Gameplay från The War Z

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Ztreek:

Ni som inte vet detta:
War Z var i utveckling innan Day Z ens var påtänkt. tänk på vad ni säger innan ni yttrar er.

War Z har varit i produktion sedan 2010.

Det ar sant och jag haller inget emot dem for det. Men de har aven sagt att de andrat inriktning pa spelet efter det att DayZ blev populart.
Ingen kan pasta att det startade pga DayZ men jag skulle vara intresserad att se den som kan komma igenom med argumentet att det inte blivit paverkat och influerat utav DayZ.

Säkerligen har War Z ändrat inriktning pga DayZ, men att DayZ fanbois skriker å vrålar att War Z är en kopia av DayZ är bara idiotiskt..

War Z kom för det första först och i spelvärlden så byggs alla spel i grund o botten på ett spel som redan finns. ALLA spel.

Ja, alla spel ar iterativa och evolutionara som bast. Forutom kanske urtidens legendariska spel.
Fanboys av allt ar irriterande indeed.
Tekniskt sett har inte War Z kommit ut sa det kan inte ha kommit forst, vilket DayZ har gjort. Aven om det ar i en valdigt rudimentar alpha.

Medlem

Black Mesa kommer om 11 dagar grabbar och tjejer


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem
Skrivet av Skjuludde:

Tekniskt sett har inte War Z kommit ut sa det kan inte ha kommit forst, vilket DayZ har gjort. Aven om det ar i en valdigt rudimentar alpha.

Båda är i tidig Alpha dock bara att Day Z är i public Alpha, War Z är i closed Alpha.

Youtuber

Är det utvecklare som spelar i PAX-videon? Hursomhelst låter det otroligt manus-styrt. "Ligger en en ryggsäck där"... och ja, det "råkar" ligga en ryggsäck där.
Är så otroligt krystat.

Verkar även som den andre spelaren bara står statiskt på ett ställe. Hade man velat promota ett spel så effektivt som möjligt hade man väl visat lite mer interaktioner med människor?

Jag är enormt skeptisk till WarZ, de säger att de varit i utveckling väldigt länge, men inte kommit längre på 2 år när man haft en färdig motor? Känns som de förösker hoppa på en bandwagon (inte fakta, min känsla).


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Väljer detta före DayZ vilken dag som helst! DayZ har värdelös fysik, klumpig inventory och mängder med andra problem.

Medlem

The War ZzzZzZzzZzzzzZzz

(Tyckte jag var fyndig. Spelet kan kanske bli intressant, videon var mest seg)

Medlem
Skrivet av zhrooms:

ALLTID.. noobs som får Beta först

Antar du fått det då?

Medlem

Ser det som en mix mellan dayz och left 4 dead, möjligen lite inslag från dead island, men ficklampan samt objekt som går att plocka är left 4 dead tycker jag

Medlem
Skrivet av figgehn:

Är det utvecklare som spelar i PAX-videon? Hursomhelst låter det otroligt manus-styrt. "Ligger en en ryggsäck där"... och ja, det "råkar" ligga en ryggsäck där.
Är så otroligt krystat.

Verkar även som den andre spelaren bara står statiskt på ett ställe. Hade man velat promota ett spel så effektivt som möjligt hade man väl visat lite mer interaktioner med människor?

Jag är enormt skeptisk till WarZ, de säger att de varit i utveckling väldigt länge, men inte kommit längre på 2 år när man haft en färdig motor? Känns som de förösker hoppa på en bandwagon (inte fakta, min känsla).

Det var inte en så stor grupp som höll på med warz men när dom hörde att dayz skulle komma ut som standalone tog dom lite folk från war inc teamet så att det skulle gå snabbare för att försöka få ut det före dayz och ja jag tror att det är dev som spelar...varför killen bara står där uppe på bron är för att han hjälper sin kompis där nere.

Medlem
Skrivet av Msiden:

Ganska tråkigt att det är så lite zombies när dom dör så snabbt..
Jag skulle vilja se lite zombies som är riktigt svåra att döda

Det kommer inte vara så jättelätt att döda zombies...du måste skjuta dom i huvudet eller krossa huvudet på dom för att dom ska dö, om du typ skjuter dom i bröstet kommer dom kanske ramla ner men dom kommer resa sig upp igen och börja jaga dig igen, tänk dig om du blir jagad av en hel hord av zombies

Medlem

Jag är positiv till projektet men ska nog hålla mig till dayZ med arma 3 motorn. Det ända jag stör mig på är att det alltid ska vara så dåliga rörelser, det här är ju iofs en Alpha men sättet dom rör sig på och tar sig över hinder. Det finns ingen "tyngd" i det hela men får hoppas att detta finns i dayZ!

Youtuber
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av figgehn:

Är det utvecklare som spelar i PAX-videon? Hursomhelst låter det otroligt manus-styrt. "Ligger en en ryggsäck där"... och ja, det "råkar" ligga en ryggsäck där.
Är så otroligt krystat.

Verkar även som den andre spelaren bara står statiskt på ett ställe. Hade man velat promota ett spel så effektivt som möjligt hade man väl visat lite mer interaktioner med människor?

Jag är enormt skeptisk till WarZ, de säger att de varit i utveckling väldigt länge, men inte kommit längre på 2 år när man haft en färdig motor? Känns som de förösker hoppa på en bandwagon (inte fakta, min känsla).

Det var inte en så stor grupp som höll på med warz men när dom hörde att dayz skulle komma ut som standalone tog dom lite folk från war inc teamet så att det skulle gå snabbare för att försöka få ut det före dayz och ja jag tror att det är dev som spelar...varför killen bara står där uppe på bron är för att han hjälper sin kompis där nere.

