"Enkla svårighetsgrader kan förstöra spel"

Robot
"Enkla svårighetsgrader kan förstöra spel"

Ett av de tunga namnen bakom Assassin's Creed III tror inte på ”easy mode”.

#assassins-creed-iii


Medlem
"Enkla svårighetsgrader kan förstöra spel"

dem är på rätt bana men assassins creed är faktiskt väldigt enkelt på för man kan lätt äga ut 20-30 soldater samtidigt och man är själv

Medlem

"Tror inte på Easy"...
Alla fiender går på en efter en med vissa inslag av något försök att slå dig i ryggen vilket kan användas med en counter-attack som har stor chans att likvidera den fienden.

Medlem

Klagar inte folk att AC är brutalt lätt? att du kan döda flertal personer genom att trycka på endast en knapp gång på gång?

AC-spelen, utom möjligen första spelet, är extremt enkla. Spöa oändligt antal fiender genom att blocka lite och sen döda genom att trycka på en knapp. Man behöver heller aldrig direkt leta något, allt är utmärkt på kartan och man får tydliga instruktioner om exakt allt. Det är bara att springa igenom spelet, enda gången man dör är om man klantar sig extremt och ramlar ner från ett stup eller liknande.

Så om det är några spel som är förstörda av enkla svårighetsgrader, så är det AC-spelen.

Inaktiv

Dom har helt rätt i sin sak, och personligen tycker jag inte att AssCreed är speciellt svårt, men inte lätt heller utan ganska så normalt. Ibland blir man också sådär härligt frustrerad när man ska upp någonstans eller om man misslyckas i en fight, helt rätt

Ta nya Syndicate tex, där den autogenererade hälsan förstör mycket av spelet då det även i en massiv fight bara är till att huka sig lite. Värdelöst, då spelar inte ens easy eller hard någon roll.

Men vem lirar på easy överhuvudtaget i ett spel? Det borde ju raderas som alternativ.

Medlem

Ah, ironin...

Medlem

Innan min sparfil i AC2 korruptades så var spelet löjligt enkelt och på grund av det tråkigt. Dom borde iaf ge olika svårighetsgrader att välja på istället för att ge alla en nervattnad svårighetsgrad som ska passa alla men tilltalar ingen.

Medlem

inge jävla enkla spel, personligen vill jag inte spela spelen om dom är enkla, kör oftast alltid på svåraste tänkbara svårighets grad som man kan sätta på spel, och nej det är inte för jag ska "låta pro" som jag säger det, utan jag gillar att det är svårt, jag spelar för att få försöka riktigt slita för min progress ^^

såg när jag vakna förut i morse att dom vill göra nästa dark souls lättare eller nått sånt crap, skulle villa fråga dom va fan är problemet förstör inte så grymt spel som Dark souls, det är trotts allt min personliga nr 1 spel att ta med mig ut på en öde ö om jag fick välja 1 spel jag kunde spela där ^^

Medlem

"KAN" förstöra spel?
Det är ju dock större chans att de säljer mer om de siktar på en större målgrupp. Problemet är om de måste förändra hela spelet pga svårighetsgraden. Ett spel som är enkelt från grunden blir ju oftast obalanserat när man ökar svårighetsgraden. Detta är väldigt sällan fallet om man nu bygger spelet utifrån en högre svårighetsgrad från grunden. Iaf enligt min erfarenhet.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tycker dom kan ha Easy,Normal,Hard och det enda som skiljer är hur många fiender det är.. och svårare svårighetsgrader kan ha lite elit gubbar.. Svårare än så är det inte

Medlem
Medlem
Skrivet av Aresz:

Dom har helt rätt i sin sak, och personligen tycker jag inte att AssCreed är speciellt svårt, men inte lätt heller utan ganska så normalt. Ibland blir man också sådär härligt frustrerad när man ska upp någonstans eller om man misslyckas i en fight, helt rätt

Ta nya Syndicate tex, där den autogenererade hälsan förstör mycket av spelet då det även i en massiv fight bara är till att huka sig lite. Värdelöst, då spelar inte ens easy eller hard någon roll.

Men vem lirar på easy överhuvudtaget i ett spel? Det borde ju raderas som alternativ.

Jag gör det i långa spel med bra story, typ Fallout 3/NV, Half-Life.

Medlem

Folk blir dummare och dummare, så tyvärr måste spelen förenklas mer och mer.
Allt ska vara mer "lättillgängligt" och urvattnat så till den milda grad att du kan spela det i sömnen.
Spelen som släpps har färre och färre features också, eftersom idioterna har svårt att lära sig mer än ett par knapptryckningar. Krävs det mer så klassas spelet som "tungrott" och "avancerat".

Medlem

Mjo, spel kan bli lite tråkiga när det är för lätt, ass creed hade nog varit mitt prime exempel på spel som skulle behöva flera svårighetsgrader. Kommer ni ihåg oblivions system? Istället för nivåer hade man en slider för svårighet, fan vad jag älskade det, då hamnade man aldrig i det där stadiet där en svårighetsgrad är för lätt men den över är för svår, typ Fifa 12 för mig, där jag på semi-pro vinner över Barca med 11-0 men på professional har problem att slå brommapojkarna med toplag.

