är ett typ av town management.
Tittar man på kommentarerna så ser man direkt att folk inte har någon som helst aning om vad det är för spel. Folk skriver Minecraft-clone i flera inlägg. Är det så svårt att använda google/youtube och kolla upp närmare innan man röstar?

Jag har röstat på en del spel, men bara för att jag sedan innan kollat upp eller vet vad det är. Spel jag inte undersökt närmare får inga röster alls. För hur skall jag veta med den knappa beskrivningen som GL har om det kanske är ett bra spel?

Sedan skall vi inte nämna sorteringen på GL, jag får när jag bläddrar sidor upp flera resultat som jag sett sedan innan. Ungefär som att man får en reset på sökningen om man byter sida. Detta gör att det är helt omöjligt att hålla någorlunda koll på vad man sett och inte.

Tror GL kan vara bra. Men som flera påpekar så är systemet som det är byggt idag väldigt snedbalanserat. De behöver fixa till en hel del innan det fungerar som tänkt.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fr0gg0.:

Haha, första bra Sonic-spelet sen Sonic and Knuckles.

Jokes aside så var Generations faktiskt väldigt bra, nog bästa spelet sedan Sonic n Knuckels.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Angående otrevliga kommentarer så la en vän upp sitt prisbelönta pusselspel på greenlight och typ den minst otrevliga kommentaren jag sett är 'GTFO puzzlegame! This is not android market! CoD FTW! Downvoted'.
Ibland blir man trött på mänskligheten.

Inaktiv

Folket borde rösta på delver, riktigt underbart dungeon crawler lir.

Medlem

http://www.blackmesasource.com/

12 dagar tills Black mesa släpps


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem

Jösses vad många ofärdiga spel i listan, pre-alpha, etc. Blir för mycket att söka igenom. De får ta och lägga in ett filter så man kan sålla bort sånt om man vill.

Medlem

Hahaha Snoic Generatons är nog det mest komiska jag sett här på länge.

Medlem

Klockren humor!

1
Skriv svar