Om det är Dev som spelar, så är det antingen en minimalbana som är otroligt scriptad (scriptad som i: Här ligger det ammo, här ligger det vatten, och här ligger en backpack) med tanke på att de låtsas vara förvånade när det gäller typ: ALLT.

"Oj här står det en ambulans!" - No shit, ni som sagt att en ambulansmodell skall vara där... personligen tycker jag WarZ är suspekt, men har inga bevis utan är mest en magkänsla.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Såg bättre ut än väntat faktiskt. vet inte vad det är för fel på mig men jag tänder på weapon attachments av nån anledning. Saknar det i DayZ

Medlem
Skrivet av zhrooms:

The War Z kommer bli sämst, körs på skräp motor, det är i princip en mod till The War Inc, same shit förutom Zombies, spelar ingen roll vad någon säger, den ENDA skillnaden är temat, samma modeller, skins, ui, ljud.. you name it.

The War Inc suger = The War Z kommer suga

DayZ Standalone kommer bli/är.. femtioelva gånger bättre

hur kan du säga något sånt om du inte har fått testa det? och det ska gå på en uppdaterad version av war inc motorn som är mycket bättre. och dom använde modeller från war inc för att dom skulle spara lite tid och fokusera mer på gameplayen men va fan spelar det för roll?

Medlem
Skrivet av figgehn:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av figgehn:

Är det utvecklare som spelar i PAX-videon? Hursomhelst låter det otroligt manus-styrt. "Ligger en en ryggsäck där"... och ja, det "råkar" ligga en ryggsäck där.
Är så otroligt krystat.

Verkar även som den andre spelaren bara står statiskt på ett ställe. Hade man velat promota ett spel så effektivt som möjligt hade man väl visat lite mer interaktioner med människor?

Jag är enormt skeptisk till WarZ, de säger att de varit i utveckling väldigt länge, men inte kommit längre på 2 år när man haft en färdig motor? Känns som de förösker hoppa på en bandwagon (inte fakta, min känsla).

Det var inte en så stor grupp som höll på med warz men när dom hörde att dayz skulle komma ut som standalone tog dom lite folk från war inc teamet så att det skulle gå snabbare för att försöka få ut det före dayz och ja jag tror att det är dev som spelar...varför killen bara står där uppe på bron är för att han hjälper sin kompis där nere.

Om det är Dev som spelar, så är det antingen en minimalbana som är otroligt scriptad (scriptad som i: Här ligger det ammo, här ligger det vatten, och här ligger en backpack) med tanke på att de låtsas vara förvånade när det gäller typ: ALLT.

"Oj här står det en ambulans!" - No shit, ni som sagt att en ambulansmodell skall vara där... personligen tycker jag WarZ är suspekt, men har inga bevis utan är mest en magkänsla.

ammo,vatten,vapen och andra saker är random spawnad så dom visste inte att det var där....och att det ligger lite mycket vapen och amm är för att i dev servrarna har dom höjt spawn ration bara för att kunna testa allt

Medlem
Skrivet av mackemong:

Jag är positiv till projektet men ska nog hålla mig till dayZ med arma 3 motorn. Det ända jag stör mig på är att det alltid ska vara så dåliga rörelser, det här är ju iofs en Alpha men sättet dom rör sig på och tar sig över hinder. Det finns ingen "tyngd" i det hela men får hoppas att detta finns i dayZ!

Dock så är av informationen detta tidigt utvecklingen och det menas också med att animationer och sådant är väldigt basic bara för att se hur det fungerar och hur kul det är mm. Det kommer troligtvis att ändras en hel del i animationdelen.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Ni som inte vet detta:
War Z var i utveckling innan Day Z ens var påtänkt. tänk på vad ni säger innan ni yttrar er.

War Z har varit i produktion sedan 2010.

Faktum är att utvecklarna av War Z alltid har varit helt öppna med att de har influerats kraftigt av Day Z.
Idén till ett Zombie-MMO fanns före Day Z men influenserna till gameplay kommer från Day Z och famför allt från Day Z's forum och spelare. Det finns en mängd artiklar och intervjuer om detta tillgängliga för allmänheten på internätet.

"Executive producer Sergey Titov said a zombie MMO plan existed last year, before DayZ arrived. But he also made no secret of the swaying effect DayZ had on those plans."
http://www.eurogamer.net/articles/2012-07-20-dayz-dopplegange...

Medlem

Helvete såg riktigt bra ut! Bara det blir lika bra som det ser ut, sket på mig nästan i andra filmen när zombierna anföll 3.55 typ.


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av mackemong:

Jag är positiv till projektet men ska nog hålla mig till dayZ med arma 3 motorn. Det ända jag stör mig på är att det alltid ska vara så dåliga rörelser, det här är ju iofs en Alpha men sättet dom rör sig på och tar sig över hinder. Det finns ingen "tyngd" i det hela men får hoppas att detta finns i dayZ!

Dock så är av informationen detta tidigt utvecklingen och det menas också med att animationer och sådant är väldigt basic bara för att se hur det fungerar och hur kul det är mm. Det kommer troligtvis att ändras en hel del i animationdelen.

Det jag menar är att animationerna är det som förbättras och jobbas på sist i ett spel. Så det kommer att förbättras till releasedagen.

Medlem

Detta spelet kommer att krossa dayz

Medlem

Fordonen verkade vara rätt stela, han kunde ju inte öppna bagageluckan på polisbilen eller öppna ambulansen. Är så less på helt statiska världar, hoppas det fixar sig senare! Hade varit kul att kunna sno vilken bil som helst också, efter lite tjuvkopplande (tycker det ska ta lite tid, att tjuvkoppla också, inte bara hoppa in).

12
Skriv svar