Medlem

Man kan väl göra spel med fler svårighetsgrader utan att förstöra spelets grundkoncept. Tror inte det handlar om att folk är för dumma för att spela utan oftast att man inte har tiden eller tålamodet att investera i svårare spel.

Medlem

Jo dom har rätt.. Det är därför jag tröttnade på assassins creed spelen.-

Medlem

Dom har rätt och ni som klagar på att ac är lätt så håller jag med er men spelet har en inte svårighets grader (inte 3an i alla fall kommer inte i håg dom tidigare) vilket är det han menar är rätt.
dock så finss det spel som man bör en ha svårighets grader på så som rts,racing och sport där man bara utmanar en ai i en enkel match


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Han tycker easy mode är för lätt och tar då bort hard mode...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

På tal om lätt svårighetsgrad, jag gillar att spela på ganska lätt när jag spelar rollspel, när man blir portrerad som hjälten som slaktar allt vill jag känna mig lite op, när jag tvingas snabbspara varje meter förstörs all inlevelse för mig.

Inaktiv
Skrivet av purjo:

På tal om lätt svårighetsgrad, jag gillar att spela på ganska lätt när jag spelar rollspel, när man blir portrerad som hjälten som slaktar allt vill jag känna mig lite op, när jag tvingas snabbspara varje meter förstörs all inlevelse för mig.

Går det att snabbspara i varje spel idag?

Medlem

Diablo 3... -_-

Moderator | Testpilot
Skrivet av davvearak:

dem är på rätt bana men assassins creed är faktiskt väldigt enkelt på för man kan lätt äga ut 20-30 soldater samtidigt och man är själv

Kan du inte skillnaden mellan de/dem så använd dom istället

De = They
Dem = Them

Alltså det skulle stå "De".

Hej jag har tråkigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av davvearak:

dem är på rätt bana men assassins creed är faktiskt väldigt enkelt på för man kan lätt äga ut 20-30 soldater samtidigt och man är själv

Kan du inte skillnaden mellan de/dem så använd dom istället

De = They
Dem = Them

Alltså det skulle stå "De".

Hej jag har tråkigt.

Tycker du att de och they alltid är precis samma sak? Eller finns det vissa skillnader, exempelvis att det är olika språk, olika stavning och olika uttal?

Om två utsagor inte är exakt lika kan man inte sätta likhetstecken mellan dem.

Hej jag har tråkigt

Moderator | Testpilot
Skrivet av abflex:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av davvearak:

dem är på rätt bana men assassins creed är faktiskt väldigt enkelt på för man kan lätt äga ut 20-30 soldater samtidigt och man är själv

Kan du inte skillnaden mellan de/dem så använd dom istället

De = They
Dem = Them

Alltså det skulle stå "De".

Hej jag har tråkigt.

Tycker du att de och they alltid är precis samma sak? Eller finns det vissa skillnader, exempelvis att det är olika språk, olika stavning och olika uttal?

Om två utsagor inte är exakt lika kan man inte sätta likhetstecken mellan dem.

Hej jag har tråkigt

Det är bara ett litet tips för att hjälpa personen på rätt väg, godnatt.

EDIT: Kom även på att du kan göra så här

De = Jag
Dem = Mig

Varsegoda!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag har ett annat tips för de och dem, om du vill säga t.ex, dom surfar fz, byt ut dom mot han eller honom, i det här fallet är det han som passar, han = de, honom = dem, bra va?

Moderator | Testpilot
Skrivet av purjo:

Jag har ett annat tips för de och dem, om du vill säga t.ex, dom surfar fz, byt ut dom mot han eller honom, i det här fallet är det han som passar, han = de, honom = dem, bra va?

Aldrig hört talas om det exemplet. Tycker De/they samt Dem/Them är lättast att lära sig.

Aja, ontopic guys!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av davvearak:

dem är på rätt bana men assassins creed är faktiskt väldigt enkelt på för man kan lätt äga ut 20-30 soldater samtidigt och man är själv

Kan du inte skillnaden mellan de/dem så använd dom istället

De = They
Dem = Them

Alltså det skulle stå "De".

Hej jag har tråkigt.

märker det för citerar mig för att jag skrev fel ord

Medlem

Easy måste finnas i ett spel. Just p.g.a. att spelen ska nå ut till en så stor målgrupp som möjligt. Om inte så är det som att skjuta sig själv i foten.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Hela skalan behövs. Det finns de som vill ha maximal utmaning och det finns de som främst spelar för storyn. Folk som har mindre tid har inte tålamod nog att spela om varje meter av spelet. Det förstör lika mycket att det är för svårt. Man skulle aldrig spela färdigt spel.. och ja, jag har blivit en sån Trots att man spelar på easy så växer steam-högen snarare än minskar...

12
Skriv svar