Gameplay från The War Z
Ni som inte vet detta:
War Z var i utveckling innan Day Z ens var påtänkt. tänk på vad ni säger innan ni yttrar er.
War Z har varit i produktion sedan 2010.
Det ar sant och jag haller inget emot dem for det. Men de har aven sagt att de andrat inriktning pa spelet efter det att DayZ blev populart.
Ingen kan pasta att det startade pga DayZ men jag skulle vara intresserad att se den som kan komma igenom med argumentet att det inte blivit paverkat och influerat utav DayZ.
Säkerligen har War Z ändrat inriktning pga DayZ, men att DayZ fanbois skriker å vrålar att War Z är en kopia av DayZ är bara idiotiskt..
War Z kom för det första först och i spelvärlden så byggs alla spel i grund o botten på ett spel som redan finns. ALLA spel.
Ja, alla spel ar iterativa och evolutionara som bast. Forutom kanske urtidens legendariska spel.
Fanboys av allt ar irriterande indeed.
Tekniskt sett har inte War Z kommit ut sa det kan inte ha kommit forst, vilket DayZ har gjort. Aven om det ar i en valdigt rudimentar alpha.
Är det utvecklare som spelar i PAX-videon? Hursomhelst låter det otroligt manus-styrt. "Ligger en en ryggsäck där"... och ja, det "råkar" ligga en ryggsäck där.
Är så otroligt krystat.
Verkar även som den andre spelaren bara står statiskt på ett ställe. Hade man velat promota ett spel så effektivt som möjligt hade man väl visat lite mer interaktioner med människor?
Jag är enormt skeptisk till WarZ, de säger att de varit i utveckling väldigt länge, men inte kommit längre på 2 år när man haft en färdig motor? Känns som de förösker hoppa på en bandwagon (inte fakta, min känsla).
YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter
Är det utvecklare som spelar i PAX-videon? Hursomhelst låter det otroligt manus-styrt. "Ligger en en ryggsäck där"... och ja, det "råkar" ligga en ryggsäck där.
Är så otroligt krystat.
Verkar även som den andre spelaren bara står statiskt på ett ställe. Hade man velat promota ett spel så effektivt som möjligt hade man väl visat lite mer interaktioner med människor?
Jag är enormt skeptisk till WarZ, de säger att de varit i utveckling väldigt länge, men inte kommit längre på 2 år när man haft en färdig motor? Känns som de förösker hoppa på en bandwagon (inte fakta, min känsla).
Det var inte en så stor grupp som höll på med warz men när dom hörde att dayz skulle komma ut som standalone tog dom lite folk från war inc teamet så att det skulle gå snabbare för att försöka få ut det före dayz och ja jag tror att det är dev som spelar...varför killen bara står där uppe på bron är för att han hjälper sin kompis där nere.
Ganska tråkigt att det är så lite zombies när dom dör så snabbt..
Jag skulle vilja se lite zombies som är riktigt svåra att döda
Det kommer inte vara så jättelätt att döda zombies...du måste skjuta dom i huvudet eller krossa huvudet på dom för att dom ska dö, om du typ skjuter dom i bröstet kommer dom kanske ramla ner men dom kommer resa sig upp igen och börja jaga dig igen, tänk dig om du blir jagad av en hel hord av zombies
Jag är positiv till projektet men ska nog hålla mig till dayZ med arma 3 motorn. Det ända jag stör mig på är att det alltid ska vara så dåliga rörelser, det här är ju iofs en Alpha men sättet dom rör sig på och tar sig över hinder. Det finns ingen "tyngd" i det hela men får hoppas att detta finns i dayZ!
Är det utvecklare som spelar i PAX-videon? Hursomhelst låter det otroligt manus-styrt. "Ligger en en ryggsäck där"... och ja, det "råkar" ligga en ryggsäck där.
Är så otroligt krystat.
Verkar även som den andre spelaren bara står statiskt på ett ställe. Hade man velat promota ett spel så effektivt som möjligt hade man väl visat lite mer interaktioner med människor?
Jag är enormt skeptisk till WarZ, de säger att de varit i utveckling väldigt länge, men inte kommit längre på 2 år när man haft en färdig motor? Känns som de förösker hoppa på en bandwagon (inte fakta, min känsla).
Det var inte en så stor grupp som höll på med warz men när dom hörde att dayz skulle komma ut som standalone tog dom lite folk från war inc teamet så att det skulle gå snabbare för att försöka få ut det före dayz och ja jag tror att det är dev som spelar...varför killen bara står där uppe på bron är för att han hjälper sin kompis där nere.
Om det är Dev som spelar, så är det antingen en minimalbana som är otroligt scriptad (scriptad som i: Här ligger det ammo, här ligger det vatten, och här ligger en backpack) med tanke på att de låtsas vara förvånade när det gäller typ: ALLT.
