Filmdags – Metal Gear Solid: Ground Zeroes visar upp sig

Robot
Filmdags – Metal Gear Solid: Ground Zeroes visar upp sig

Öppenvärldsäventyret visades upp i Japan förra veckan. Nu har presentationsfilmen dykt upp på nätet!

#metal-gear-solid-ground-zeroes, #sony, #konami


Medlem
Filmdags – Metal Gear Solid: Ground Zeroes visar upp sig

Ser iallafall riktigt snyggt ut!

Medlem

jesus christ, its BIG BOSS!

Medlem

Bra att Big Boss får vara med igen


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Härligt! Mina förhoppningar om att det skulle utspela sig under samma era som MGS3 och Peace walker har infriats

Frågan är hur det kommer att se ut på Ps3 då det här tydligen är inspelat på en HE-PC. Men samtidigt får man tänka på att Mgs4 fortfarande är ett av den här konsolgenerationens snyggaste spel och när kom det, 2008?

Medlem

I concept art bilden på big boss så bär han på Militaires Sans Frontières symbolen på högeraxel. I videon bär han på force operation x"FOX" symbolen.

Ok ska va tyst

Medlem

ska försöka hålla mig lugn, men det pumpar inombords.

Medlem

det här kommer till PS3 och 360 också, det står i slutet på trailern

Medlem
Skrivet av Herk:

det här kommer till PS3 och 360 också, fz!

Inget är riktigt bekräftat.. Visst visar de Ps3 och Xbox-loggan i slutet, men Kojima gillar ju som bekant att luras då och då.

Det känns lite tveksamt att de ska kunna ha den här kvalitén på grafiken om de släpper det till nuvarande generation. Fox-engine är väl tänkt att vara Konamis motor för nästa generation har jag för mig att jag har läst någonstans.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Herk:

det här kommer till PS3 och 360 också, fz!

Inget är riktigt bekräftat.. Visst visar de Ps3 och Xbox-loggan i slutet, men Kojima gillar ju som bekant att luras då och då.

Det känns lite tveksamt att de ska kunna ha den här kvalitén på grafiken om de släpper det till nuvarande generation. Fox-engine är väl tänkt att vara Konamis motor för nästa generation har jag för mig att jag har läst någonstans.

håller med om att den ser för bra ut men jag tänkte samma sak när jag såg battlefield 3 på E3 och det ser inte alls lika bra ut när man spelar det på nått annat än PC

Medlem

Självklart så är det här till nästa generations konsoler, det var ju därför det visades på en PC... Playstation 3 kan bara drömma om att kunna prestera grafik ens i närheten av detta.

Medlem
Skrivet av izayoi:

Självklart så är det här till nästa generations konsoler, det var ju därför det visades på en PC... Playstation 3 kan bara drömma om att kunna prestera grafik ens i närheten av detta.

För att inte tala om Xboxen,... men du äger kanske en sådan?

Medlem

Kolla credits, music composer ludvig forssell
kanske inte någon nyhet, men men.

gnu
Medlem

jag som hoppades på nåt nytt med solid snake

Inaktiv

DICEs Frostbite kommer aldrig komma i närheten av Konamis nya monster "Fox Engine"!

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Herk:

det här kommer till PS3 och 360 också, fz!

Inget är riktigt bekräftat.. Visst visar de Ps3 och Xbox-loggan i slutet, men Kojima gillar ju som bekant att luras då och då.

Det känns lite tveksamt att de ska kunna ha den här kvalitén på grafiken om de släpper det till nuvarande generation. Fox-engine är väl tänkt att vara Konamis motor för nästa generation har jag för mig att jag har läst någonstans.

"The footage runs on Kojima's impressive Fox Engine, which the director says could be used for other Konami games like Silent Hill in the future. It's current-gen: PC, Xbox 360, and PlayStation 3. It can also scale for next-gen platforms."


signatur

God is dead

Inaktiv

Herrejävlar!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Jag är inte så hysteriskt imponerad, visst är det snyggt, men hade änna hoppats på lite mer efter att ha sett vad FOX kan prestera. Men det är klart, görs det för current gen så.

Detta är ju trots allt en Prequel till MGS 5, så vi får väl se om lille Solid växer upp tills dess Antagligen blir väl MGS 5 en Next - Gen titel, och PS4 exklusiv antagligen.


signatur

Nämen!

Medlem

Ser sååååå mycket fram emot detta spel!! har spelat MGS ända sen 9 års åldern och älskar serien så jävla mycket

Medlem

Har aldrig spelat dessa spel (kanske lite av 1:an hos en polare som liten) men jag måste säga att det jag såg i trailern var riktigt intressant. Funderar på att spela igenom alla spel. Men går det att få spelen med japanskt tal och engelsk text?

Medlem

Tänk om dom får med lite spel mellan alla cutscenes denna gång!
Ja, jag låter negativ. Har alltid gillat konceptet och vissa av spelen. Men det så hyllade mgs4 var för mig en flopp.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

eftersom det är multiformat så kommer nog grafiken bli nerskalad för att hitta minsta gemensamma nämnare ,och lite till

Medlem

För er som ännu inte sett HELA filmen, som finns på massa sidor men av någon anledning inte här på FZ, så krälar han på mage hela vägen in i basen, übersmygandes som en katt, för att han så fort han kommit in sätta sig i en jeep och fickparkera den mer prydligt, och sedan kalla en stor helikopter till platsen som dånar ut musik! Smygarspelen är inte vad dom har varit! Detta kommer bli grymt dock...

Medlem
Skrivet av riktigninja:

eftersom det är multiformat så kommer nog grafiken bli nerskalad för att hitta minsta gemensamma nämnare ,och lite till

Alltså, det kommer ju inte bli fulare till topformatet än vad det är i trailern förstår du väl!?

Medlem
Skrivet av Granen93:

Har aldrig spelat dessa spel (kanske lite av 1:an hos en polare som liten) men jag måste säga att det jag såg i trailern var riktigt intressant. Funderar på att spela igenom alla spel. Men går det att få spelen med japanskt tal och engelsk text?

Alltså det känns mer äkta på engelska... Karaktärerna är ju inte japaner...

Medlem

Fantastiskt! Nuff said

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Granen93:

Har aldrig spelat dessa spel (kanske lite av 1:an hos en polare som liten) men jag måste säga att det jag såg i trailern var riktigt intressant. Funderar på att spela igenom alla spel. Men går det att få spelen med japanskt tal och engelsk text?

Alltså det känns mer äkta på engelska... Karaktärerna är ju inte japaner...

Snakes engelska röst är ju bara allt för cool!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Salto:

Kolla credits, music composer ludvig forssell
kanske inte någon nyhet, men men.

Jag som hade hoppats på att Harry Gregson - Wiliams skulle fortsätta.

Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av riktigninja:

eftersom det är multiformat så kommer nog grafiken bli nerskalad för att hitta minsta gemensamma nämnare ,och lite till

Alltså, det kommer ju inte bli fulare till topformatet än vad det är i trailern förstår du väl!?

Du menar som Deus Ex 2?
Såg fantastiskt ut ett tag sen kom bomben, "vi siktar på att släppa det till xbox" och grafiken föll rejält.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av simulacra:
Skrivet av Salto:

Kolla credits, music composer ludvig forssell
kanske inte någon nyhet, men men.

Jag som hade hoppats på att Harry Gregson - Wiliams skulle fortsätta.

Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av riktigninja:

eftersom det är multiformat så kommer nog grafiken bli nerskalad för att hitta minsta gemensamma nämnare ,och lite till

Alltså, det kommer ju inte bli fulare till topformatet än vad det är i trailern förstår du väl!?

Du menar som Deus Ex 2?
Såg fantastiskt ut ett tag sen kom bomben, "vi siktar på att släppa det till xbox" och grafiken föll rejält.

Hur ofta händer det då?

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

För er som ännu inte sett HELA filmen, som finns på massa sidor men av någon anledning inte här på FZ, så krälar han på mage hela vägen in i basen, übersmygandes som en katt, för att han så fort han kommit in sätta sig i en jeep och fickparkera den mer prydligt, och sedan kalla en stor helikopter till platsen som dånar ut musik! Smygarspelen är inte vad dom har varit! Detta kommer bli grymt dock...

Kan du inte posta länken då?

12
Skriv svar