"Oj här står det en ambulans!" - No shit, ni som sagt att en ambulansmodell skall vara där... personligen tycker jag WarZ är suspekt, men har inga bevis utan är mest en magkänsla.
YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter
The War Z kommer bli sämst, körs på skräp motor, det är i princip en mod till The War Inc, same shit förutom Zombies, spelar ingen roll vad någon säger, den ENDA skillnaden är temat, samma modeller, skins, ui, ljud.. you name it.
The War Inc suger = The War Z kommer suga
DayZ Standalone kommer bli/är.. femtioelva gånger bättre
hur kan du säga något sånt om du inte har fått testa det? och det ska gå på en uppdaterad version av war inc motorn som är mycket bättre. och dom använde modeller från war inc för att dom skulle spara lite tid och fokusera mer på gameplayen men va fan spelar det för roll?
Är det utvecklare som spelar i PAX-videon? Hursomhelst låter det otroligt manus-styrt. "Ligger en en ryggsäck där"... och ja, det "råkar" ligga en ryggsäck där.
Är så otroligt krystat.
Verkar även som den andre spelaren bara står statiskt på ett ställe. Hade man velat promota ett spel så effektivt som möjligt hade man väl visat lite mer interaktioner med människor?
Jag är enormt skeptisk till WarZ, de säger att de varit i utveckling väldigt länge, men inte kommit längre på 2 år när man haft en färdig motor? Känns som de förösker hoppa på en bandwagon (inte fakta, min känsla).
Det var inte en så stor grupp som höll på med warz men när dom hörde att dayz skulle komma ut som standalone tog dom lite folk från war inc teamet så att det skulle gå snabbare för att försöka få ut det före dayz och ja jag tror att det är dev som spelar...varför killen bara står där uppe på bron är för att han hjälper sin kompis där nere.
Om det är Dev som spelar, så är det antingen en minimalbana som är otroligt scriptad (scriptad som i: Här ligger det ammo, här ligger det vatten, och här ligger en backpack) med tanke på att de låtsas vara förvånade när det gäller typ: ALLT.
"Oj här står det en ambulans!" - No shit, ni som sagt att en ambulansmodell skall vara där... personligen tycker jag WarZ är suspekt, men har inga bevis utan är mest en magkänsla.
ammo,vatten,vapen och andra saker är random spawnad så dom visste inte att det var där....och att det ligger lite mycket vapen och amm är för att i dev servrarna har dom höjt spawn ration bara för att kunna testa allt
Jag är positiv till projektet men ska nog hålla mig till dayZ med arma 3 motorn. Det ända jag stör mig på är att det alltid ska vara så dåliga rörelser, det här är ju iofs en Alpha men sättet dom rör sig på och tar sig över hinder. Det finns ingen "tyngd" i det hela men får hoppas att detta finns i dayZ!
Dock så är av informationen detta tidigt utvecklingen och det menas också med att animationer och sådant är väldigt basic bara för att se hur det fungerar och hur kul det är mm. Det kommer troligtvis att ändras en hel del i animationdelen.
Ni som inte vet detta:
War Z var i utveckling innan Day Z ens var påtänkt. tänk på vad ni säger innan ni yttrar er.
War Z har varit i produktion sedan 2010.
Faktum är att utvecklarna av War Z alltid har varit helt öppna med att de har influerats kraftigt av Day Z.
Idén till ett Zombie-MMO fanns före Day Z men influenserna till gameplay kommer från Day Z och famför allt från Day Z's forum och spelare. Det finns en mängd artiklar och intervjuer om detta tillgängliga för allmänheten på internätet.
"Executive producer Sergey Titov said a zombie MMO plan existed last year, before DayZ arrived. But he also made no secret of the swaying effect DayZ had on those plans."
http://www.eurogamer.net/articles/2012-07-20-dayz-dopplegange...
Jag är positiv till projektet men ska nog hålla mig till dayZ med arma 3 motorn. Det ända jag stör mig på är att det alltid ska vara så dåliga rörelser, det här är ju iofs en Alpha men sättet dom rör sig på och tar sig över hinder. Det finns ingen "tyngd" i det hela men får hoppas att detta finns i dayZ!
Dock så är av informationen detta tidigt utvecklingen och det menas också med att animationer och sådant är väldigt basic bara för att se hur det fungerar och hur kul det är mm. Det kommer troligtvis att ändras en hel del i animationdelen.
Det jag menar är att animationerna är det som förbättras och jobbas på sist i ett spel. Så det kommer att förbättras till releasedagen.
Fordonen verkade vara rätt stela, han kunde ju inte öppna bagageluckan på polisbilen eller öppna ambulansen. Är så less på helt statiska världar, hoppas det fixar sig senare! Hade varit kul att kunna sno vilken bil som helst också, efter lite tjuvkopplande (tycker det ska ta lite tid, att tjuvkoppla också, inte bara hoppa in).